Explainer: Τελικά, πόσο κοστίζουν οι αντιολισθητικές αλυσίδες;

Explainer: Τελικά, πόσο κοστίζουν οι αντιολισθητικές αλυσίδες; Facebook Twitter
Τις αλυσίδες τις φοράμε μόλις προκύψει ανάγκη ή σχετική εντολή από την Τροχαία λόγω ολισθηρότητας του οδοστρώματος και όχι μέρες πριν από την ανακοίνωση κάποιας κακοκαιρίας.
0

— Τελικά, πόσο είναι το πρόστιμο όταν κυκλοφορούμε χωρίς αλυσίδες; 40 ή 80 ευρώ;
Ας τα πάρουμε λίγο από την αρχή: Χιονοαλυσίδες για αντίξοες καιρικές συνθήκες, βάσει της κείμενης νομοθεσίας, είναι υποχρεωτικό να υπάρχουν σε κάθε αυτοκίνητο από Οκτώβριο έως Απρίλιο. Αν προκύψει έλεγχος, λόγου χάριν τον... Ιούνιο (που σίγουρα δεν χιονίζει) και διαπιστωθεί ότι αυτός ο εξοπλισμός δεν υπάρχει, το πρόστιμο ανέρχεται στα 40 ευρώ. Αν ο αντίστοιχος έλεγχος γίνει σε καιρικές συνθήκες όπως αυτές που επικρατούν αυτές τις μέρες, το πρόστιμο ανέρχεται στα 80 ευρώ. Βέβαια, θα αναρωτηθείτε, ποιος νοιάζεται για τις χιονοαλυσίδες Ιούνιο μήνα και δίκιο θα έχετε, αλλά εδώ διευκρινίζουμε το μπέρδεμα περί «40 ή 80 ευρώ».

— Υπάρχουν κι άλλα πράγματα που υποχρεωτικά πρέπει να υπάρχουν στο αυτοκίνητό μας;
Ναι. Τρίγωνο και ανακλαστικό γιλέκο, ρεζέρβα, εφεδρικά γυαλιά οράσεως και πυροσβεστήρας. Ας μείνουμε όμως στις αλυσίδες: το τρίγωνο και το ανακλαστικό γιλέκο θα μας χρειαστούν, αν πρέπει να αλλάξουμε λάστιχο ή να φορέσουμε αλυσίδες στο αυτοκίνητό μας βράδυ.

— Πολλά δεν είναι όλα αυτά;
Πολλά και υποχρεωτικά, αλλά οι αλυσίδες είναι το πιο ελαφρύ από αυτά τα αντικείμενα, οπότε γιατί το συζητάμε;

— Γιατί επικράτησε τέτοιος πανικός σε μαγαζιά με είδη αυτοκινήτου;  
Κατ’ αρχάς γιατί ανακοινώθηκε το εν λόγω πρόστιμο και αρκετοί οδηγοί προφανώς δεν διέθεταν αλυσίδες, εν όψει σφοδρής κακοκαιρίας και όπως όριζε το ΦΕΚ που εκδόθηκε, και έσπευσαν να τις προμηθευτούν. Ωστόσο, η αυξημένη ζήτηση προκάλεσε ελλείψεις και φαινόμενα αισχροκέρδειας, τόσο σε φυσικά όσο και σε ηλεκτρονικά καταστήματα που πωλούν είδη αυτοκινήτου. Γι’ αυτό και παρατηρήθηκε το φαινόμενο αλυσίδες που κοστίζουν 45 ευρώ να πωλούνται 60 και 80, κάποτε και 100 ευρώ, και γι’ αυτό και σε αρκετές περιπτώσεις, ενώ οι αλυσίδες δεν «κούμπωναν» με τα λάστιχα, οι οδηγοί να επιλέγουν να τις προμηθευτούν, μόνο και μόνο για να έχουν να τις επιδείξουν σε περίπτωση που έπεφταν πάνω σε έλεγχο της Τροχαίας. Σε κάθε περίπτωση χθες οι αλυσίδες είχαν εξαντληθεί και αναμένεται refill της αγοράς σήμερα...

Με εξαίρεση τις χιονοκουβέρτες που ως επιλογή έχουν την πιο εύκολη εφαρμογή, σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις η εφαρμογή των αλυσίδων θέλει προετοιμασία και εξάσκηση, και καλό είναι οι οδηγοί να μπαίνουν στη διαδικασία να μάθουν πώς μπαίνουν οι αλυσίδες πριν τις χρειαστούν.

