Πώς πνίγηκε η Μαγνησία, γιατί πλημμύρισε η Αθήνα;

Πώς πνίγηκε η Μαγνησία, γιατί πλημμύρισε η Αθήνα; Facebook Twitter
Εκτός από τον Βόλο, σε όσες περιοχές της Μαγνησίας και των Σποράδων πνίγηκαν από τη βροχή, αυτό συνέβη γιατί έσπασαν χείμαρροι και ρέματα. Φωτ.: Eurokinissi
0

ΓΕΡΑΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΩΝ δυνατοτήτων αντιπλημμυρικά έργα, μπαζωμένα ρέματα αλλά και καινούργια έργα που συνεχίζουν να κατασκευάζονται χωρίς να έχουν προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες της κλιματικής αλλαγής, η οποία έχει αυξήσει τη συχνότητα των ακραίων βροχοπτώσεων, είναι το τρίπτυχο της παθογένειας που βυθίζει τη χώρα στις λάσπες.

 Σ' αυτές τις λάσπες χάθηκαν τα τελευταία 24ωρα τρεις ζωές. Τι πραγματικά συνέβη στη Μαγνησία; Γιατί μετατράπηκαν σε λίμνες οι κεντρικοί δρόμοι της Αθήνας;

Οι ακραίες βροχοπτώσεις των ημερών βγάζουν στην επιφάνεια τα προβλήματα που έχουν τα γερασμένα αντιπλημμυρικά έργα που υπάρχουν σε αρκετές περιοχές της χώρας και στην Αθήνα, τα οποία δεν αντέχουν ή δεν επαρκούν να διαχειριστούν τα δυσθεώρητα ύψη βροχών που φέρνει η κλιματική κρίση.

Η κακοκαιρία των τελευταίων 24ωρων ανέδειξε επίσης για άλλη μία φορά την παθογένεια ενός ολόκληρου συστήματος που χρόνια τώρα δεν αναλαμβάνει το πολιτικό κόστος να προχωρήσει σε αναγκαίες κατεδαφίσεις από τις κοίτες των ρεμάτων που έχουν μπαζωθεί. 

Η κακοκαιρία των τελευταίων 24ωρων ανέδειξε επίσης για άλλη μία φορά την παθογένεια ενός ολόκληρου συστήματος που χρόνια τώρα δεν αναλαμβάνει το πολιτικό κόστος να προχωρήσει σε αναγκαίες κατεδαφίσεις από τις κοίτες των ρεμάτων που έχουν μπαζωθεί. 

η Γραμματή Μπακλατσή
Η Γραμματή Μπακλατσή

Παράλληλα αποκάλυψε και τη διαχρονική απροθυμία των κυβερνήσεων να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα: «Στην Ελλάδα ακόμα και σήμερα  κατασκευάζουμε τα αντιπλημμυρικά έργα χωρίς να έχουμε προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες των ακραίων κλιματικών φαινομένων», λέει η Γραμματή Μπακλατσή, τοπογράφος πολεοδόμος μηχανικός που ζει και εργάζεται στον Βόλο, η οποία εξηγεί στη LiFO γιατί η Μαγνησία βρέθηκε τελείως ανέτοιμη να αντιμετωπίσει το σφοδρό κύμα της κακοκαιρίας.

Στην Αθήνα πάλι, οι κεντρικοί δρόμοι της πόλης όπως η Βασιλίσσης Σοφίας, η Πέτρου Ράλλη, η Χαμοστέρνας, ακόμη και το Μοναστηράκι μετατράπηκαν σε ποτάμια. Η πρώτη ανάγνωση από την εικόνα της πόλης έδειξε ότι οι υποδομές της ήταν ανέτοιμες να αντέξουν το πέρασμα της κακοκαιρίας. Φαίνεται όμως ότι συντρέχουν και άλλοι λόγοι που πλημμύρισε η Αθήνα.

