1.

Μουσείο Μπενάκη – Πινακοθήκη Γκίκα

Μακριά από τα εικονογραφικά στερεότυπα των αρχών του 20ού αιώνα, ο φακός του Alexander Lamont Henderson (1838-1907) αποτυπώνει σκηνές από την καθημερινή ζωή στην Ελλάδα του 1904.

 

Σε πολλές από τις λήψεις του, που παραχωρήθηκαν πρόσφατα στα Φωτογραφικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη και παρουσιάζονται για πρώτη φορά, πρωταγωνιστούν μικροπωλητές, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν και οι εικόνες από το εσωτερικό των βασιλικών ανακτόρων στην Αθήνα και στο Τατόι.

Alexander Lamont Henderson - «Ταξιδιωτικές φωτογραφίες του 1904», έως 4/5

 

2.

Μουσείο Μπενάκη – Κεντρικό Κτίριο

Ο Γιάννης Μόραλης με τους μαθητές του.
Ο Γιάννης Μόραλης με τους μαθητές του.

 

Στον απόηχο της μεγάλης έκθεσης του Μουσείου Μπενάκη για τον Γιάννη Μόραλη, το Κεντρικό Κτίριο του μουσείου παρουσιάζει μια νέα έκθεση με έργα μαθητών του, η οποία επιδιώκει να φωτίσει τη μέθοδο διδασκαλίας που ακολούθησε ο καλλιτέχνης, αφήνοντας πίσω όχι απλούς επιγόνους αλλά αυθύπαρκτες καλλιτεχνικές οντότητες.

 

Παράλληλα, στον ίδιο χώρο, από τα τέλη Μαρτίου θα εκτίθεται μια συλλογή φωτογραφιών που αποτυπώνει τη μεταβατική κατάσταση των προσφύγων και των μεταναστών που έφτασαν στην Ελλάδα το 2015 και το 2016, έχοντας διασχίσει το Αιγαίο.

Συλλογική - «Ο δάσκαλος Γιάννης Μόραλης», έως 5/5

Δημήτρης Κοιλαλούς - «Caesura, Όσο κρατάει μια ανάσα», 27/3-26/5

 

3.

Γκαλερί CAN

Ένας cutting edge χώρος τέχνης

Μανώλης Δασκαλάκης Λεμός, Liquid Dreams, Spring in Greece No5, Αρχειακή εκτύπωση. Με την ευγενική παραχώρηση της γκαλερί CAN Christina Androulidaki
Μανώλης Δασκαλάκης Λεμός, Liquid Dreams, Spring in Greece No5, Αρχειακή εκτύπωση. Με την ευγενική παραχώρηση της γκαλερί CAN Christina Androulidaki

 

Από το 2012 η γκαλερί CAN της Χριστίνας Ανδρουλιδάκη λειτουργεί στην καρδιά του Κολωνακίου, στα πρότυπα των μεγάλων γκαλερί του εξωτερικού.

 

Η CAN είναι μία από τις πιο δραστήριες γκαλερί σύγχρονης τέχνης της Αθήνας με ένα πολύ ενδιαφέρον πρόγραμμα εκθέσεων. Εκπροσωπεί ταλαντούχους νέους καλλιτέχνες από την εγχώρια και τη διεθνή σκηνή και συνεργάζεται με σημαντικούς curators, ιδρύματα και συλλέκτες.

 

Παράλληλα φιλοξενεί αφιερώματα σε ιστορικούς Έλληνες καλλιτέχνες όπως ο Δημήτρης Κοντός, η Σίλεια Δασκοπούλου, ο Νίκος Αλεξίου και άλλοι που έχουν επηρεάσει τις νεότερες γενιές, ενώ προσφέρει μία πλατφόρμα για να ανακαλύψει κανείς τους πιο δυναμικούς ανερχόμενους καλλιτέχνες της πόλης.

