Βέτο τριών υπουργείων για τη Βασιλίσσης Όλγας – Αμετακίνητος ο Χάρης Δούκας

Βέτο τριών υπουργείων για τη Βασιλίσσης Όλγας – Αμετακίνητος ο Χάρης Δούκας Facebook Twitter
Φωτό.: Μιχάλης Παπανικολάου / Eurokinissi
0

Η πρωτοβουλία για την επαναφορά της κυκλοφορίας οχημάτων και τη μετατροπή της Βασιλίσσης Όλγας σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας, την οποία στήριξε ο δήμαρχος Χάρης Δούκας, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από τρία συναρμόδια υπουργεία, Πολιτισμού, Περιβάλλοντος και Υποδομών, τα οποία με κοινή ανακοίνωσή τους αποδοκίμασαν ανοιχτά τις προωθούμενες αλλαγές.

Στην κοινή τους τοποθέτηση, τα υπουργεία εκφράζουν «σοβαρές αντιρρήσεις» για την κατεύθυνση που δρομολογείται από τη δημοτική αρχή, επισημαίνοντας ότι οι σχετικές πρωτοβουλίες «δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα». Όπως τονίζουν, η όποια τροποποίηση στη λειτουργία της Βασιλίσσης Όλγας προϋποθέτει νέα έγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Υπενθυμίζουν επίσης ότι ο συγκεκριμένος άξονας εντάσσεται στον κηρυγμένο αρχαιολογικό χώρο της Αθήνας και ότι κατά τη διάρκεια των έργων ανάπλασης έχουν αποκαλυφθεί σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα.

Επιπλέον, από το υπουργείο Πολιτισμού είχε ήδη εκφραστεί επιφύλαξη για το σχέδιο του Δήμου, λόγω της εγγύτητας της κυκλοφορίας με τα ανασκαπτικά σκάμματα. Η τρέχουσα αντίδραση, ωστόσο, εμφανίζεται πιο συντονισμένη.

Για την τεχνική τεκμηρίωση της πρότασης, ο Δήμος ανέθεσε σχετική μελέτη σε εξειδικευμένη εταιρεία. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι με την εφαρμογή των προτεινόμενων ρυθμίσεων, αναμένεται βελτίωση στη ροή της κυκλοφορίας, με 20% μείωση στα φαινόμενα πλήρους συμφόρησης και αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων κατά 15%.

Στην εξίσωση εισέρχεται πλέον και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ), του οποίου η σύμφωνη γνώμη κρίνεται απαραίτητη και, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχει ακόμα παρασχεθεί. Πηγές του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, πάντως, επισημαίνουν ότι δεν πρόκειται για «μπλόκο» στην πρωτοβουλία Δούκα, αλλά για υπενθύμιση της ανάγκης συνεργασίας, ιδιαίτερα λόγω της διέλευσης του τραμ από το σημείο.

Ο Δήμος Αθηναίων αντέδρασε έντονα στην κοινή ανακοίνωση. Ο δήμαρχος Χάρης Δούκας κατηγόρησε ευθέως τα υπουργεία για πολιτική σκοπιμότητα, υποστηρίζοντας ότι ενώνονται για να στηρίξουν «τον ηττημένο των εκλογών», εννοώντας τον Κώστα Μπακογιάννη. «Ο Δήμος Αθηναίων δεν θα κάνει πίσω», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι θα χρησιμοποιηθεί κάθε θεσμικό μέσο για να εφαρμοστεί η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Κάλεσε μάλιστα τα κόμματα και τους βουλευτές της Αθήνας να πάρουν ανοιχτή θέση.

Η πρόταση του Δήμου αφορά τη μετατροπή της λεωφόρου σε οδό ήπιας κυκλοφορίας με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 20 χλμ/ώρα. Το νέο πλάνο προβλέπει ότι τα ρεύματα κυκλοφορίας θα κινούνται στις υφιστάμενες γραμμές του τραμ και του τρόλεϊ, σε αντίθεση με το αρχικό σχέδιο που περιόριζε τη διέλευση μόνο σε οχήματα εξυπηρέτησης προς το Ζάππειο και το κολυμβητήριο.