Αθήνα:  Καθαρισμένα φρεάτια αλλά ξεπερασμένα αντιπλημμυρικά έργα

Πώς πνίγηκε η Μαγνησία, γιατί πλημμύρισε η Αθήνα; Facebook Twitter
Από τον δήμο Αθηναίων υποστηρίζουν ότι οι λόγοι που οι δρόμοι της πόλης πλημμύρισαν δεν οφείλονται στην έλλειψη προετοιμασίας των υποδομών. Φωτ.: Eurokinissi

Από τον δήμο Αθηναίων υποστηρίζουν ότι οι λόγοι που οι δρόμοι της πόλης πλημμύρισαν δεν οφείλονται στην έλλειψη προετοιμασίας των υποδομών. 

Ο δήμος Αθηναίων ισχυρίζεται ότι ο έλεγχος των φρεατίων γίνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Σύμφωνα με τον κεντρικό δήμο για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα κρίθηκε ότι θα πρέπει να καθαριστούν 9.400 φρεάτια.

Όπως αναφέρουν στη LiFO, τα φρεάτια αυτά καθαρίστηκαν μεταξύ του Ιουνίου και Αυγούστου για να μπορέσουν να είναι λειτουργικά κατά τη διάρκεια βροχοπτώσεων:

«Καθαρίζουμε τα φρεάτια της ευθύνης μας, ενώ υπάρχει και συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής όπου εκείνη δηλώνει αδυναμία για να το πράξει», μας είπαν.

Όπως σε όλα τα έργα συντήρησης σημαντικών υποδομών στη χώρα, έτσι και ο καθαρισμός φρεατίων αντιμετωπίζει το πρόβλημα της πολυδιάσπασης των αρμοδιοτήτων. Είναι μια υποχρέωση για την οποία την ευθύνη έχει τόσο ο δήμος όσο και η Περιφέρεια Αττικής. 

Ειδικά για τη Βασιλίσσης Σοφίας που χθες έμοιαζε με ποτάμι, την ευθύνη καθαρισμού την έχει η Περιφέρεια Αττικής. Οι μεγάλοι όγκοι νερού που σχηματίστηκαν στη Β. Σοφίας ήταν και ο λόγος που πλημμύρισε το ανώτερο επίπεδο του σταθμού «Ευαγγελισμός» του μετρό

Πώς πνίγηκε η Μαγνησία, γιατί πλημμύρισε η Αθήνα; Facebook Twitter
Η εισροή μεγάλης ποσότητας νερού έγινε από την είσοδο «Ριζάρη», που παρουσιάζει κατηφορική κλίση. Φωτ.: via Twitter

Η εισροή μεγάλης ποσότητας νερού έγινε από την είσοδο «Ριζάρη», που παρουσιάζει κατηφορική κλίση. Για λόγους ασφάλειας κρίθηκε απαραίτητη η εκκένωση και το άμεσο κλείσιμο του σταθμού, χωρίς να διακοπεί η λειτουργία της γραμμής, καθώς οι συρμοί συνέχισαν να διέρχονται από τον σταθμό χωρίς να πραγματοποιούν στάση.

Σύμφωνα με τον δήμο Αθηναίων, παρόλο που τα φρεάτια είχαν καθαριστεί, η πόλη δεν άντεξε την έντονη νεροποντή. Υποστηρίζουν ότι αυτό συνέβη, γιατί οι αγωγοί ομβρίων υδάτων έχουν συγκεκριμένη διατομή και δεν μπορούσαν να καλύψουν αυτόν τον όγκο νερού.

o Δρ. Βασίλης Μπαρδάκης
Ο δρ. Βασίλης Μπαρδάκης

«Το ζήτημα των γερασμένων και περιορισμένων δυνατοτήτων αντιπλημμυρικών υποδομών στην πόλη της Αθήνας είναι μία πραγματικότητα», λέει στη LiFO o δρ. Βασίλης Μπαρδάκης, πρόεδρος του συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδας, η οποία όμως θα πρέπει να οδηγήσει σε συγκεκριμένες δράσεις για να μην πνίγεται η πόλη.