 

Ανάμεσά τους ο Μανώλης Δασκαλάκης Λεμός, ο Πέτρος Ευσταθιάδης, ο Λευτέρης Τάπας, ο Αλέξης Βασιλικός, η Μαρία Κριαρά, η Έφη Χαλιορή, η Μαριάννα Ιγνατάκη, ο Κωνσταντίνος Λαδιανός, ο Σωτήρης Πανουσάκης και οι Versaweiss.


Αυτές τις μέρες και μέχρι το Σάββατο 16/3 μπορούμε να επισκεφθούμε την έκθεση-αφιέρωμα στο Roman Pictural του Δημήτρη Κοντού, το οποίο αποτελεί το πρώτο βιβλίο-έργο τέχνης στην ιστορία της ελληνικής τέχνης και μία πολύ πρωτότυπη πρόταση artist book διεθνώς.

 

Το Roman Pictural για ένα «Eικαστικό Mυθιστόρημα» το οποίο πρωτοκυκλοφόρησε το 1968 σε 500 τεμάχια και αμέσως εξαντλήθηκε, αφού θεωρήθηκε πρωτότυπο έργο και όχι αντίτυπο βιβλίου.

 

Η έκθεση διοργανώνεται στο πλαίσιο του Αθήνα - Πρωτεύουσα Βιβλίου και με την ευκαιρία της κυκλοφορίας της νέας έκδοσης του Roman Pictural του Δημήτρη Κοντού από τις εκδόσεις Cube Art Editions.

CAN Christina Androulidaki Gallery, Π. Αναγνωστοπούλου 42, Κολωνάκι, 210 3390833

Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ. 12:00-15:00 & 17:00-20:00, Σάβ. 12:00-16:00. www.can-gallery.com

 

4.

Ωδείο Αθηνών

Δημήτρης Μύτας, Untitled, 2015. Από τη σειρά Mauve, 2015-2019. Φωτογραφία σε αλουμίνιο, 40 x 60 εκ. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη.
Δημήτρης Μύτας, Untitled, 2015. Από τη σειρά Mauve, 2015-2019. Φωτογραφία σε αλουμίνιο, 40 x 60 εκ. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη.

 

Η απογοήτευση με τη σημερινή πολιτική κατάσταση στην Ευρώπη έχει δημιουργήσει ένα αίσθημα αδιεξόδου που εκδηλώνεται τόσο στην καθημερινή και ιδιωτική μας ζωή όσο και στον δημόσιο χώρο.

 

Είκοσι τρεις Έλληνες και διεθνείς καλλιτέχνες και μία κολεκτίβα συμμετέχουν στην έκθεση του Ιδρύματος Schwarz που καταγράφει τη διαρκώς αυξανόμενη έλλειψη εμπιστοσύνης των πολιτών στην πολιτική και στους πολιτικούς σήμερα.

Συλλογική - «Ανατομία πολιτικής μελαγχολίας», έως 13/4

 

5.

Βυζαντινό & Χριστιανικό Μουσείο

Παύλος Σάμιος, Νίκη της Σαμοθράκης.
Παύλος Σάμιος, Νίκη της Σαμοθράκης.

 

Εξήντα έξι έργα μεγάλων διαστάσεων του ζωγράφου Παύλου Σάμιου επιχειρούν μια διαφορετική ερμηνεία της ελληνικής Ιστορίας και των αρχαίων μύθων.

 

Ευτελή υλικά, όπως χαρτοκιβώτια, που ο καλλιτέχνης περισυνέλεξε, γίνονται ο καμβάς απεικόνισης αρχαίων συμβόλων καθώς και γέφυρα μεταξύ παρελθόντος και παρόντος, ενώ η σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα δηλώνεται με πολύχρωμα γκράφιτι που με σπρέι πρόσθεσε ο Σάμιος στο τελείωμα των έργων του.

Παύλος Σάμιος - «Σπασμένη Ιστορία», 15/3-15/6

 

6.

Allouche Benias

Έργο του Φίλιππου Κ.
Έργο του Φίλιππου Κ.