Η Βασιλίσσης Όλγας έχει μακρά ιστορία ως προς την αστική της διαχείριση. Αρχικά συμπεριλήφθηκε στον σχεδιασμό του «Μεγάλου Περιπάτου», ενώ ήδη από την περίοδο πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 είχε εγκριθεί μελέτη, η οποία όμως δεν υλοποιήθηκε. Το έργο επανεντάχθηκε το 2020 και η κατασκευή του ξεκίνησε το 2023, με προγραμματισμό να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους.

Βέτο τριών υπουργείων για τη Βασιλίσσης Όλγας – Αμετακίνητος ο Χάρης Δούκας Facebook Twitter
Η πρόταση του Δήμου αφορά τη μετατροπή της λεωφόρου σε οδό ήπιας κυκλοφορίας με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 20 χλμ/ώρα. Φωτό.: Μιχάλης Παπανικολάου / Eurokinissi

Η παρούσα δημοτική αρχή, επικαλούμενη κυκλοφοριακή επιβάρυνση στην ευρύτερη περιοχή, ανέλαβε την πρωτοβουλία για την ευρύτερη χρήση της οδού. Για την τεχνική τεκμηρίωση της πρότασης, ο Δήμος ανέθεσε σχετική μελέτη σε εξειδικευμένη εταιρεία. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι με την εφαρμογή των προτεινόμενων ρυθμίσεων, αναμένεται βελτίωση στη ροή της κυκλοφορίας, με 20% μείωση στα φαινόμενα πλήρους συμφόρησης και αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων κατά 15%. Πλέον, η υπόθεση της Βασιλίσσης Όλγας εξελίσσεται σε πεδίο σύγκρουσης. Μένει να φανεί ποια θα είναι η συνέχεια, η οποία θα εξαρτηθεί από τη βούληση που θα υπάρξει  για επίτευξη συνεννόησης ή κλιμάκωση.

Η κοινή ανακοίνωση των τριών υπουργείων

Τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού, Υποδομών και Μεταφορών επισημαίνουν ότι προτεινόμενες παρεμβάσεις στον εγκεκριμένο τρόπο λειτουργίας της οδού Βασιλίσσης Όλγας προϋποθέτουν εκ νέου αποφάσεις των αρμόδιων υπηρεσιών των συναρμόδιων Υπουργείων. Η οδός Βασιλίσσης Όλγας βρίσκεται εντός του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου της Αθήνας, ενώ κατά τη διάρκεια του εν εξελίξει έργου της ανάπλασης έχουν αποκαλυφθεί σημαντικές αρχαιότητες, οι οποίες συντηρούνται και αναδεικνύονται. Συγχρόνως, αποτελεί κοινόχρηστο χώρο ιδιαίτερης σημασίας.

Για τον λόγο αυτό, η υλοποίηση της υφιστάμενης ανάπλασης της οδού έχει λάβει όλες τις απαιτούμενες εγκρίσεις από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής, με την πράξη 321 της 19ης συνεδρίασης του 2021, καθώς και από το Υπουργείο Πολιτισμού, με την Απόφαση ΥΠΠΟΤ/ΓΔΑΠΚ/ΑΡΧ/Α1/Φ03/56665/2802, όπως και με την Απόφαση 3769/14-02-2022 για λογαριασμό της «Ανάπλασης ΑΕ», που εποπτεύεται από τα συναρμόδια Υπουργεία και χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους.

Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω, αλλά και τη διέλευση του Τραμ από την οδό, απαιτείται επιπροσθέτως και η σύμφωνη γνώμη του ΟΑΣΑ, όπως ορίζεται στο άρθρο 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ενώ η συμβατότητα αυτών των τροποποιήσεων με την κείμενη νομοθεσία και τις συγκοινωνιακές μελέτες αποτελεί αντικείμενο ελέγχου των Τεχνικών Υπηρεσιών της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής.

Επομένως, οι σχετικές πρωτοβουλίες του Δήμου Αθηναίων, όπως ανακοινώθηκαν, δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα. Ο Δήμος καλείται να τηρήσει τις προβλεπόμενες από το θεσμικό πλαίσιο διαδικασίες.