Ο Βασίλης Μπαρδάκης εξηγεί ότι πολλά αντιπλημμυρικά έργα δεν αντέχουν τις νέες ακραίες βροχοπτώσεις: «Όπως συμβαίνει και με τα παλαιότερα κτίρια που δεν έχουν τις αντισεισμικές προδιαγραφές που υπάρχουν σήμερα, αντίστοιχα και τα αντιπλημμυρικά έργα δεν έχουν τα μεγέθη σχεδιασμού που έχουμε τώρα. Μπορεί σε έναν δρόμο που μέχρι σήμερα απαιτούσε δύο αγωγούς ομβρίων υδάτων να χρειάζεται να προσθέσουμε τώρα άλλους δύο. Μπορεί ακόμη να χρειάζονται διευρύνσεις διατομών. Τα αντιπλημμυρικά έργα θέλουν αναβαθμίσεις, όχι μόνο γιατί έχουν γεράσει, αλλά γιατί αλλάζουν τα μεγέθη σχεδιασμού», λέει.

Ο Β. Μπαρδάκης εξηγεί ότι ένας αγωγός ομβρίων υδάτων ο οποίος περνάει κάτω από έναν δρόμο του κέντρου, για να μη γίνει ο δρόμος αυτός ποτάμι θα πρέπει να μπορεί να απορροφήσει τα νερά: «Εφόσον όμως αυτός ο αγωγός έχει σχεδιαστεί για λιγότερο ύψος πλημμύρας, τώρα που το ύψος αυτό αυξήθηκε σημαντικά, δεν μπορεί να το καλύψει».

Ο ίδιος αναφέρει, ότι ο εκσυγχρονισμός των υπαρχουσών υποδομών είναι απόλυτα αναγκαίος. Για να γίνει κάτι τέτοιο όμως θα πρέπει να υπάρξει «ένα συντεταγμένο σχέδιο βάσει του οποίου θα γίνει μία επιλογή, ξεκινώντας από τα πιο κρίσιμα έργα της πόλης, στα οποία θα πρέπει να υπάρξουν αλλαγές. Να μπουν προτεραιότητες για το ποια από αυτά θα πρέπει να επανασχεδιαστούν, ποια να αντικατασταθούν και ποια να εκσυγχρονιστούν», λέει. Διαφορετικά, «θα βιώνουμε σε κάθε ισχυρή βροχόπτωση αυτό που είδαμε σήμερα στην Αθήνα».

Τι συνέβη στη Μαγνησία

Πώς πνίγηκε η Μαγνησία, γιατί πλημμύρισε η Αθήνα; Facebook Twitter
Στη Μαγνησία δεν φταίει μόνο η σφοδρότητα του καιρικού φαινομένου, αλλά και μία σειρά παθογενειών που δημιούργησαν αυτή την καταστροφική αλληλουχία. Φωτ.: Eurokinissi

Η Γραμμάτη Μπακλατζή εξηγεί τι συνέβη στη Μαγνησία και από τα λεγόμενά της είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς ότι δεν φταίει μόνο η σφοδρότητα του καιρικού φαινομένου, αλλά και μία σειρά παθογενειών που δημιούργησαν αυτή την καταστροφική αλληλουχία.

Η πόλη, όπως λέει, περικλείεται από τρία ποτάμια: τον Κραυσίδωνα, τον Άναυρο και τον Ξηριά. Τα ποτάμια αυτά συλλέγουν νερό από όλα τα ρέματα του ορεινού κεντρικού Πηλίου και γι' αυτό κατεβαίνουν ορμητικά τα νερά γεμάτα με φερτά υλικά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να φράζουν οι αγωγοί και να μη λειτουργούν τα αντιπλημμυρικά στην ώρα αιχμής: «Δεν υπάρχουν αναχώματα και οι κοίτες των ποταμών αυτών έχουν μικρύνει λόγω ανθρωπογενών παρεμβάσεων, γι' αυτό και δεν επαρκούν για τη διοχέτευση τόσου όγκου νερού σε ακραίες βροχοπτώσεις».  Ταυτόχρονα, «οι διατομές των αγωγών ομβρίων είναι συγκεκριμένες και δεν μπορούν να καλύψουν αυτό τον όγκο νερού σε ακραίες συνθήκες. Γι' αυτό και θα πρέπει να αναθεωρηθούν».

