Αχ...Δεν είναι αυστηρή η Λένα. Λέει κάτι άλλο απ'αυτό που λες ότι μοιάζει να της λέει ότι "θαμπώθηκε από το χρήμα". Την διδάσκει. Δεν την προσβάλλει. Τις προάλλες μόλις έλεγα στη στήλη ότι "Το κοινωνικό conditioning σε όλο στον Δυτικό πολιτισμό τείνει να δίνει αξία στην γυναίκα μέσω της σκέτης "ύπαρξής" της. Αυτό ανάγεται ήδη στον Αυλικό Ερωτα (amour de cour) των τροβαδούρων του Μεσαίωνα. Η γυναίκα δεν οφείλει να "κάνει" κάτι για να είναι πολύτιμη στο ανδροκρατούμενο περιβάλλον. Θεωρείται νομοτελειακά πολύτιμη κι επιθυμητή επειδή είναι γυναίκα. (Σημειολογικά αυτό αντανακλά την βιολογική πολυτιμότητά της ως καρποφορία ζωής που πλέον επειδή ο πολιτισμός ξέφυγε από το πρωτόγονο στάδιο απέκτησε πατίνα σοφιστικέ). Η εξιδανίκευση αυτή θεωρητικά και σε πρώτη ανάγνωση είναι ρομαντική και την εξυψώνει. Στην πραγματικότητα και πρακτικά όμως την καταβαραθρώνει. Ας δούμε πώς. Έχετε παρατηρήσει ότι πάμπολλες φορές μια γυναίκα "χαλιέται" που δεν κερνάει ένας άντρας που έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον του ή κάποιος με τον οποίο σχετίζεται δεν της κάνει δώρα έστω συμβολικά μικρής αξίας;" κλπ κλπ. {εδω:http://www.lifo.gr/lifoland/ampa/189008/sto-simerino-a-mpa-aytonoites-filies?comment=2020707#2020707}Αν αυτό το προεκτείνουμε στην περίπτωση της ερωτώσας #3 σημαίνει ότι όσο μεγαλύτερο το πορτοφόλι του κατόχου που την προσέχει τόσο μεγαλύτερη η αντιλαμβανόμενη (από κείνην) αξία της ιδίας. Η αξία όμως ως έννοια έχει διττή έννοια: ισχύ ποιότητας ενός πράγματος αλλά και ανταλλακτική ισχύ του ιδίου πράγματος. Κι επειδή η αξία είθισται στην δεύτερη έννοια να ορίζεται με χρηματική οριοθέτηση σε αναλογικότητα με την πρώτη έννοια (=το καλό είναι κι ακριβό ως αξίωμα) τείνει να δημιουργεί εγκεφαλικούς συσχετισμούς πουτανιάς στο μυαλό της γυναίκας που αντιλαμβάνεται τον εαυτό της με τέτοιους όρους: με πρόσεξε ο λεφτάς κι επομένως αξίζω (ενώ αν με πρόσεχε ο μπατίρης δεν αξίζω). Αυτό είναι κακό για την ίδια και την αυτοεκτίμησή της. Γι'αυτό το ανέφερε η Λένα για να την προβληματίσει. Σίγουρα πάντως ο πλούτος αφ'εαυτού του δεν φταίει για να δαιμονοποιείται. Κι όλοι οι πλούσιοι δεν σκέφτονται το ίδιο. Άνθρωποι είναι κι αυτοί άλλωστε με τις ιδιαιτερότητές τους.
Σχολιάζει ο/η