Πού αθλούνται οι «χοντρές» και πώς παίρνω ταξί;

Πού αθλούνται οι «χοντρές» και πώς παίρνω ταξί; Facebook Twitter
Οι αλλαγές που απαιτούμε στις πατριαρχικές κοινωνίες αφορούν το εάν θα ζήσουμε ευτυχισμένες. Εικονογράφηση: Ατελιέ/LIFO
0

ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΤΟ ΣΙΝΕΜΑ, θέλω να πάρω ταξί. Δεν ανοίγω την εφαρμογή ‒ κακώς. Σταματάω ένα από τον δρόμο. Το όχημα είναι διαλυμένο και το συνειδητοποιώ μόλις μπαίνω. Ο τύπος φοράει μάσκα, κοιτάει σε ένα απροσδιόριστο σημείο μπροστά του και βάζει κουκούλα. Δεν διακρίνεται κανένα χαρακτηριστικό του, μόνο μάτια και χέρια.

Κοιτάζω τη θέση του συνοδηγού που έχει σακούλες σούπερ-μάρκετ. Μου μπαίνουν σκέψεις παρανοϊκές. Πετάγομαι έξω, καθώς ο τύπος με την κουκούλα με βρίζει και με απειλεί.

Πολλοί νομίζουν ότι τα προβλήματά μας με την πατριαρχία είναι θέματα θεωρητικά. Όμως το να είσαι γυναίκα/θηλυκό/θηλυπρεπής/θηλυκότητα είναι θέμα καθημερινό, όχι κάτι που μας απασχολεί επειδή είναι της μόδας ή για να φανούμε καλοί/-ές.

Κάθομαι στον Εθνικό Κήπο και παρατηρώ μια παρέα κοριτσιών που τρέχουν. Έχει ζέστη και όλοι φαίνονται να έχουν αθληθεί κάπου αλλού πριν έρθουν να τρέξουν εδώ. Είναι γυμνασμένοι και καλοσχηματισμένοι.

Τα κορίτσια που παρατηρώ αποτελούν εξαίρεση. Είναι πιο «παχουλούλες» (μισώ τη λέξη) και έχουν κοιλίτσα. Τις συμπαθώ από καθαρό ναρκισσισμό, μου μοιάζουν. Αναρωτιέμαι εάν τρέχουν μαζί με αυτή την αγέλη κανονικών σωμάτων και κανονικού ντυσίματος για να αισθάνονται αυτοπεποίθηση και ίσως λιγότερο φόβο καθώς σουρουπώνει. Εγώ κάθομαι σε ένα παγκάκι με το κανονικό μου ντύσιμο, δηλαδή χωρίς να φοράω κανένα κολάν απ’ αυτά που βάζουν όσοι ξημεροβραδιάζονται στα γυμναστήρια.

Κατά καιρούς μού μιλάνε άγνωστοι και κανένας δεν φεύγει με τη μία όταν τον διώχνω. Σκέφτομαι ότι ως σπουδαία φεμινίστρια που είμαι δεν πρέπει να επηρεαστώ. Πρέπει να μείνω στο παγάκι σαν να μην τρέχει τίποτα. Αλλά κάπου μέσα μου, χωρίς να το θέλω, ταράζομαι λίγο. Αποφασίζω να πληρώσω τον φόρο των τρομοκρατημένων, έναν φόρο επιβαλλόμενης κοινωνικότητας: από δω και πέρα θα ’ρχομαι μέρες και ώρες που έχει πιο πολύ κόσμο, Σαββατοκύριακα.

Πιάνω τον εαυτό μου να νιώθει μια ευγνωμοσύνη που κάποια πάρκα της πόλης έχουν κάπως σουλουπωθεί. Περισσότερα φώτα, περισσότερη καθαριότητα, περισσότερος κόσμος. Λιγότερες απειλές; Λιγότερες πιθανότητες για επίθεση; Δεν ξέρω. Με ενοχλεί που γίνεται πολιτική πράξη το ότι κάθομαι στο παγκάκι, αλλά έτσι είναι.