Ο νέος περιφερειακός δρόμος της πόλης του Βόλου πλημμύρισε γιατί, όπως εξηγεί η Γ. Μπακλατζή, λειτούργησε ως τοίχος που σταμάτησε την απορροή όλων των υδάτων που κατέβαιναν από την ορεινή περιοχή: «Υπήρξε σχεδιασμός να γίνουν τάφροι που θα συλλέγουν το νερό, όμως δεν κατασκευάστηκαν. Παράλληλα, οι αγωγοί αποχέτευσης του περιφερειακού δρόμου αδυνατούν να διοχετεύσουν στο δίκτυο ακαθάρτων της πόλης όλο αυτό τον όγκο νερού». Το πρόβλημα, όπως λέει, μάλιστα μεγάλωσε,«γιατί συνεχώς κατασκευάζονται και πολλές παράνομες εμπορικές εγκαταστάσεις και περιφράξεις».

Στον Κραυσίδωνα μάλιστα, που «έσπασε» και πλημμύρισε η πόλη του Βόλου, υπάρχει η γέφυρα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος η οποία, όπως λέει, είναι πολύ χαμηλή. «Έγινε μια εκβάθυνση της κοίτης, όμως όλα, οι κορμοί, η λάσπη και τα φερτά υλικά, φράκαραν και εμπόδισαν τη ροή. Επομένως, πρέπει να γίνει νέα γέφυρα. Αυτό έχει κόστος βέβαια, με αποτέλεσμα να μη γίνεται από το κράτος», εξηγεί.

Το μπάζωμα

Εκτός από τον Βόλο, σε όσες περιοχές της Μαγνησίας και των Σποράδων πνίγηκαν από τη βροχή, αυτό συνέβη «γιατί έσπασαν χείμαρροι και ρέματα. Έχτισαν δίπλα στα ρέματα και στένεψαν ή και ακόμα έκλεισαν τις κοίτες για τουριστική εκμετάλλευση και για καταστήματα εστίασης». 

Κανείς μέχρι σήμερα, όπως λέει, δεν τολμά να αναλάβει το πολιτικό κόστος για να γίνουν οι αναγκαίες κατεδαφίσεις: «Δεν μπορεί να προσαρμόζουμε τις υδραυλικές μελέτες επειδή κάποιοι  έχτισαν μέσα στην κοίτη των ρεμάτων μάντρες, στέγαστρα, σπίτια, βιοτεχνίες και άλλες εγκαταστάσεις. Και το κακό είναι ότι σχεδόν όλα αυτά έχουν νομιμοποιηθεί από τα πολεοδομικά σχέδια που έγιναν στην περιοχή και έχουν τη βούλα του κράτους», εξηγεί.

Πώς πνίγηκε η Μαγνησία, γιατί πλημμύρισε η Αθήνα; Facebook Twitter
Από την Ευρωπαϊκή Ένωση έχει διατυπωθεί ότι η Ελλάδα έχει πρόβλημα στη μελέτη και στα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης. Φωτ.: Eurokinissi

Μελέτες στα συρτάρια

Η Γ. Μπακλατζή υποστηρίζει ότι από το 2017 υπάρχει σχέδιο διαχείρισης κινδύνων πλημμύρας για τη Θεσσαλία, το οποίο «πλήρωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση, μαζί με όλα τα σχέδια για όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας, για να προετοιμαστούμε και να δράσουμε ως χώρα». 

Σε αυτή τη μελέτη εμπεριέχονται και οι χάρτες επικινδυνότητας πλημμύρας (flood hazard maps). Ο χάρτης της Μαγνησίας καταγράφει μεγάλη επικινδυνότητα πλημμύρας για τον Βόλο. «Παρόλο που η Ευρώπη δίνει συγκεκριμένες οδηγίες για τη βελτίωση του σχεδιασμού και την υλοποίηση αντιπλημμυρικών έργων, στην Ελλάδα ακόμη και σήμερα κατασκευάζουμε τα αντιπλημμυρικά έργα χωρίς να έχουμε προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες».  