 

Για λίγες μέρες ακόμα, μέχρι το τέλος του μήνα, μερικοί από τους πιο ενδιαφέροντες νέους Έλληνες καλλιτέχνες φιλοξενούνται στην Allouche Benias, στο πλαίσιο της ομαδικής έκθεσης «In total light». Στέλιος Φαϊτάκης, Παναγιώτης Λουκάς, Μαλβίνα Παναγιωτίδη, Vassilis H., Φίλιππος Κ., Ηλίας Καφούρος, Παύλος Τσάκωνας, Βασίλης Καρούκ, Διαμαντής Σωτηρόπουλος, Βασίλης Μαρκοσιάν και ATH Kids παρουσιάζουν εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας, γλυπτά και ζωγραφικά έργα, ενώ παράλληλα η γκαλερί φιλοξενεί την εγκατάσταση «Life» με τα χαρακτηριστικά έργα του b.

b. «Life», έως 31/3

Συλλογική - «In total light», έως 31/3

 

7.

Γκαλερί Αστρολάβος

Ένας χώρος όπου η Τέχνη αφορά όλους

Η αισθητική των έργων σε κάθε μορφή τέχνης που προβάλλει η γκαλερί (ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία και καλλιτεχνικές κατασκευές) έχει αυστηρό γνώμονα την ποιότητα και τις καλλιτεχνικές αξίες.
Η αισθητική των έργων σε κάθε μορφή τέχνης που προβάλλει η γκαλερί (ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία και καλλιτεχνικές κατασκευές) έχει αυστηρό γνώμονα την ποιότητα και τις καλλιτεχνικές αξίες.

 

Για μοναδικές εμπειρίες εκθέσεων σε έναν από τους μεγαλύτερους και πιο ενδιαφέροντες εκθεσιακούς χώρους της Αθήνας επισκεφθείτε την γκαλερί Αστρολάβος. Πρόκειται για έναν χώρο που εκτείνεται σε 3 διαφορετικά επίπεδα αμφιθεατρικής διαρρύθμισης και έχει βραβευτεί γι' αυτήν από διεθνή περιοδικά αρχιτεκτονικής.

 

Το κύριο ατού της γκαλερί είναι ότι μαζί με τα μεγάλα ονόματα (Τσαρούχης, Γκίκας, Στάμος, De Chirico, Τσόκλης, Μυταράς κ.λπ.), που στις εκθέσεις και στο ντεπό της γκαλερί θα ανακαλύψετε πολύ ιδιαίτερα έργα τους, θα βρείτε πολύ μεγάλη ποικιλία από έργα νεότερων ανερχόμενων καλλιτεχνών, των οποίων οι τιμές είναι ακόμα πολύ προσιτές και αξίζει να γνωρίσετε ή να αποκτήσετε έργο τους, πριν ανέβει το κασέ τους.


Η αισθητική των έργων σε κάθε μορφή τέχνης που προβάλλει η γκαλερί (ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία και καλλιτεχνικές κατασκευές) έχει αυστηρό γνώμονα την ποιότητα και τις καλλιτεχνικές αξίες.


Για τα δώρα και τα διακοσμητικά σας αντικείμενα αξίζει να επισκεφθείτε και το art shop της γκαλερί που λειτουργεί στον επάνω όροφο με μοναδικά αντικείμενα τέχνης, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα λίστας γάμου για νιόπαντρα ζευγάρια που θέλουν να αποκτήσουν κάποιο ιδιαίτερο έργο τέχνης. Οι άνθρωποι της γκαλερί μπορούν επίσης να σας συμβουλεύσουν για τη διακόσμηση του χώρου σας, επαγγελματικού ή ιδιωτικού.


Οι φίλοι και πελάτες της γκαλερί είναι άνθρωποι τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, που εκτιμούν την καλή τέχνη.

