Χριστίνα Καρυτινού

Χριστίνα Καρυτινού Facebook Twitter
0

Γεννήθηκα στην Πλάκα, πάνω στην πλατεία όπου τώρα βρίσκεται μια πανσιόν, εκεί ήταν το μαιευτήριο. Μεγάλωσα όμως στη Γλυφάδα. Όταν μετακομίσαμε εκεί, ήταν ακόμη χωριό.

Μεγάλωσα σε ένα σπίτι χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς και όρια, αρκετά καλλιτεχνικό,περιτριγυρισμένη στην κυριολεξία από καλλιτέχνες, κυρίως από μουσικούς. Έτσι γνώρισα από νωρίς και τα υπέρ και τα κατά αυτής της κατάστασης.

Μεγάλωσα με τη μητέρα μου. Ήταν μουσικός και ξεναγός. Ασχολήθηκα με το θέατρο και τον latin-african χορό από τα 16 ως τα 19 μου, μέχρι που πήγα σε μια τάξη ashtanga γιόγκα - το «σύστημα» δηλαδή που διδάσκω τώρα.

Στο πρώτο μάθημα ένιωσα φανταστικά, στο δεύτερο αποφάσισα ότι αυτό ήθελα να κάνω στη ζωή μου. Να αφιερωθώ σ' αυτό. Όχι όμως μέσα από μια ινδική προσέγγιση ή γιατί με ενδιέφερε ιδιαίτερα η ινδική φιλοσοφία. Αλλά γιατί μέσα από την πρακτική μου έζησα το αρχαίο ελληνικό κάλλος. Αυτό που έβλεπα στα αγάλματα, στους κούρους, όταν πήγαινα μαζί με τη μητέρα μου στους αρχαιολογικούς χώρους.

Πολλές από τις πόζες της γιόγκα μου θύμιζαν αρχαία αγάλματα -μου έδιναν μια αρχαία αίσθηση- πώς ήταν ο Ποσειδώνας ή ο Δισκοβόλος, με τις στροφές του σώματος... Έτσι βίωσα αυτό το άνοιγμα, την αίσθηση του χώρου, του ανοίγματος στο στέρνο.

Ήταν καθαρά θέμα αισθητικής στην αρχή και σιγά-σιγά, με την πρακτική, μπόρεσα και έφερα το σώμα μου σε μια κατάσταση που θεωρούσα ιδανική.

Η πρώτη σχολή που πήγα ήταν στην Κηφισιά .Ήταν η μοναδική όπου μπορούσες να μάθεις αστάνγκα γιόγκα. Η δασκάλα μου, η Λ. Καπετανάκη, ήταν μαθήτρια του πρώτου μου άντρα, του Ντέρεκ Άιρλαντ και η πρώτη που με δίδαξε τη συγκεκριμένη τεχνική.

Δύο χρόνια αργότερα με έστειλε στον Ντέρεκ.Πήγα σαν μαθήτριά του και καταλήξαμε παντρεμένοι! Ο Ντέρεκ ήταν και ο πρώτος που «μύησε» την Ευρώπη στην αστάνγκα. Ζήσαμε μαζί 6 χρόνια και μαζί του έκανα το μεγαλύτερο κομμάτι της εκπαίδευσής μου. Η ζωή μας μοιραζόταν ανάμεσα στην Ελλάδα, την Κρήτη (όπου δίδασκε), την Ινδία και την Αγγλία. Κάναμε δύο παιδιά, τον Ντένις και τον Λίαμ.

Ο Ντέρεκ πέθανε το 1998 από καρκίνο. Παρέμεινα με τα παιδιά στην Αγγλία για 4 χρόνια ακόμα. Συνέχισα εκεί τη διδασκαλία του, κι αυτό με βοήθησε να ξεπεράσω τη θλίψη μου. Τις ώρες τις διδασκαλίας αισθανόμουν τη μεγαλύτερη ασφάλεια. Ο Ντέρεκ μου είχε δώσει κίνητρα. Τη διδασκαλία, τα παιδιά. Κι αυτό πάντα βοηθάει. Είναι πολύ όμορφο να νιώθεις ότι συνεχίζεις αυτή την ενέργεια.

Το 2003 αποφάσισα να γυρίσω στην Ελλάδα αφήνοντας τα πάντα πίσω - ήθελα τα παιδιά να μάθουν ελληνικά. Κι εγώ την ίδια στιγμή ένιωθα ότι μου έλειπε η χώρα μου. Ξεκίνησα πάλι διδασκαλία στην Αθήνα, αλλά συνέχισα και τα σεμινάρια στο εξωτερικό.

Το 2005 γνώρισα τον δεύτερο άντρα μου, τον Γιάννη Κασιμάτη, ο οποίος είναι επίσης από το χώρο. Και εκεί άλλαξε η ζωή μου πάλι. Μου δόθηκε μια δεύτερη ευκαιρία. Νιώθω ότι είχα μια φοβερή ευλογία. Μπόρεσα και βίωσα πάλι οικογένεια. Γιατί είναι δύσκολο να βρεθεί κάποιος που θα μπορέσει να δώσει ενέργεια στα παιδιά.

