Η Κόλαση, το Καθαρτήριο και ο Παράδεισος του Δάντη σε μια τοιχογραφία στη Λιοσίων

Η Κόλαση, το Καθαρτήριο και ο Παράδεισος του Δάντη σε μια τοιχογραφία στην οδό Λιοσίων Facebook Twitter
Έργο του Κez
0

Με την ευκαιρία των 700 ετών από τον θάνατο του Δάντη Αλιγκέρι, η Πρεσβεία της Ιταλίας στην Αθήνα και η UrbanAct διοργάνωσαν από κοινού ένα έργο για να τιμήσουν τον μεγάλο Ιταλό ποιητή: μια δημόσια τοιχογραφία αφιερωμένη στη Θεία Κωμωδία στο κέντρο της Αθήνας.

Το έργο, υλοποιήθηκε από τρεις σημαντικούς καλλιτέχνες, τους Alberto Ruce, Kez και Same84, με την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων και τη συμμετοχή της ΟΣΥ Α.Ε . Η τοιχογραφία παρουσιάζει την Κόλαση, το Καθαρτήριο και τον Παράδεισο, δηλαδή τις τρεις ενότητες του έργου του Δάντη.

Οι δυο Έλληνες καλλιτέχνες Kez και Same84 και ο Ιταλός καλλιτέχνης Alberto Ruce πραγματοποίησαν το έργο μέσα από το ιδιαίτερο στυλ τους, σε μια επιφάνεια - ευγενική παραχώρηση της ΟΣΥ Α.Ε., η οποία υποστήριξε με τις υποδομές της το έργο.

Η τοιχογραφία βρίσκεται στον τοίχο περίφραξης του σταθμού επί της οδού Λιοσίων (δίπλα στον σταθμό «Αττική»), έναν εμβληματικό χώρο όπου η UrbanAct από το 2005 έχει πραγματοποιήσει πολυάριθμα έργα.

Η τοιχογραφία δέχτηκε και μια αναπάντεχη καταστροφή-βανδαλισμό, στο πρώτο τμήμα του έργου το οποίο υλοποιήθηκε από τον καλλιτέχνη Kez και ήταν αφιερωμένο στην ενότητα της «Κόλασης». Όπως αναφέρει ο καλλιτέχνης, «μετά τον βανδαλισμό του έργου μου, προχώρησα σε μια νέα προσέγγιση της θεματικής με την Κόλαση και το παρόν είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας μου με την Πρεσβεία της Ιταλίας η οποία το επέλεξε και το υποστήριξε εκ νέου».

Η τοιχογραφία δέχτηκε και μια αναπάντεχη καταστροφή-βανδαλισμό, στο πρώτο τμήμα του έργου το οποίο υλοποιήθηκε από τον καλλιτέχνη Kez και ήταν αφιερωμένο στην ενότητα της «Κόλασης». Όπως αναφέρει ο καλλιτέχνης, «μετά τον βανδαλισμό του έργου μου, προχώρησα σε μια νέα προσέγγιση της θεματικής με την Κόλαση και το παρόν είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας μου με την Πρεσβεία της Ιταλίας η οποία το επέλεξε και το υποστήριξε εκ νέου».

Η τοιχογραφία ξεκίνησε στις 5 Δεκεμβρίου και ολοκληρώθηκε στις 20 Φεβρουαρίου, εξελίχθηκε μπροστά στους διερχόμενους πολίτες, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε άμεση επαφή και να συνομιλήσουν με τους καλλιτέχνες. Πλέον οι κάτοικοι και οι επισκέπτες μπορούν να «απολαύσουν» οπτικά και νοητικά το νέο τοπόσημο για την πόλη της Αθήνας.

Η Κόλαση, το Καθαρτήριο και ο Παράδεισος του Δάντη σε μια τοιχογραφία στην οδό Λιοσίων Facebook Twitter
Έργο του Κez

Η Κόλαση, το Καθαρτήριο και ο Παράδεισος του Δάντη σε μια τοιχογραφία στην οδό Λιοσίων Facebook Twitter
Έργο του Alberto Ruce

Η Κόλαση, το Καθαρτήριο και ο Παράδεισος του Δάντη σε μια τοιχογραφία στην οδό Λιοσίων Facebook Twitter
Έργο του Same84

Η Κόλαση, το Καθαρτήριο και ο Παράδεισος του Δάντη σε μια τοιχογραφία στην οδό Λιοσίων Facebook Twitter
Έργο του Same84

