ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Ένα τανκ πάνω από το Γκάζι

Ένα τανκ πάνω από το Γκάζι Facebook Twitter
3

 

Δεν ξέρω πόσο καιρό βρίσκεται το mural της φωτογραφίας στο Γκάζι αλλά το πρόσεξα μόλις χθες βγαίνοντας από το μετρό. Ένας στρατιώτης αρπάζει μια κοπέλα με κόκκινες γόβες(προφανώς ανήκει στο πλήθος που πίνει ακριβώς από κάτω τις ποτάρες του)στην αγκαλιά του. Εκείνη, χωρίς να έχει καταλάβει που βρίσκεται χαμογελά στο κενό σαν να ποζάρει. Πίσω τους ένα τανκς. Μια καρδιά έχει σχηματιστεί στην βομβαρδισμένη πολυκατοικία. Ένα σχόλιο για την απάθεια του νεανικού που διασκεδάζει ενώ κάπου αλλού γίνεται πόλεμος; Πόλεμος που σας χρειάζεται για να στρώσετε; «Έχουμε πόλεμο και εσύ διασκεδάζεις;» Ή ακόμα χειρότερα μια ερωτική απαγωγή σαν διαφήμιση σοκολάτας;

Προσωπικά με ενόχλησε. Όπως και κάθε σύμβολο που το χρησιμοποιείς με μια ανεμελιά μόνο και μόνο επειδή «κουμπώνει» με το περιβάλλον και ξέρεις ότι θα προκαλέσει. Είναι προφανές ότι ο καλλιτέχνης μας δεν έχει βρεθεί μπροστά σε τανκς και δεν έχει ιδέα τι θα πει πόλεμος. Και μακάρι να μην βρεθεί. Ούτε αυτός, ούτε εμείς. Διότι αν είχε βρεθεί θα σκεφτόταν δυο φορές πριν σχηματίσει μια καρδούλα μέσα στα ερείπια, πριν θελήσει να βομβαρδίσει ότι το ενοχλεί, πριν «παίξει» εύκολα με αυτό για να περάσει αυτό που έχει στο κεφάλι του.

Αυτές τις μέρες βλέπουμε σκληρές φωτογραφίες νεκρών παιδιών. Είμαι σύμφωνος με την προβολή τους για ένα και μόνο λόγο: Υπάρχουν άνθρωποι που χρησιμοποιούν την λέξη «πόλεμος» για ψύλλου πήδημα και τώρα είναι η ιδανική ευκαιρία για να πάρουν μια μυρωδιά για το τι είναι πόλεμος. Ο πόλεμος είναι νεκρά παιδιά, είναι προσφυγιά, το αίμα είναι αίμα και όχι νερομπογιά, και τα τανκς ρίχνουν όπου βρουν χωρίς να σκεφτούν τι σχήμα θα αφήσουν.

Όλα αυτά για να τα κάνεις τέχνη θα πρέπει να τα έχεις βιώσει. Ή να έχεις ωριμάσει τόσο καλλιτεχνικά ώστε να μην αναζητείς την εύκολη πρόκληση.

3

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί τόσα μη διαβητικά άτομα φορούν μετρητές γλυκόζης;

Radio Lifo / Γιατί τόσο άτομα χωρίς διαβήτη φορούν μετρητές γλυκόζης αίματος;

Γιατί γίνεται τόσος ντόρος τελευταία με τις αιχμές γλυκόζης στο αίμα και γιατί όλο και περισσότερα άτομα που δεν έχουν διαβήτη φορούν cgm; Πρόκειται για ακόμα ένα διατροφικό trend; H Μερόπη Κοκκίνη συζητά με την κλινική διαιτολόγο-διατροφολόγο Μελίνα Καριπίδου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Πώς θα καταφέρετε να φωτογραφίσετε το κατοικίδιό σας σαν επαγγελματίας

Living / Πώς θα καταφέρετε να φωτογραφίσετε το κατοικίδιό σας σαν επαγγελματίας

Οι λειτουργίες του κινητού που θα σας βοηθήσουν, ο κατάλληλος φωτισμός, τα σωστά αξεσουάρ: 8 συμβουλές προκειμένου να καταφέρετε να απαθανατίσετε τις πιο ωραίες στιγμές του κατοικιδίου σας.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Βιοδυναμική καλλιέργεια: Οι νέοι αγρότες παρακολουθούν το φεγγάρι και τους πλανήτες και απλώνουν κοπριά μέσα σε θαμμένα κέρατα αγελάδας