— Μάλιστα. Γενικά, πόσο κοστίζουν οι αλυσίδες και γιατί τόσος θόρυβος για τις τιμές τους;
Ας τα πάρουμε και πάλι από την αρχή. Όπως εξήγησε στη LIFO o οδηγός βαρέων οχημάτων Χρήστος Μπεάζης, υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες αλυσίδων και αναλόγως την κατηγορία, διαμορφώνεται και η τιμή. Έτσι έχουμε:

#1 – Τις απλές συμβατικές αλυσίδες, των οποίων η τιμή κυμαίνεται στα 22-25 ευρώ και μπορεί να φτάσουν τα 350 ευρώ, πάντα ανάλογα με το μέγεθος των ελαστικών. Αναλογικά, οι αλυσίδες ενός τζιπ ή ενός φορτηγού θα είναι σαφώς ακριβότερες από εκείνες ενός μικρού αυτοκινήτου. Οπότε οι συμβατικές αλυσίδες είναι η απλή και σχετικά πιο οικονομική λύση, όμως απαιτούν εξάσκηση στην εφαρμογή τους. Επειδή η τοποθέτησή τους είναι κάπως πιο περίπλοκη, ο οδηγός θα πρέπει να δοκιμάσει 3-4 φορές μέχρι οι αλυσίδες να εφαρμόσουν σωστά και το αποτέλεσμα να είναι ασφαλές.

#2 – Τις «αράχνες» που είναι και ακριβότερες (η τιμή τους κυμαίνεται από 70 έως 550 ευρώ) και θεωρούνται από τις πλέον ασφαλείς επιλογές. Οι «αράχνες» είναι μεγάλες σε όγκο και ενδείκνυνται για μεγάλα αυτοκίνητα. Το δύσκολο με αυτόν τον τύπο αλυσίδων είναι ότι χρειάζεται προετοιμασία από την πλευρά του/της οδηγού – που σημαίνει ότι θα πρέπει να έχει διαβάσει και καταλάβει τις οδηγίες χρήσης. Το βασικό είναι να σφίγγουν καλά πάνω στον τροχό, έτσι ώστε το όχημα να μπορεί να κινηθεί με ασφάλεια πάνω στο χιόνι ή τον πάγο.

#3 – Τις χιονοκουβέρτες ή αλλιώς αντιολισθητικά πανιά. Επίσης, από τις σχετικά φθηνές επιλογές και από τις πλέον εύκολες στην εφαρμογή. Η τιμή τους κυμαίνεται από 20 έως 80 ευρώ και είναι συνήθως η λύση που προτιμούν οι οδηγοί –με εμπειρία ή μη– καθώς η τοποθέτησή τους είναι απλή και γρήγορη. Αρκεί να βάλεις τη μισή κουβέρτα κάτω από το λάστιχο, να βάλεις μπροστά το αυτοκίνητο και μέσα σε λίγα λεπτά το πανί έχει τυλίξει το ελαστικό και μπορείς να οδηγήσεις με ασφάλεια.

#4 – Αλυσίδες με καρφιά. Συνήθως είναι τύπου «αράχνη» και προσφέρουν καλή πρόσφυση σε συνθήκες παγετού.

— Πόσο εύκολο είναι να φορέσουμε αλυσίδες στο αυτοκίνητό μας;
Δεν είναι. Με εξαίρεση τις χιονοκουβέρτες που ως επιλογή έχουν την πιο εύκολη εφαρμογή, σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις η εφαρμογή των αλυσίδων θέλει προετοιμασία και εξάσκηση, και καλό είναι οι οδηγοί να μπαίνουν στη διαδικασία να μάθουν πώς μπαίνουν οι αλυσίδες πριν τις χρειαστούν. Και επειδή πολύ συχνά παρίσταται η ανάγκη τοποθέτησης αλυσίδων σε σχετικά αντίξοες συνθήκες (κρύο, χιονόπτωση ή συνδυασμός των δύο σε νυχτερινή ώρα), οι οδηγοί δεν χρειάζονται επιπρόσθετο άγχος εκείνες τις στιγμές. Παρ’ όλα αυτά, η παρακολούθηση των σχετικών tutorials που υπάρχουν διαθέσιμα στο YouTube μπορούν να βοηθήσουν τον/την οδηγό, ώστε να αποκτήσει εξοικείωση με την όλη διαδικασία.

— Πώς βρίσκουμε το σωστό μέγεθος αλυσίδων για τα λάστιχα του δικού μας αυτοκινήτου;
Ο κ. Μπεάζης εξηγεί ότι κάθε λάστιχο του αυτοκινήτου μας στην επιφάνειά του φέρει τρία νούμερα. Αυτά είναι οι διαστάσεις του: το πλάτος, το προφίλ και η διάμετρος της ζάντας. Τσεκάρουμε τις διαστάσεις πριν ζητήσουμε από κάποιο κατάστημα αλυσίδες και φροντίζουμε να ζητήσουμε το σωστό μέγεθος. Αν είμαστε νέοι οδηγοί και δεν έχουμε ιδέα από αυτά, σημειώνουμε και τα τρία νούμερα για να αγοράσουμε τις σωστές αντιολισθητικές αλυσίδες.