Τα παιδιά κάνουν γιόγκα πολύ επιλεκτικά.Δεν μπορείς να πιέσεις κανέναν να κάνει γιόγκα, πρέπει να έρθει από μέσα του. Μια στο τόσο, σε πλαίσιο παιχνιδιού, κάνουμε κάποιες ασκήσεις. Ξέρουν μέσα τους ότι κάποια στιγμή θα μάθουν αυτήν την τεχνική, αν θέλουν να τη χρησιμοποιήσουν έχει καλώς, αν όχι, επίσης. Πρέπει μόνα τους να ανακαλύψουν αυτό που θέλουν. Από κει και πέρα, θέλω να ξέρουν κάποιες ασκήσεις που θα τα βοηθήσουν να ξεμπλοκάρουν τα σώματά τους. Είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο.

Τι κάνει η γιόγκα; Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι η τροφή είναι το φαγητό. Όμως η πραγματική τροφή είναι η αναπνοή. Με τη γιόγκα τρέφουμε τα κύτταρά μας με οξυγόνο. Το πρόβλημα που έχουμε στον δυτικό πολιτισμό είναι ότι δεν μας εκπαιδεύουν στη σωστή αναπνοή. Με αποτέλεσμα να μην υπάρχει αρκετή οξυγόνωση του σώματος κι αυτό να φέρνει κι όλα τα άλλα μπλοκαρίσματα - σωματικά και συναισθηματικά.

Το πρώτο πράγμα που παθαίνει το σώμα όταν βρεθεί σε μια κατάσταση σοκ είναι ότι η αναπνοή μπλοκάρεται. Αυτό που δουλεύουμε στην ώρα της γιόγκα είναι η συνεχόμενη κίνηση και αναπνοή. Και υπάρχουν κάποιες στατικές ασκήσεις όπου μένεις και συνεχίζεις να ανασαίνεις και μετά πάλι ροή και μετά πάλι στάση. Αλλά η αναπνοή δεν σταματάει ποτέ. Έτσι το σώμα τροφοδοτείται με οξυγόνο και κατά συνέπεια επηρεάζεται το νευρικό και το μυοσκελετικό σύστημα.

Όσοι τύποι ανθρώπων υπάρχουν, υπάρχουν αντίστοιχα άλλοι τόσοι τύποι γιόγκα.Εξαρτάται από το είδος άσκησης που θέλει να ακολουθήσει ο καθένας. Αν κάποιος είναι ήρεμος και θέλει να αντιμετωπίσει τα πράγματα με ηρεμία και στωικότητα διαλέγει ένα σύστημα της γιόγκα που είναι πιο ήπιο. Αν είναι πιο ενεργητικός και ένα ήπιο σύστημα θα τον τρέλαινε, διαλέγει ένα πιο δυναμικό. Το πιο σημαντικό είναι το σύστημα που θα διαλέξει να έχει υπόβαθρο, να έχει δοκιμαστεί γενιά με γενιά. Πώς θα το βρει; Τι του πάει; Πρέπει να τριγυρίσει. Αυτός που θέλει να βρει την ποιοτική κατάσταση μέσα στην πρακτική του κάποια στιγμή θα βρει και τον κατάλληλο δάσκαλο.

Η γιόγκα ως σύστημα είναι δομημένη στην επαγρύπνηση - στο να ξυπνήσει τους ανθρώπους, να μην τους αφήσει να πέσουν σε μια κατάσταση κοινωνικού λήθαργου. Γιατί όταν έχεις σωστή αναπνοή και κίνηση, κινείται το αίμα και αυτό σε επηρεάζει και νοητικά: Όταν μέσα σου βιώσεις χώρο, αμέσως αρχίζεις να ανοίγεις και νοητικά.

Μόδα ναι, έχει γίνει πλέον, όπως ήταν οι πολεμικές τέχνες το ‘80. Το θέμα είναι ότι όλο αυτό έχει και θετική πλευρά, μια και έχει βοηθήσει πολύ κόσμο να βρει ισορροπία. Ακόμα κι αν κάποιος ξεκινάει την πρακτική του με στόχο ένα όμορφο σώμα, σιγά-σιγά θα δει ότι τα πράγματα αλλάζουν στη ζωή του, καλυτερεύουν, ότι γίνεται καλύτερος άνθρωπος.

Το θέμα δεν είναι να αφήσουμε ό,τι κάνουμε και να αρχίσουμε γιόγκα, αλλά να αποκτήσουμε επαφή με τον εαυτό μας.Απαιτεί μια επένδυση χρόνου, κι αυτό σήμερα είναι το πιο δύσκολο πράγμα. Το πιο δύσκολο είναι να σταθείς μπροστά στο στρωματάκι σου και να πεις «θα κάνω πρακτική». Το να μπορέσεις να αποκτήσεις έμπνευση ως προς αυτήν. Και να αφοσιωθείς. Μετά όλα κυλούν. Σαν ένα είδος ψυχοθεραπείας, όπου απλά δεν υπάρχει ο ψυχαναλυτής. Γίνεσαι εσύ ο θεραπευτής του εαυτού σου.