Η ανακοίνωση του Δήμου Αθηναίων

Πριν 5 χρόνια ο κ. Μπακογιάννης στo πλαίσιo του καταστροφικού "Μεγάλου Περίπατου", έκλεισε την Βασιλίσσης Όλγας με δήθεν επίκληση του Covid. Σχεδίασε τη μετατροπή του σε "privé" δρόμο για τους χρήστες του γηπέδου τένις στην περιοχή και για τους θαμώνες του καφέ του Ζαππείου. Τότε κανένας Υπουργός δε μίλησε. Σήμερα παριστάνουν τους "θεματοφύλακες του νόμου" για να μπλοκάρουν τον Δήμο Αθηναίων. Τους υπενθυμίζουμε ότι η Βασιλίσσης Όλγας ανήκει στους πολίτες και όχι στις πολιτικές σκοπιμότητες. Ο Δήμος Αθηναίων δε θα κάνει πίσω. Με κάθε θεσμικό μέσο θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να υπερασπιστούμε το δημοκρατικό αίτημα των πολιτών για μια πόλη ανοιχτή, δίκαιη και βιώσιμη. Καλούμε όλα τα κόμματα και τους βουλευτές της Αθήνας να πάρουν ξεκάθαρη θέση. Το δικαίωμα στην πόλη είναι θέμα δημοκρατίας

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο «Φραπές» και το πολιτικό πρόβλημα

Βασιλική Σιούτη / Ο «Φραπές» και το πολιτικό πρόβλημα

Η εμφάνιση του «Φραπέ» στη Βουλή, η αλαζονεία και η έλλειψη φόβου απέναντι σε θεσμούς που θα έπρεπε να τον ελέγχουν αναδεικνύουν την ύπαρξη ενός άτυπου συστήματος ισχύος που θεωρεί ότι μπορεί να μη λογοδοτεί πουθενά.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Κανένας στην Τουρκία δεν ονειρεύεται ελληνικό έδαφος»

Οπτική Γωνία / «Κανένας στην Τουρκία δεν ονειρεύεται ελληνικό έδαφος»

Ο έγκριτος διευθυντής της «Milliyet», Οζάι Σεντίρ, αποδομεί τα στερεότυπα που συντηρούν την ένταση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, μιλά για την ευθύνη των ΜΜΕ και των πολιτικών και εξηγεί γιατί πιστεύει ότι οι δύο λαοί είναι έτοιμοι για ένα νέο μοντέλο κοινών συμφερόντων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμος Αθηναίων: Παραδίδει το Αναπαυτήριο Πικιώνη σε ιδιώτες

Ρεπορτάζ / Δήμος Αθηναίων: Παραδίδει το Αναπαυτήριο Πικιώνη σε ιδιώτες

Σε πλειοδοτική δημοπρασία αποφάσισε να βγάλει ο δήμος Αθηναίων το Αναπαυτήριο Πικιώνη, εγκρίνοντας μέσω του δημοτικού συμβουλίου την εκμίσθωσή του σε ιδιώτη. Μάλιστα, στο έγγραφο της ημερήσιας διάταξης με το οποίο εισήχθη το θέμα προς συζήτηση το Αναπαυτήριο εμφανίζεται με τον χαρακτηρισμό «τουριστικό περίπτερο».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Στέφανος Τσιτσιπάς: H ταχύτητα ήταν η αφορμή. Η πτώση είχε αρχίσει καιρό

Οπτική Γωνία / Στέφανος Τσιτσιπάς: H ταχύτητα ήταν η αφορμή, η πτώση είχε αρχίσει καιρό

Οι ατυχείς δηλώσεις, οι δημόσιες εκρήξεις και οι άστοχες τοποθετήσεις. Την ώρα που Αντετοκούνμπο, Μανόλο και Τεντόγλου δείχνουν το πρότυπο, ο κορυφαίος Έλληνας τενίστας μοιάζει να παλεύει όχι με τους αντιπάλους του αλλά με το βάρος της ίδιας του της λάμψης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι ξημερώνει για την Ουκρανία; Η μάχη για ειρήνη χωρίς παραχωρήσεις

Οπτική Γωνία / Τι ξημερώνει για την Ουκρανία; Η μάχη για ειρήνη χωρίς παραχωρήσεις

Η εύθραυστη ισορροπία ανάμεσα στις αμερικανικές προτάσεις, την ασφάλεια της Ευρώπης και το μέλλον της Ουκρανίας. Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ενοποίησης και πρόεδρος του Τμήματος Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Σωτήρης Ντάλης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Αχιλλέας Μπέος «ανάγκη της κοινωνίας»;

Οπτική Γωνία / Ο Αχιλλέας Μπέος «ανάγκη της κοινωνίας»;

