Στην Τανζανία

Facebook Twitter
0

Βρίσκομαι στην Τανζανία.

Δεν είναι ότι φέτος είπα να αφήσω τα τετριμμένα και να πάω στην Αφρική, αν κι αυτό πολύς κόσμος το κάνει, και πολύ καλά κάνει. Βρίσκομαι εδώ για έναν πολύ συγκεκριμένο λόγο: για να γνωρίσω blogger από χώρες με εξωτικά ονόματα όπως Μπανγκλαντές, Νεπάλ, Ουγκάντα, Σομαλία, Κένυα...

Η κίνηση για τη συνάντηση 12 ανθρώπων από όλο τον κόσμο έγινε με την πρωτοβουλία της Action Aid, της οποίας το ελληνικό τμήμα μου έκανε τεράστια τιμή να με στείλει ως συμμετοχή της χώρας μας.

Είμαι εδώ μερικές ώρες μόνο και έχω ιστορίες να λέω στα εγγόνια μου ήδη. Όποιος έρθει εδώ με ανοιχτά μάτια και καρδιά, θα καταλάβει πολλά, αλλά τώρα βρίσκομαι στην πλεονεκτική θέση να συνομιλώ με “δυτικούς” που μένουν εδώ, με “νότιους” που τους φαίνεται πολύ γνώριμο το σκηνικό, και με τον εαυτό μου, που είναι τόσα χρόνια επιμελώς στον κόσμο του. Οι σκέψεις, τα συμπεράσματα και οι ενημερώσεις από αυτή τη συνάντηση θα βρίσκονται εντός του Food Daily για τον επόμενο χρόνο, τουλάχιστον μία φορά το μήνα: αυτός είναι ο στόχος, με κεντρικό άξονα πάλι, το φαγητό-για την ακρίβεια, για την έλλειψή του.

Μην σας τρομάζω ακόμα όμως, γιατί εξακολουθώ να βρίσκομαι στο σκοτάδι: Σήμερα ήταν η πρώτη μου μέρα η οποία ήταν αφιερωμένη στο μπάνιο, στην ψιλή κουβέντα και στη χαλάρωση. Δεν έχω βρεθεί σε πιο ετερόκλητη παρέα στη ζωή μου και συνέχεια φοβάμαι μην πω κανένα πολιτικά ανορθόδοξο αστείο -πολλές φυλές, πολλά χρώματα, πολλές θρησκείες, γεμάτο νάρκες τα χωράφια! Για λόγους ασφαλείας έχω στρέψει τα αστεία στους Δανούς, που δεν έχουν ανάγκη.

Λοιπόν στην Τανζανία μιλάνε Σουαχίλι. Το “γεια σου” στα Σουαχίλι είναι “habari”! Τι χαμπάρια; Πάντα ενθουσιάζομαι όταν το υπόγειο νήμα που συνδέει τα πάντα εμφανίζεται θριαμβευτικά. Πιθανόν εκεί τελειώνουν οι ομοιότητές μας με τους Τανζανούς. Λάθος, διαμαρτύρονται και για διεφθαρμένη κυβέρνηση.

Για πρώτη μέρα, μερικά bits and pieces:


Αφρικανική μπίρα Κιλιμάντζαρο, δροσερή σαν τα ψηλά βουνά. Αλήθεια τώρα, πολύ ωραία είναι. Θα τολμούσα να την παρομοιάσω με κομψή Άμστελ.


Krest, για σόδες και γκαζόζες κρυστάλλινες. Εδώ η πολύ καλή λεμονάδα από λάιμ (λαϊμονάδα;) με ελάχιστη πικράδα αλλά και λίγη ζάχαρη, καλή αναλογία σε μπουρμπουλήθρα. Ό,τι πρέπει για δροσιά κάτω από τον φοίνικα.

Τα Συνοδευτικά του χθεσινού φαγητού: από αριστερά προς τα δεξιά, "κέτσαπ", με περίπου γεύση κέτσαπ, αν το ανακατέψεις με σιρόπι τσιχλόφουσκα φράουλα, δεξιά, "μουστάρδα", αν τη μουστάρδα την ανακάτευες με κάτι που καίει και είναι επίσης σχεδόν γλυκό. Δεν τα περιγράφω και πολύ ωραία το ξέρω, αλλά ήταν περίφημα. Για μία φορά, τουλάχιστον.

Και Αφρική, και καφές. Με τον συγκεκριμένο θα μπορούσε κανείς να φτιάξει θαυμάσιο φραπάφρικα ή αφροφραπέ. Εδώ τον βάζω σε βραστό νερό, μην πάθουμε και καμιά ζημιά, και το βουλώνω.

Pringles, the Arabian way.

Ο παγωτατζής με το ποδήλατο. Η εικόνα ανεκτίμητη.

(συνεχίζεται...)