— Πότε φοράμε τις αλυσίδες και γιατί είναι επικίνδυνο να κυκλοφορούμε με αυτές όταν δεν χιονίζει;
Γενικά, καλό είναι να θυμόμαστε ότι τις αλυσίδες τις φοράμε μόλις προκύψει ανάγκη ή σχετική εντολή από την Τροχαία λόγω ολισθηρότητας του οδοστρώματος και όχι μέρες πριν από την ανακοίνωση κάποιας κακοκαιρίας. Αν το όχημα κινείται σε καθαρό οδόστρωμα με αντιολισθητικές αλυσίδες, τότε θα προκληθεί ζημιά και στα ελαστικά και στον δρόμο.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το δικαίωμα στην απομόνωση

Ιλεκτρίσιτυ / Ας αφήσουμε τους ιθαγενείς στην ησυχία τους

Οι φυλές ιθαγενών που ζουν αποκομμένες από τον ανθρώπινο πολιτισμό χαίρουν νομικής προστασίας, καθώς η επαφή τους με τα οργανωμένη κράτη ενέχει καταστροφικές συνέπειες για τις κοινότητές τους.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
«To TikTok πέτυχε γιατί σε διασκεδάζει»

Enrico Bellini / «To TikTok πέτυχε γιατί σε διασκεδάζει»

Ο επικεφαλής Κυβερνητικών Σχέσεων και Δημόσιας Πολιτικής του TikTok στη Νότια Ευρώπη, Enrico Bellini, περιγράφει το μυστικό της επιτυχίας της δημοφιλούς πλατφόρμας και εξηγεί γιατί η προστασία των δεδομένων των Ευρωπαίων χρηστών είναι υψίστης σημασίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσο απέχει ένα βιντεοπαιχνίδι για βιασμούς από την incel πραγματικότητα που ζούμε;

Οπτική Γωνία / Πόσο απέχει ένα βιντεοπαιχνίδι για βιασμούς από την incel πραγματικότητα που ζούμε;

Ορθώς μας σοκάρει το «No Mercy» που «παίζει» με τον βιασμό και την αιμομιξία, όμως την ίδια στιγμή ζούμε σε μια κοινωνία όπου η γυναικεία υποταγή πλασάρεται ως κανονικότητα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Τα νέα στοιχεία για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή τον επαναφέρουν στο προσκήνιο 

Πολιτική / Nέα στοιχεία για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή τον επαναφέρουν στο προσκήνιο 

Η υπόθεση των Τεμπών επιστρέφει στη Βουλή μέσω της δικογραφίας για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, αλλά στελέχη της κυβέρνησης υποστηρίζουν ότι αυτήν τη φορά είναι καλά προετοιμασμένοι. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
κωνσταντοπουλου

Βασιλική Σιούτη / Ποιος είναι, τελικά, αξιωματική αντιπολίτευση;

Οι δημοσκοπήσεις καταγράφουν πλέον στη δεύτερη θέση το κόμμα της Πλεύσης Ελευθερίας. Θα διατηρήσει η Ζωή Κωνσταντοπούλου τη δυναμική που απέκτησε; Θα αλλάξει σύντομα πάλι η σειρά των κομμάτων; Το σίγουρο είναι πως η ρευστότητα είναι η νέα πολιτική συνθήκη. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Tίτλος: Explainer: Το κίνημα "Cute Winter Boots" και το κριντζ της ψηφιακής πολιτικοποίησης

Explainer / «Cute Winter Boots»: Όσο κι αν το υποτιμάτε, το TikTok παράγει πολιτική

Το hashtag #CuteWinterBoots συγκεντρώνει τους προβληματισμούς των χρηστών για την άνοδο της παγκόσμιας ακροδεξιάς και για τον τρόπο που εφαρμόζεται η δημοκρατία σήμερα. Έχουμε αφήσει πίσω μας για πάντα το «για να συμμετέχω στην πολιτική πάω σε συνελεύσεις και γράφομαι σε κόμμα».
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Τι μας δείχνουν τα πρώτα ίχνη ζωής εκτός της Γης;

Διάστημα / Βρέθηκαν όντως ίχνη εξωγήινης ζωής;

