Το νέο όπλο της ζυθοποιίας είναι αυτού του είδους οι μπύρες – και υπάρχει λόγος

Το νέο όπλο της ζυθοποιίας είναι αυτού του είδους οι μπύρες – και υπάρχει λόγος Facebook Twitter
Πολλοί άνθρωποι δεν θέλουν να βγάλουν το αλκοόλ από τη ζωή τους, αλλά θέλουν πιο ισορροπημένες νυχτερινές εξόδους και μεγαλύτερη ευσυνειδησία σε ζητήματα που αφορούν την κατανάλωση αλκοόλ, ακόμη κι αν πρόκειται για μπύρα. Εκεί κατευθύνεται πλέον η αγορά.
0

Στην Αυστραλία, εκεί που το να καταναλώσουν οι νεαρότερες ηλικίες -και κυρίως οι ανήλικοι- μεγάλες ποσότητες μπύρας δεν είναι ακριβώς εφικτό, κολοσσοί της ζυθοποιίας, όπως οι Anheuser-Busch InBev NV και η Kirin Holdings Co αποφάσισαν να προχωρήσουν στην παρασκευή διάφορων «ελαφρύτερων» εκδόσεων γνωστής μπύρας, στην οποία θα έχουν πρόσβαση οι ανήλικοι.

Όλη αυτή η επιχειρηματική κινητικότητα στο σύμπαν της μπύρας, μοιάζει λίγο οξύμωρη για μία χώρα που έχει ονομάσει μία από τις γνωστότερες λάγκερ της με το όνομα ενός πρώην πρωθυπουργού της και δεινού πότη μπύρας, του Bob Hawke, για μια χώρα που έτσι κι αλλιώς του δίνει και καταλαβαίνει σε μπάρμπεκιου στην πίσω αυλή. Ωστόσο, δεν είναι... 

Εδώ και καιρό έχει ξεκινήσει μια νέα εποχή ευσυνείδητων καταναλωτών αλκοολούχων ποτών που πρακτικά αναγκάζει τους ζυθοποιούς να λανσάρουν ελαφρύτερες εκδοχές διάσημων brands μπύρας, ξεκινώντας από τη Stella Artois και καταλήγοντας σε μικρότερες τοπικές μάρκες όπως η James Boag και Hahn.

Εδώ και καιρό έχει ξεκινήσει μια νέα εποχή ευσυνείδητων καταναλωτών αλκοολούχων ποτών που πρακτικά αναγκάζει τους ζυθοποιούς να λανσάρουν ελαφρύτερες εκδοχές διάσημων brands μπύρας, ξεκινώντας από τη Stella Artois και καταλήγοντας σε μικρότερες τοπικές μάρκες όπως η James Boag και Hahn.

Μία από τις μεγαλύτερες ζυθοποιίες στον κόσμο, η ΑB InBev, μόλις τον περασμένο Απρίλιο ξεκίνησε να προωθεί μία ελαφρύτερη εκδοχή της  Corona, της πιο δημοφιλούς εισαγόμενης μπύρας στην Αυστραλία. «Η φιλοσοφία πλέον είναι ότι δεν πίνουμε για να μεθύσουμε, αλλά για να απολαύσουμε», εξηγεί ο Jonny Forsyth, κορυφαίος αναλυτής στην Mintel Group Ltd.

Το επίπεδο περιεκτικότητας αλκοόλ στις λεγόμενες δυνατές μπύρες αγγίζει το 6%. Στις μεσαίας περιεκτικότητας μιλάμε για 3% με 4%. Η Corona Ligera περιέχει 3,2%, πρόκειται, δηλαδή για μία μπύρα με περίπου 1/3 λιγότερο αλκοόλ, από αυτές που μέχρι σήμερα κυκλοφορούσαν στο εμπόριο. 

Τι άλλο, όμως, ευθύνεται γι' αυτή τη στροφή της ζυθοποιίας σε ελαφρύτερες μπύρες; Αναμφίβολα η επιρροή των social media στους νέους και την καθημερινότητά τους. Εδώ και καιρό, έχει παρατηρηθεί ότι ο νεαρόκοσμος αποφεύγει να ανεβάζει στο Instagram, στο Facebook και σε άλλα επιδραστικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φωτογραφίες οι οποίες μαρτυρούν μεθύσι ή ελαφρά ζάλη. Φροντίζουν, δηλαδή, για την εικόνα τους και σε ό,τι αφορά την κατανάλωση αλκοόλ και αυτό είναι ένα βήμα προόδου.

