Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
Πύργος Πειραιά, Μέγαρο ΝΑΤ και Άγιος Διονύσιος βρίσκονται στο επίκεντρο των αλλαγών.
Ρεπορτάζ

Αυτό είναι το επόμενο πρόσωπο του Πειραιά

Όλα όσα αλλάζουν στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Επενδυτικά σχέδια, αξιοποιήσεις εκτάσεων, κτιρίων και περιοχών, στρατηγικές παρεμβάσεις και νέες συγκοινωνιακές λειτουργίες διαμορφώνουν το νέο πρόσωπο του μεγάλου λιμανιού της χώρας. Το τελευταίο χρονικό διάστημα ο Πειραιάς βρίσκεται σε κινητικότητα με επεμβάσεις που αναζωογονούν και μετατρέπουν την πόλη σε έναν δυναμικό πόλο, σε εμπορικό και ναυτιλιακό κέντρο, καθώς και σε τουριστικό προορισμό.

 

Φαληρικός Όρμος - Μικρολίμανο

Ήδη, οι εργασίες για το καινούργιο, γιγάντιο και υπερφιλόδοξο σχέδιο ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου με τον νέο αυτοκινητόδρομο, το υπόγειο κανάλι και το μεγαλύτερο παράκτιο πάρκο αλλάζουν πλήρως τη φυσιογνωμία της παραλιακής. Παράλληλα, λίγα μέτρα πιο μακριά, με την εγκεκριμένη προτεινόμενη ανάπλαση της περιοχής του Μικρολίμανου προβλέπεται η απελευθέρωση της Ζώνης Παραλίας από τις αυθαίρετες κατασκευές και η μετατροπή της σε ελεύθερο κοινόχρηστο χώρο περιπάτου, ενώ οι οδοί Ακτή Κουμουνδούρου και Ναυάρχου Βότση θα μετατραπούν σε ήπιας κυκλοφορίας.

 

Επίσης, επίκεινται η αντικατάσταση όλων των φωτιστικών σωμάτων, η ανακατασκευή των πεζοδρομίων και των πλακοστρώσεων, ασφαλτικά έργα, αναβάθμιση του αποχετευτικού στη συγκεκριμένη περιοχή, καθορισμός νέων χώρων στάθμευσης για δημότες και επισκέπτες και, φυσικά, νέα συστήματα διαχείρισης απορριμμάτων. Η ανάπλαση του Μικρολίμανου, ύψους έξι εκατομμυρίων ευρώ, προγραμματίζεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2019.

 

Με την εγκεκριμένη προτεινόμενη ανάπλαση της περιοχής του Μικρολίμανου προβλέπεται η απελευθέρωση της Ζώνης Παραλίας από τις αυθαίρετες κατασκευές και η μετατροπή της σε ελεύθερο κοινόχρηστο χώρο περιπάτου, ενώ οι οδοί Ακτή Κουμουνδούρου και Ναυάρχου Βότση θα μετατραπούν σε ήπιας κυκλοφορίας.

Ψηφιακή απεικόνιση της Ακτής Κουμουνδούρου που περιλαμβάνει την απελευθέρωση της Ζώνης Παραλίας από τις αυθαίρετες κατασκευές και τη μετατροπή της σε ελεύθερο κοινόχρηστο χώρο περιπάτου.
Ψηφιακή απεικόνιση της Ακτής Κουμουνδούρου που περιλαμβάνει την απελευθέρωση της Ζώνης Παραλίας από τις αυθαίρετες κατασκευές και τη μετατροπή της σε ελεύθερο κοινόχρηστο χώρο περιπάτου.