Τι ανακάλυψε ακριβώς το τηλεσκόπιο James Webb; Θα υπάρξει σύντομα κατοικήσιμος πλανήτης; Πόσο κοντά είμαστε στην κατάκτηση του Διαστήματος; Ο αστρονόμος και καθηγητής Φυσικής του Διαστήματος Ξενοφών Μουσάς εξηγεί τι σηματοδοτεί η ανακάλυψη του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θέλει τρίτη θητεία και τα δίνει όλα για να αλλάξει το κλίμα

Βασιλική Σιούτη / Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θέλει τρίτη θητεία και τα δίνει όλα για να αλλάξει το κλίμα

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκαθάρισε ότι θα διεκδικήσει και τρίτη πρωθυπουργική θητεία και τα δίνει όλα με στόχο την άμεση αντιστροφή του αρνητικού πολιτικού κλίματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Χριστόφορος Πισσαρίδης: «Με ενοχλεί που η Ελλάδα, σε όλες τις λίστες, βρίσκεται στην τελευταία θέση»

Χριστόφορος Πισσαρίδης / «Με ενοχλεί που η Ελλάδα βρίσκεται παντού στην τελευταία θέση»

Από τον Τραμπ και την AI μέχρι την ελληνική γραφειοκρατία και την παγκόσμια ύφεση, ο νομπελίστας καθηγητής Οικονομικών Σερ Χριστόφορος Πισσαρίδης μιλά στη LIFO για το μέλλον της εργασίας και την απειλή του λαϊκισμού, εξηγώντας γιατί η Ελλάδα χρειάζεται λιγότερο Δημόσιο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τζέφρι Σακς: «Η κατάληψη των πανεπιστημίων από τον Τραμπ δεν θα πετύχει»

Οπτική Γωνία / Τζέφρι Σακς: «Η κατάληψη των πανεπιστημίων από τον Τραμπ δεν θα πετύχει»

Ο καθηγητής Οικονομικών και διευθυντής του Κέντρου για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια σχολιάζει στη LiFO τη σύγκρουση που έχει ξεσπάσει μεταξύ της κυβέρνησης Τραμπ και των αμερικανικών πανεπιστημίων και πώς βλέπει την επόμενη μέρα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αθήνα: Τα ηλεκτρικά πατίνια και το χάος της μικροκινητικότητας/ Πώς θα μπει τάξη στο χάος με τα ηλεκτρικά πατίνια στην Αθήνα;/ «Δεν γίνεται να μην έχουμε πατίνια γιατί είναι επικίνδυνο να κυκλοφορήσουν»

Ρεπορτάζ / Τι θα γίνει επιτέλους με τα ηλεκτρικά πατίνια στην Αθήνα;

Τα ηλεκτρικά πατίνια είναι η νέα τάση μετακίνησης στην πόλη αλλά προς το παρόν δημιουργούν αρκετά προβλήματα και προκαλούν αντιδράσεις. Πώς θα μπουν όρια στην άναρχη κυκλοφορία τους και τη στάθμευσή τους και ποιες υποδομές χρειάζονται;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τα μεγάλα έργα που αλλάζουν τη χώρα: Ποια προχωρούν και ποια καθυστερούν

Ρεπορτάζ / Τα μεγάλα έργα που αλλάζουν τη χώρα: Ποια προχωρούν και ποια καθυστερούν

Νέοι αυτοκινητόδρομοι, νέες γραμμές μετρό, νοσοκομεία, σιδηρόδρομοι, αεροδρόμια. Στις μακέτες όλα φαίνονται φανταστικά. Πότε όμως στ' αλήθεια παραδίδονται, πόσο κοντά στις μακέτες θα είναι η πραγματικότητα; Και ποια οφέλη μπορεί να προσφέρουν στην κοινωνία και την οικονομία;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Απειλείται η οικονομία από νέο κραχ;

Οπτική Γωνία / Έρχεται νέο παγκόσμιο κραχ;

Εμπορικοί πόλεμοι, γεωπολιτικές απειλές και ο κίνδυνος παγκόσμιας ύφεσης. Πόσο θα επηρεαστεί η Ελλάδα από τη νέα εποχή Τραμπ; Ο καθηγητής Χρηματοοικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ, Κώστας Μήλας, μιλά στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Οπτική Γωνία / Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Υπάρχει τελικά ασυμβίβαστο μεταξύ χριστιανισμού και φεμινισμού; Μπορούν οι δύο ταυτότητες να συνυπάρξουν ή πρόκειται για έναν αδύνατο συνδυασμό; Δύο γυναίκες παραθέτουν τα επιχειρήματα κάθε πλευράς.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Ρεπορτάζ / Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Το πράσινο της πόλης μπορεί να είναι περιορισμένο, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις είναι αξιόλογο - και η άνοιξη το φέρνει ξανά στο προσκήνιο, μαζί με τα προβλήματά του. Λύσεις υπάρχουν· το ζητούμενο είναι να εισακουστούν.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