Ο πίνακας που προκαλεί αντιδράσεις σε vegan φοιτητές του Κέιμπριτζ - Ζητούν να κατέβει

Ο πίνακας που προκαλεί αντιδράσεις σε vegan φοιτητές του Κέιμπριτζ - Ζητούν να κατέβει Facebook Twitter
11

Πίνακας του 17ου αιώνα του Φλαμανδού ζωγράφου Φρανς Σνάιντερς, έχει προκαλέσει μεγάλη αντιπαράθεση μεταξύ των vegan στο φημισμένο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, στη Βρετανία, λόγω του θέματός του, που αναπαριστά τα νεκρά θηράματα ενός πλούσιου κυνηγιού.

Όπως φαίνεται ο πίνακας «Η αγορά των πτηνών» που αναπαριστά έναν πωλητή με έντονο κόκκινο ρούχο, πλαισιωμένο από ένα πλήθος χτυπημένα πτηνά, δεν αποτελεί πλέον ελκυστικό θέαμα, αλλά αντίθετα θεωρήθηκε «αποκρουστικό» από μία ομάδα φοιτητών που αξιώνουν την καθαίρεσή του από την αίθουσα εστιατορίου.

«Πρόσωπα που δεν καταναλώνουν κρέας θεωρούν αρκούντως αποκρουστικό τον πίνακα και ζήτησαν να απομακρυνθεί», ανακοίνωσε η εκπρόσωπος του Fitzwilliam Museum, που έχει δανείσει τον πίνακα στο Κέιμπριτζ.

Αυτό το επεισόδιο ανακινεί για ακόμη μία φορά το ζήτημα της «πολιτικής ορθότητας» ακόμη και στην απόλαυση της τέχνης, αν και -όπως παρατηρεί η εφημερίδα El Publico- είναι η πρώτη φορά που τα επιχειρήματα αφορούν τη «χώνεψη». Η υπερευαισθησία ορισμένων ομάδων έχει φθάσει να θέτει ερωτήματα για το εάν θα πρέπει να εκτιμάται το θέμα κάποιων έργων για την καλλιτεχνική αξία του ή για την ηθικότητα της αναπαριστώμενης πράξης, καθώς κάποια από αυτά διαιωνίζουν την «ωμότητα κατά των ζώων».

Όπως τονίζει στην El Publico ο προασπιστής των δικαιωμάτων των ζώων Τόνιο Γκαρσία, «πίνακες σαν και αυτόν αποκαθαίρουν μία πρακτική που ήδη πολλοί άνθρωποι θεωρούν ανήθικη, η οποία είναι παρωχημένη και η κοινωνία δεν αποδέχεται». Για τον ίδιο, το ζήτημα έγκειται στο σημείο όπου εκτίθενται αυτά τα έργα: «Στα μουσεία μπορούμε να συναντήσουμε έργα που δείχνουν πως βασάνιζαν στον Μεσαίωνα ή εικόνες από τυφεκισμούς, όμως αυτά δεν μας σκανδαλίζουν γιατί είναι ο (κατάλληλος) χώρος για να μάθουμε και να ξαναζούμε την ιστορία».

Την αλλαγή στην αντίληψη και την ευαισθησία του κόσμου υπογραμμίζουν και άλλοι ειδικοί και πανεπιστημιακοί, τους οποίους συμβουλεύεται η ίδια εφημερίδα. Όλοι σημειώνουν πως σήμερα οι άνθρωποι κοιτάζουν τους παλιούς πίνακες κάνοντας αναγωγές στα τωρινά κοινωνικά δεδομένα, αποκόπτοντάς τα από την αισθητική αξία του πίνακα.

Όπως ενδεικτικά επισημαίνει η καθηγήτρια Αισθητικής στο Αυτόνομο Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης Μάρτα Ταφάλια, «είναι σημαντικό να θεωρήσουμε ως φυσιολογικό αυτόν τον διάλογο. Στην πραγματικότητα, αυτοί οι φοιτητές που δεν θέλουν στο εστιατόριο τον συγκεκριμένο πίνακα, δεν τον θέλουν επειδή παίρνουν το θέμα του πολύ στα σοβαρά. Γι' αυτούς είναι ένα έργο που θίγει σημαντικά θέματα με τα οποία δεν συμφωνούν».