Από την Ευρωπαϊκή Ένωση έχει διατυπωθεί ότι η Ελλάδα έχει πρόβλημα στη μελέτη και στα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης: «Γιατί δεν έχουμε  δεδομένα καλής ποιότητας για τις καιρικές συνθήκες και τις βροχοπτώσεις. Δεν έχουμε δεδομένα για την τοπογραφία και την κάλυψη της γης, τα ποτάμια και τις υδρολογικές συνθήκες, αλλά και για τις ανθρώπινες δραστηριότητες». Και παράλληλα «δεν διαθέτουμε χρήματα σε τεχνολογία και δεδομένα για τη λειτουργία μοντέλων που βοηθούν στη διαχείριση των κινδύνων πλημμύρας».

Ο σχεδιασμός και η προσαρμογή των αντιπλημμυρικών έργων στις νέες συνθήκες φαντάζει περισσότερο αναγκαίος από ποτέ. Παράλληλα όμως θα πρέπει να καταπολεμηθούν πολιτικές και νοοτροπίες οι οποίες ευθύνονται για τις ζωές και τις περιουσίες που χάνονται κάθε φορά που κάποια περιοχή της χώρας πλήττεται από ισχυρές βροχοπτώσεις.

 Ο συναγερμός των ακραίων καιρικών φαινομένων λόγω και της κλιματικής αλλαγής φαίνεται πια ότι θα είναι διαρκής.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι ακριβώς συμβαίνει με τα αυγά στην Ελλάδα;

Ρεπορτάζ / Τι ακριβώς συμβαίνει με τα αυγά στην Ελλάδα – να ανησυχούμε ή όχι;

Μελέτη του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του ΕΚΠΑ καταγράφει για πρώτη φορά στην Ελλάδα την παρουσία PFAS σε αυγά ελευθέρας βοσκής, αναδεικνύοντας το ζήτημα των «παντοτινών χημικών».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Μητσοτάκης στη ΔΕΘ: Απάντηση στη δυσαρέσκεια για την ανάπτυξη που δεν μοιράζεται

Πολιτική / Μητσοτάκης στη ΔΕΘ: Απάντηση στη δυσαρέσκεια για την ανάπτυξη που δεν μοιράζεται

Ο πρωθυπουργός με την ομιλία του στη ΔΕΘ θα προσπαθήσει να απαντήσει στους πολίτες που δεν έχουν δει ως τώρα την οικονομική ανάπτυξη που διαφημίζει η κυβέρνηση, παρουσιάζοντας τα μέτρα που θα ανακοινώσει ως απτή απόδειξη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Πεθαίνοντας ως δημοσιογράφος στη Γάζα

Ακροβατώντας / Πόσο αξίζει η ζωή ενός Παλαιστίνιου δημοσιογράφου στη Γάζα;

Σίγουρα όχι όσο ενός που προέρχεται από τη Δύση, τουλάχιστον για τον ισραηλινό στρατό. Γιατί ο δυτικός κόσμος σίγουρα θα αντιδρούσε με μεγαλύτερη ένταση αν οι δημοσιογράφοι που έχασαν τη ζωή τους είχαν άλλες εθνικότητες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Εξάρθρωση της «μαφίας της Κρήτης» σε μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της ΕΛ.ΑΣ.

Ρεπορτάζ / Εξάρθρωση της «μαφίας της Κρήτης» σε μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις της ΕΛ.ΑΣ.