Η Κόλαση, το Καθαρτήριο και ο Παράδεισος του Δάντη σε μια τοιχογραφία στην οδό Λιοσίων Facebook Twitter

Η Κόλαση, το Καθαρτήριο και ο Παράδεισος του Δάντη σε μια τοιχογραφία στην οδό Λιοσίων Facebook Twitter
Έργο του Same84

Η Κόλαση, το Καθαρτήριο και ο Παράδεισος του Δάντη σε μια τοιχογραφία στην οδό Λιοσίων Facebook Twitter
Έργο του Same84

Η Κόλαση, το Καθαρτήριο και ο Παράδεισος του Δάντη σε μια τοιχογραφία στην οδό Λιοσίων Facebook Twitter
Έργο του Κez

Η Κόλαση, το Καθαρτήριο και ο Παράδεισος του Δάντη σε μια τοιχογραφία στην οδό Λιοσίων Facebook Twitter
Έργο του Alberto Ruce

Η Κόλαση, το Καθαρτήριο και ο Παράδεισος του Δάντη σε μια τοιχογραφία στην οδό Λιοσίων Facebook Twitter
Έργο του Alberto Ruce

Η Κόλαση, το Καθαρτήριο και ο Παράδεισος του Δάντη σε μια τοιχογραφία στην οδό Λιοσίων Facebook Twitter
Έργο του Alberto Ruce

Urban Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

EON: Το νέο μεγάλο venue της Αθήνας στήνεται στη βιομηχανική ζώνη του Ελαιώνα

Μουσική / EON: Το νέο μεγάλο venue της Αθήνας στήνεται στη βιομηχανική ζώνη του Ελαιώνα

Εναρμονισμένο με ένα πανευρωπαϊκό trend, καλύπτοντας την ανάγκη μιας μερίδας clubbers της πόλης για μέρη rough αισθητικής, ο χώρος-όραμα από την ομάδα του ADD Festival και του six d.o.g.s κάνει soft opening, παρουσιάζοντας το πρωτοποριακό οπτικοακουστικό πρότζεκτ του DVS1 «The Wall of Sound», που όμοιό του δεν έχει συμβεί στην πόλη.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Γιατί καταρρέουν χιλιάδες ιστορικά κτίρια στην Αθήνα

Ρεπορτάζ / Γιατί καταρρέουν χιλιάδες ιστορικά κτίρια στην Αθήνα;

Μία έρευνα της LiFO για τα «άτυχα» κτίρια της πόλης και για τις ιστορικές κατοικίες του Μεσοπολέμου που χάνονται εξαιτίας των κατεδαφίσεων που αυξάνονται ραγδαία. Ποιες είναι οι λύσεις για τη διάσωσή τους και γιατί δεν εφαρμόζονται.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Έχει η Αθήνα περισσότερα τραπεζοκαθίσματα απ’ όσα μπορεί να αντέξει;

Urban Culture / Έχει η Αθήνα περισσότερα τραπεζοκαθίσματα απ’ όσα μπορεί να αντέξει;

H νέα μεγάλη κόντρα της πόλης είναι ανάμεσα στους πεζούς που θέλουν να έχουν πρόσβαση στα πεζοδρόμια και στους μαγαζάτορες που τα τελευταία δυόμισι χρόνια έχουν το δικαίωμα να τοποθετήσουν τα διπλάσια τραπεζοκαθίσματα απ’ όσα τους επιτρέπει η άδειά τους. Είναι όμως ένας καινούργιος πόλεμος αυτός ή υπήρχε πάντα; Και ποιος ευθύνεται πραγματικά γι’ αυτόν;
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Από τη Νέα Σμύρνη στη Φιλοθέη: Οι αθηναϊκές κηπουπόλεις του Μεσοπολέμου - Άνθηση και παρακμή

Αθήνα / Από τη Νέα Σμύρνη στη Φιλοθέη: Οι αθηναϊκές κηπουπόλεις του Μεσοπολέμου - Άνθηση και παρακμή

Στην Αθήνα του Μεσοπολέμου, λίγο μετά την καταιγίδα της Μικρασιατικής Καταστροφής, οι κηπουπόλεις άκμασαν, «θρέφοντας» τα νοικοκυριά και διατηρώντας την επίφαση της υπαίθρου στην οικιστική ανάπτυξη της πόλης.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΓΡΙΜΑΝΑΚΗ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