Mε πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διεθνή
11

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Να πείσει Ισραήλ και Ιράν πως έχουν «κερδίσει» αμφότεροι, επιδιώκει η διεθνής κοινότητα

Διεθνή / Ανάλυση Skynews: Πώς ΗΠΑ και σύμμαχοι φτιάχνουν κόκκινη γραμμή για να μην προκληθεί γενικευμένος πόλεμος Ισραήλ-Ιράν

Η επίθεση της Τεχεράνης με 350 πυραύλους και ρουκέτες σε ισραηλινό έδαφος σε απάντηση του βομβαρδισμού της ιρανικής πρεσβείας στη Δαμασκό - Οι προειδοποιήσεις και το παρασκήνιο
NEWSROOM
Η κληρονόμος Ίβι Γκετί κατέθεσε αίτηση διαζυγίου- Ο σύζυγός της την αμφισβητεί

Διεθνή / Η κληρονόμος Ίβι Γκετί κατέθεσε αίτηση διαζυγίου- Ο σύζυγός της την αμφισβητεί

Το αγαπημένο παιδί της μόδας, η Ίβι Γκετί παρευρέθηκε στο Met Gala το 2022 και το 2023, ενώ την ίδια ώρα είναι κεντρικό πρόσωπο στις εβδομάδες μόδας της Νέας Υόρκης, του Λονδίνου και του Παρισιού
NEWSROOM
Συνελήφθησαν δύο ύποπτοι για την επίθεση στον πιο έμπιστο συνεργάτη του Ναβάλνι

Διεθνή / Συνελήφθησαν δύο ύποπτοι για την επίθεση στον πιο έμπιστο συνεργάτη του Ναβάλνι

Ο Λεονίντ Βολκόφ οργάνωνε τις πολιτικές εκστρατείες του Αλεξέι Ναβάλνι, ζώντας αυτοεξόριστος στη Λιθουανία και πρόσφατα δέχτηκε επίθεση εκεί με σφυρί. Τώρα δύο ύποπτοι συνελήφθησαν στην Πολωνία
NEWSROOM

