Σκάνδαλο στον κόσμο της μόδας με μια αντιγραφή του οίκου Τίφανι από αυτοκρατορικά γυαλιά του 17ου αιώνα

Σκάνδαλο στον κόσμο της μόδας με μια αντιγραφή του οίκου Τίφανι από αυτοκρατορικά γυαλιά του 17ου αιώνα Facebook Twitter
TA AYΘΕΝΤΙΚΑ: Τα γυαλιά των Ινδών αυτοκρατόρων Moghul από τον 17ο αιώνα έγιναν η πέτρα του σκανδάλου με το σχέδιο των Τίφανις που είναι πανομοιότυπο. | courtesy Sotheby΄s
0

Η πρώτη επίδειξη του Nigo, του Ιάπωνα σχεδιαστή,  DJ και παραγωγού μουσικής για τον οίκο Κένζο όπως ήταν φυσικό συγκέντρωσε όλα τα μάτια του κόσμου της μόδας όχι μόνο στην πασαρέλα αλλά και στην πρώτη σειρά από την οποία παρακολουθούσαν την επίδειξη διάσημοι καλεσμένοι όπως ο Κάνιε Γουέστ, η Τζούλια Φοξ και ο Tyler the Creator. Αλλά πραγματικά όλα τα βλέμματα μαγνήτισε ο Φάρελ Ουίλιαμς που φορούσε ένα ζευγάρι αδαμαντοστόλιστα γυαλιά σε σχήμα δακρύων με την υπογραφή του οίκου Τίφανι.

Μάλιστα ο λαμπρός οίκος κοσμημάτων με ιστορία δυο αιώνων, που έχει περάσει στα χέρια του κολοσσού της μόδας Moët Hennessy Louis Vuitton έναντι 15,8 δις δολαρίων μετά από διαπραγματεύσεις θρίλερ που κράτησαν πολλούς μήνες, έκανε και τη σχετική ανάρτηση στον επίσημο λογαριασμό του οίκου στο Instagram με τη φωτογραφία του Φάρελ να φορά τα γυαλιά ηλίου «ειδικά σχεδιασμένα» από την Tiffany & Co. από χρυσό 18 καρατίων με 61 στρογγυλά μπριγιάν άνω των 25 καρατίων και δύο ειδικά κομμένα σμαράγδια.

Η ανάρτηση δεν έμεινε απαρατήρητη φυσικά από τον λογαριασμό Diet Prada που εντοπίζει όλα τα στραβά και τα περίεργα του κόσμου της μόδας και τα σχολιάζει άφοβα. «Παρών ήταν και ο Φάρελ, ο οποίος φόρεσε ένα ζευγάρι αστραφτερά διαμαντένια και σμαραγδένια γυαλιά ηλίου» γράφει το DietPrada, προσθέτοντας στην ανάρτηση τη δήλωση του Φάρελ, που άφησε ένα μυστήριο να πλανάται σχετικά με τη σχέση του με τον οίκο Τίφανι που όπως και ο οίκος Κένζο ανήκει στον όμιλο LVMH  «Ο Tiffany και εγώ είμαστε αρραβωνιασμένοι», υπονοώντας ότι υπάρχει κάποιο σχέδιο στα σκαριά.

Πίσω από τον σχεδιασμό των γυαλιών, κρύβεται ένας συμβολισμός. Είναι σχεδιασμένα για να βοηθήσουν τον χρήστη να φτάσει στη φώτιση και να αποκρούσει το κακό. Μάλιστα οι  πράσινοι φακοί του δεύτερου ζεύγους, για αυτό το λόγο ονομάστηκαν "Πύλη του Παραδείσου".

Μόλις ο οίκος Τίφανι τον οποίο ακολουθούν όλοι οι έξπερτ των κοσμημάτων, αλλά και οι ειδικοί συντάκτες κοσμημάτων στα μεγάλα περιοδικά μόδας, έκανε την ανάρτηση, η κοινότητα των χρηστών που παρακολουθεί τα πολύτιμα και εκλεκτά κοσμήματα δεν παρέλειψε να σημειώσει χωρίς περιστροφές ότι αυτή δεν είναι μια «Σχεδιασμένη κατά παραγγελία» δημιουργία του οίκου Τίφανι, αλλά μια προσαρμοσμένη αντιγραφή. «Νομίζω ότι ο οίκος Τίφανι έκανε λάθος που δεν αναφέρθηκε στο ζευγάρι γυαλιών που είδαμε τόσοι πολλοί από εμάς πέρυσι», έγραψε η Annabel Davidson, ειδική στα κοσμήματα και συνεργάτης της Vogue.