Επιπρόσθετα, ο δήμος Πειραιά, με ένα επενδυτικό σχέδιο που θεωρείται το μεγαλύτερο στην ιστορία της πόλης, έχει εξασφαλίσει για τα επόμενα πέντε χρόνια χρηματοδότηση 80.000.000 ευρώ από ευρωπαϊκούς πόρους. Η πρόταση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης που κατατέθηκε στην Περιφέρεια Αττικής προς χρηματοδότηση, απέσπασε την υψηλότερη βαθμολογία και έτσι ξεκινά άμεσα η υλοποίηση μιας σειράς σημαντικών και μεγάλων παρεμβάσεων που θα οδηγήσουν στην αλλαγή της φυσιογνωμίας της πόλης, στην τόνωση της επιχειρηματικότητας, στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και στην αντιμετώπιση σοβαρών προβλημάτων που ταλαιπωρούν την πειραϊκή κοινωνία.

 

Ανάπλαση Αγίου Διονυσίου

Η παρέμβαση στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου περιλαμβάνει την ανάπλαση και τη διαπλάτυνση πεζοδρομίων, αντικατάσταση όλων των φωτιστικών σωμάτων, δημιουργία ποδηλατοδρόμου κατά μήκος των παλιών σιδηροδρομικών γραμμών και αλλαγή στις προσόψεις των κτιρίων, ώστε να αποκτήσει η περιοχή μια ξεχωριστή φυσιογνωμία με σημείο αναφοράς τις τέχνες. Σε συνδυασμό με τη σημαντική ιδιωτική επένδυση που έχει ξεκινήσει στα κτίρια της παλιάς καπνοβιομηχανίας Παπαστράτος, η περιοχή του Αγίου Διονυσίου, που ήταν για χρόνια εγκαταλελειμμένη, προσδοκά τη ριζική αλλαγή όψης και χαρακτήρα.

 

Στον χώρο, έκτασης 25 στρεμμάτων γίνεται ήδη διαμόρφωση των υπαίθριων τμημάτων με φύτευση δέντρων, τοποθέτηση γκαζόν και ανάδειξη του πρασίνου.
Στον χώρο, έκτασης 25 στρεμμάτων γίνεται ήδη διαμόρφωση των υπαίθριων τμημάτων με φύτευση δέντρων, τοποθέτηση γκαζόν και ανάδειξη του πρασίνου.


Ανάμεσα στις παρεμβάσεις που προβλέπονται είναι η ενοποίηση και αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου της πόλης και ο εκσυγχρονισμός του εμπορικού κέντρου του Πειραιά. Υπάρχει, επίσης, σχεδιασμός για ενοποίηση των εγκαταστάσεων της «κρουαζιέρας» στο λιμάνι με τις σημαντικότερες εστίες πολιτιστικού και αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, με το παραλιακό μέτωπο και το εμπορικό κέντρο, μέσω της δημιουργίας τουριστικής πύλης και διαδρομής. Τη μελέτη του έργου υλοποίησε ο δήμος Πειραιά, ο προϋπολογισμός αγγίζει τα 15.000.000 ευρώ και η χρηματοδότηση θα γίνει από την Περιφέρεια Αττικής.

  

Στρατόπεδο Παπαδογιωργή

Την ίδια στιγμή η Περιφέρεια Αττικής έχει ήδη εγκρίνει για τον δήμο Πειραιά έργα ύψους πάνω από 30.000.000 ευρώ, με αποτέλεσμα να μιλάμε για ένα πακέτο επενδύσεων που αθροιστικά θα ξεπερνούν τα 110.000.000 ευρώ, τα οποία θα απορροφηθούν σε αναπτυξιακά έργα. Επίσης, στην Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση εντάσσεται και η αξιοποίηση του πρώην Στρατοπέδου Παπαδογιωργή με σκοπό τη δημιουργία ενός Διευρυμένου Κόμβου Υπηρεσιών Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Κοινωνικής Ένταξης (Piraeus Social InclusionHub) συνολικής έκτασης 12.000 τ.μ και εμβαδού κτιρίων 1.900 τ.μ.