Το νέο όπλο της ζυθοποιίας είναι αυτού του είδους οι μπύρες – και υπάρχει λόγος Facebook Twitter
Εδώ και καιρό, έχει παρατηρηθεί ότι ο νεαρόκοσμος αποφεύγει να ανεβάζει στο Instagram, στο Facebook και σε άλλα επιδραστικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φωτογραφίες οι οποίες μαρτυρούν μεθύσι ή ελαφρά ζάλη. Γι' αυτό τον λόγο μεγάλες ζυθοποιίες άρχισαν να προωθούν «ελαφρύτερες» εκδόσεις διάσημων brands μπύρας όπως ακριβώς έκανε και η ΑB InBev με την Corona Ligera.

«Πρακτικά συνδέουν την κατανάλωση φαγητού και ποτού με την εικόνα τους και φυσικά δεν μπορείς να υποτιμήσεις τη δύναμη της τεχνολογικής προόδου σε όλο αυτό», λέει ο Forsyth.

Όλο αυτό σημαίνει πολλά περισσότερα, αν σκεφτεί κανείς ότι πριν από 40 χρόνια οι Αυστραλοί κατανάλωναν περίπου 13 λίτρα (3,4 γαλόνια) καθαρής αλκοόλης σε ετήσια βάση, εκ των οποίων πάνω από τα δύο τρίτα ήταν μπύρα, σύμφωνα και με την κρατική στατιστική υπηρεσία της Αυστραλίας.  Πλέον, η κατανάλωση αλκόολ -και ειδικά μπύρας- στην Αυστραλία έχει μειωθεί σημαντικά, κάτι περισσότερο από 50%, αγγίζοντας τα 89 λίτρα ανά άτομο ετησίως... 

Φυσικά, «ελαφρύτερες» σε περιεκτικότητα αλκοόλ μπύρες, δεν συνιστούν αυτόματα και μια υγιεινή επιλογή. σίγουρα, όμως, κοστίζουν φθηνότερα. Ένα πακέτο 24 τεμαχίων της Corona Ligera -και μιλάμε για τις συσκευασίες των 355ml- κοστίζει 47,95 δολάρια, ενώ η δυνατή εκδοχή της ίδιας μάρκας κοστίζει 2 δολάρια παραπάνω. Ωστόσο, η Αυστραλία δεν είναι το μόνο παράδειγμα στροφής στη μπύρα. Και στην Κίνα, αυτού του είδους οι ελαφρύτερες σε αλκοόλ βερσιόν έχουν πάει εξαιρετικά καλά, κυρίως λόγω της χαμηλότερης τιμής τους. 

Το νέο όπλο της ζυθοποιίας είναι αυτού του είδους οι μπύρες – και υπάρχει λόγος Facebook Twitter
Διαγραμματική απεικόνιση της κατανάλωσης αλκοόλ ανά άτομο στην Αυστραλια από το 1974 εώς και το 2016.

Τη στιγμή μάλιστα που ανά τον κόσμο η κατανάλωση οινοπνευματωδών περνά κρίση, η στροφή αυτή δεν φαίνεται και τόσο κακή ιδέα. Στη Δυτική Ευρώπη, τη μεγαλύτερη αγορά για ζυθοποιίες όπως η Heineken NV και η Carlsberg A/S, η απαίτηση για μπύρες με όχι περισσότερο από 0,5% αλκοόλ είναι δεδομένη και ολοταχώς αυξανόμενη. Αυτός είναι και ο λόγος που η AB InBev, μέχρι το 2025, σκοπεύει όχι απλώς την κυκλοφορία μίας Budweiser χωρίς καθόλου αλκοόλ, αλλά γενικώς την παραγωγή μη αλκοολούχων προϊόντων. 

