"Όπως τονίζει στην El Publico ο προασπιστής των δικαιωμάτων των ζώων Τόνιο Γκαρσία, «πίνακες σαν και αυτόν αποκαθαίρουν μία πρακτική που ήδη πολλοί άνθρωποι θεωρούν ανήθικη, η οποία είναι παρωχημένη και η κοινωνία δεν αποδέχεται» Πηγή: www.lifo.grΌταν ο κ. Γκαρσία λέει ότι "η κοινωνία δεν αποδέχεται", τι ακριβώς ορίζει ως "κοινωνία"; Τους ομοϊδεάτες του ή το σύνολο των ανθρώπων που απαρτίζουν τις κοινωνίες; Διότι στη δεύτερη περίπτωση, θα πρέπει να μας φέρει κάποια στοιχεία από έρευνες που να δείχνει ότι η κοινωνία στο σύνολό της δεν αποδέχεται, τι ακριβώς δεν έχω καταλάβει: τον πίνακα (δεν αρέσει η τεχνική του ζωγράφου ίσως); το θέμα του πίνακα; την θανάτωση ζώων για διατροφικούς λόγους; Θα πρέπει να μας αποσαφηνίσει και αυτό το θέμα. Δεύτερο ερώτημα που προκύπτει από το παραπάνω άρθρο: η El Publico ζήτησε τη γνώμη μόνο ανθρώπων που συμφωνούν με τους αντιδρόντες φοιτητές; Δεν υπάρχει ούτε ένας, που να βρίσκει παράλογη ή και επικίνδυνη αυτή την απόπειρα λογοκρισίας; Δεν ζητήθηκαν αντεπιχειρήματα; Αν όχι, γιατί αυτή η μονόπλευρη προσέγγιση; Αν φιλοξενούνται και αντίθετες απόψεις στην El Publico, γιατί δεν παρουσιάζονται και εδώ;"αναγωγές στα τωρινά κοινωνικά δεδομένα Πηγή: www.lifo.gr" οι άνθρωποι πάντα κάνουμε, είναι στη φύση μας. Δεν ανακάλυψαν τον τροχό οι ειδήμονες. Και αυτό συμβαίνει, γιατί είναι σχεδόν αδύνατο για το ανθρώπινο μυαλό να κατανοήσει τον τρόπο σκέψης και αντίληψης του κόσμου από ανθρώπους που έζησαν δεκαετίες, αιώνες και χιλιετίες πριν από εμάς. Ας μην προβάλουμε όμως αυτή την κατάσταση, για να δικαιολογήσουμε λογοκρισία σε έργα, μόνο και μόνο επειδή δεν συμφωνούν με την άποψή μας και με την προσπάθεια επιβολής αυτής της άποψης στους υπόλοιπους. Για την ώρα, ο κ. Γκαρσία αναγνωρίζει στα μουσεία τη δυνατότητα να εκθέτουν έργα αντίθετα των απόψεών του. Αλλά ακόμη και ομοϊδεάτες, έχουν διαφωνίες μεταξύ τους. Έτσι, σε πρόσφατο άρθρο της Lifo διαβάσαμε ότι υπάρχουν ενστάσεις για την έκθεση έργων του Γκογκέν. Ας φανταστούμε σενάριο λοιπόν ότι υπάρχουν αντιδράσεις για το μνημειώδες έργο του Ντελακρουά, "η Σφαγή της Χίου". Μπορεί να ενοχληθούν Τούρκοι επισκέπτες του Λούβρου ή και ο ίδιος ο "σουλτάνος", που δεν διάγει και την καλύτερη περίοδο στις σχέσεις του με Γαλλία και Ελλάδα. Θα συζητήσουμε στα σοβαρά και θα ζητήσουμε και απόψεις ειδικών για το αν πρέπει το Λούβρο να κρύψει τον πίνακα; Δεν απέχει πολύ το δικό μου σενάριο από το γεγονός που περιγράφεται εδώ. Πάντως, όσοι σοβαρά συζητούν τέτοια θέματα για λογοκρισία στην Τέχνη, ας κάτσουν να αναλογιστούν πόσο πολύ διαφέρουν οι απόψεις τους από των τζιχαντιστών, που με βαριοπούλες ισοπέδωσαν μνημεία του παγκόσμιου πολιτισμού, επειδή δεν συμφωνούσαν με τις δικές τους απόψεις.
Σχολιάζει ο/η