Streetwear και φούτερ στον Louis Vuitton από τον Virgil Abloh;

Streetwear και φούτερ στον Louis Vuitton από τον Virgil Abloh; Facebook Twitter
Τα ρούχα του έχουν ένα αλεξίσφαιρο coolness που νιώθεις ακόμα και αν εκείνη τη στιγμή δεν το καταλαβαίνεις, μαζί με μπόλικη ειρωνεία και ελαφράδα.
0

Αν σας ζητήσω να κλείσετε τα μάτια και να σκεφτείτε την επωνυμία «Louis Vuitton», βάζω στοίχημα πως οι περισσότεροι από εσάς θα σκεφτείτε την τσάντα με το λογότυπο, ακριβές μπουτίκ, ίσως μπουζούκια, καμπάνιες μόδας, διάσημα μοντέλα και τις «μαϊμούδες» αδελφούλες τους πάνω σε υφάσματα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας.

Πράγματι, όλα όσα προαναφέραμε εκπροσωπούν αυτό το όνομα. Και είναι εξαιρετικά ειρωνικό πώς μια τέτοια φίρμα μπορεί να εμπεριέχει αξίες που παραπέμπουν στην αποκλειστικότητα, στο λούσο και στην πολυτέλεια για λίγους και την ίδια στιγμή η απόλυτη αντιγραφή του να είναι άμεσα προσβάσιμη από όλους, με έναν σχεδόν ένοχο αλλά αρκούντως ηδονικό τρόπο.


Ανοίξτε τώρα τα μάτια: ο γαλλικός, βαριά εστέτ οίκος Louis Vuitton ανακοίνωσε πως ο καινούργιος καλλιτεχνικός διευθυντής της αντρικής του σειράς θα είναι για πρώτη φορά μαύρος, παιδί μεταναστών από την Γκάνα και, κατά δική του ομολογία, όχι σχεδιαστής μόδας.

Ο γλυκομίλητος και πάντα ήρεμος Virgil πιστεύει πως τo streetwear είναι ένα κίνημα τέχνης, η απλότητα και η αμεσότητά του εργαλεία για να επαναπροσδιορίσουμε την πολυτέλεια, την αντίληψή μας για το design.


Ο Virgil Abloh δεν έχει δικό του γραφείο. Ταξιδεύει 320 μέρες τον χρόνο. Δουλεύει από το κινητό του. Είναι ο σύμβουλος του Kanye West για το merchandise, τη σειρά ρούχων του, την καλλιτεχνική επιμέλεια των δίσκων και των συναυλιών του.

Όταν ασχολήθηκε με τη Nike, αποφάσισε να δείχνει επί έναν χρόνο στο Instagram τις προσπάθειές του μέχρι να βγει το μοντέλο στην αγορά. Συνεργάζεται με την ΙΚΕΑ. Έχει βγάλει σειρά για τα Levi's.

Streetwear και φούτερ στον Louis Vuitton από τον Virgil Abloh; Facebook Twitter
Όταν ασχολήθηκε με τη Nike, απόφασισε να δείχνει επί έναν χρόνο στο Instagram τις προσπάθειές του μέχρι να βγει το μοντέλο στην αγορά.


Το πρώτο του ρούχο που πούλησε ήταν ένα φούτερ που μπροστά είχε τυπωμένο έναν πίνακα του Caravaggio και από πίσω έναν αριθμό αθλητή και το όνομα της μάρκας που είχε φτιάξει, της Pyrex Vision. Σήμερα λέει πως τα Off-White, η καινούργια του σειρά, δεν είναι ακριβώς ρούχα αλλά ένα πειραματικό εργαστήρι ιδεών. Την τελευταία του γυναικεία συλλογή την εμπνεύστηκε από την πριγκίπισσα Νταϊάνα.

Την ίδια στιγμή, ο οίκος Louis Vuitton είναι ελαφρώς μουδιασμένος. Το αντίπαλο δέος, ο όμιλος Kering, που έχει στην ιδιοκτησία του τους οίκους Gucci και Balenciaga, φαίνεται πως έχει κερδίσει ένα μεγάλο στοίχημα, τα πορτοφόλια και την καρδιά των millennials. O Alessandro Michele και ο Demna Gvasalia αντίστοιχα κατάφεραν να μιλήσουν με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο στους νέους.