Διακίνηση ναρκωτικών και όπλων, εκβιασμοί και αμφιλεγόμενες συναλλαγές ακινήτων/φιλέτων της μοναστηριακής περιουσίας περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, η δικογραφία που έφερε στη Δικαιοσύνη το κύκλωμα το οποίο δρούσε με επίκεντρο τα Χανιά.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Απειλείται η Ευρώπη από μια νέα οικονομική κρίση;

Οπτική Γωνία / Θ' αντέξει η Ευρώπη την επερχόμενη κρίση στη Γαλλία;

Η Γαλλία, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της Ε.Ε., αντιμετωπίζει πολιτική αστάθεια και το ενδεχόμενο οικονομικού εκτροχιασμού. Γιατί υπάρχει φόβος για ντόμινο στις αγορές; Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Χρηματοοικονομικών στο University of Liverpool Κώστας Μήλας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Κι ύστερα γίναμε ωραία φωτογραφία…» που τη ζωντάνεψε το AI / Ποιος θα ήθελε να δει τους νεκρούς του να «ζωντανεύουν»; / AI, η αθανασία σού πάει πολύ / Ο θάνατος στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης 

Οπτική Γωνία / Ποιος θα ήθελε να δει τους νεκρούς του να «ζωντανεύουν»;

Οι φωτογραφίες νεκρών αγαπημένων μας αποκτούν «ζωή» μέσω εφαρμογών AI. Πώς αλλάζει η Τεχνητή Νοημοσύνη τον τρόπο που βλέπουμε τον θάνατο σήμερα και ποια διλήμματα και φιλοσοφικά ερωτήματα θέτει;
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Οι διακοπές που δεν κάναμε φέτος

Ρεπορτάζ / Οι διακοπές που δεν κάναμε φέτος

Με τους μισθούς καθηλωμένους και τα κόστη των διακοπών να έχουν ξεφύγει, οι μεγάλες καλοκαιρινές εξορμήσεις που συνηθίζαμε μέχρι πρόσφατα, κατέληξαν σε «long weekends» για πολλούς, ενώ για άλλους ούτε καν αυτό δεν είναι πια επιλογή.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Βέτο τριών υπουργείων για τη Βασιλίσσης Όλγας – Αμετακίνητος ο Χάρης Δούκας

Αθήνα / Βέτο τριών υπουργείων για τη Βασιλίσσης Όλγας – Αμετακίνητος ο Χάρης Δούκας

Σε τροχιά μετωπικής σύγκρουσης μεταξύ κεντρικής διοίκησης και Δήμου Αθηναίων βρίσκεται πλέον το θέμα της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, μετά την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου να προχωρήσει, κατά πλειοψηφία, στην επαναφορά της κυκλοφορίας οχημάτων και στη μετατροπή της σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η Νέα Δημοκρατία και οι δύο επιστροφές που θέλει

Ρεπορτάζ / Η Νέα Δημοκρατία και οι δύο επιστροφές που θέλει

Κάποιοι ελπίζουν στην επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα και άλλοι ζητάνε την επιστροφή του Γρηγόρη Δημητριάδη. Οι πληροφορίες της LiFO επιβεβαιώνουν τις συζητήσεις για την επιστροφή του Δημητριάδη, αλλά στο κόμμα και όχι στο Μαξίμου.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μετανάστες, ΜΚΟ και δικαιώματα στο στόχαστρο – η κυβέρνηση νομοθετεί τον αποκλεισμό

Οπτική Γωνία / Μετανάστες, ΜΚΟ και δικαιώματα στο στόχαστρο – η κυβέρνηση νομοθετεί τον αποκλεισμό

Η κυβέρνηση σκληραίνει ακόμα περισσότερο την αντιμεταναστευτική της πολιτική, στοχοποιώντας επιπλέον ξανά τις ΜΚΟ, ευτυχώς όμως όχι χωρίς «αντίλογο», παρά την απουσία ικανής αντιπολίτευσης και σε αυτό το πεδίο. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Με απειλούν από τις ΗΠΑ επειδή λέω “Free Palestine”»

Οπτική Γωνία / «Δέχομαι απειλές από τις ΗΠΑ επειδή λέω “Free Palestine”»

Η Ιωάννα Αλυγιζάκη μιλά για το γράμμα που έλαβε στο μαγαζί της στα Χανιά ενώ ο πρώην πρόεδρος της Ισραηλιτικής Κοινότητας Αθηνών Μίνος Μωυσής σχολιάζει τις συνέπειες του περιστατικού και περιγράφει την ανησυχία του για τη μισαλλοδοξία στην Ελλάδα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