σχόλια

9 σχόλια
Νομίζω ότι όσοι σχολιάσατε βιαστήκατε να το κάνετε χωρίς να έχετε διαβάσει το άρθρο και κάνετε άκυρες συγκρίσεις όπως η αναφορά στην Αφροδίτη της Μήλου. Ο πίνακας δεν εκτίθεται σε κάποιο μουσείο ή σε κάποιο δημόσιο χώρο, βρισκόταν στο εστιατόριο του Cambridge, ο χώρος έκθεσης ενός έργου παίζει ρόλο! Η δουλειά ενός μουσείου που εκθέτει ιστορικά έργα τέχνης, δεν είναι να κρίνει το θέαμα ή το θέμα που απεικονίζει ο καλλιτέχνής μέσα από το σύγχρονο βλέμμα αλλά να μας δείξει μια στιγμή στο χρόνο. Όποιος διαμαρτύρεται για κάτι τέτοιο...να το κοιτάξει! Κ btw για γυμνά αρχαιολογικά αγάλματα δεν έχουν διαμαρτηρηθεί μόνο Μουσουλμάνοι αλλά ουκ ολίγοι λευκοι, Χριστιανοι, Αμερικάνοι...Ο φοιτητής που πληρώνει όμως τα πλουσιοπάροχα fees του Cambridge και εκεί που τρώει (στο ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ του campus του) δε θέλει να βλέπει τον εν λόγω πίνακα γιατί του φαίνεται αντιαισθητικός, για τους χ,ψ λόγους, έχει κάθε δικαίωμα να διαμαρτυρηθεί (και όχι δεν είναι λογοκρίσία...). Το ότι επίσης θα διαμαρτυρηθεί, δε σημαίνει αυτομάτως ότι θα γίνει ότι ζητήσει, είναι θέμα της διοίκησης του Πανεπιστημίου να το αποφασίσει. Το άρθρο δεν αναφέρει πουθενά το αν ο πίνακας αφαιρέθηκε, μόνο ότι υπήρξε διαμαρτυρία. Καλό θα είναι πριν κράξουμε να δούμε τι όντως λέει το άρθρο και να μην παρασυρόμαστε από τις προκαταλήψεις που κουβαλά ο καθένας μας...
-Είπες, είπες, είπες για να δικαιολογήσεις τα αδικαιολογητα και τελικά ΕΣΥ είσαι που παρασύρθηκες, ε?Btw, τι σόϊ επιχείρημα είναι αυτό με τους χριστιανους και τους Αμερικάνους και τα γυμνά αγάλαματα? Δεν τα βάζει κανείς με συγκεκριμένο δόγμα ή ράτσα. Με τον εμμονικό και καθυστερημένο τρόπο σκέψης είναι το πρόβλημα, από όπου και αν προέρχεται.
"Όπως τονίζει στην El Publico ο προασπιστής των δικαιωμάτων των ζώων Τόνιο Γκαρσία, «πίνακες σαν και αυτόν αποκαθαίρουν μία πρακτική που ήδη πολλοί άνθρωποι θεωρούν ανήθικη, η οποία είναι παρωχημένη και η κοινωνία δεν αποδέχεται» Πηγή: www.lifo.grΌταν ο κ. Γκαρσία λέει ότι "η κοινωνία δεν αποδέχεται", τι ακριβώς ορίζει ως "κοινωνία"; Τους ομοϊδεάτες του ή το σύνολο των ανθρώπων που απαρτίζουν τις κοινωνίες; Διότι στη δεύτερη περίπτωση, θα πρέπει να μας φέρει κάποια στοιχεία από έρευνες που να δείχνει ότι η κοινωνία στο σύνολό της δεν αποδέχεται, τι ακριβώς δεν έχω καταλάβει: τον πίνακα (δεν αρέσει η τεχνική του ζωγράφου ίσως); το θέμα του πίνακα; την θανάτωση ζώων για διατροφικούς λόγους; Θα πρέπει να μας αποσαφηνίσει και αυτό το θέμα. Δεύτερο ερώτημα που προκύπτει από το παραπάνω άρθρο: η El Publico ζήτησε τη γνώμη μόνο ανθρώπων που συμφωνούν με τους αντιδρόντες φοιτητές; Δεν υπάρχει ούτε ένας, που να βρίσκει παράλογη ή και επικίνδυνη αυτή την απόπειρα λογοκρισίας; Δεν ζητήθηκαν αντεπιχειρήματα; Αν όχι, γιατί αυτή η μονόπλευρη προσέγγιση; Αν φιλοξενούνται και αντίθετες απόψεις στην El Publico, γιατί δεν παρουσιάζονται και εδώ;"αναγωγές στα τωρινά κοινωνικά δεδομένα Πηγή: www.lifo.gr" οι άνθρωποι πάντα κάνουμε, είναι στη φύση μας. Δεν ανακάλυψαν τον τροχό οι ειδήμονες. Και αυτό συμβαίνει, γιατί είναι σχεδόν αδύνατο για το ανθρώπινο μυαλό να κατανοήσει τον τρόπο σκέψης και αντίληψης του κόσμου από ανθρώπους που έζησαν δεκαετίες, αιώνες και χιλιετίες πριν από εμάς. Ας μην προβάλουμε όμως αυτή την κατάσταση, για να δικαιολογήσουμε λογοκρισία σε έργα, μόνο και μόνο επειδή δεν συμφωνούν με την άποψή μας και με την προσπάθεια επιβολής αυτής της άποψης στους υπόλοιπους. Για την ώρα, ο κ. Γκαρσία αναγνωρίζει στα μουσεία τη δυνατότητα να εκθέτουν έργα αντίθετα των απόψεών του. Αλλά ακόμη και ομοϊδεάτες, έχουν διαφωνίες μεταξύ τους. Έτσι, σε πρόσφατο άρθρο της Lifo διαβάσαμε ότι υπάρχουν ενστάσεις για την έκθεση έργων του Γκογκέν. Ας φανταστούμε σενάριο λοιπόν ότι υπάρχουν αντιδράσεις για το μνημειώδες έργο του Ντελακρουά, "η Σφαγή της Χίου". Μπορεί να ενοχληθούν Τούρκοι επισκέπτες του Λούβρου ή και ο ίδιος ο "σουλτάνος", που δεν διάγει και την καλύτερη περίοδο στις σχέσεις του με Γαλλία και Ελλάδα. Θα συζητήσουμε στα σοβαρά και θα ζητήσουμε και απόψεις ειδικών για το αν πρέπει το Λούβρο να κρύψει τον πίνακα; Δεν απέχει πολύ το δικό μου σενάριο από το γεγονός που περιγράφεται εδώ. Πάντως, όσοι σοβαρά συζητούν τέτοια θέματα για λογοκρισία στην Τέχνη, ας κάτσουν να αναλογιστούν πόσο πολύ διαφέρουν οι απόψεις τους από των τζιχαντιστών, που με βαριοπούλες ισοπέδωσαν μνημεία του παγκόσμιου πολιτισμού, επειδή δεν συμφωνούσαν με τις δικές τους απόψεις.
H υπερευεσθησία των μειοψηφιών [& στις μέρες μας των millenials], είναι εδώ και πολλά χρόνια ενοχλητική, και για τους δημιουργούς (καλλιτέχνες) και για τους πολίτες.Το πώς αντιμετωπίζονται οι υπερβολές δείχνει το ποιόν της κοινωνίας, από απαγόρευση βιβλίων έως βιογραφικά στα μουσεία και καινούρια -μονομερώς- γλώσσα.Άλλωστε ζούμε μεγάλες στιγμές.https://www.dailymail.co.uk/news/article-7423141/Vegan-activists-separate-chickens-cockerels-hens-not-raped.html
Εντάξει μωρέ και οι μουσουλμάνοι θέλουν να σκεπάσουμε την Αφροδίτη της Μήλου και οι φεμινιστές θέλουν να μην εκτίθεται ο Σίλε.Εγώ δεν θέλω τις αράχνες και τους Βησιγότθους.https://youtu.be/QL2IwNIJaAgΕίμαστε όλοι χαρούμενοι τωρα;
Επίσης να καλυφθούν πάραυτα όλες οι βιτρίνες των κρεοπωλειων. Φοιτητές ενός απ τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου, άνθρωποι που θα κυβερνησουν τον πλανήτη τις επόμενες δεκαετίες και δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι δεν κρίνουμε παλιές καταστάσεις με νέα δεδομένα.