Λίγες μέρες μετά, σε ένα κατάστημα για casual ντύσιμο: Κάποια αθλητικά ρούχα (τα κολάν όσων ξημεροβραδιάζονται αθλούμενοι) τονίζουν πολύ τις γραμμές του σώματος και μου φαίνονται ξαφνικά «προκλητικά». Όχι με τη θρησκευτική έννοια, ούτε σεξουαλικώς, αλλά με έναν εντελώς αρρωστημένο τρόπο.

Σκέφτομαι ότι είναι καλά για κάποιο αξιοπρεπές γυμναστήριο ή γι’ αυτές που κάνουν τηλεργασία στο κλειστό τους δωμάτιο, όχι όμως για τον ανοιχτό δημόσιο χώρο, όπου οι άντρες καλπάζουν συχνά χωρίς μπλούζα και χωρίς να φοβούνται (ελπίζω).

Σκέφτομαι, άθελά μου, ότι μια γυναίκα με αυτά τα κολλητά θα μπορούσε να πάθει κάτι κακό έξω ή στο σπίτι, απλώς επειδή «γυρνάει έτσι (έξω)». Και νιώθω ενοχές που σκέφτομαι έτσι, δεν θα ’πρεπε. Η καθεμία φοράει ό,τι θέλει, λέω στον εαυτό μου. Ναι! Και κάνει ό,τι θέλει. Ναι! Αλλά, με τι συνέπειες; Ανάμεσα σε τι πιέσεις;

Μια φίλη μού αφηγείται ένα άθλιο σεξ της μιας βραδιάς που έκανε με κάποιον τύπο. Πιάνω τον εαυτό μου να τη ρωτάει «πού;» και «πώς;» γνωρίστηκαν, αν τον βρήκε σε εφαρμογή. Τον βρήκε μέσω κάποιων γνωστών, αλλά δεν θα τον ξαναδεί.

Είναι λίγο τρομακτικό να γνωρίζεις έναν άνθρωπο εκτός ίντερνετ πια. Χωρίς κάποια εφαρμογή να έχει συλλέξει και επεξεργαστεί πληροφορίες γι’ αυτόν, ώστε να σ’ τον προτείνει (συχνά απλώς επειδή μένει κοντά σου, αλλά κι αυτό είναι κάτι, γιατί ξέρεις πού μένει, άρα μπορείς να το πεις και σε άλλους, ώστε να έχουν τον νου τους όταν βρεθείτε).

Συνειδητοποιώ ότι στέλνουμε μεταξύ μας «είσαι καλά;» διαρκώς τον τελευταίο καιρό. Δεν ξέρεις εάν μια φίλη σου που γνωρίζει τον άγνωστο για λίγες ώρες με μόνο σκοπό το σεξ θα περάσει καλά/άσχημα, ή θα έχει μια εντελώς τραυματική εμπειρία, ή, ακόμα χειρότερα, κάποια βίαιη συμπεριφορά να αντιμετωπίσει.

Πολλοί νομίζουν ότι τα προβλήματά μας με την πατριαρχία είναι θέματα θεωρητικά. Όμως το να είσαι γυναίκα/θηλυκό/θηλυπρεπής/θηλυκότητα είναι θέμα καθημερινό, όχι κάτι που μας απασχολεί επειδή είναι της μόδας ή για να φανούμε καλοί/-ές. Στη θέση κάθε γυναίκας που γίνεται είδηση θα μπορούσαμε να είμαστε εμείς. Κάθε κορίτσι έχει όχι τέσσερις αλλά άπειρες σχετικές ιστοριούλες, όπου, φαινομενικά, δεν γίνεται τίποτα, ενώ μέσα κι έξω σου μαίνεται η μάχη.

Οι αλλαγές που απαιτούμε στις πατριαρχικές κοινωνίες αφορούν το εάν θα ζήσουμε ευτυχισμένες. Δεν είναι κάτι που μας απασχολεί ακαδημαϊκά, ως παραχώρηση προς τους απανταχού καταπιεσμένους. 

