Ήταν εύκολο να είσαι φαν της Καρέζη – πώς να μην είσαι;

Ήταν εύκολο να είσαι φαν της Καρέζη – πώς να μην είσαι; Facebook Twitter
Τρομάζει κανείς και μόνο στην ιδέα του τι θα είχε συμβεί αν δεν είχε υπάρξει.
0

ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΩ κάποτε, κατόπιν άγριων βασανιστηρίων, ότι στην πραγματικότητα η αγαπημένη μου ελληνική ταινία δεν είναι κάποιο σπουδαίο επίτευγμα του ντόπιου καλλιτεχνικού σινεμά, αλλά η «Δεσποινίς Διευθυντής» (και πόσο ταιριαστός μοιάζει ο τίτλος στην έμφυλη ευελιξία των καιρών μας, παρά τη φαλλοκεντρική του έμπνευση).

Αν όμως διάλεγα μια σκηνή στη μνήμη της αιωνίως αγαπημένης Τζένης Καρέζη, θα ήταν μια βινιέτα της ταινίας «Η Αθήνα τη νύχτα» του 1962, όπου εμφανίζεται ως σπέσιαλ γκεστ σταρ και παίζει τον εαυτό της.

Προς το τέλος αυτού του ντοκιμαντέρ (πασπαλισμένου με ολίγη από μυθοπλασία), που αποτελούσε μια νυχτερινή ξενάγηση στα κέντρα και τα θέατρα και τα κλαμπ της πρωτεύουσας, με κύριο στόχο το κοινό της επαρχίας, που μόνο στο πανί μπορούσε να δει τα μεγαλεία της φανταχτερής μεγαλούπολης, τη βλέπουμε να εμφανίζεται σ’ ένα κινηματογραφικό πλατό όπου πρόκειται να ξεκινήσει γύρισμα.

Σύντομα όμως η επαγγελματική συνθήκη δίνει τη θέση της σ’ ένα αυτοσχέδιο πάρτι (γιατί έτσι είναι οι καλλιτέχνες, έτσι είναι ο σινεμάς) στο οποίο παίρνει μέρος όλο το συνεργείο, και στο κέντρο του χορού βρίσκεται, μαζί με τον Νίκο Σταυρίδη, η Καρέζη – ανέμελη, στιλάτη, πανέμορφη, με μια ανεπαίσθητη σχεδόν δόση αυτοσαρκασμού. 

Έχω σκεφτεί με κάποια δόση διαστροφής ότι θα ήθελα να υπήρχε μια εκδοχή του «Αχ αυτή η γυναίκα μου» όπου το πρωταγωνιστικό ζεύγος δεν θα ήταν Βουγιουκλάκη - Παπαμιχαήλ αλλά Καρέζη - Καζάκος. Μάλλον όχι τελικά, φριχτή ιδέα τώρα που το ξανασκέφτομαι πιο νηφάλια. 

Στ’ αλήθεια, βέβαια, ήταν πάντα εύκολο να είσαι φαν της Καρέζη. Πώς γίνεται να μην είσαι; Τρομάζει κανείς και μόνο στην ιδέα του τι θα είχε συμβεί αν δεν είχε υπάρξει. Μπορεί και να είχε επικρατήσει πλήρως το ακατανόητα παρτσακλό υπόδειγμα της Αλίκης.

Τούτου λεχθέντος, έχω σκεφτεί με κάποια δόση διαστροφής ότι θα ήθελα να υπήρχε μια εκδοχή του «Αχ αυτή η γυναίκα μου» όπου το πρωταγωνιστικό ζεύγος δεν θα ήταν Βουγιουκλάκη - Παπαμιχαήλ αλλά Καρέζη - Καζάκος. Μάλλον όχι τελικά, φριχτή ιδέα τώρα που το ξανασκέφτομαι πιο νηφάλια. 

Ήταν εύκολο να είσαι φαν της Καρέζη – πώς να μην είσαι; Facebook Twitter
«Δεσποινίς Διευθυντής»

Φυσικά η αξία της δεν ήταν μόνο ως το («δικό μας») σοφιστικέ αντίπαλο δέος στην επέλαση της υπερκινητικής ξανθιάς. Η δήθεν αντιπαλότητά τους άλλωστε ήταν ένα προφανές κατασκεύασμα επωφελές και για τις δύο.

Ο πρώτος σύζυγός της πάντως, ο Ζάχος Χατζηφωτίου (ας μην κρίνουμε, όλοι κάνουμε πειράματα και λάθη, κάποιοι αποκλειστικά, άσε που προσωπικά δεν τρελαίνομαι ούτε για τον δεύτερο, αφού όμως εκείνη ήταν ευτυχισμένη δεν μου πέφτει λόγος, εννοείται) είχε πει: «Στον γάμο μας η Τζένη δεν την κάλεσε [την Αλίκη]. "Θα μου καταστρέψει τον γάμο" έλεγε». 

