Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς

Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter
0
Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter

Η παιδικότητα που αποπνέουν τα σχέδια του Δημήτρη Σταμούλη δεν θα έπρεπε να ερμηνεύεται ως απλότητα. Οι  «Πρίγκηπές» του ηθοποιού και ζωγράφου (και επί τρία χρόνια συνεργάτης της LiFO στη στήλη «Σελίδες» σε κείμενα και σκίτσα του), έχουν πολλά επίπεδα. Είναι σαρκαστικοί, έχουν χιούμορ, τάση να φιλοσοφούν και, όπως και ο ίδιος, ισορροπούν με χάρη ανάμεσα στην αισιοδοξία και τη μελαγχολία.

Τη νέα ζωγραφική δουλειά του Δημήτρη Σταμούλη με τίτλο «Οι Καιροί και οι Πρίγκηπες» παρουσιάζει ο Χώρος Τέχνης «Ηώς» από τις 6 μέχρι και τις 25 Απριλίου και λίγο πριν από τα εγκαίνια ο καλλιτέχνης μίλησε στο LIFO.gr για τα συναισθήματα που έχει ο ίδιος όταν δημιουργεί, αλλά και εκείνα που εντοπίζει στους θεατές του έργου του.

— Ο τίτλος της έκθεσης υποθέτω πως προέρχεται από το γνωμικό «Δύσκολοι καιροί για πρίγκιπες». Στους καιρούς μας, που είναι ομολογουμένως δύσκολοι, τι πρίγκιπες έχουμε;

Πολύ σωστά υποθέτετε. Η λέξη «πρίγκηπες» για εμένα σημαίνει πολλά πράγματα: ευγένεια, σθένος, δύναμη και να έχεις το ένστικτο της επιβίωσης, πράγματα απαραίτητα για την εποχή μας, γιατί τώρα, με την κρίση, συνειδητοποιώ ότι οι άνθρωποι γύρω μου γίνονται όλο και πιο αγενείς. Το θέμα είναι πώς μπορούμε να το διαχειριστούμε όλο αυτό και να το μετουσιώσουμε σε κάτι καλό.

— Αυτό είναι το μήνυμα που θέλετε να περάσει το έργο σας;

Δεν θέλω να μεταφέρω κανένα μήνυμα. Θέλω αυτοί που θα δουν τα έργα μου να νιώσουν κάτι. Δεν ξέρω τι, αλλά σίγουρα δεν θέλω να υπάρχει κανένα κενό. Επειδή συνδυάζω πολύ τη ζωγραφική μου με τη θεατρική μου ιδιότητα, πάντα, όταν σκηνοθετώ παραστάσεις, μου αρέσει να παρακολουθώ τους θεατές κρυφά γιατί θέλω να βλέπω πώς λειτουργεί αυτό που έχω φτιάξει πάνω τους. Αν τους γεννήσει οποιοδήποτε συναίσθημα, σημαίνει ότι κάτι γίνεται. Έτσι λειτουργώ και στη ζωγραφική.

— Η παιδικότητα των σχεδίων σας είναι αυτή που τα κάνει να φαίνονται μελαγχολικά;

Θα σας πω μια φράση που διάβασα παλιότερα σε μια συνέντευξη του Πικάσο που μου άρεσε πολύ – είναι από τους αγαπημένους μου ζωγράφους: «Μου πήρε μισό αιώνα να μάθω να ζωγραφίζω σαν παιδί». Αυτό το μεταφράζω με τον εξής τρόπο: πάντα αγαπούσα και αγαπώ την ικανότητα των παιδιών να μη βάζουν γύρω τους όλα αυτά τα στρώματα άμυνας, εγωισμού, υπεροχής, ανασφάλειας. Είναι ακόμη αθώα. Αυτό το πράγμα το ψάχνω. Ναι, να μεγαλώσουμε, αλλά να κρατήσουμε αυτή την παιδικότητα. Η παιδικότητα έχει αμεσότητα, δεν έχει δόλο. Για να γίνει αυτό πρέπει να αλλάξει το πρίσμα μέσα από το οποίο βλέπουμε τα πράγματα. Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι καθένας το μεταφράζει διαφορετικά και αυτό έχει άμεση σχέση με τα παιδικά μας χρόνια, πού μεγαλώσαμε, τι γονείς είχαμε, τι κουλτούρα, τι παιδεία και τι ζούμε τώρα.

— Αν έπρεπε να περιγράψετε σε κάποιον με μια φράση την έκθεσή σας, τι θα του λέγατε ότι θα δει;

Την κρυφή αισιοδοξία μου. 

Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter
Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter
Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter
Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter
Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter
Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter
Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter
Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter
Οι «Πρίγκηπες» του Δημήτρη Σταμούλη αντέχουν σε όλους τους καιρούς Facebook Twitter

Info:

Χώρος Τέχνης «Ηώς»

Χέυδεν 38, πλατεία Βικτωρίας

Εγκαίνια: 06/04, 20:30.

6/04-25/04

Ώρες λειτουργίας: Τρ.-Παρ. 12.00-20.00, Σάβ. 11.00-15.00, είσοδος ελεύθερη 

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