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι αλλαγές που φέρνουν στο μεταναστευτικό η πρόσφατη απόφαση της Λειψίας και η νέα πολιτική του Μερτς/ Μεταναστευτικό: Από τη Μέρκελ στον Μερτς και η αλλαγή που φέρνει η απόφαση της Λειψίας

Βασιλική Σιούτη / Μεταναστευτικό: Πώς επηρεάζει την Ελλάδα η αλλαγή πολιτικής της Γερμανίας;

Μετά την εκλογή του Φρίντριχ Μερτς, η Γερμανία αυστηροποιεί τη μεταναστευτική πολιτική της και αναζητά τρόπους για να εξαιρεθεί από την υποχρέωση εφαρμογής της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, ώστε να μην κάνει δεκτά νέα αιτήματα ασύλου.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Becca Bloom: Γιατί θεοποιούμε τις ζάπλουτες; 

Οπτική Γωνία / Becca Bloom: Γιατί θεοποιούμε τις ζάπλουτες ενώ δεν έχουμε να φάμε;

Αν νομίζετε ότι η επίδειξη πλούτου προκαλεί σήμερα κοινωνική κατακραυγή, πλανάστε. Άνθρωποι που δυσκολεύονται οικονομικά, αντί να βιώσουν ταξική αφύπνιση, βλέποντας πώς ζει η δισεκατομμυριούχος σταρ του TikTok, θέλουν να μάθουν τα πάντα γι' αυτήν.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ανήλικοι στην πρώτη γραμμή: Το νέο πρόσωπο της ακροδεξιάς στη Θεσσαλονίκη

Ελλάδα / 13χρονα παιδιά σε νεοναζιστικές συμμορίες: Πώς φτάσαμε εδώ;

Όλο και περισσότεροι έφηβοι και νέοι φαίνεται να γοητεύονται από ακροδεξιές ιδεολογίες. Τι σηματοδοτεί η έκρηξη αυτού του επικίνδυνου φαινομένου; Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ, Άρης Στυλιανού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
« Βρίσκω πολύ πιθανό να δούμε κάποια στιγμή μη λευκό Πάπα»

Οπτική Γωνία / «Βρίσκω πολύ πιθανό να δούμε κάποια στιγμή μη λευκό Πάπα»

Ο επίκουρος καθηγητής Φιλοσοφίας της Θρησκείας της Θεολογικής Σχολής του ΕΚΠΑ και διδάκτορας των πανεπιστημίων Βοστώνης και Λουβέν Χαράλαμπος Βέντης μιλά για την εκλογή του νέου Πάπα, την «επιστροφή» της θρησκείας και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν σήμερα η Καθολική και η Ορθόδοξη Εκκλησία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η αντιπολίτευση που υποδύεται πως δεν καταλαβαίνει…

Οπτική Γωνία / Η αντιπολίτευση που υποδύεται πως δεν καταλαβαίνει

Την τελευταία δεκαετία, όλα σχεδόν έχουν αλλάξει στην ελληνική κοινωνία, ιδιαίτερα σε εκείνο το κομμάτι της που βρισκόταν παραδοσιακά και ιστορικά απέναντι στη συντηρητική παράταξη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Επίδομα ανεργίας: Όταν το κράτος αποφασίζει πως θα το ξοδέψεις

Ρεπορτάζ / Επίδομα ανεργίας: Όταν το κράτος αποφασίζει πώς θα το ξοδέψεις

Η απόφαση της κυβέρνησης να καταβάλλεται το επίδομα ανεργίας και άλλες κοινωνικές παροχές σε προπληρωμένη κάρτα, με πλαφόν 50% στην ανάληψη μετρητών, προκαλεί την αγανάκτηση των δικαιούχων. Σχολιάζουν στη LIFO άνεργοι πολίτες, ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ και εκπρόσωποι κλάδων που πλήττονται.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Empty the Tanks»: Σώστε τα δελφίνια!

