Γιατί τόσο πολλές εταιρείες απολύουν υπαλλήλους της Gen Z;

309_Designing_professional_development_for_Millennials_and_Gen_Zers.gif
0

H GEN Z ΞΕΚΙΝΗΣΕ να εισέρχεται σε ένα εργασιακό περιβάλλον που δεν είναι απολύτως προετοιμασμένο γι’ αυτήν. 

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Intelligent, μιας πλατφόρμας συμβουλευτικής για την εκπαίδευση και την επαγγελματική σταδιοδρομία, πολλοί νέοι πτυχιούχοι αντιμετωπίζουν ζητήματα ομαλής ένταξης στον εργασιακό χώρο, ενώ οι εργοδότες είναι όλο και πιο απρόθυμοι να τους προσλάβουν.  

Η έκθεση, η οποία βασίστηκε σε έρευνα με τη συνεργασία χιλίων σχεδόν διευθυντών πρόσληψης, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ένας στους έξι εργοδότες διστάζει να προσλάβει εργαζόμενους από τη γενιά Z, κυρίως λόγω της φήμης ότι έχουν την τάση να προσβάλλονται εύκολα. Επιπλέον, πάνω από τους μισούς δήλωσαν ότι αυτή η γενιά, η οποία περιλαμβάνει άτομα που γεννήθηκαν μεταξύ του 1997 και των αρχών της δεκαετίας του 2010, δεν έχει ισχυρή εργασιακή ηθική, δυσκολεύεται στην επικοινωνία, αδυνατεί να δεχτεί την εποικοδομητική κριτική και είναι γενικά απροετοίμαστη για τις απαιτήσεις του εργασιακού χώρου. 

Οι διευθυντές προσλήψεων που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν επίσης ότι ορισμένοι από τους εργαζομένους της Gen Z δυσκολεύονταν να διαχειριστούν τον φόρτο εργασίας, καθυστερούσαν συχνά να έρθουν στη δουλειά και δεν ντύνονταν ή δεν μιλούσαν κατάλληλα. 

Η Holly Schroth, λέκτορας στο Haas School of Business του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Μπέρκλεϊ, εξηγεί ότι, αντί να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία, οι εκπρόσωποι της Gen Z εστίασαν στις εξωσχολικές δραστηριότητες που θα ενίσχυαν την ανταγωνιστικότητά τους ώστε να γίνουν δεκτοί στο κολέγιο, και αυτό τους έχει οδηγήσει σε «μη ρεαλιστικές προσδοκίες» σχετικά με τον εργασιακό χώρο και τον τρόπο αντιμετώπισης από τα αφεντικά τους. Λέει χαρακτηριστικά: «Δεν διαθέτουν βασικές δεξιότητες κοινωνικής αλληλεπίδρασης με αγοραστές, πελάτες και συναδέλφους, αλλά ούτε γνώσεις για την εθιμοτυπία ενός χώρου εργασίας. Ως εκ τούτου, εναπόκειται στην εταιρεία να εντάξει σωστά τον νέο εργαζόμενο και να του παρέχει άφθονη εκπαίδευση. Το αφεντικό πρέπει να ενεργεί και ως προπονητής εκτός από διευθυντής».  

Γιατί απολύεται η Gen Z;

Περίπου έξι στις δέκα εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν ότι απέλυσαν έναν νέο πτυχιούχο πανεπιστημίου τον οποίο προσέλαβαν φέτος. 

Μερικοί από τους λόγους που αναφέρθηκαν ήταν, μεταξύ άλλων, η έλλειψη κινήτρων, η έλλειψη επαγγελματισμού και οι κακές επικοινωνιακές δεξιότητες. 

Όπως δήλωσε ο Huy Nguyen, επικεφαλής σύμβουλος εκπαίδευσης και επαγγελματικής ανάπτυξης της Intelligent, «πολλοί νέοι πτυχιούχοι πανεπιστημίου ίσως να δυσκολευτούν κατά την είσοδό τους για πρώτη φορά στις τάξεις του εργατικού δυναμικού, καθώς υπάρχει πιθανότητα οι διαφορές από τα όσα έχουν συνηθίσει καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπαιδευτικής τους διαδρομής να είναι τεράστιες. Συχνά είναι απροετοίμαστοι για ένα λιγότερο δομημένο περιβάλλον, για τις πολιτισμικές δυναμικές του χώρου εργασίας και για την προσδοκία για αυτόνομη εργασία. Παρόλο που μπορεί να έχουν κάποιες θεωρητικές γνώσεις από το κολέγιο, συχνά στερούνται πρακτικής, πραγματικής εμπειρίας αλλά και των κοινωνικών δεξιοτήτων που απαιτούνται για να επιτύχουν στο εργασιακό περιβάλλον».  

Οι διευθυντές προσλήψεων που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν επίσης ότι ορισμένοι από τους εργαζομένους της Gen Z δυσκολεύονταν να διαχειριστούν τον φόρτο εργασίας, καθυστερούσαν συχνά να έρθουν στη δουλειά και δεν ντύνονταν ή δεν μιλούσαν κατάλληλα. 