Ο πρώτος δημιουργώντας την αίσθηση της σπάνιας κοινότητας, όπου όλα είναι εκλεκτικώς δυνατά και αποδεκτά, ο δεύτερος βάζοντας στη συζήτηση την ειρωνεία, τη σκληρότητα του μεταμοντέρνου κόσμου στον οποίο ζούμε. Οι δυο τους μιλούν με τον τρόπο τους για τη σύγχρονη εποχή που οι μεγαλύτεροι ίσως αρνούνται να καταλάβουν.

Η μόδα σήμερα δεν είναι ένα πράγμα, είναι ενωτική, δεν είναι προνόμιο των λίγων. Είναι λίγο άγαρμπη, είναι μαγική, περιέχει όλες τις φυλές, σεξουαλική ρευστότητα, αγένεια, θράσος, ειρωνεία, ανήκει σε όλους.

Streetwear και φούτερ στον Louis Vuitton από τον Virgil Abloh; Facebook Twitter
Θεωρεί πως δεν υπάρχει γραμμική ανάπτυξη και πως στον δρόμο μας υπάρχουν καβάτζες, λοξοδρομήσεις και κρυφά μονοπάτια που μας οδηγούν πιο γρήγορα στον προορισμό μας.

Φαίνεται όμως πως το κοινό στοιχείο που ενώνει αυτούς τους τρεις δημιουργούς που τρεις «ξινοί» οίκοι αποφάσισαν να προσλάβουν για να κάνουν επιτέλους διάλογο με τους νέους είναι αυτό που τους κάνει να διαφέρουν από τους σχεδιαστές παλιάς κοπής. Και οι τρεις έχουν μια μαγική σύνδεση με τις ρίζες τους, που σήμερα προσπαθούν να φέρουν μπροστά ως το αλφαβητάρι της εποχής τους.


Ο Alessandro μέσα από τα χαλάσματα του ευρωπαϊκού πολιτιστικού μύθου, ο Demna μέσα από τη σκληρότητα του Ανατολικού Μπλοκ και ο Virgil ως ο έφηβος που έκανε skate, άκουγε Nirvana, Beastie Boys και Wu Tang Klan, μεγαλωμένος με τους κώδικες της ραπ κουλτούρας.

Κανένας τους δεν προσπάθησε να ξεφύγει από την πραγματικότητά του, δημιουργώντας το ιδεατό, ιδανικό αισθητικό όραμα. Αντίθετα, έκαναν τις ρίζες τους παράσημο και έμβλημα της κάστας τους και μετά αποφάσισαν να μιλήσουν γι' αυτό σε όλους.


Είναι πολύ φυσικό, λοιπόν, οι νέοι σήμερα να τους καταλαβαίνουν απόλυτα και οι μεγαλύτεροι να μην καταλαβαίνουν τίποτε απολύτως. Οι πρώτοι ψάχνουν τον τρόπο να ενώσουν τα κομμάτια της ταυτότητάς τους, οι παλιότεροι αρνούνται να δουν με κυνισμό πόσο λάθος ήταν μέσα στο μεγαλείο της υπεροψίας τους.

Streetwear και φούτερ στον Louis Vuitton από τον Virgil Abloh; Facebook Twitter
O Virgil Abloh με τον Kanye West


Ο γλυκομίλητος και πάντα ήρεμος Virgil πιστεύει πως τo streetwear είναι ένα κίνημα τέχνης, η απλότητα και η αμεσότητά του εργαλεία για να επαναπροσδιορίσουμε την πολυτέλεια, την αντίληψή μας για το design. Ξέρει πως δεν υπάρχει τίποτα καινούργιο και πως το μόνο που μπορεί να δώσει στον κόσμο είναι η πρόσβαση στη διαδικασία, στην ατελή του προσπάθεια, στη σκέψη μέχρι την τελική παρουσίαση. Θεωρεί πως δεν υπάρχει γραμμική ανάπτυξη και πως στον δρόμο μας υπάρχουν καβάτζες, λοξοδρομήσεις και κρυφά μονοπάτια που μας οδηγούν πιο γρήγορα στον προορισμό μας.


Τα ρούχα του έχουν ένα αλεξίσφαιρο coolness που νιώθεις ακόμα και αν εκείνη τη στιγμή δεν το καταλαβαίνεις, μαζί με μπόλικη ειρωνεία και ελαφράδα. Και καθώς οι διάσημοι συνομήλικοι παραληρούσαν στα social media για την είσοδό του στον οίκο Louis Vuitton, οι μεγαλύτεροι, μουδιασμένοι, αναρωτιόνταν: «Τελικά, πώς θα είναι αυτά τα ρούχα;».