Γκαλερί Αστρολάβος, Ξανθίππου 11, πλ. Δεξαμενής, Κολωνάκι, 210 7294342-3, www.astrolavos.gr, Facebook 

 

8.

Αίθουσα Τέχνης ΠΕΡΙΤΕΧΝΩΝ Καρτέρης

Οι νέοι καλλιτέχνες έχουν τον χώρο τους στο κέντρο της Αθήνας

Felicitas Aga, Little Joe, Λάδι σε ξύλο.
Felicitas Aga, Little Joe, Λάδι σε ξύλο.
Γιώργος Γιώτσας Unknowns immigrant life vest, πλαστικό, ρητίνη, τσιμέντο, χώμα και σκόνες.
Γιώργος Γιώτσας Unknowns immigrant life vest, πλαστικό, ρητίνη, τσιμέντο, χώμα και σκόνες.

 

Η τέχνη είναι αυτή που μας σώζει αναπάντεχα, γι' αυτό πρέπει να βρίσκεται στην καθημερινότητά μας, στη βόλτα μας στο κέντρο της πόλης που μας γειώνει στην πεζή πραγματικότητα.

 

Η αίθουσα τέχνης «ΠΕΡΙΤΕΧΝΩΝ Καρτέρης» στο Κολωνάκι είναι μια ανάσα αισθητικής που δίνει βήμα σε Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες μέσα από εκθέσεις ατομικές και ομαδικές που διαδέχονται η μία την άλλη για να αναδείξουν ό,τι πιο σύγχρονο από τον χώρο της τέχνης.

 

Με μια ιστορία που ξεκινά το 1996, στην πλατεία Βικτωρίας, η αίθουσα τέχνης ΠΕΡΙΤΕΧΝΩΝ Καρτέρης φιλοξένησε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις λιθογραφίας του ομώνυμου εργαστηρίου, καθώς και εκθέσεις ζωγραφικής, γλυπτικής και φωτογραφίας νέων καλλιτεχνών ή ομαδικές εκθέσεις στις οποίες συμμετείχαν σημαντικοί Έλληνες καλλιτέχνες.

 

Από το 2011 μετακόμισε στην οδό Ηροδότου στο Κολωνάκι, όπου μέχρι σήμερα συνεργάζεται με Έλληνες και ξένους επιμελητές ζωγραφικής, χαρακτικής, γλυπτικής και φωτογραφίας με σκοπό την παρουσίαση έργων από όλο το φάσμα των καλών τεχνών και την ανάδειξη νέων από τον χώρο της τέχνης, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.

 

Η εκπροσώπηση καλλιτεχνών, η συμμετοχή στην Art Athina και η συνεργασία με γκαλερί, μουσεία και καλλιτεχνικούς φορείς δημιουργούν μια συνεχή και αδιάλειπτη παρουσία στον χώρο της τέχνης που έχει πάντα κάτι να πει.


Felicitas Aga, ατομική έκθεση ζωγραφικής σε επιμέλεια του Νορβηγού Kjell-Erik Ruud, κριτικού τέχνης, 2/4-4/5

Ali Gormez, ατομική έκθεση ζωγραφικής σε επιμέλεια του Νορβηγού Kjell-Erik Ruud, κριτικού τέχνης, 7/5-1/6

Pop icons in a media drenched age - oμαδική έκθεση, 6/6-6/7, Συμμετέχουν: Ιφιγένεια Αβραμοπούλου, Γιώργος Γιώτσας, Ελένη Παρμακέλη, Επιμέλεια: Dr Thalia Vrachopoulos, ιστορικός τέχνης

Ηροδότου 5 Κολωνάκι, 210 8239465, www.peri-technon.com, Facebook

 

9.

Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών & Μουσικής Β & Μ Θεοχαράκη

Νίκος Εγγονόπουλος, Ο Όρκος, 1952. Λάδι σε μουσαμά.
Νίκος Εγγονόπουλος, Ο Όρκος, 1952. Λάδι σε μουσαμά.
Γιάννης Γαΐτης, Παρέλαση, 1974. Λάδι σε μουσαμά.
Γιάννης Γαΐτης, Παρέλαση, 1974. Λάδι σε μουσαμά.