Ο Μπέος έχει τον λαό του. Όχι μόνο στον Βόλο. Είναι ο ίδιος κόσμος που γελάει με emoticon κάτω από τις «λουλούδες» και τα «πουστρόνια». Ο ίδιος λαός που βλέπει τον Μπέο ως μια λιγάκι άξεστη πλην ίσως αναγκαία απάντηση στον woke κίνδυνο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Οι λομπίστες του Κατάρ: Πώς το εμιράτο επεκτείνει διαρκώς την επιρροή του στη Δύση

Οπτική Γωνία / Οι λομπίστες του Κατάρ: Πώς το εμιράτο επεκτείνει διαρκώς την επιρροή του στη Δύση

Από το Qatargate και τους δεσμούς με το περιβάλλον Τραμπ μέχρι τις δωρεές σε αμερικανικά πανεπιστήμια, το sporstwashing και τις υποθέσεις στην Ελλάδα, το Κατάρ χτίζει ένα αόρατο δίκτυο επιρροής που εκτείνεται από την Ουάσιγκτον έως τις Βρυξέλλες.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Τεστ για ναρκωτικά στους οδηγούς: Πώς θα γίνονται; Ποιες ποινές προβλέπονται;

Οδήγηση / Τεστ για ναρκωτικά στους οδηγούς: Πώς θα γίνονται; Ποιες ποινές προβλέπονται;

Η αντιμετώπιση της επικίνδυνης οδήγησης στους ελληνικούς δρόμους θα ενισχυθεί με ελέγχους μέσω drugwipe test. Ποιες ναρκωτικές ουσίες θα ανιχνεύουν και πότε θα αρχίσουν να εφαρμόζονται οι έλεγχοι.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
ΕΠΕΞ Κρίση αξιοπιστίας στις Βρυξέλλες, μάχη συμφερόντων στην Αθήνα

Βασιλική Σιούτη / Κρίση αξιοπιστίας στις Βρυξέλλες, μάχη συμφερόντων στην Αθήνα

Σύννεφα πάνω από τις Βρυξέλλες: H σύλληψη της Φεντερίκα Μογκερίνι, το σκάνδαλο του Qatargate, οι γεωπολιτικές αναταράξεις σε Ε.Ε. και Ελλάδα αλλά και πώς ο Κάθετος Διάδρομος μπορεί να επηρεάσει το πολιτικό παιχνίδι.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μήπως γέρνουμε πολύ ακροδεξιά;

Ακροβατώντας / Μήπως γέρνουμε πολύ ακροδεξιά;

Μια μεγάλη έρευνα αποτυπώνει αυτή την αρνητική πραγματικότητα. Tο 17,5% των ερωτηθέντων δείχνει προτίμηση «σε ορισμένες περιπτώσεις» στη δικτατορία, ενώ το 28,4% του γενικού πληθυσμού αναγνωρίζει «καλές πλευρές στη δικτατορία της 21ης Απριλίου του 1967»!
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πόσο κοντά βρίσκεται η Ευρώπη στο ενδεχόμενο σύγκρουσης με τη Ρωσία;

Οπτική Γωνία / Πόσο κοντά βρίσκεται η Ευρώπη στο ενδεχόμενο σύγκρουσης με τη Ρωσία;

Η καθηγήτρια του ΕΚΠΑ, Μαρία Γαβουνέλη, μιλά στη LiFO για την πιθανότητα ευρύτερης σύρραξης μεταξύ της Ευρώπης και της Ρωσίας, την κλιμάκωση υβριδικών επιθέσεων και τη χρήση drones που παραβιάζουν κατάφωρα το διεθνές δίκαιο, ενώ εκφράζει σοβαρές αμφιβολίες για την επιτυχία των συνομιλιών σχετικά με την «επόμενη μέρα» της Ουκρανίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι διανοούμενοι που «κανονικοποίησαν» τον Έπσταϊν και οι διάλογοι με τον Τσόμσκι για την Ελλάδα και το ευρώ.

Έρευνα / Οι διανοούμενοι που «κανονικοποίησαν» τον Έπσταϊν και οι διάλογοι με τον Τσόμσκι

Το ηθικo-πολιτικό ζήτημα γύρω από την υπόθεση Έπσταϊν, το ενδιαφέρον για το οικονομικό δράμα που ζούσε η Ελλάδα το 2015 και ο «αριστερός φίλος» για τον οποίο έλεγε ότι έστειλε το ιδιωτικό του αεροπλάνο στην Αθήνα για να τον μεταφέρει στη Νέα Υόρκη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