Θυμάμαι παλιά έναν οικογενειακό γνωστό που κατά τις «επισκέψεις» στο σπίτι («δεν πρόλαβα να διαβάσω χθες, Κυρία, είχαμε επίσκεψη») έψαχνε κάθε φορά κάποια αφορμή, κάποια απότομη στροφή της κουβέντας από τα πολιτικά στα καλλιτεχνικά, για να αφηγηθεί στην ομήγυρη το ίδιο περιστατικό.

Η ιστορία είχε να κάνει μ’ εκείνη τη φορά πριν από χρόνια που είχε δει την Καρέζη στα πέριξ της Επιδαύρου μαζί με τη Ρόμι Σνάιντερ και για λίγο έμεινε αποσβολωμένος από τη διπλή λάμψη μην μπορώντας να πιστέψει ότι ξαφνικά είχε βρεθεί τόσο κοντά στις δύο σταρ (και στο «σταρ σύστεμ του φτωχού» αποτελούσαν ισότιμα μεγέθη, ασχέτως αν η μία ήταν εθνική και η άλλη διεθνής). 

Εκεί που ήθελε να καταλήξει όμως ήταν στη μεγάλη επιφοίτηση που είχε εκείνο το βράδυ, σα να είδε το φως το αληθινό, και κάθε φορά που επαναλάμβανε την ιστορία την έκανε να ακούγεται όλο και πιο πολύ σαν παραβολή που θα έπρεπε κάτι να μας διδάξει (υποθέτω ότι το ξένο δεν είναι απαραίτητα πιο γλυκό ή πιο βαθύ ή πιο ωραίο).

Μόλις λοιπόν συνήλθε κάπως από το σοκ και το δέος, κατελήφθη αίφνης από μια εθνική υπερηφάνεια καθώς απεφάνθη (με εντελώς αντικειμενικά κριτήρια, όπως σημείωνε κάθε φορά) πως «η δική μας ήταν πιο όμορφη!». Κάποιες φορές υπερθεμάτιζε ο ίδιος προσθέτοντας με ενθουσιασμό: «Πολύ πιο όμορφη!». Συνήθως όμως έμενε στην πρώτη και πιο νηφάλια αξιολόγηση, σα να επρόκειτο για μια νίκη «αντικειμενική» μεν, που είχε κριθεί όμως στα σημεία.    

Απόσπασμα από την ταινία «Η Αθήνα τη Νύχτα» (1962)

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Μια σφαίρα στην καρδιά»: Πώς γυρίστηκε η μοναδική διεθνής ταινία της Τζένης Καρέζη

Οθόνες / «Μια σφαίρα στην καρδιά»: Πώς γυρίστηκε η μοναδική διεθνής ταινία της Τζένης Καρέζη

Ο Κώστας Φέρρης, βοηθός σκηνοθέτη στην ταινία «Μια σφαίρα στην καρδιά» του Zαν-Ντανιέλ Πολέ, τη μοναδική διεθνή συμμετοχή της Τζένης Καρέζη που αποκαταστάθηκε και θα προβληθεί στα θερινά σινεμά, θυμάται άγνωστες ιστορίες από τα γυρίσματα.
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΦΕΡΡΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πανικοβληθείτε ελεύθερα

Daily / Πανικοβληθείτε ελεύθερα

Πριν από λίγες μέρες κυκλοφόρησε από το HBO το νέο ‘comedy special’ του πάντα εξαίρετου Μαρκ Μάρον, στη διάρκεια του οποίου το οικουμενικό γίνεται προσωπικό, το προσωπικό πολιτικό και το γέλιο ένα στιγμιαίο αλλά πολύτιμο βάλσαμο για τον πόνο και την σύγχυση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Daily / Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Με μια λύπη παραπάνω πληροφορηθήκαμε τον θάνατο του Μάλκολμ-Τζαμάλ Γουόρνερ, του «γιου» του Μπιλ Κόσμπι στην πιο διάσημη παγκοσμίως οικογενειακή σειρά της δεκαετίας του ’80, με τον οποίον μεγαλώσαμε συγχρόνως κάποτε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Daily / Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Το βιβλίο είναι ανάγνωσμα, είναι αναψυχή, αλλά μπορεί να είναι και μια προέκταση του κατόχου του, ένα στοιχείο και ένα αξεσουάρ που υποδηλώνει την «ταυτότητα» ή την «φυλή» του ατόμου που το διαβάζει (ή το περιφέρει νωχελικά στις διακοπές).
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Εμείς και οι «μουλάδες»

Daily / Εμείς και οι «μουλάδες»

Για μια χώρα που η Εκκλησία έχει τόση μεγάλη εξουσία (και τόσο αμύθητη περιουσία), που ισχύει σε μια ολόκληρη περιοχή της το άβατο για τις γυναίκες και που αρνείται σθεναρά τον διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας, σαν πολύ έντονη άποψη δεν έχουμε για το Ιράν;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