Η διακριτική Ιταλίδα ντίβα

 

Lucia Bosè

 

1931 - 23 Μαρτίου 2020

 

 

Μπαίνοντας σε ένα ζαχαροπλαστείο στο Μιλάνο - το ζαχαροπλαστείο Galli της Via Victor Hugo, διάσημο για τα πανετόνε του - ο Λουκίνο Βισκόντι παρατήρησε ένα μικρό ψηλόλιγνο δεκαεξάχρονο κορίτσι με μεγάλα μελαγχολικά μάτια, που στεκόταν στο ταμείο με τέτοια φινέτσα, που θα μπορούσες να την νομίζεις μία Βισκόντι. "Εσείς, της είπε, θα κάνετε μια μέρα ταινίες, είμαι σίγουρος γι 'αυτό." Την επόμενη μέρα, ο φίλος που τον συνόδευσε επέστρεψε [..]: "Ξέρετε ποιός σας μίλησε χθες; ...Ο Λουκίνο Βισκόντι..." Δεν είχε ιδέα ποιός ήταν ο Βισκόντι, η μικρή αυτή υπάλληλος που δούλευε σκληρά από την ηλικία των δώδεκα, και που είχε γεννηθεί σε ένα αγρόκτημα κοντά στο Μιλάνο όπου είχε περάσει τα παιδικά της χρόνια μέσα στη φτώχεια και τον φόβο των βομβαρδισμών: "Ο κόσμος μου περιοριζόταν στον πάγκο ενός ζαχαροπλαστείου. Και η μοναδική απόδραση, για μένα, ήταν η γραμμή 26, το Monforte, το Scalo, η Porta Romana, το Ripamonti, η Porta Vigentina. Υπήρχε κι ο Σέρτζιο, ο πρώτος μου εραστής, και το Idroscalo. Αυτά ήταν όλα." Μέχρι τη μέρα που, ένα χρόνο αργότερα, η φωτογραφία της βρίσκεται φαρδιά πλατιά στην πρώτη σελίδα των εφημερίδων: είχε μόλις εκλεγεί Miss Ιταλία από την κριτική επιτροπή ενός διαγωνισμού ομορφιάς που διοργάνωνε και χρηματοδοτούσε η GiViEmme, η διάσημη εταιρεία των καλλυντικών Βισκόντι. Από τη μια μέρα στην άλλη, κατακλύζεται από δώρα, προσκλήσεις, προτάσεις. Το όνειρο χιλιάδων νεαρών κοριτσιών γίνεται πραγματικότητα γι 'αυτήν: "100.000 λίρες για ένα χαμόγελο ... Ένα εκατομμύριο και πλέον για ένα όμορφο πρόσωπο ... Την εποχή εκείνη, αυτό ήταν ο πλούτος, η επιτυχία. Η Ιταλία, η τότε Ιταλία μας ζούσε με την ελπίδα του εκατομμυρίου που μπορούσε να σου αλλάξει τη ζωή ... Αναμφίβολα, τότε ήταν που γεννήθηκε η Λουτσία Μποζέ."

 

Τότε άρχισαν και οι σχέσεις της με την οικογένεια Βισκόντι: ο Εντοάρντο [ο αδελφός του Λουκίνο] την ερωτεύεται, γίνεται ο εραστής της. Ο Λουκίνο αποφασίζει να την βάλει να παίξει, δίπλα στον Ζεράρ Φιλίπ και την Μαργκερίτ Μορενό, στο Χρονικό των φτωχών εραστών που θα χρηματοδοτούσε ο αδελφός του. Αλλά τα πράγματα δεν εξελίσσονται καλά, τόσο για την ταινία, όσο και για τους έρωτες της Λουτσία. 'Ετσι ο Λουκίνο την αναλαμβάνει, την φροντίζει σπίτι του -πάσχει τότε από φυματίωση -, εμποδίζει τον Εντοάρντο να την ξαναδεί ... Από το πεπρωμένο της Λουτσία, κάτι θα παραμείνει στη μελλοντική ταινία του Bellissima."