«Βλέπουμε όλο και περισσότερους καταναλωτές να πραγματοποιούν αυτή τη στροφή», λέει ο Brian Phan, διευθυντής της Carlton & United, εξηγώντας το ότι ο κόσμος σκέφτεται ότι αν είναι να μείνει έξω με φίλους για ώρες και αν η επικοινωνία με τους φίλους είναι το ζητούμενο, τότε ναι, όλη αυτή η στροφή έχει νόημα. 

Και πάλι αυτή η έκρηξη των ελαφριών αλκοολούχων δεν φαίνεται ικανή να αναστήσει την αγορά, ενώ ειδικά στην Αυστραλία αυτό θα -με τις αλλαγές στη βιομηχανία του ζύθου- δεν αναμένεται να σημειωθεί πριν περάσει τουλάχιστον μία 5ετία, 

Ωστόσο, ο Forsyth επιμένει ότι πρόκειται για μονόδρομο και για οριστική αλλαγή σε συνήθειες ετών. «Πολλοί άνθρωποι δεν θέλουν να βγάλουν το αλκοόλ από τη ζωή τους, αλλά θέλουν πιο ισορροπημένες νυχτερινές εξόδους και μεγαλύτερη ευσυνειδησία σε ζητήματα που αφορούν την κατανάλωση αλκοόλ, ακόμη κι αν πρόκειται για μπύρα. Εκεί κατευθύνεται πλέον η αγορά, εκεί πάμε κι εμείς». 

Με στοιχεία από bloomberg.com

Υγεία & Σώμα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοιλιοκάκη, η σιωπηλή νόσος της γλουτένης

Υγεία & Σώμα / Κοιλιοκάκη: Η σιωπηλή νόσος της γλουτένης

Οι διατροφικές δυσανεξίες μπορούν να κάνουν την καθημερινότητα βάσανο. Η πιο συχνή διαταραχή, που μπορεί να εκδηλωθεί σε οποιαδήποτε ηλικία, είναι η κοιλιοκάκη. Τι συμπτώματα έχει και πώς γίνεται η διάγνωση;
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Τι είναι οι υπέρ-επεξεργασμένες τροφές;

Ψυχή & Σώμα / Τι είναι οι υπέρ-επεξεργασμένες τροφές;

Ποιες τροφές μάς κάνουν πραγματικά καλό; Πόσο junk food επιτρέπεται να καταναλώνουν τα παιδιά και πόση ζάχαρη; Και πώς ενισχύουμε το μικροβίωμα του οργανισμού; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με την κλινική διατροφολόγο Κωνσταντίνα Κεραμύδα για το ποιες τροφές, ενώ μοιάζουν αθώες, είναι άκρως επικίνδυνες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
DIET

Υγεία & Σώμα / «Είναι τεράστιο θέμα το bullying για το φαγητό στη δουλειά»

Η Εμμανουέλα Λεουνάκη είναι διαιτολόγος-διατροφολόγος αλλά έχει μια διαφορετική προσέγγιση απ’ τη συνηθισμένη: δεν εστιάζει στη ζυγαριά αλλά στη συναισθηματική σχέση μας με το φαγητό και στην κοινωνική πίεση που οδηγεί σε μειωμένη αυτοεκτίμηση.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Nερό με λεμόνι: Θα χάσουμε κιλά αν το πίνουμε κάθε μέρα;

Ψυχή & Σώμα / Nερό με λεμόνι: Ισχύει ότι βοηθά στην απώλεια κιλών;

Το πρωινό ρόφημα με χλιαρό νερό και λεμόνι έχει γίνει viral στο TikTok, καθώς πολλοί είναι αυτοί που ορκίζονται στα οφέλη του: από καλύτερη πέψη και αποτοξίνωση, μέχρι λαμπερό δέρμα και ενίσχυση του ανοσοποιητικού. Αλλά τι από όλα αυτά μπορεί να αποδειχθεί επιστημονικά; Πρόκειται για ακόμα έναν διατροφικό μύθο; Η Μερόπη Κοκκίνη συζητά με τον διαιτολόγο Χρήστο Δερδεμέζη.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η ευτυχία ενός πιο ήσυχου Εγώ 