Μία από τις πιο γνωστές εργατικές και λαϊκές συνοικίες του Πειραιά είναι τα Καμίνια, μια περιοχή που εκτείνεται στο πίσω μέρος του καπνεργοστασίου Κεράνης, από την οδό Πειραιώς έως την περιοχή του Ρετσίνα και δυτικά ως την Παλαιά Κοκκινιά. Η πυκνή δόμηση, η έλλειψη ελεύθερων χώρων και πράσινου, οι ελλιπείς υποδομές και το εγκαταλελειμμένο κτιριακό απόθεμα (βιομηχανίες - στρατόπεδο) είχαν προσδώσει στην περιοχή χαρακτηριστικά υποβάθμισης και ρύπανσης, ενώ η σύγχρονη χωρική και κοινωνική παθογένεια είχαν υποβιβάσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της.


Επομένως, κύριο στόχο του προτεινόμενου προγράμματος, όπως επισημαίνουν από τον δήμο Πειραιά, αποτελεί η δημιουργία ενός πρότυπου, δυναμικού, καινοτόμου κέντρου κοινωνικής αλληλεγγύης και προσφοράς, του Κόμβου Αλληλεγγύης. Βασικός σκοπός του θα είναι η υποστήριξη και η ανακούφιση των κοινωνικά ευάλωτων ομάδων, επικεντρώνοντας κυρίως σε μια περιοχή που μαστίζεται από την οικονομική κρίση, τα Καμίνια, και ακολούθως στο σύνολο του δήμου του Πειραιά.


Ο Κόμβος, με την εκμετάλλευση του πρώην Στρατόπεδο Παπαδογιωργή, το οποίο διαθέτει επαρκή αριθμό μικρών και μεγαλύτερων κτισμάτων, και προϋπολογισμό ύψους 4.800.000 ευρώ, είναι ένα πρόγραμμα που θα συμβάλει στην αναζωογόνηση και στην αναγέννηση της περιοχής, κυρίως αναβαθμίζοντας και αξιοποιώντας το κτιριακό απόθεμα που βρίσκεται εντός των γεωγραφικών της ορίων, δίνοντας στους κατοίκους το πρώην Στρατόπεδο Παπαδογιωργή.

 

Φαίνεται πως το εμβληματικό τοπόσημο του λιμανιού πρόκειται να αξιοποιηθεί με τη διαδικασία διεθνούς διαγωνισμού που θα πραγματοποιηθεί εντός του 2019. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LifO
Φαίνεται πως το εμβληματικό τοπόσημο του λιμανιού πρόκειται να αξιοποιηθεί με τη διαδικασία διεθνούς διαγωνισμού που θα πραγματοποιηθεί εντός του 2019. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LifO

 

Πύργος Πειραιά

Ένα πολύ σημαντικό ακίνητο, ιδιοκτησίας του δήμου Πειραιά, ο γνωστός σε όλους «Πύργος Πειραιά», εδώ και δεκαετίες παραμένει ανεκμετάλλευτο. Φαίνεται πως το εμβληματικό τοπόσημο του λιμανιού πρόκειται να αξιοποιηθεί με τη διαδικασία διεθνούς διαγωνισμού που θα πραγματοποιηθεί εντός του 2019. Πρόκειται για ένα επιβλητικό κτίριο στο κέντρο της πόλης, σε απόσταση ελάχιστων μέτρων απ' όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν γίνει ήδη κάποιες διερευνητικές επαφές από την πλευρά του δήμου και υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

 

Πάντως, μετά την αξιοποίηση ιστορικών κτιρίων της πρωτεύουσας για εμπορική και τουριστική χρήση αναμένεται να γίνουν πλειοδοτικοί διαγωνισμοί και στο μεγάλο λιμάνι. Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκονται τα κτίρια του Μεγάρου ΝΑΤ, το Μέγαρο της Ακτής Μιαούλη αλλά και η έπαυλη Αξελού στην περιοχή της Καστέλλας.

 

Μετρό

Την ίδια στιγμή εντός του 2019 (κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου) αναμένεται να παραδοθούν οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό προς τον Πειραιά (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια), ενώ και το έργο του τραμ αναμένεται να ολοκληρωθεί και να φτάσει μέχρι τον Πειραιά, διευκολύνοντας αποφασιστικά περιοχές που έχουν έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα.