 

Mία από τις σημαντικότερες συλλογές έργων τέχνης της χώρας, αυτήν του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου, φιλοξενεί το Ίδρυμα Β & Μ Θεοχαράκη.

 

Η έκθεση περιλαμβάνει περισσότερα από ενενήντα σημαντικά έργα ελληνικής ζωγραφικής, κυρίως του 20ού αιώνα, μεταξύ των οποίων αντιπροσωπευτικούς πίνακες σπουδαίων καλλιτεχνών, όπως οι Θεόφιλος, Κωνσταντίνος Παρθένης, Νικόλαος Λύτρας, Φώτης Κόντογλου, Γιάννης Τσαρούχης, Νίκος Εγγονόπουλος, Γιάννης Μόραλης, Νίκος Κεσσανλής, Αλέξης Ακριθάκης, Κώστας Τσόκλης, Όπυ Ζούνη, Παύλος Σάμιος, Χρήστος Μποκόρος και πολλοί άλλοι.

«Πολύτιμα έργα ζωγραφικής από το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου», έως 12/5

 

10.

Alma

Θοδωρής Λάλος, V for Vivlio, Τελευταία Επιθυμία, 2018
Θοδωρής Λάλος, V for Vivlio, Τελευταία Επιθυμία, 2018

 

Τα εικαστικά βιβλία του Θοδωρή Λάλου με πολυμορφία και ευρηματικότητα συγκροτούν μια ιδιότυπη βιβλιοθήκη και αφηγούνται ιστορίες, προσωπικά και συλλογικά βιώματα.

 

Οι επεμβάσεις στις ανοιγμένες σελίδες ή στα εξώφυλλα των βιβλίων, η συνύπαρξη ζωγραφικής, φωτογραφίας, κολάζ και αντικειμένων, σε συνδυασμό με τη μελετημένη «κατασκευαστική» δομή στην οργάνωση των υλικών και των εικόνων του, συντελούν αποφασιστικά στο τελικό αισθητικό αποτέλεσμα.

Θοδωρής Λάλος - «V for Vivlio», έως 23/3

 

11.

Γκαλερί Ευριπίδη

Φωτο: Katoufas Bros
Φωτο: Katoufas Bros

 

Μέχρι και τις 16 Μαρτίου η Γκαλερί Ευριπίδη παρουσιάζει μια ξεχωριστή προσέγγιση της ζωγραφικής του Νίκου Χουλιαρά μέσα από μια σειρά έργων που έχει επιλέξει ο αδερφός του, Γιώργος Χουλιαράς.

 

Στην πρώτη έκθεση με ζωγραφικά έργα του καλλιτέχνη, τριάμισι χρόνια από τον θάνατό του, ξαναζωντανεύει το έργο ενός από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της μεταπολεμικής γενιάς. Από τις 21/3 τη σκυτάλη παίρνουν τα ζωγραφικά τοπία της Χρύσας Βέργη.

Νίκος Χουλιαράς - «Οι ζωγραφιές της επόμενης μέρας», έως 16/3

 

12.