Υγεία & Σώμα / Το «ήσυχο Εγώ» είναι η λύση στον ναρκισσισμό των social media

Πρόκειται για έναν όρο που επινοήθηκε από τους ψυχολόγους, ως αντίδραση στη διαρκή αυτοπροβολή της εποχής μας, προτείνοντας μια ισορροπημένη ταυτότητα που συνδυάζει την αυτογνωσία με το ενδιαφέρον για τους άλλους.
THE LIFO TEAM
Εγκυμοσύνη: η καλύτερη περίοδος στη ζωή μιας γυναίκας ή μια δοκιμασία;

Ψυχή & Σώμα / Εγκυμοσύνη: Η καλύτερη περίοδος στη ζωή μιας γυναίκας ή μια δοκιμασία;

Η Τζούλη Αγοράκη συνομιλεί με την οκτώ μηνών έγκυο Παυλίνα Βουλγαράκη για τα αντιφατικά συναισθήματα μιας περιόδου που, αν και διαρκεί μόνο εννέα μήνες, ίσως τελικά δεν είναι τόσο ειδυλλιακή όσο την παρουσιάζουν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
«Άλλαξα πολλούς ψυχολόγους μέχρι να βρω τον σωστό για μένα»

Υγεία & Σώμα / «Άλλαξα πολλούς ψυχολόγους μέχρι να βρω τον σωστό για μένα»

Για να πετύχει η διαδικασία της ψυχοθεραπείας, ο θεραπευτής, πέρα από την επιστημονική του επάρκεια, πρέπει να είναι και μια προσωπικότητα που μας ταιριάζει. Πώς θα διακρίνουμε αν υπάρχει «σύνδεση» μεταξύ μας;
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Πότε έγινε το botox η νέα «ρουτίνα» των εικοσάρηδων;

Ψυχή & Σώμα / Πότε έγινε το botox η νέα «ρουτίνα» των εικοσάρηδων;

Τα τελευταία χρόνια, οι ελάχιστα επεμβατικές θεραπείες σημειώνουν εντυπωσιακή άνοδο. Ωστόσο, οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου: όσο αθώα κι αν φαίνεται αυτή η πορεία, κρύβει και παγίδες. Η συνεχής αναζήτηση της τελειότητας μπορεί να οδηγήσει σε εμμονές, σε μια διαρκή αίσθηση ανικανοποίητου και, τελικά, σε μια παραμορφωμένη αντίληψη του εαυτού μας. Η δερματολόγος Μαρίτα Κοσμαδάκη μιλά στη Μερόπη Κοκκίνη.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
«Μια αποβολή δεν τελειώνει όταν σταματούν τα σωματικά συμπτώματα»: Πώς βιώνει πραγματικά μια γυναίκα την αποβολή  

Υγεία & Σώμα / «Όλοι σου λένε πως δεν φταις εσύ για την αποβολή, όμως εγώ πήρα πάνω μου όλη την ενοχή»  

Η Ανδριάννα, μια γυναίκα λίγο μετά τα 30, ήταν πεπεισμένη πως δεν ήθελε παιδιά. Πώς αντιμετώπισε όμως το γεγονός της αποβολής της; Και πόσο τραυματική εμπειρία είναι; Αν δεν το ζήσεις, δεν μπορείς καν να προσποιηθείς πως το καταλαβαίνεις.  
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Τα μυστήρια του χανγκόβερ: Γιατί κάποιοι έχουν ανοσία στα συμπτώματά του και άλλοι υποφέρουν για μέρες;

Υγεία & Σώμα / Τα μυστήρια του χανγκόβερ: Γιατί κάποιοι έχουν ανοσία και άλλοι υποφέρουν για μέρες;

Υπάρχουν άνθρωποι που δεν αντιμετωπίζουν ποτέ χανγκόβερ, ενώ άλλοι δεν είναι καθόλου ανθεκτικοί στο αλκοόλ, ακόμη και μετά από μέτρια κατανάλωση. Οι ερευνητές έχουν αρκετές και συχνά αντικρουόμενες θεωρίες για το φαινόμενο.
THE LIFO TEAM
Kατάψυξη ωαρίων: Τάση ή αναγκαία επιλογή;

