Κάποτε στην Αμερική

Κάποτε στην Αμερική  Facebook Twitter
Ο Στέφανος Κασσελάκης υπήρξε συντηρητικός –φιλελές έστω, σύμφωνα με μια πιο τρέχουσα ορολογία– και τώρα είναι ηγέτης ενός κόμματος που έχει τον όρο «ριζοσπαστική αριστερά» στον τίτλο του. Φωτ.: Dimitris Kapantais / SOOC
0

ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΔΙΑΚΙΝΕΙΤΑΙ με αφορμή τα αποκαλυπτήρια για το νεοφιλελεύθερο παρελθόν του Στέφανου Κασσελάκη ως αρθρογράφου του Εθνικού Κήρυκα, μία από τις ρήσεις «μεγάλων ανδρών» που εσφαλμένα αποδίδεται στον Τσόρτσιλ, ενώ πρόκειται για «ορφανό» απόφθεγμα αγνώστου πατρός: «Αν κάποιος δεν είναι σοσιαλιστής στα είκοσι του, δεν έχει καρδιά. Αν δεν είναι συντηρητικός στα σαράντα του, δεν έχει μυαλό».

Εν προκειμένω, βεβαίως, το τσιτάτο ισχύει αντεστραμμένο, παραβιάζοντας την φυσική τάξη των πραγμάτων. Ο Στέφανος Κασσελάκης υπήρξε συντηρητικός –φιλελές έστω, σύμφωνα με μια πιο τρέχουσα ορολογία– και τώρα είναι ηγέτης ενός κόμματος που έχει τον όρο «ριζοσπαστική αριστερά» στον τίτλο του.

Είναι 35 ακόμα, θα παρατηρήσει κανείς ίσως, οπότε έχει μερικά χρόνια μπροστά του για να επανέλθει, όπως λέμε, στις εργοστασιακές του ρυθμίσεις.

Αυτό όμως που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση –με σόκαρε λίγο, θα έλεγα–  ήταν η ευκολία με την οποία έσβησε τον ίδιο τον εαυτό του, ή μια νεότερη και «παραπλανημένη» εκδοχή του έστω. «Δεν θυμάμαι αυτά τα άρθρα. Δεν θυμάμαι ποιος ήμουν 24 ετών», δήλωσε. «Δεν θυμάμαι τι έγραφα, ούτε ποιος ήμουν τότε».

Δεν νομίζω πάντως ότι θα επηρέαζε έστω και στο ελάχιστο τη μετεωρική άνοδό του στην προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ ή τα εντυπωσιακά ποσοστά του, η αποκάλυψη των νεανικών του αυτών θέσεων πριν από τις εκλογές στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Και δεν θα ήταν και δίκαιο.

Το ελληνικό κοινοβούλιο, αλλά και το λούνα παρκ του ευρύτερου εγχώριου πολιτικού συστήματος γενικότερα, βρίθει από περιπτώσεις ανθρώπων που έχουν αλλάξει μέσα στα χρόνια ιδεολογική υπόσταση σε σχιζοφρενικό βαθμό. Το επικαλέστηκε και ο ίδιος άλλωστε: «Ο 24χρονος Στέφανος ίσως να μην ψήφιζε για τον 35χρονο Στέφανο. Αλλά ξέρετε κάτι; Είμαι σίγουρος ότι ο 24χρονος Κυριάκος Μητσοτάκης δεν θα ψήφιζε για τον 55χρονο Κυριάκο Μητσοτάκη ο οποίος εξαρτάται από τον Βελόπουλο, τον Βορίδη, τον Γεωργιάδη και τον Πλεύρη. Είμαι σίγουρος γι’ αυτό».  

Μπορώ να συμμεριστώ και κάποιες από τις δικαιολογίες που χρησιμοποιεί  κατά την απολογία στην οποία εξαναγκάστηκε να προβεί μετά τη δημοσίευση των επίμαχων άρθρων. Και κυρίως ότι έγραφε τα κείμενα αυτά σε μια περίοδο τόσο εύφλεκτη και διχαστική και κρίσιμη όπως ήταν η περίοδος της μεγάλης κρίσης – οικονομικής, πολιτικής, κοινωνικής, υπαρξιακής.

Κι εγώ έχω αλλάξει ιδέες και θέσεις από τότε, και πολλοί άλλοι. Αυτό όμως που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση –με σόκαρε λίγο, θα έλεγα–  ήταν η ευκολία με την οποία έσβησε τον ίδιο τον εαυτό του, ή μια νεότερη και «παραπλανημένη» εκδοχή του έστω. «Δεν θυμάμαι αυτά τα άρθρα. Δεν θυμάμαι ποιος ήμουν 24 ετών», δήλωσε. «Δεν θυμάμαι τι έγραφα, ούτε ποιος ήμουν τότε».

«Έχω ήδη χάσει την επαφή με κάποιους από τους ανθρώπους που ήμουν κάποτε», έγραφε με μια δόση παράπονου η Τζόαν Ντίντιον. «Νομίζω ότι είναι καλό να διατηρούμε σχέσεις –να τους χαιρετάμε με ένα γνέψιμο έστω– με τους ανθρώπους που ήμασταν κάποτε, είτε τους βρίσκουμε ελκυστική παρέα είτε όχι. Διαφορετικά εμφανίζονται απροειδοποίητα και μας ταράζουν, έρχονται και χτυπούν την πόρτα του μυαλού στις 4 τα ξημερώματα μιας κακής νύχτας και απαιτούν να μάθουν ποιος τους εγκατέλειψε, ποιος τους πρόδωσε, ποιος θα επανορθώσει». 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Για τα πανηγύρια

Daily / Για τα πανηγύρια

Τα πανηγύρια είναι πλέον αναπόσπαστο μέρος του πακέτου της καλοκαιρινής εμπειρίας. Δεν είναι κακό αυτό. Κι ας απορούμε κάποιοι με την «γιγάντωσή» τους, την οποία δεν θα μπορούσαμε να είχαμε προβλέψει με τίποτα λίγες δεκαετίες πριν.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πανικοβληθείτε ελεύθερα

Daily / Πανικοβληθείτε ελεύθερα

Πριν από λίγες μέρες κυκλοφόρησε από το HBO το νέο ‘comedy special’ του πάντα εξαίρετου Μαρκ Μάρον, στη διάρκεια του οποίου το οικουμενικό γίνεται προσωπικό, το προσωπικό πολιτικό και το γέλιο ένα στιγμιαίο αλλά πολύτιμο βάλσαμο για τον πόνο και την σύγχυση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Daily / Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Με μια λύπη παραπάνω πληροφορηθήκαμε τον θάνατο του Μάλκολμ-Τζαμάλ Γουόρνερ, του «γιου» του Μπιλ Κόσμπι στην πιο διάσημη παγκοσμίως οικογενειακή σειρά της δεκαετίας του ’80, με τον οποίον μεγαλώσαμε συγχρόνως κάποτε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Daily / Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Το βιβλίο είναι ανάγνωσμα, είναι αναψυχή, αλλά μπορεί να είναι και μια προέκταση του κατόχου του, ένα στοιχείο και ένα αξεσουάρ που υποδηλώνει την «ταυτότητα» ή την «φυλή» του ατόμου που το διαβάζει (ή το περιφέρει νωχελικά στις διακοπές).
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