Η Ίρις Ντεπόρτου σχεδιάζει χειροποίητα παπούτσια σε ένα ατελιέ στου Ψυρρή

Η Ίρις Ντεπόρτου σχεδιάζει χειροποίητα παπούτσια σε ένα ατελιέ στου Ψυρρή Facebook Twitter
Tα παπούτσια και τα αξεσουάρ της που δημιουργεί η Ίρις είναι μία μείξη εκλεπτυσμένης ελληνικής αισθητικής και «ζωηρού» ιταλικού ταπεραμέντου, κάτι που τα κάνει πολύ δημοφιλή στο hip αθηναϊκό κοινό. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LifO
0

Στου Ψυρρή, μια περιοχή που παλιά έσφυζε από τσαγκάρηδες και τεχνίτες που ασχολούνταν με το δέρμα και το χειροποίητο παπούτσι, βρίσκεται και το ατελιέ και showroom της σχεδιάστριας υποδημάτων Ίρις Ντεπόρτου (Iride de Portu).

Αν και οι εναπομείναντες μάστορες δίνουν έμπνευση στην Ίρις και χρώμα στην περιοχή ωστόσο τα υποδήματα και αξεσουάρ που δημιουργεί ανήκουν στην κατηγορία των υποδημάτων πολυτελείας αφού έχουν εξαιρετική ποιότητα, είναι πανέμορφα και διαθέτουν ιδιαίτερο στυλ.

Για τις δημιουργίες της χρησιμοποιεί δέρματα άριστης ποιότητας από την Ιταλία και υφάσματα από την Ισπανία, δερμάτινους πάτους φτιαγμένους στο χέρι και high tech σόλες στα αθλητικά ενώ οι τσάντες της έχουν εξαιρετικό φινίρισμα στο εσωτερικό και το εξωτερικό τους.

Για τις δημιουργίες της χρησιμοποιεί δέρματα άριστης υψηλής από την Ιταλία και υφάσματα από την Ισπανία, δερμάτινους πάτους φτιαγμένους στο χέρι και high tech σόλες στα αθλητικά ενώ οι τσάντες της έχουν εξαιρετικό φινίρισμα στο εσωτερικό και το εξωτερικό τους.

Η ίδια δεν είναι παιδί του κέντρου αλλά μεγάλωσε στα βόρεια προάστια. Ο πατέρας της, ιταλικής καταγωγής, και η μητέρα της Ελληνίδα εικαστικός, ίσως να είναι η αιτία που είχε πάντα μια κλίση προς τέχνες και που τελικώς αποφάσισε να ξεκινήσει να σπουδάζει σχέδιο μόδας στο Central Saint Martins του Λονδίνου ενώ συνέχισε και στο Istituto Marangoni του Μιλάνου.

Αργότερα έκανε την πρακτική της στον οίκο Costume National στο πλευρό της Christina Puddu, η οποία ενίσχυσε το ενδιαφέρον της για το παπούτσι και τα αξεσουάρ. «Έτσι, επέλεξα να συνεχίσω την πορεία μου στο ντιζάιν ειδικευόμενη πλέον στην υποδηματοποιία, μαθαίνοντας τόσο τον σχεδιασμό, όσο και την κατασκευή των παπουτσιών», λέει η ίδια η Ίρις η οποία παρακολούθησε έπειτα και τη σχολή του Έλληνα δασκάλου της υποδηματοποιίας Απόστολου Κουλουμάση.


Το εργαστήριό της στην οδό Παλλάδος το άνοιξε πριν από τέσσερα χρόνια περίπου ξεκινώντας αρχικά να φτιάχνει μόνο bespoke παπούτσια, δηλαδή κατά παραγγελία. Όμως στην πορεία συνέχισε δημιουργώντας και τις δικές της μικρές συλλογές χειροποίητων υποδημάτων. Το σύνολο της παραγωγής της αποτελείται από 7 σχέδια, 5 γυναικεία και 2 ανδρικά ενώ κάθε σχέδιο από τη συλλογή της επαναλαμβάνεται μόλις σε 10 αντίτυπα διατηρώντας έτσι τη μοναδικότητά του.