Ψυχή & Σώμα / Kατάψυξη ωαρίων: Τάση ή αναγκαία επιλογή;

Γιατί αυξάνεται ο αριθμός των γυναικών που επιλέγουν την κατάψυξη ωαρίων; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με τον γυναικολόγο Γιώργο Μακρή, διευθυντή της Γυναικολογικής Κλινικής του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών, ο οποίος αναλύει τους πιθανούς κινδύνους της κρυοσυντήρησης ωαρίων, τις ηλικίες στις οποίες η διαδικασία δεν είναι ενδεδειγμένη, καθώς και τον λόγο που αυτή η μέθοδος έχει εξελιχθεί σε μια διαδεδομένη «μόδα» τα τελευταία χρόνια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Μητρότητα και αλκοόλ: Αναγκαίο «διάλειμμα» ή εξάρτηση;

Ψυχή & Σώμα / Μητρότητα και αλκοόλ: Αναγκαίο «διάλειμμα» ή εξάρτηση;

Γιατί υπάρχει αυτή η εικόνα της εξουθενωμένης μητέρας που βάζει τα παιδιά της για ύπνο και με το που εκείνα κοιμούνται τρέχει και βάζει ένα μεγάλο ποτήρι κρασί και το πίνει όλο, σχεδόν μονορούφι, στην υγειά των αντοχών της; Η Τζούλη Αγοράκη μιλά με την συγγραφέα Γιούλη Ψαρράκη για τη μητρότητα και την κατανάλωση αλκοόλ.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ακμή στην εφηβεία: Αιτίες, μύθοι και λύσεις

Ψυχή & Σώμα / Ακμή στην εφηβεία: Αιτίες, μύθοι και λύσεις

Τι σημαίνει η ακμή για έναν έφηβο; Γιατί εμφανίζεται; Είναι κληρονομική; Υπάρχουν πια δραστικές θεραπείες; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με τη δερματολόγο Μάργκη Καπελλάρη για τις σύγχρονες μεθόδους καταπολέμησης της ακμής, η οποία δεν ταλαιπωρεί μόνο τους εφήβους, αλλά μπορεί να εκδηλωθεί και σε μεγαλύτερες ηλικίες.
THE LIFO TEAM
Οι ψυχεδελικές θεραπείες ξανά στο προσκήνιο

Explainer / Ψυχεδελικές θεραπείες: Τι ξέρουμε τώρα

Μπορούν οι ψυχεδελικές ουσίες να προσφέρουν αποτελεσματική θεραπεία για ψυχικές παθήσεις όπως η κατάθλιψη και το PTSD; Τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για τις ιαματικές τους ιδιότητες; Ποια είναι τα νομικά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν για την ευρεία χρήση τους στην ιατρική;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «πρόσωπο του Μαρ-α-Λάγκο»: Το μήνυμα της υπερβολής και η «ευγονική» του Τραμπ

Υγεία & Σώμα / Το «πρόσωπο του Μαρ-α-Λάγκο» και η «ευγονική» του Τραμπ

Τη στιγμή που επικρατεί η τάση για ένα «φυσικό» λουκ, όπου οι αισθητικές παρεμβάσεις είναι όσο το δυνατόν πιο αόρατες, το λουκ του Μαρ-α-Λάγκο, με το υπερβολικό botox, τα ορατά fillers προσώπου και το ακραίο μαύρισμα, υποστηρίζει την υπερβολή ως στοιχείο ταυτότητας.
THE LIFO TEAM
Ψυχική υγεία των εργαζομένων: Το νέο success metric για τους οργανισμούς

Υγεία & Σώμα / Ψυχική υγεία και εργασία: Ο νέος δείκτης μέτρησης επιτυχίας για τους οργανισμούς

Γιατί το μέλλον ανήκει στους οργανισμούς που αντιλαμβάνονται και κατανοούν ότι η επιτυχία δεν είναι μόνο οι αριθμοί αλλά και οι άνθρωποι που την κάνουν πραγματικότητα και επενδύουν στη διαμόρφωση ενός υγιούς εργασιακού περιβάλλοντος.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΟΥΝΤΑ, CHAIRWOMAN & CEO ΤΗΣ HELLAS EAP