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από τη ResumeTemplates, η οποία περιλάμβανε απαντήσεις από σχεδόν 1.500 νέους που αναζητούσαν εργασία, το 70% παραδέχτηκε ότι καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας ζητούσε βοήθεια από τους γονείς του. Το 25% έφερε τους γονείς του ακόμη και σε συνεντεύξεις, ενώ πολλοί άλλοι έβαλαν τους γονείς τους να υποβάλουν αιτήσεις για εργασία και να γράψουν βιογραφικά σημειώματα αντί γι’ αυτούς. 

Πώς να βρείτε δουλειά ως νέοι πτυχιούχοι

Οι εργοδότες τονίζουν ότι μερικά από τα βασικά προσόντα που αναζητούν είναι η πρωτοβουλία και η θετική στάση, η πείρα που συνδέεται με τις συναλλαγές με τον πραγματικό κόσμο, είτε μέσω πρακτικής άσκησης είτε μέσω εργασίας, και ότι δίνουν σημασία, σε μικρότερο βαθμό, στην ικανοποιητική παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τέλος, επισημαίνουν ότι προτιμούν την αποφυγή πολιτικών συζητήσεων. 

«Οι νέοι πτυχιούχοι που ξεκινούν την πρώτη τους δουλειά θα πρέπει να επιδεικνύουν επαγγελματισμό, όχι συμμορφούμενοι με παρωχημένα πρότυπα, αλλά με σεβασμό και αφοσίωση στη δουλειά τους», δήλωσε ο Nguyen. Η Schroth πρόσθεσε ότι, αν και οι εργοδότες διστάζουν σήμερα να προσλάβουν όσους ανήκουν στη γενιά Z, λόγω και των προκλήσεων της ένταξής τους στο εργατικό δυναμικό, η γενιά Ζ εξακολουθεί να αποτελεί πάνω από το 25% του εργατικού δυναμικού. «Συμπερασματικά, οι εταιρείες πρέπει να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα και χρόνο για την κατάρτισή τους και τότε η Gen Z θα τα πάει περίφημα», κατέληξε. 

Living
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το Facebook θέλει να βοηθήσει τη Gen Z να αντιμετωπίσει την ενήλικη ζωή- Πώς θα το καταφέρει

Τech & Science / Το Facebook θέλει να βοηθήσει τη Gen Z να αντιμετωπίσει την ενήλικη ζωή- Πώς θα το καταφέρει

Το Facebook, που τώρα μετρά 20 χρόνια, έχει χάσει σε δημοτικότητα μεταξύ των εφήβων, αλλά η μητρική του εταιρεία, Meta, έχει παρατηρήσει ότι οι νέοι ενήλικες χρησιμοποιούν τις λειτουργίες κοινότητας της πλατφόρμας, όπως το Facebook Marketplace και τις ομάδες
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι μας κάνει καλό να τρώμε όταν αρρωσταίνουμε - Mύθοι και αλήθειες

Radio Lifo / Τι μας κάνει καλό να τρώμε όταν αρρωσταίνουμε - Mύθοι και αλήθειες

Ποιες τροφές είναι καλό να καταναλώνουμε όταν είμαστε άρρωστοι και πώς συμβάλλουν στην ταχύτερη ανάρρωση και την ευεξία μας; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον διατροφολόγο-διαιτολόγο Χρήστο Δερδεμέζη.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Πόσα χρήματα χρειάζονται για να ζήσεις όπως πραγματικά θέλεις στην Αθήνα;

Living / Πόσα χρήματα χρειάζονται για να ζήσεις όπως πραγματικά θέλεις στην Αθήνα;

Πώς να ζήσεις σε μια πόλη όπου ο μισθός είναι τσιμεντένιος, ενώ οι τιμές εκτοξεύονται διαρκώς: τέσσερα νεαρά κορίτσια μας στέλνουν τα μηνιαία έξοδά τους και κοστολογούν ένα ιδανικό για εκείνες Σαββατοκύριακο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η εμμονή με την πρωτεΐνη: Τάση στη διατροφή ή υπερβολή;

Radio Lifo / Η εμμονή με την πρωτεΐνη: Τάση στη διατροφή ή υπερβολή;

Στην αρχή ήταν οι μπάρες πρωτεΐνης, μετά ήρθαν τα ροφήματα κι έπειτα, σιγά–σιγά, η μανία με την πρωτεΐνη εξαπλώθηκε σε ένα σωρό προϊόντα. Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την κλινική διαιτολόγο-διατροφολόγο Μελίνα Καριπίδου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Πόσο αποτελεσματική είναι τελικά η ψυχεδελική θεραπεία;

Living / Πόσο αποτελεσματική είναι τελικά η ψυχεδελική θεραπεία;

Πολλές από τις μελέτες που υποστηρίζουν τις θεραπευτικές δυνάμεις των ψυχδελικών ουσιών όπως το MDMA συχνά αμαυρώνονται από τη νοοτροπία οπαδού ή γκουρού που διακρίνει κάποιους από τους ερευνητές, με αποτέλεσμα να μη δηλώνονται πλήρως οι ανεπιθύμητες παρενέργειες.
THE LIFO TEAM