Σκάνδαλο στον κόσμο της μόδας με μια αντιγραφή του οίκου Τίφανι από αυτοκρατορικά γυαλιά του 17ου αιώνα Facebook Twitter
Ο Φάρελ με τα επίμαχα γυαλιά Τίφανι και ο σχεδιαστής του οίκου KENZO Nigo στο Παρίσι | φωτο: Instagram

Πραγματικά το ζευγάρι των γυαλιών, το ολόιδιο που φορούσε ο Φάρελ, πρόκειται για ένα έργο τέχνης, που το πρωτότυπο βγήκε σε δημοπρασία τον Οκτώβριο του 2021 από τον οίκο Σόθμπις και αναμενόταν να πιάσει έως και 3,5 εκατομμύρια δολάρια, ένα ζευγάρι εξαιρετικά σπάνια Mughal γυαλιά σε σχήμα δακρύων μαζί με ένα άλλο , το "Halo of Light" με στρογγυλό σκελετό που έχουν ιστορία από τον 17ο αιώνα και τους Ινδούς ευγενείς.

Τα γυαλιά πιστεύεται ότι ανήκαν αρχικά σε βασιλικά μέλη της Αυτοκρατορίας των Mughal, που κάποτε κυριαρχούσαν στην ινδική υποήπειρο. Δεν έχουν φακούς από γυαλί αλλά από διαμάντι και σμαράγδι και πρόκειται για ένα εξαιρετικά σπάνιο παράδειγμα χειροτεχνίας κοσμημάτων Mughal. Η Αυτοκρατορία των Mughal ήταν γνωστή για την προώθηση της χειροτεχνίας κοσμημάτων σε όλη τη Νότια Ασία, και αυτές οι δημιουργίες είναι ένα παράδειγμα του ταλέντου των κοσμηματοπωλών της. Τον 17ο αιώνα, η ινδική υποήπειρος ήταν η μοναδική πηγή διαμαντιών στον κόσμο.

Πίσω από τον σχεδιασμό των γυαλιών, κρύβεται ένας συμβολισμός. Είναι σχεδιασμένα για να βοηθήσουν τον χρήστη να φτάσει στη φώτιση και να αποκρούσει το κακό. Μάλιστα οι  πράσινοι φακοί του δεύτερου ζεύγους, για αυτό το λόγο ονομάστηκαν "Πύλη του Παραδείσου". Οι πολύτιμοι λίθοι εκτιμήθηκαν ιδιαίτερα στις ισλαμικές και ινδικές παραδόσεις και είχαν ισχυρούς συσχετισμούς με την πνευματικότητα. Τα διαμάντια συνδέονταν με το «ουράνιο φως» και τη «φώτιση» στις ινδικές κοινωνίες, καθώς οι φωτεινές πέτρες πιστευόταν ότι ήταν «οχήματα για αστρικές δυνάμεις» που θα μπορούσαν να διοχετεύουν τις ευοίωνες προθέσεις του σύμπαντος.

Σκάνδαλο στον κόσμο της μόδας με μια αντιγραφή του οίκου Τίφανι από αυτοκρατορικά γυαλιά του 17ου αιώνα Facebook Twitter
Τα γυαλιά που δημοπράτησε ο οίκος Σόθμπι το 2021 με φακό από σμαράγδι που ανήκαν αρχικά σε βασιλικά μέλη της Αυτοκρατορίας των Mughal | courtesy Sotheby΄s

Οι Mughal χρησιμοποιούσαν κάποιες από τις πιο προηγμένες τεχνικές της εποχής. Οι μεγαλύτεροι και καλύτεροι λίθοι έφταναν στην Αυλή τους. Το πράσινο είναι επίσης ένα χρώμα στενά συνδεδεμένο με τον παράδεισο, τη σωτηρία και την αιώνια ζωή στο Ισλάμ, τη θρησκεία που είχαν οι ηγεμόνες της Mughal.

Η δημιουργία αυτών των φακών απαιτούσε εξαιρετική τεχνική δεξιότητα και επιστημονική μαεστρία και είναι σκαλισμένοι και κομμένοι στο χέρι από ένα και μοναδικό λίθο χωρίς περιθώριο λάθους.