Laurence Schifano, Visconti, les feux de la passion. Εκδ. Flammarion 1989.

 

 

 

 

La signora senza camelie (1953) του Michelangelo Antonioni.
La signora senza camelie (1953) του Michelangelo Antonioni.

 

La signora senza camelie (1953) του Michelangelo Antonioni.
La signora senza camelie (1953) του Michelangelo Antonioni.

 

La signora senza camelie (1953) του Michelangelo Antonioni. i.
La signora senza camelie (1953) του Michelangelo Antonioni. i.

 

La signora senza camelie (1953) του Michelangelo Antonioni.
La signora senza camelie (1953) του Michelangelo Antonioni.

 

La signora senza camelie (1953) του Michelangelo Antonioni.
La signora senza camelie (1953) του Michelangelo Antonioni.

 

La signora senza camelie

 

Cela s'appelle l'aurore  (1956) του Luis Buñuel.
Cela s'appelle l'aurore (1956) του Luis Buñuel.

 

Cela s'appelle l'aurore  (1956) του Luis Buñuel.
Cela s'appelle l'aurore (1956) του Luis Buñuel.

 

Cela s'appelle l'aurore

 

Non c'è pace tra gli ulivi (1950) του Giuseppe De Santis.
Non c'è pace tra gli ulivi (1950) του Giuseppe De Santis.

 

Non c'è pace tra gli ulivi (1950) του Giuseppe De Santis.
Non c'è pace tra gli ulivi (1950) του Giuseppe De Santis.

 

Non c'è pace tra gli ulivi

 

Muerte de un ciclista (1955) του Juan Antonio Bardem.
Muerte de un ciclista (1955) του Juan Antonio Bardem.

 

Muerte de un ciclista (1955) του Juan Antonio Bardem.
Muerte de un ciclista (1955) του Juan Antonio Bardem.

 

Muerte de un ciclista (1955) του Juan Antonio Bardem.
Muerte de un ciclista (1955) του Juan Antonio Bardem.

 

Muerte de un ciclista (1955) του Juan Antonio Bardem.
Muerte de un ciclista (1955) του Juan Antonio Bardem.

 

Muerte de un ciclista

 

Cronaca di un amore (1950) του Michelangelo Antonioni.
Cronaca di un amore (1950) του Michelangelo Antonioni.

 

Cronaca di un amore (1950) του Michelangelo Antonioni.
Cronaca di un amore (1950) του Michelangelo Antonioni.

 

Cronaca di un amore (1950) του Michelangelo Antonioni.
Cronaca di un amore (1950) του Michelangelo Antonioni.

 

Cronaca di un amore

 

Le Testament d’Orphée (1959) του Jean Cocteau. Εκτός από την Λουτσία Μποζέ, διακρίνονται οι Πικάσο, Ζαν Κοκτώ και Λουίς Μιγκέλ Ντομινγκίν, ο διάσημος ταυρομάχος σύζηγος της ηθοποιού.
Le Testament d’Orphée (1959) του Jean Cocteau. Εκτός από την Λουτσία Μποζέ, διακρίνονται οι Πικάσο, Ζαν Κοκτώ και Λουίς Μιγκέλ Ντομινγκίν, ο διάσημος ταυρομάχος σύζηγος της ηθοποιού.

 

Le Testament d'Orphée 

 

Ο Πικάσο σε έναν χορευτικό αυτοσχεδιασμό με την Λουτσία Μποζέ.
Ο Πικάσο σε έναν χορευτικό αυτοσχεδιασμό με την Λουτσία Μποζέ.

 

Αριστερά, η Λουτσία Μποζέ miss Italia 1947.
Αριστερά, η Λουτσία Μποζέ miss Italia 1947.

 

 

Η επιστροφή της Λουτσία Μποζέ στον κινηματογράφο, μετά τους πρώτους μεγάλους ρόλους, με την ταινία Nathalie Granger (1972) της Marguerite Duras, δίπλα στην Jeanne Moreau και τον Guillaume Depardieu.