Ας περιμένουμε λίγο και θα δούμε.

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σεμνά και ταπεινά

Μόδα & Στυλ / Κάννες: Σεμνά και ταπεινά στο κόκκινο χαλί

Ένα φεστιβάλ που χρωστά τη φήμη του στις σκανδαλιστικές εμφανίσεις υπό τον ήλιο σχεδόν όσο και στην καλλιτεχνική τόλμη του, βιώνει φέτος μια κρίση αισθητικής ταυτότητας με την τελευταίας στιγμής απαγόρευση «γυμνών και υπερβολικών σε όγκο εμφανίσεων».
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Μόδα & Στυλ / Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Λεμόνια, κεράσια και ζαχαρωτά μεταμορφώνονται από την υψηλή μόδα σε ρούχα και αξεσουάρ, εδώδιμες ύλες πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες και επίσημα δείπνα των luxury brands, ενώ χυμοί και πίκλες αναβαθμίζονται σε σύμβολα κοινωνικής υπεροχής. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

Μόδα & Στυλ / Ποιοι είναι οι Μαύροι Δανδήδες του φετινού Met Gala;

H πιο ισχυρή παρέλαση διασημοτήτων και brands στον κόσμο ή, για άλλους, η άποψη της «Vogue» για τον κόσμο, τιμά σήμερα τους Μαύρους Δανδήδες της ιστορίας με ένα show που υπόσχεται άψογο tailoring, διαμάντια και φρου φρου. Λίγο πριν συντονιστείτε στο livestreaming της βραδιάς, δείτε μαζί μας τι σημαίνει το φετινό θέμα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Μόδα & Στυλ / «Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Η Μιρκέτα Βιδάλη, δημιουργός των brands «No Thinkin» και «Tanpire», μιλά για την εμπειρία της από τον κόσμο της επιχειρηματικότητας και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε. Πώς διαχειρίστηκε τα hate comments στα social media και τι συμβουλεύει άλλες γυναίκες που θέλουν να ακολουθήσουν τον δρόμο της;
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Retro vs Approach – Νέο δίλημμα στην αγορά sneakers

Μόδα & Στυλ / Τα νέα sneakers είναι για ορειβασία στις «πλαγιές» της πόλης

Μετά την κυριαρχία των retro sneakers, τα approach shoes, μια νέα γενιά ορειβατικών αθλητικών παπουτσιών, κερδίζει συνεχώς έδαφος στα αστικά πεζοδρόμια, εκφράζοντας την καθημερινή άνεση που όλοι αποζητούμε.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Μόδα & Στυλ / Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Η Μάιλι Σάιρους, η Κένταλ Τζένερ, η Dua Lipa και πολλές ακόμα σταρ έχουν φορέσει τα πλεκτά του ανερχόμενου σχεδιαστή μόδας από τη Βέροια, που στα 23 του έχει ήδη κατακτήσει το Λονδίνο. 
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior; / Ποιος θα βρεθεί τελικά στο τιμόνι του Dior; / Όργιο φημών και παρασκήνιο στον οίκο Dior

Μόδα & Στυλ / Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior;

Με τμηματικές ανακοινώσεις και μισές αλήθειες που εμπλέκουν τον Jonathan Anderson και τη Maria Grazia Chiuri, ο ιστορικός γαλλικός οίκος πλήττει την αξιοπιστία της μόδας και εκθέτει τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτήν.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Φρέντυ, τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Ψυχή & Σώμα / Τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Τι είναι αυτό που κάνει τα κορεατικά προϊόντα ομορφιάς τόσο δημοφιλή; Σε ποιο βαθμό διαμορφώνουν την αισθητική μας τα social media; Ποιες είναι οι τάσεις που κυριαρχούν στο μακιγιάζ σήμερα; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον make up artist Φρέντυ Καλομπράτσο.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Βιβλίο / Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Chanel, Dior και πολλοί ακόμα οίκοι υψηλής ραπτικής «ντύνουν» τα shows τους με τη μουσική του. Στο «Remixed», την αυτοβιογραφία-παλίμψηστο των επιρροών και των εμμονών του, ο ενορχηστρωτής της σύγχρονης catwalk κουλτούρας μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου μουσική και εικόνα γίνονται ένα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