Οι Σόθμπις εκτίμησαν τότε ότι είναι σπάνια επειδή προέρχονται το ένα από ένα τεράστιο 200 καρατίων διαμάντι και το άλλο από ένα και μοναδικό σμαράγδι 300 καρατίων τα οποία κόπηκαν για να κατασκευαστούν οι τεράστιοι φακοί.

Το πιο πιθανό είναι να σχεδιάστηκαν όταν Ευρωπαίοι γεμολόγοι επισκέφθηκαν την αυλή των Mughal και ίσως επηρέασαν τον σχεδιασμό των γυαλιών. Στα τέλη του 19ου αιώνα, ωστόσο, και τα δύο σετ σκελετών αντικαταστάθηκαν με τους σημερινούς, οι οποίοι διαθέτουν πολυάριθμα διαμάντια σε σχήμα τριαντάφυλλου που στεφανώνει τον σκελετό.

Σκάνδαλο στον κόσμο της μόδας με μια αντιγραφή του οίκου Τίφανι από αυτοκρατορικά γυαλιά του 17ου αιώνα Facebook Twitter
Το δεύτερο ζεύγος γυαλιών της αυτοκρατορίας των Mughal από διαμάντι 200 καρατίων στο φακό | courtesy Sotheby΄s

Όσο για την ιστορία, ο Νέρων φορούσε γυαλιά με πράσινο πολύτιμο λίθο για να «καταπραΰνει τα μάτια του από τη θέα του αίματος» στους αγώνες των Ρωμαίων μονομάχων, ο βασιλιάς της Γαλλίας Κάρολος Ε' φορούσε γυαλιά με βήρυλλο, ένα ορυκτό σε βαθυπράσινα χρώματα τον 14ο αιώνα, ενώ ο αυτοκράτορας των Mughal Shah Jahan, λέγεται ότι χρησιμοποίησε σμαράγδια για να καταπραΰνει τα κουρασμένα μάτια του αφού έκλαιγε για μέρες μετά το θάνατο της συζύγου του Mumtaz Mahal που πέθανε το 1631 κατά τη διάρκεια τοκετού προς τιμήν της οποίας έχτισε το Τατζ Μαχάλ.

Τίποτα δε μένει κρυφό στον κόσμο της μόδας και τα περίφημα γυαλιά που φόρεσε ο Φάρελ αντί να οδηγήσουν στον παράδεισο τον οποίο συμβολίζουν, οδηγούν την Τίφανι -αν διαβάσει κάποιος τα σχόλια των χρηστών στον επίσημο λογαριασμό της – στην λεωφόρο των δακρύων.

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παρίσι, ανδρικές συλλογές, Άνοιξη/Καλοκαίρι 2026: Σορτς και see through 

Μόδα & Στυλ / Πιτζάμες, διαφάνειες, κοντά σορτς: Το Παρίσι δείχνει τον δρόμο για τον άνδρα του 2026

Πέντε σχεδιαστές με διαφορετική ματιά για τον νέο άντρα σχεδίασαν τη φιγούρα του για το ερχόμενο καλοκαίρι με παστέλ αλλά και έντονους τόνους, με τολμηρές duffle bags και μια διάχυτη θηλυκότητα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

Μόδα & Στυλ / Ποιος πιστεύει στον Jonathan Anderson;

H πρώτη επαφή του Jonathan Anderson −χαρισματικού ανανεωτή της Loewe και εν δυνάμει σωτήρα του Dior− με την premiere league της μόδας έγινε την Πέμπτη, και χαρακτηρίστηκε από τους πάντες ως «ιστορική», ως αρχή ενός νέου ελπιδοφόρου κεφαλαίου στην παγκόσμια μόδα. Είναι όντως έτσι; 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Μόδα & Στυλ / Demna Gvasalia: Μια έκθεση για τον σχεδιαστή που έφερε τα πάνω κάτω στον οίκο Balenciaga

Με το γνωστό περιπαικτικό του χιούμορ, ο Demna (Gvasalia) αποχαιρετά τον κόσμο που δημιούργησε για τον οίκο Balenciaga, παραδίδοντας στην ιστορία της μόδας μια έκθεση-αρχείο με τις πιο χαρακτηριστικές και διχαστικές δημιουργίες του.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η νοσταλγία του καλοκαιριού

Μόδα & Στυλ / Jacquemus: Ο μοντερνιστής με καρδιά μικρού παιδιού, έφερε τη μόδα του στην Ελλάδα

Με το ολοκαίνουριο κατάστημά του στο Nammos Beach της Μυκόνου, τον χαιρετίζουμε, αναγνωρίζοντάς τον ως βασιλιά της καλοκαιρινής ανεμελιάς σε κάθε σικ προορισμό στη Μεσόγειο.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Το ήθος της χειρονομίας

Μόδα & Στυλ / Η νέα καμπάνια της Bottega Veneta και το ήθος της χειρονομίας

Καλλιτέχνες και τεχνίτες μπλέκουν τα χέρια τους για χάρη του οίκου, δημιουργώντας ένα εγχειρίδιο χειρονομιών γεμάτο εσωτερικότητα, χορογραφημένο από τη Λενιώ Κακλέα, που μιλά στη LiFO από το Παρίσι.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
ΕΠΕΞ Σοφία Κοκοσαλάκη: Η Κρήτη μέσα της (or Greek Drama)

Μόδα & Στυλ / Η Σοφία Κοκοσαλάκη που πορεύτηκε χωρίς logos, εντυπωσιασμούς και εύκολο marketing

Το ανεξάρτητο κορίτσι της μόδας από την Κρήτη, που δημιούργησε το δικό της Grecian chic στυλ, με αναφορές στην ελληνική ιστορία, τη λαϊκή παράδοση και τον μινωικό πολιτισμό, άφησε πίσω της μια διαχρονική κληρονομιά που αξίζει να γιορτάζεται.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Μόδα & Στυλ / H Soraya Oronti φαίνεται να έχει μια κάποια εμμονή με τα αμάξια

Η Soraya Oronti είναι μια σχεδιάστρια 25 ετών που κατάγεται από τη Λεμεσό της Κύπρου. Μένει σε ένα διαμέρισμα στην Κυψέλη, αλλά έχει αλλού το ατελιέ της. Εμπνέεται από την αισθητική και το ήθος των Iannis Xenakis, Hussein Chalayan και HR Giger. Σπούδασε στο Λονδίνο και ήταν από τους βασικούς διοργανωτές του pop-up φεστιβάλ εγχώριας μόδας και τέχνης SOLACE. Μέσα από τις σουέντ μαύρες μπότες πυγμαχίας φοράει νέον πρασινο-πορτοκαλί κάλτσες.
ΠΕΤΡΙΝΑ ΚΙΤΗ
75’ με τη Lysa Cooper

Μόδα & Στυλ / «Αν ζούσαν άνθρωποι σαν τον Basquiat, δεν θα υπήρχε όλη αυτή η μετριότητα»

Προσωπική φίλη του Jean-Michel Basquiat και θρυλική στυλίστρια, η Lysa Cooper, σε μια συνέντευξη-χείμαρρο στη LIFO, περιγράφει την εποχή όπου η τέχνη δεν κυνηγούσε νούμερα, αναγγέλλει την επικράτηση της ασημαντότητας, κατακεραυνώνει τον Τραμπ και παραδέχεται πως η ίδια απλώς ήταν εκεί «όταν συνέβαιναν όλα, στο σωστό μέρος, τη σωστή στιγμή».
M. HULOT
Σεμνά και ταπεινά

Μόδα & Στυλ / Κάννες: Σεμνά και ταπεινά στο κόκκινο χαλί

Ένα φεστιβάλ που χρωστά τη φήμη του στις σκανδαλιστικές εμφανίσεις υπό τον ήλιο σχεδόν όσο και στην καλλιτεχνική τόλμη του, βιώνει φέτος μια κρίση αισθητικής ταυτότητας με την τελευταίας στιγμής απαγόρευση «γυμνών και υπερβολικών σε όγκο εμφανίσεων».
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Μόδα & Στυλ / Ντομάτες υψηλής ραπτικής, viral ποτά και high fashion ψωμιά: Το φαγητό είναι το νέο trend

Λεμόνια, κεράσια και ζαχαρωτά μεταμορφώνονται από την υψηλή μόδα σε ρούχα και αξεσουάρ, εδώδιμες ύλες πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες και επίσημα δείπνα των luxury brands, ενώ χυμοί και πίκλες αναβαθμίζονται σε σύμβολα κοινωνικής υπεροχής. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