 

Συγκεκριμένα, ο σταθμός Αγία Βαρβάρα θα βρίσκεται στη λεωφόρο Ελευθερίου Βενιζέλου (Αγία Ελεούσα), του Κορυδαλλού στην πλατεία Ελευθερίας και της Νίκαιας στην πλατεία Ελ. Βενιζέλου. Αργότερα, το 2021, θα ακολουθήσουν οι σταθμοί στα Μανιάτικα (Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη), στον Πειραιά (Λιμάνι, πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ) και στο Δημοτικό Θέατρο (Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασιλέως Γεωργίου).

 

Σύμφωνα με τις μελέτες, από την κατασκευή της επέκτασης του μετρό στον Πειραιά υπολογίζεται να εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διαρκεί μόλις 45 λεπτά. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων κατά 120 τόνους ημερησίως.

 

O σταθμός του μετρό Αγία Βαρβάρα.
O σταθμός του μετρό Αγία Βαρβάρα.

 

Τραμ

Στον σταθμό του Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο που θα συνενώνει λειτουργικά δύο γραμμές μετρό (γραμμή 1 και γραμμή 3), το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και το τραμ, το οποίο προβλέπεται ότι θα διέλθει επίσης από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις ανάμεσα σε όλα τα μέσα μεταφοράς και συμβάλλοντας ουσιαστικά στην τουριστική και εμπορική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

 

Επίσης, η παράδοση της λειτουργίας του τραμ αναμένεται να μειώσει τα οχήματα κατά 15.000, ενώ με τη φύτευση των δέντρων θα περιοριστεί η ατμοσφαιρική ρύπανση και θα βελτιωθεί σημαντικά το αστικό μικροκλίμα. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το έργο βρίσκεται στην τελική του φάση, αφού έχει ολοκληρωθεί το 100% της κατασκευής του τροχιόδρομου, ενώ συνολικά το έργο έχει φτάσει στο 75% και το μόνο που απομένει είναι ο ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός. Πιθανολογείται ότι η δοκιμαστική λειτουργία του θα έχει πραγματοποιηθεί ως το τέλος του έτους.


Καταλήγοντας, οι νέες επενδυτικές ευκαιρίες, η υλοποίηση έργων, οι αναπλάσεις, η αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας και οι επιχειρηματικές πρωτοβουλίες μεταμορφώνουν τον Πειραιά σε μια σύγχρονη πόλη και συμβάλλουν καταλυτικά στην αισθητική αναβάθμιση της περιοχής, ανανεώνοντας τη λειτουργικότητα και τη βιωσιμότητά της.

Δημοσιογράφος. Σπούδασε στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Πάντειου Πανεπιστήμιου ([email protected])

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δείτε φωτογραφίες από την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά
Οι τρεις πρώτοι σταθμοί της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό προς τον Πειραιά αναμένεται να παραδοθούν τους προσεχείς μήνες
Έτσι θα γίνει το Μικρολίμανο
Μόλις εγκρίθηκε η μελέτη του έργου για την Ανάπλαση Παραλιακού Μετώπου Ακτής Κουμουνδούρου