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Πήλινη προτομή ανδρικής μορφής πιθανώς του Δία, 31 π.Χ. – 324 μ.Χ. Φωτο: Γιώργος Αναστασάκης © Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Πήλινη προτομή ανδρικής μορφής πιθανώς του Δία, 31 π.Χ. – 324 μ.Χ. Φωτο: Γιώργος Αναστασάκης © Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Πήλινο σκεύος σε μορφή ειδωλίου Σειρήνας, 2ος – 1ος αι. π.Χ.  Πρόκειται για τελετουργικό σκεύος, δημιουργία τοπικού εργαστηρίου. Βρέθηκε σε επίχωση εναγικής πυράς κοντά σε τάφους ελληνιστικών χρόνων. Η αφήγηση στην ντόπια κοροπλαστική του μυθικού στιγμιοτύπου της θρηνώδους Σειρήνας υποδηλώνει ότι ένας από τους ιδρυτικούς  μύθους της Απτέρας μορφοποιήθηκε σε αυτήν τη φάση της πόλης. Φωτο: Γιώργος Αναστασάκης © Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Πήλινο σκεύος σε μορφή ειδωλίου Σειρήνας, 2ος – 1ος αι. π.Χ. Πρόκειται για τελετουργικό σκεύος, δημιουργία τοπικού εργαστηρίου. Βρέθηκε σε επίχωση εναγικής πυράς κοντά σε τάφους ελληνιστικών χρόνων. Η αφήγηση στην ντόπια κοροπλαστική του μυθικού στιγμιοτύπου της θρηνώδους Σειρήνας υποδηλώνει ότι ένας από τους ιδρυτικούς μύθους της Απτέρας μορφοποιήθηκε σε αυτήν τη φάση της πόλης. Φωτο: Γιώργος Αναστασάκης © Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

 

Συνεχίζεται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης η πολυέκθεση με 500 αρχαιότητες από τη νεολιθική μέχρι τη βυζαντινή εποχή, μαζί με οπτικό και ηχητικό υλικό, οθόνες, χάρτες και multimedia υλικό, εστιάζοντας σε τρεις σημαντικές πόλεις της Κρήτης με ιστορία αιώνων: τα Άπτερα, την Ελεύθερνα και την Κνωσό.

 

Η επόμενη μεγάλη έκθεση του μουσείου, που έχει ανακοινωθεί για το καλοκαίρι, αφορά τον Πάμπλο Πικάσο και την έμπνευσή του από την αρχαιότητα, αντιπαραβάλλοντας έργα χαρακτικής και κεραμικής του με αρχαία έργα.

«Κρήτη. Αναδυόμενες πόλεις: Άπτερα - Ελεύθερνα - Κνωσός», έως 30/4

«Πικάσο και Αρχαιότητα. Γραμμή και πηλός», 20/6-20/10

 

13.

Nitra Gallery

Η σύγχρονη τέχνη σε μια γέφυρα επικοινωνίας

Φωτο: Jason Faultier
Φωτο: Jason Faultier

 

Μπορεί να ακούσεις πολλά για τη σύγχρονη τέχνη, ένα θέμα που όσο διχάζει τόσο ενώνει, όσο εντυπωσιάζει τόσο προβληματίζει. Αν όμως πραγματικά θέλεις να έχεις προσωπική άποψη, πρέπει να επισκεφθείς τη Nitra Gallery.

 

Η γκαλερί που ξεκίνησε το 2013 στη Θεσσαλονίκη βρίσκεται σήμερα και στο κέντρο της Αθήνας με έναν νέο, δεύτερο χώρο, απ' όπου συνεχίζει να παίζει σημαντικό ρόλο στην προώθηση της σύγχρονης τέχνης.

 

Η Αλίκη Τσιρλιάγκου, γκαλερίστα δεύτερης γενιάς, παρουσιάζει ένα εκθεσιακό πρόγραμμα που χαρτογραφεί τις τάσεις της σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, όχι μόνο μέσα από τις δύο γκαλερί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά και με τις art fairs στις οποίες η Νitra συμμετέχει.


Με έντονο ενδιαφέρον για τον διεθνή διάλογο, η Nitra Gallery παρουσιάζει ένα portfolio από διεθνείς και Έλληνες καλλιτέχνες, μεταξύ των οποίων και μία από τις σημαντικότερες δημιουργούς της Τουρκίας, την Gülsün Karamustafa (εγκαίνια 4 Απριλίου), οι οποίοι δουλεύουν σε ένα ευρύ φάσμα εικαστικών και εφαρμοσμένων πρακτικών.