Ρεπορτάζ / «Empty the Tanks»: Πότε θα σταματήσει η αιχμαλωσία των δελφινιών;

Η παγκόσμια καμπάνια «Empty the Tanks» εναντιώνεται στην αιχμαλωσία και την εκμετάλλευση των δελφινιών. Πώς εκφράζεται η κινητοποίηση στην Ελλάδα και ποια η τύχη των δελφινιών του Αττικού Ζωολογικού Πάρκου; Μιλούν στη LIFO εκπρόσωποι οργανώσεων, αλλά και ο ιδρυτής του Αττικού Πάρκου.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Υψηλοί τόνοι για τα Τέμπη, χαμηλοί για τα ελληνοτουρκικά 

Οπτική Γωνία / Υψηλοί τόνοι για τα Τέμπη, χαμηλοί για τα ελληνοτουρκικά 

Τα Τέμπη συνεχίζουν να πυροδοτούν εντάσεις μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης, αντιθέτως στα ελληνοτουρκικά και στο θέμα της πώλησης των Eurofighter στην Τουρκία που απασχόλησε την επικαιρότητα, η κριτική για τη στάση της κυβέρνησης από το ΠΑΣΟΚ και τον ΣΥΡΙΖΑ είναι σε χαμηλούς τόνους.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Οδός Βύρωνος: Ένας δρόμος-ντροπή για τον δημόσιο χώρο

Aθήνα / Οδός Βύρωνος: Ένας δρόμος-ντροπή για τον δημόσιο χώρο

Τα πεζοδρόμια στην καρδιά της πόλης έχουν παραδοθεί στα τουριστικά καταστήματα, αποκλείοντας τους πιο ευάλωτους πολίτες, ενώ η Αθήνα χάνει τον βασικό λόγο ύπαρξής της: να είναι μια πόλη για ανθρώπους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Έχετε «επιστροφή φόρου»: Οι συχνότερες περιπτώσεις phishing

Οπτική Γωνία / «Έχετε επιστροφή φόρου, πατήστε εδώ»: Πώς να γλιτώσεις από το phishing

Παραπλανητικά μηνύματα, αποκάλυψη προσωπικών δεδομένων, χακάρισμα τραπεζικών λογαριασμών. Το phishing είναι πιο συχνό και πολύ πιο επικίνδυνο πιο επικίνδυνο απ' ό,τι νομίζουμε. Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Κυβερνοασφάλειας στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς και επικεφαλής της Εθνικής Ομάδας Κυβερνοασφάλειας, Χρήστος Ξενάκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το χρονικό των χαμένων βίντεο των Τεμπών

Οπτική Γωνία / Το χρονικό των χαμένων βίντεο των Τεμπών

Η υπόθεση των χαμένων βίντεο των Τεμπών αναδεικνύει, για ακόμη μία φορά, λανθασμένους χειρισμούς που έγιναν σε κρίσιμες φάσεις της ανακριτικής διαδικασίας, αφήνοντας πλήθος αναπάντητων ερωτημάτων.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
ΕΠΕΞ Ιλιρίντα Μουσαράι: «Ο πατέρας μου κατάφερε φέτος για πρώτη φορά να ψηφίσει και να αισθανθεί πολίτης όχι στην Ελλάδα, όπου ζει εδώ και τριάντα χρόνια, αλλά στην Αλβανία»

Πολιτική /  Ιλιρίντα Μουσαράι: «Η Αλβανία δεν είναι η “Κολομβία της Ευρώπης”»

Με αφορμή τις αλβανικές κοινοβουλευτικές εκλογές της 11ης Μαΐου, μία επίκαιρη συζήτηση με την Ιλιρίντα Μουσαράι, την αλβανικής καταγωγής πολιτική επιστήμονα και υποψήφια διδάκτορα στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Πόσο κοστίζει σήμερα το μεγάλωμα ενός παιδιού στην Ελλάδα;

Ρεπορτάζ / Είσαι γονιός στην Ελλάδα; Θα γονατίσεις οικονομικά

Πόσο κοστίζει το μεγάλωμα ενός παιδιού στην Ελλάδα και πώς σχετίζεται με το δημογραφικό προβλημα; Τα έξοδα ξεκινούν από τη βρεφική ηλικία και αυξάνονται σταδιακά. Τι αναφέρουν οι ίδιοι οι γονείς, τι συμβουλεύουν οι ειδικοί επιστήμονες και τι μέτρα έχει λάβει η κυβέρνηση;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