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

20 λόγοι που αγαπάμε το Κουκάκι!
Κάθε γωνιά της πιο hot περιοχής της Αθήνας κρύβει από μια έκπληξη για τον καθένα
Βαδίζω και παραμιλώ: Πώς τα κινητά αλλάζουν τον τρόπο που κινούμαστε στην πόλη
Από την ιδιωτικοποίηση του δημόσιου χώρου ως τα τροχαία ατυχήματα
Επιστροφή στη μεγάλη πόλη
Τον Σεπτέμβρη οι δρόμοι της Αθήνας ξαναζωντανεύουν. Όλοι, ή σχεδόν όλοι, έχουν γυρίσει από τα εξοχικά, έχουν επιστρέψει απ’ τα νησιά, και οι μέρες που περνούσαν σε κάποια παραλία φαντάζουν πια σαν μια μακρινή ανάμνηση.
Παραλία: το κοινό μας οικόπεδο
Μια ωδή στον χώρο που μας θυμίζει όσα σημάδεψαν την ατομική και συλλογική μας ταυτότητα.
Το καφενεδάκι που ήταν κάποτε στο χωματόδρομο του Ηρωδείου
Ο Πικιώνης δεν έχει διαμορφώσει ακόμη τα πλακόστρωτα και διακρίνεται ένας φανοστάτης γκαζιού.
9 θρυλικά κτίρια της Αθήνας που δεν υπάρχουν πια
Εκεί που τώρα βρίσκονται μεγάλες πολυκατοικίες, παλιότερα στεγάζονταν μερικά από τα πιο όμορφα νεοκλασικά της πόλης
Φτιάχνοντας σανίδες για σερφ μέσα σε ένα γκαράζ πολυκατοικίας στην Καλλιθέα
Ο Ηλίας Αντωνόπουλος, σέρφερ και ο ίδιος, δημιουργεί μοναδικές σανίδες του σερφ και ονειρεύεται να εκπαιδεύσει την επόμενη γενιά Ελλήνων πρωταθλητών
Η Αρπαγή της Ευρώπης σε ένα ταβάνι της οδού Κολοκοτρώνη
Σε ένα παλιό νεοκλασικό στην οδό Κολοκοτρώνη βρίσκεται ένα πιστό αντίγραφο της Αρπαγής της Ευρώπης του Μπουσέ από το 1800!
Η ολική μεταμόρφωση της αθηναϊκής Ριβιέρας
Αξιοποιήσεις εκτάσεων, κτιρίων και περιοχών, στρατηγικές παρεμβάσεις και επενδυτικά σχέδια δίνουν νέα πνοή στο παραλιακό μέτωπο.
Φεγγαρόλουστη Ακρόπολη
Φωτ. Σπ. Στάβερης
Γιατί χάθηκαν τ' αστέρια από τον ουρανό της Aθήνας;
Πώς κατέληξε η πόλη μας να κατέχει τα πρωτεία στην φωτορρύπανση; Επιστήμονες και ειδικοί εξηγούν στη LIFO.
Η μόνη των Αθηνών Παναγία
Η Μαρίλη Μαργωμένου περιπλανάται στην άδεια Αθήνα του Δεκαπενταύγουστου.
Η Υπόγεια Αθήνα: η αθέατη (και αληθινή) πόλη κάτω απ’ την πόλη
Ένα απέραντο δίκτυο από στοές, σήραγγες, καταφύγια, και το ρέμα του Ιλισού δημιουργούν έναν ολόκληρο κόσμο στο υπέδαφος του κέντρου της Αθήνας που συνδεόταν πάντα με ιστορίες, μύθους και αστικούς θρύλους
Η Γλυφάδα της νιότης μου: 9 Αθηναίοι θυμούνται
Η Γλυφάδα όπως τη γνώρισαν και την αγάπησαν 9 Αθηναίοι που έζησαν εκεί (και κάποιοι ζουν ακόμα) τα καλύτερά τους χρόνια
Εν μέσω τουριστικής περιόδου, η Αθήνα είναι πιο βρόμικη από ποτέ
Αυτοψία σε μερικά από τα πιο βρόμικα σημεία του εμπορικού τριγώνου
1 σχόλιο
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
avatar ΒρεΜπας...? 20.1.2019 | 10:48
Να 'χεις μια πόλη (παραθαλάσσια!) με εμπορικές δυνατότητες και ψυχαγωγικές επιλογές που μπορούν να καλύψουν όλες τις ανάγκες των πολιτών κι επισκεπτών της, και να την έχεις παρατημένη στην τύχη της κάτι δεκαετίες... Πανέξυπνο!

Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή