Σκάνδαλο στον κόσμο της μόδας με μια αντιγραφή του οίκου Τίφανι από αυτοκρατορικά γυαλιά του 17ου αιώνα

Σκάνδαλο στον κόσμο της μόδας με μια αντιγραφή του οίκου Τίφανι από αυτοκρατορικά γυαλιά του 17ου αιώνα Facebook Twitter
TA AYΘΕΝΤΙΚΑ: Τα γυαλιά των Ινδών αυτοκρατόρων Moghul από τον 17ο αιώνα έγιναν η πέτρα του σκανδάλου με το σχέδιο των Τίφανις που είναι πανομοιότυπο. | courtesy Sotheby΄s
0

Η πρώτη επίδειξη του Nigo, του Ιάπωνα σχεδιαστή,  DJ και παραγωγού μουσικής για τον οίκο Κένζο όπως ήταν φυσικό συγκέντρωσε όλα τα μάτια του κόσμου της μόδας όχι μόνο στην πασαρέλα αλλά και στην πρώτη σειρά από την οποία παρακολουθούσαν την επίδειξη διάσημοι καλεσμένοι όπως ο Κάνιε Γουέστ, η Τζούλια Φοξ και ο Tyler the Creator. Αλλά πραγματικά όλα τα βλέμματα μαγνήτισε ο Φάρελ Ουίλιαμς που φορούσε ένα ζευγάρι αδαμαντοστόλιστα γυαλιά σε σχήμα δακρύων με την υπογραφή του οίκου Τίφανι.

Μάλιστα ο λαμπρός οίκος κοσμημάτων με ιστορία δυο αιώνων, που έχει περάσει στα χέρια του κολοσσού της μόδας Moët Hennessy Louis Vuitton έναντι 15,8 δις δολαρίων μετά από διαπραγματεύσεις θρίλερ που κράτησαν πολλούς μήνες, έκανε και τη σχετική ανάρτηση στον επίσημο λογαριασμό του οίκου στο Instagram με τη φωτογραφία του Φάρελ να φορά τα γυαλιά ηλίου «ειδικά σχεδιασμένα» από την Tiffany & Co. από χρυσό 18 καρατίων με 61 στρογγυλά μπριγιάν άνω των 25 καρατίων και δύο ειδικά κομμένα σμαράγδια.

Η ανάρτηση δεν έμεινε απαρατήρητη φυσικά από τον λογαριασμό Diet Prada που εντοπίζει όλα τα στραβά και τα περίεργα του κόσμου της μόδας και τα σχολιάζει άφοβα. «Παρών ήταν και ο Φάρελ, ο οποίος φόρεσε ένα ζευγάρι αστραφτερά διαμαντένια και σμαραγδένια γυαλιά ηλίου» γράφει το DietPrada, προσθέτοντας στην ανάρτηση τη δήλωση του Φάρελ, που άφησε ένα μυστήριο να πλανάται σχετικά με τη σχέση του με τον οίκο Τίφανι που όπως και ο οίκος Κένζο ανήκει στον όμιλο LVMH  «Ο Tiffany και εγώ είμαστε αρραβωνιασμένοι», υπονοώντας ότι υπάρχει κάποιο σχέδιο στα σκαριά.

Πίσω από τον σχεδιασμό των γυαλιών, κρύβεται ένας συμβολισμός. Είναι σχεδιασμένα για να βοηθήσουν τον χρήστη να φτάσει στη φώτιση και να αποκρούσει το κακό. Μάλιστα οι  πράσινοι φακοί του δεύτερου ζεύγους, για αυτό το λόγο ονομάστηκαν "Πύλη του Παραδείσου".

Μόλις ο οίκος Τίφανι τον οποίο ακολουθούν όλοι οι έξπερτ των κοσμημάτων, αλλά και οι ειδικοί συντάκτες κοσμημάτων στα μεγάλα περιοδικά μόδας, έκανε την ανάρτηση, η κοινότητα των χρηστών που παρακολουθεί τα πολύτιμα και εκλεκτά κοσμήματα δεν παρέλειψε να σημειώσει χωρίς περιστροφές ότι αυτή δεν είναι μια «Σχεδιασμένη κατά παραγγελία» δημιουργία του οίκου Τίφανι, αλλά μια προσαρμοσμένη αντιγραφή. «Νομίζω ότι ο οίκος Τίφανι έκανε λάθος που δεν αναφέρθηκε στο ζευγάρι γυαλιών που είδαμε τόσοι πολλοί από εμάς πέρυσι», έγραψε η Annabel Davidson, ειδική στα κοσμήματα και συνεργάτης της Vogue.

Σκάνδαλο στον κόσμο της μόδας με μια αντιγραφή του οίκου Τίφανι από αυτοκρατορικά γυαλιά του 17ου αιώνα Facebook Twitter
Ο Φάρελ με τα επίμαχα γυαλιά Τίφανι και ο σχεδιαστής του οίκου KENZO Nigo στο Παρίσι | φωτο: Instagram

Πραγματικά το ζευγάρι των γυαλιών, το ολόιδιο που φορούσε ο Φάρελ, πρόκειται για ένα έργο τέχνης, που το πρωτότυπο βγήκε σε δημοπρασία τον Οκτώβριο του 2021 από τον οίκο Σόθμπις και αναμενόταν να πιάσει έως και 3,5 εκατομμύρια δολάρια, ένα ζευγάρι εξαιρετικά σπάνια Mughal γυαλιά σε σχήμα δακρύων μαζί με ένα άλλο , το "Halo of Light" με στρογγυλό σκελετό που έχουν ιστορία από τον 17ο αιώνα και τους Ινδούς ευγενείς.