Radio Lifo / Βιοδυναμική καλλιέργεια: Οι νέοι αγρότες παρακολουθούν το φεγγάρι και τους πλανήτες

Ένας «ακραίος» βιολογικός τρόπος καλλιέργειας που ακολουθούν λίγοι στη χώρα μας. Αν και δεν υπάρχουν επιστημονικά στοιχεία που να υποστηρίζουν τις βιοδυναμικές πρακτικές, ωστόσο όσοι τις ακολουθούν ισχυρίζονται ότι καταφέρνουν να παραγάγουν προϊόντα υψηλής ποιότητας και θρεπτικής αξίας. Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τους βιοδυναμικούς καλλιέργητές Κώστα Βαρώτσο και Θοδωρή Κοντογιάννη.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η Δέσποινα Ισοπούλου μαθαίνει στους Αθηναίους τι πάει να πει floral design

Living / Η Δέσποινα Ισοπούλου μαθαίνει στους Αθηναίους τι πάει να πει floral design

Τρία χρόνια πριν, την άνοιξη του 2021, αποφάσισε να κάνει στροφή στην καριέρα της: άρχισε να ψάχνει τα διαθέσιμα θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα γύρω από τα λουλούδια και έφτιαξε το δικό της Eiko Flowers. Έτσι γεμίζει την πόλη με συνθέσεις και μπουκέτα που μοιάζουν να αναπνέουν.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
20 χρόνια μετά την «Αιώνια λιακάδα ενός καθαρού μυαλού», υπάρχει πλέον η τεχνολογία διαγραφής αναμνήσεων;

Tech & Science / 20 χρόνια μετά την «Αιώνια λιακάδα ενός καθαρού μυαλού», υπάρχει πλέον η τεχνολογία διαγραφής αναμνήσεων;

Σίγουρα είμαστε πολύ πιο κοντά στο να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την επιστήμη για να αλλάξουμε τις αναμνήσεις μας, από ό,τι ήμασταν πριν από μια εικοσαετία.
NEWSROOM
Paleo: Πώς ο Γιάννης Καϋμενάκης κατάφερε να δημιουργήσει ένα πετυχημένο wine bar εκτός πιάτσας, αποφεύγοντας το gentrification

Radio Lifo / Paleo: Πώς ένα wine bar στη μέση του πουθενά έκανε επιτυχία

Μακριά από το hip κέντρο, σε έναν δρόμο με εργοστάσια, συνεργεία και παλιά κτίρια, στην περιοχή Ρετσίνα κοντά στο λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται το wine bar Paleo. Δεν είναι χθεσινό μαγαζί, φέτος κλείνει τα 8 χρόνια λειτουργίας. H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον δημιουργό του Γιάννη Καϋμενάκη για το πώς κατάφερε να συνυπάρξει με μια ιστορική γειτονιά του Πειραιά που εξακολουθεί να ζει στους ρυθμούς της.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ

σχόλια

3 σχόλια
Ο καλλιτέχνης μπορεί κάλλιστα να απαντήσει ότι ούτε εσείς έχετε βιώσει πόλεμο κύριε Μακρή,ωστόσο έχετε άποψη για αυτόν. Μπορεί να απαντήσει επίσης ότι ούτε το λόγο που χρησιμοποίησε τα "συμβολα" που αναφέρετε έχετε καταλάβει και πως εικάζετε ότι αυτός ήταν η πρόκληση για την πρόκληση. Αν ήθελε πάντως να προκαλέσει για να ευαισθητοποιήσει, τα κατάφερε ακόμη και με εσάς.
ναι αποτελει ευκολη προκληση για τον μικροαστο, οτι ζεις σε πολεμο ειναι ξεκαθαρο και χρονια υπαρχων αλλα μην το συνεχισω περαιτερω, απ την αλλη δεν χρειαζεσαι φωτογραφιες μικρων συριων για να καταλαβεις τι εστι πολεμος εν ετει 2015 αν ειναι δυνατον δηλαδη..μεσα απ τις φωτογραφιες οι δηθεν "ανθρωποι" θα γινουν περισσοτερο; αηδιαζω με τις δηθεν εναλλακτικες και πασιφιστικες ιδεοληψιες
τι λες ρε βαγγελη.επειδη δεν εχει παει στον πολεμο , δεν μπορει να κανει κατι εικαστικο σε σχεση με αυτο?ποιος σας τα ειπε αυτα?ο σκοπος του ηταν σαφως να ενοχλησει και να σε ξεβολεψει και απο οτι φαινεται το πετυχε πολυ καλα.Η τεχνη δεν ειναι απαραιτητα βιωματικη!!!