Γεύση
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ιεροτελεστία του πανηγυρικού πιλαφιού του Δεκαπενταύγουστου στο Καρπάθιο

Γεύση / Tα πιλάφια του Δεκαπενταύγουστου: Έτσι τιμούν τη μεγάλη γιορτή σε Κάσο και Κάρπαθο

Ακολουθώντας τελετουργικό χρόνων, στήνουν καζάνια πάνω σε φωτιές και φτιάχνουν πιλάφι, κρέας κοκκινιστό και τηγανητές πατάτες για να τιμήσουν τη μεγαλύτερη γιορτή του καλοκαιριού.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Agora symi

Γεύση / Agora: Η πιο γραφική ανηφόρα της Σύμης οδηγεί σε μια κουζίνα με χαρακτήρα

Σε ένα μικρό μπαλκόνι με θέα τα παστέλ αρχοντικά της Σύμης, ο Χρήστος Σιδηρόπουλος σερβίρει μια ελληνική κουζίνα που συνομιλεί με το παρελθόν χωρίς να το αντιγράφει – μιλάει χαμηλόφωνα, αλλά ακούγεται καθαρά.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Οι ανθοί της cucina povera

Γεύση / Κολοκυθανθοί: Τα λουλούδια της φτωχής αλλά σοφής κουζίνας

Τα άνθη που είτε βουτιούνται στο κουρκούτι είτε γίνονται τροφαντός ντολμάς κρύβουν φθαρτή ομορφιά και μεγάλη γευστική παράδοση — πολύ πριν ο οδηγός Michelin αναδείξει τάσεις σαν το zero waste και το «από το χωράφι στο τραπέζι».
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Αμπέλι, άστρα και συναίσθημα: Ο Θοδωρής Κοντογιάννης και η βιοδυναμική οινοποίηση

Το κρασί με απλά λόγια / Αμπέλι, άστρα και συναίσθημα: Ο Θοδωρής Κοντογιάννης και η βιοδυναμική οινοποίηση

Πώς επηρεάζει η αστρονομία τις καλλιεργητικές πρακτικές στο αμπέλι; Η Υρώ Κολιακουδάκη και ο Παναγιώτης Ορφανίδης σε μια συζήτηση με τον Θοδωρή Κοντογιάννη για τη σχέση του ανθρώπου με τη γη, την τεχνολογία και το κρασί, έξω από τα συνηθισμένα.
ΥΡΩ ΚΟΛΙΑΚΟΥΔΑΚΗ
Οι ιδιαίτερες γεύσεις του καλοκαιριού στο Αιγαίο

Γεύση / Σαρδέλες Καλλονής, Φούσκες, Σκίζα. Αυτή είναι η γεύση του Αιγαίου

Οι μένουλες Καρπάθου, το σπινιάλο Καλύμνου, η σκίζα της Μήλου και η μόστρα της Μυκόνου: Από τον ιωδιούχο αφρό του Αιγαίου ως τα μητάτα των Κυκλάδων, η γεύση του καλοκαιριού αποτυπώνεται σε προϊόντα που φέρουν την ιστορία και το φως των νησιών.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Ελένη Σαράντη

Γεύση / Ελένη Σαράντη: «Κυνήγησα πράγματα που τελικά δεν είχαν σημασία»

Μετά από μια δύσκολη στιγμή, κατάλαβε πως η μόνη επιβράβευση που μετρά δεν είναι τα αστέρια, αλλά το “φάγαμε καταπληκτικά”. Όταν την αποκαλούν σεφ, απαντά απλά: «Εγώ μαγειρεύω». Η υπερήφανη μαγείρισσα που προκαλεί ουρές στην οδό Σαλαμίνος, στον Κεραμεικό, είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Από τη γαλλική bistronomie στο σαμιώτικο αμπέλι: Η συναρπαστική διαδρομή του Βασίλη Αλεξίου

Το κρασί με απλά λόγια / Από τη γαλλική bistronomie στο σαμιώτικο αμπέλι: Η συναρπαστική διαδρομή του Βασίλη Αλεξίου

Ο σεφ και οινοποιός μας ταξιδεύει από τη Σαντορίνη στο Παρίσι, στο Μarais, όπου είχε μια πολύ επιτυχημένη μακρόχρονη πορεία ως ένας από τους δημιουργούς του ρεύματος του bistronomie. Τώρα βρίσκεται στη Σάμο όπου φτιάχνει κρασιά τα οποία εκφράζουν την προσωπικότητά του και τον χαρακτήρα του, με σκοπό να τα απολαμβάνει ο κόσμος με το φαγητό του, μαζί με άλλους ανθρώπους.
THE LIFO TEAM
Νάπολη: Γιορτάζοντας τη χαρά της ζωής στη σκιά του Βεζούβιου

Nothing Days / Νάπολη: Γιορτάζοντας τη χαρά της ζωής στη σκιά του Βεζούβιου

Ένα «ανοιξιάτικο» τριήμερο σε μία πόλη που ξέρει από φυσικές καταστροφές αλλά ξέρει και να υμνεί τη ζωή, και μία μεγάλη βόλτα στην Πομπηία και στο Ερκολάνο. Από το αρχαίο «fast food» στις σύγχρονες γεύσεις της ναπολιτάνικης κουζίνας.
M. HULOT