Στη Nitra η εμπειρία του επισκέπτη αποτελεί βασική προτεραιότητα, με την γκαλερί να λειτουργεί ως γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ του καλλιτέχνη και του ευρύτερου κοινού, ειδικού και μη.

 

Αυτή την περίοδο και μέχρι τις 23 Μαρτίου μπορείς να επισκεφθείς την ατομική έκθεση του Γιώργου Μαραζιώτη RUSH, RASH, RUSH, μια site-specific εγκατάσταση που καταδεικνύει την έρευνα του καλλιτέχνη αναφορικά με τις έννοιες του χώρου, του τόπου και του τρόπου που οι σύγχρονες κοινωνίες κατοικούν τα διάφορα τοπία, είτε σωματικά είτε ιδεατά.

Αλωπεκής 34, Κολωνάκι, 213 0436697, nitragallery.com, Facebook, Instagram

 

14.

Γκαλερί Έρση

Ένας χώρος όπου οι καλλιτέχνες συνδιαλέγονται μέσα από τα έργα τους

Μέχρι τις 29 Μαρτίου φιλοξενείται στον χώρο της γκαλερί μια αντιπροσωπευτική διπλή έκθεση των Τάκη Μάρθα και Δημήτρη Βλάσση. Φωτο: Γιώργος Αδάμος/LIFO
Μέχρι τις 29 Μαρτίου φιλοξενείται στον χώρο της γκαλερί μια αντιπροσωπευτική διπλή έκθεση των Τάκη Μάρθα και Δημήτρη Βλάσση. Φωτο: Γιώργος Αδάμος/LIFO

 

Η τέχνη είναι μορφή επικοινωνίας. Μιας επικοινωνίας που δεν δημιουργείται μόνο ανάμεσα στον θεατή και τον καλλιτέχνη αλλά και μεταξύ των καλλιτεχνών. Στην Γκαλερί Έρση αυτή η διαλεκτική σχέση αποτελεί σημείο ενδιαφέροντος και οι διπλές ατομικές εκθέσεις γίνονται μια καλλιτεχνική αφήγηση που περνά από το παρελθόν στο μέλλον.

 

Με όραμα τη φιλοξενία εκθέσεων μεγάλων Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών, όσο και με την πρόταση των νέων τάσεων δίνοντας βήμα σε νέους καλλιτέχνες, η Κάλια Αϊδίνη δίνει το δικό της στίγμα σε μια περίοδο που ο πολιτισμός υποβαθμίζεται δημιουργώντας μια φωτεινή γωνιά τέχνης στο κέντρο της Αθήνας. Μιας γωνιάς που βρίσκεται εκεί από το 1985 και πλέον έχει δημιουργήσει το δικό της ίχνος στη σύγχρονη τέχνη.


Μέχρι τις 29 Μαρτίου φιλοξενείται στον χώρο της γκαλερί μια αντιπροσωπευτική διπλή έκθεση των Τάκη Μάρθα και Δημήτρη Βλάσση.

 

Ο Μάρθας, που υπήρξε δάσκαλος ζωγραφικής στη σχολή Αρχιτεκτονικής, συνδιαλέγεται μέσα από τα έργα ζωγραφικής που χρονολογούνται από το 1950 έως το 1965 με τη γλυπτική του τότε μαθητή του, ο οποίος ακολούθησε τον δρόμο της γλυπτικής. Οι δύο καλλιτέχνες συναντιούνται σε μια έκθεση που αποτελεί αφιέρωμα στον ζωγράφο, ο οποίος δεν βρίσκεται στη ζωή, και στον γλύπτη που δημιουργεί στο παρόν τα έργα του.

 

Οι διπλές ατομικές εκθέσεις όπου συνδιαλέγονται καλλιτέχνες που με κάποιον τρόπο βρίσκονται σε συνάφεια είναι η απάντηση της Γκαλερί Έρση στον σύγχρονο καλλιτεχνικό κόσμο.

Κλεομένους 4, Κολωνάκι, 210 7220231, www.ersi.gr