Τα γυαλιά πιστεύεται ότι ανήκαν αρχικά σε βασιλικά μέλη της Αυτοκρατορίας των Mughal, που κάποτε κυριαρχούσαν στην ινδική υποήπειρο. Δεν έχουν φακούς από γυαλί αλλά από διαμάντι και σμαράγδι και πρόκειται για ένα εξαιρετικά σπάνιο παράδειγμα χειροτεχνίας κοσμημάτων Mughal. Η Αυτοκρατορία των Mughal ήταν γνωστή για την προώθηση της χειροτεχνίας κοσμημάτων σε όλη τη Νότια Ασία, και αυτές οι δημιουργίες είναι ένα παράδειγμα του ταλέντου των κοσμηματοπωλών της. Τον 17ο αιώνα, η ινδική υποήπειρος ήταν η μοναδική πηγή διαμαντιών στον κόσμο.

Πίσω από τον σχεδιασμό των γυαλιών, κρύβεται ένας συμβολισμός. Είναι σχεδιασμένα για να βοηθήσουν τον χρήστη να φτάσει στη φώτιση και να αποκρούσει το κακό. Μάλιστα οι  πράσινοι φακοί του δεύτερου ζεύγους, για αυτό το λόγο ονομάστηκαν "Πύλη του Παραδείσου". Οι πολύτιμοι λίθοι εκτιμήθηκαν ιδιαίτερα στις ισλαμικές και ινδικές παραδόσεις και είχαν ισχυρούς συσχετισμούς με την πνευματικότητα. Τα διαμάντια συνδέονταν με το «ουράνιο φως» και τη «φώτιση» στις ινδικές κοινωνίες, καθώς οι φωτεινές πέτρες πιστευόταν ότι ήταν «οχήματα για αστρικές δυνάμεις» που θα μπορούσαν να διοχετεύουν τις ευοίωνες προθέσεις του σύμπαντος.

Σκάνδαλο στον κόσμο της μόδας με μια αντιγραφή του οίκου Τίφανι από αυτοκρατορικά γυαλιά του 17ου αιώνα Facebook Twitter
Τα γυαλιά που δημοπράτησε ο οίκος Σόθμπι το 2021 με φακό από σμαράγδι που ανήκαν αρχικά σε βασιλικά μέλη της Αυτοκρατορίας των Mughal | courtesy Sotheby΄s

Οι Mughal χρησιμοποιούσαν κάποιες από τις πιο προηγμένες τεχνικές της εποχής. Οι μεγαλύτεροι και καλύτεροι λίθοι έφταναν στην Αυλή τους. Το πράσινο είναι επίσης ένα χρώμα στενά συνδεδεμένο με τον παράδεισο, τη σωτηρία και την αιώνια ζωή στο Ισλάμ, τη θρησκεία που είχαν οι ηγεμόνες της Mughal.

Η δημιουργία αυτών των φακών απαιτούσε εξαιρετική τεχνική δεξιότητα και επιστημονική μαεστρία και είναι σκαλισμένοι και κομμένοι στο χέρι από ένα και μοναδικό λίθο χωρίς περιθώριο λάθους.

Οι Σόθμπις εκτίμησαν τότε ότι είναι σπάνια επειδή προέρχονται το ένα από ένα τεράστιο 200 καρατίων διαμάντι και το άλλο από ένα και μοναδικό σμαράγδι 300 καρατίων τα οποία κόπηκαν για να κατασκευαστούν οι τεράστιοι φακοί.

Το πιο πιθανό είναι να σχεδιάστηκαν όταν Ευρωπαίοι γεμολόγοι επισκέφθηκαν την αυλή των Mughal και ίσως επηρέασαν τον σχεδιασμό των γυαλιών. Στα τέλη του 19ου αιώνα, ωστόσο, και τα δύο σετ σκελετών αντικαταστάθηκαν με τους σημερινούς, οι οποίοι διαθέτουν πολυάριθμα διαμάντια σε σχήμα τριαντάφυλλου που στεφανώνει τον σκελετό.

Σκάνδαλο στον κόσμο της μόδας με μια αντιγραφή του οίκου Τίφανι από αυτοκρατορικά γυαλιά του 17ου αιώνα Facebook Twitter
Το δεύτερο ζεύγος γυαλιών της αυτοκρατορίας των Mughal από διαμάντι 200 καρατίων στο φακό | courtesy Sotheby΄s

Όσο για την ιστορία, ο Νέρων φορούσε γυαλιά με πράσινο πολύτιμο λίθο για να «καταπραΰνει τα μάτια του από τη θέα του αίματος» στους αγώνες των Ρωμαίων μονομάχων, ο βασιλιάς της Γαλλίας Κάρολος Ε' φορούσε γυαλιά με βήρυλλο, ένα ορυκτό σε βαθυπράσινα χρώματα τον 14ο αιώνα, ενώ ο αυτοκράτορας των Mughal Shah Jahan, λέγεται ότι χρησιμοποίησε σμαράγδια για να καταπραΰνει τα κουρασμένα μάτια του αφού έκλαιγε για μέρες μετά το θάνατο της συζύγου του Mumtaz Mahal που πέθανε το 1631 κατά τη διάρκεια τοκετού προς τιμήν της οποίας έχτισε το Τατζ Μαχάλ.

Τίποτα δε μένει κρυφό στον κόσμο της μόδας και τα περίφημα γυαλιά που φόρεσε ο Φάρελ αντί να οδηγήσουν στον παράδεισο τον οποίο συμβολίζουν, οδηγούν την Τίφανι -αν διαβάσει κάποιος τα σχόλια των χρηστών στον επίσημο λογαριασμό της – στην λεωφόρο των δακρύων.

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