Περίτεχνα υφάσματα και πολυτελή δέρματα γίνονται στα χέρια της all day σακίδια πλάτης, κομψά clutches και ιδιότυπου design τσάντες ώμου που ξεχωρίζουν για τη μείξη υλικών και τις αξιοσημείωτες λεπτομέρειές τους. Ακόμα και το εσωτερικό μίας τσάντας με τη aztec φόδρα, το γεωμετρικό χερούλι και το logo του brand προσαρμοσμένο επάνω στις ραφές μετουσιώνουν την avant garde αισθητική σε κομψοτεχνήματα.

Η Ίρις Ντεπόρτου σχεδιάζει χειροποίητα παπούτσια σε ένα ατελιέ στου Ψυρρή Facebook Twitter
«Ένα χειροποίητο παπούτσι δεν είναι μόνο σωστό για την ανατομία και την υγεία μας, αλλά αντέχει στον χρόνο, ομορφαίνει καθώς παλιώνει και τελικά σε βάθος χρόνου μας αποζημιώνει» λέει η σχεδιάστρια. Φωτo: Γιώργος Καπλανίδης

«Μου αρέσει να πειραματίζομαι με υλικά, ακόμα και αν αυτό σημαίνει διπλάσιο χρόνο στην έρευνα και την εφαρμογή τους» λέει η ίδια η οποία ταξιδεύει συχνά για να επιλέξει τα κατάλληλα υλικά για τη δουλειά της αν και πολύ συχνά επιλέγει και ελληνικά δέρματα.

Αν και παρακολουθεί τις τάσεις της μόδας ωστόσο αισθάνεται ότι στη δουλειά της αφομοιώνει μόνο τα στοιχεία που την ενδιαφέρουν ενώ συνολικά τα παπούτσια και τα αξεσουάρ της είναι μία μείξη εκλεπτυσμένης ελληνικής αισθητικής και «ζωηρού» ιταλικού ταπεραμέντου, κάτι που τα κάνει πολύ δημοφιλή στο hip αθηναϊκό κοινό.

«Αν και σαν χώρα έχουμε παράδοση στην υποδηματοποιία ωστόσο δεν είμαστε και τόσο εξοικειωμένοι με το χειροποίητο παπούτσι – σίγουρα σε αυτό συντείνει και το υψηλό του κόστος. Όμως ένα χειροποίητο παπούτσι δεν είναι μόνο σωστό για την ανατομία και την υγεία μας αφού έρχεται σε άμεση επαφή με το δέρμα μας, αλλά αντέχει στον χρόνο, ομορφαίνει καθώς παλιώνει και τελικά σε βάθος χρόνου μας αποζημιώνει» λέει η σχεδιάστρια.

Ανάμεσα στο ωραία σχέδια και συνδυασμούς που έχει να προτείνει για φέτος τον χειμώνα όπως τα ankle boots με πολλαπλά λουράκια που δένουν γύρω από τον αστράγαλο, τα μυτερά και σοφοστικέ μποτάκια και τα mules που είναι τοποθετημένα επάνω σε ένα λεπτό, αρχιτεκτονικό τακούνι, ξεχωρίζουν και τα χειροποίητα της sneaker με μια τολμηρή μείξη από διαφορετικά είδη δέρματος, κορδόνια ορειβατικού στυλ και μια chunky σόλα.

Η Ίρις Ντεπόρτου σχεδιάζει χειροποίητα παπούτσια σε ένα ατελιέ στου Ψυρρή Facebook Twitter
Φωτo: Γιώργος Καπλανίδης
Η Ίρις Ντεπόρτου σχεδιάζει χειροποίητα παπούτσια σε ένα ατελιέ στου Ψυρρή Facebook Twitter
Φωτo: Γιώργος Καπλανίδης
Η Ίρις Ντεπόρτου σχεδιάζει χειροποίητα παπούτσια σε ένα ατελιέ στου Ψυρρή Facebook Twitter
Φωτo: Γιώργος Καπλανίδης
Η Ίρις Ντεπόρτου σχεδιάζει χειροποίητα παπούτσια σε ένα ατελιέ στου Ψυρρή Facebook Twitter
Φωτo: Γιώργος Καπλανίδης
Η Ίρις Ντεπόρτου σχεδιάζει χειροποίητα παπούτσια σε ένα ατελιέ στου Ψυρρή Facebook Twitter
Φωτo: Γιώργος Καπλανίδης

Info:

Μπορείτε να δείτε περισσότερα σχέδια της Iride De Portu εδώ ή στο showroom της στην οδό Παλλάδος 24-26 στου Ψυρρή.

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