#6Ο Πλάτωνας δεν θεωρούσε επίσης την λογοτεχνία και άλλες τέχνες ότι διαφθείρουν; Αν θυμάμαι καλά, για τον Πλάτωνα, όλες οι τέχνες είναι μιμητικές, μιμούνται δηλ τις Ιδέες, άρα είναι κάτι υποδεέστερο από τις Ιδέες, δεν είναι συνεπώς το πραγματικό και μπορούν να οδηγήσουν τους ανθρώπους σε κακές έξεις. Έτσι εξορίζει τις τέχνες και τους καλλιτέχνες από την Ιδανική Πολιτεία του.Βέβαια μπορεί να έχω καταλάβει εγώ κάτι λάθος οπότε ας αντιγράψω τη wikipedia: ¨Η Τέχνη κήρυττε ο Πλάτων, δεν μετέχει στην ανώτερη ιδιότητα της ψυχής, τη διάνοια, το λεγόμενο φιλοσοφικώς λογιστικόν. Ως εκ τούτου, διαφθείρει το λογιστικόν, τον νου, ο οποίος μετέρχετο άλλων κατά τον Πλάτωνα διαδικασιών. Σε καμία όμως περίπτωση δεν περιφρονούσε ο σπουδαίος αυτός φιλόσοφος (η διδασκαλία τού οποίου επηρέασε περισσότερο ίσως από κάθε άλλο φιλόσοφο την ανθρώπινη Ιστορία) την Τέχνη, απλώς πρότασσε τη φιλοσοφική σκέψη ως την ανώτερη μορφή δημιουργίας, πάνω από την παραγωγή Τέχνης και ο,τιδήποτε άλλο. Υπάρχει κάτι το αποβλακωτικό στην αστόχαστη μορφή Τέχνης ισχυριζόταν, που αντί να ενισχύει το λογιστικόν, επιτείνει την προϋπάρχουσα βλακεία. Αρχόμενη η σκέψη του λοιπόν από το προαπαιτούμενο ότι η Τέχνη, ως μίμηση μιμήσεως είναι κατώτερη της Φιλοσοφίας, η οποία είναι επεξήγηση και προβληματισμός επί της αρχικής μίμησης και όχι δεύτερη μίμηση, μελετά την Τέχνη με προσοχή και αποφαίνεται ότι μόνο όταν η Τέχνη συνάπτεται με τη σκέψη αποκτά την πλήρη της σημασία¨Πάντως, αν δεν είσαι ο Πλάτωνας ή κάποιος παρόμοια έξυπνος, γμώμη μου είναι, κάνε ό,τι θέλεις, διάβασε ή μη διαβάζεις, αλλά μη σε νοιάζει τι κάνει ο διπλανός σου, αναλώσιμοι είμαστε στο κάτω κάτω, μην κρίνεις τους άλλους.
Σχολιάζει ο/η