Δεν ξέρω αν φιλοδοξώ να φτάσω «κάπου».Βρίσκομαι σε ένα μονοπάτι γνώσης. Μαθαίνω πράγματα συνέχεια.

Θεωρώ ότι αυτό που ζούμε τώρα είναι το πιο σημαντικό. Να ξέρουμε ότι υπάρχει αγάπη στη ζωή μας, να ξέρουμε ότι υπάρχει ευτυχία, να ξέρουμε ότι στη δυστυχία μπορούμε να αντεπεξέλθουμε, να έχουμε την αίσθηση της δύναμης του εαυτού μας. Το χειρότερο στάδιο για έναν άνθρωπο είναι όταν χάνει την αίσθηση της λογικής του. Μπορεί να γίνει κάτι πραγματικά τραγικό, αλλά δεν είναι το γεγονός τόσο πολύ όσο το αποτέλεσμα - αυτό που μπαίνει μέσα μας.

Αυτό που θα ήθελα πάντως κάποια στιγμή είναι να ζήσω κοντά στη φύση. Αν και θεωρώ ότι η Αθήνα είναι η πιο όμορφη πόλη που θα μπορούσε να ζήσει κανείς στην Ευρώπη. Δεν ξέρω τι είναι αυτό που θα της έλειπε αυτή τη στιγμή, βλέπεις και στις πόλεις του εξωτερικού, όλα είναι τέλεια, αλλά οι άνθρωποι έχουν κατάθλιψη... Όλες οι πόλεις γενικώς αντιμετωπίζουν μεγάλο θέμα με την ενέργεια κάθε ανθρώπου, με τον εκνευρισμό του: Όταν υπάρχει εκνευρισμός, όσο θετικός κι αν είσαι, τον εισπράττεις, μπαλατζάρει από τον έναν άνθρωπο στον άλλο. Αυτό βιώνουμε στη σύγχρονη πόλη, τη μεταφορά σκουπιδιών από τον έναν στον άλλο...

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Από το Μπανγκλαντές ως τη Μόρια και την Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Oliveya Myrah

Οι Αθηναίοι / Μπανγκλαντές / Μόρια / Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Ovileya Myrah

«Για πολύ καιρό ο κόσμος μόνο έπαιρνε από μένα. Τώρα προσπαθώ κι εγώ να κερδίσω πράγματα, να νιώσω ότι έχω μια θέση»: Η διερμηνέας και ακτιβίστρια ανθρωπίνων δικαιωμάτων στους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα και σερβιτόρα στο Shamone είναι η Αθηναία της εβδομάδας. (Προσοχή: Το κείμενο περιλαμβάνει περιγραφές σεξουαλικής κακοποίησης και αυτοτραυματισμού.)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Μανώλης Παπουτσάκης

Οι Αθηναίοι / Μανώλης Παπουτσάκης: «Νομίζεις ότι το χαίρεται ο εστιάτορας που αγοράζει και πουλάει ακριβά;»

Χαρούπι και Δέκα Τραπέζια στη Θεσσαλονίκη, Pharaoh στην Αθήνα. Ένας σεφ με μεγάλες επιτυχίες στο παλμαρέ του μιλά για το τώρα της γαστρονομίας, εξηγεί γιατί η ελληνική κουζίνα σήμερα δεν έχει σχέση με αυτό που ήταν κάποτε και ανοίγει το θέμα που συζητάνε οι foodies: Το sitting στα εστιατόρια.
M. HULOT
Κ.atou: «Kάποιοι χαλάνε λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Οι Αθηναίοι / Κ.atou: «Kάποιοι ξοδεύουν λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Η DJ που έχει δει στο Ντιτρόιτ να ακούνε το set της δυο κουνέλια έμαθε πρόσφατα τι πάει να πει «τέκνο με κ», ενώ η πόλη που πιστεύει ότι έχει την καλύτερη ηλεκτρονική σκηνή τώρα δεν είναι το Βερολίνο. Έχοντας ταξιδέψει σε τόσα μέρη, είναι χαρούμενη που ζει στην Αθήνα, αλλά δεν μπορεί να μείνει στο κέντρο της.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Cara Hoffman, συγγραφέας, δημοσιογράφος

Οι Αθηναίοι / Cara Hoffman: Από κράχτης σε ξενοδοχείο του Σταθμού Λαρίσης, συγγραφέας best-seller

Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, ζει στα Εξάρχεια. Εγκατέλειψε το σχολείο για να γυρίσει τον κόσμο και στα δεκαεννέα έφτασε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας απένταρη, πιστεύοντας ότι θα πιάσει δουλειά σε ελαιώνες. Αυτή η πόλη την έκανε «καπάτσα», «της πιάτσας», της έμαθε πώς να γράψει ένα μυθιστόρημα, τους «Κράχτες» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg.
M. HULOT
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