Cordelia Madden

Cordelia Madden Facebook Twitter
0

Δεν έχω ζήσει πια και σε τόσο πολλές χώρες. Γεννήθηκα στο Λονδίνο, μετά μετακομίσαμε στη Μόσχα, στην Αθήνα, πίσω στην Αγγλία, στο Βελιγράδι λίγο πριν διαλυθεί η Γιουγκοσλαβία. Μετά ήρθε η Κύπρος και μετά ξαναήρθα στην Αθήνα κι έμεινα εδώ.

Ο πατέρας μου είναι διπλωμάτης. Τι θυμάμαι από όλες αυτές τις πόλεις; Έχω φριχτή μνήμη. Θυμάμαι λίγο τη Μόσχα επειδή ο πατέρας μου είχε μια βιντεοκάμερα Scenic - είναι κάτι παλιές κάμερες χωρίς ήχο. Ίσως να ‘ναι καλύτερα έτσι, οι άνθρωποι λένε πάντα ανόητα πράγματα όταν τους βάζεις μπροστά σε μια βιντεοκάμερα.

Θυμάμαι πως πάντα είχε ζέστη. Τότε όλοι οι διπλωματικοί υπάλληλοι και οι ξένοι έπρεπε να μένουν μαζί σε ένα πελώριο συγκρότημα με διαμερίσματα και η κεντρική θέρμανση ήταν πάντα ανοιχτή. Ζούσαμε στον 8o όροφο κι απ' το παράθυρο μπορούσες να δεις μια λεωφόρο απ' την οποία περνούσαν ατέλειωτες στρατιωτικές παρελάσεις αλλά και αφίσες του Γκορμπατσόφ και του Λένιν. Όταν μιλούσες στο τηλέφωνο, έλεγες αντίο, έλεγε κι ο άλλος αντίο, κι ακουγότανε κι ένα τρίτο κλικ που ήταν αυτός που σε κατασκόπευε. Οι άνθρωποι εγκλωβίζονταν συχνά στο ασανσέρ. Είχε ατέλειωτες διακοπές ηλεκτρικού και πάντα ακουγόταν κάποιος να ουρλιάζει από το ασανσέρ. Ακόμα και τώρα, αν μπορώ να πάω από τις σκάλες, αποφεύγω τα ασανσέρ.

Η επόμενη στάση ήταν η Αθήνα. Μου φάνηκε σκονισμένη και ζεστή. Το κέντρο της Αθήνας ήταν χαοτικό - θυμάμαι εκείνες τις κόρνες αυτοκινήτων που έπαιζαν μελωδίες. Μέναμε σε ένα σπίτι σαν κάστρο στο Παλαιό Ψυχικό, με ένα μεγάλο κήπο με συκιές κι ελιές, γάτες και χελώνες.

Mετά ήρθαν η Οξφόρδη και το Βελιγράδι. Μετά πάλι η Αγγλία. Δεν ήθελα να πάω στο πανεπιστήμιο, στην οικογένειά μου υπάρχει αυτή η παλιομοδίτικη άποψη πως πας στο πανεπιστήμιο αν θες να γίνεις ακαδημαϊκός κι αν δεν θες, απλώς κάνεις αυτό που θέλεις να κάνεις.

Πήγα να δουλέψω ως κομμώτρια. Άντεξα περίπου 3 μήνες. Ήταν αηδιαστικό, βαρετό και κακοπληρωμένο. Συνειδητοποίησα πως ήταν ένα πελώριο λάθος. Οπότε έπιασα δουλειά σε μια παμπ.

Λίγο αργότερα ο πατέρας μου έγινε πρέσβης της Αγγλίας στην Κύπρο, και εγώ τον ακολούθησα. Στην Κύπρο δούλευα σε παμπ, μπαρ και κλαμπ, έκανα το μοντέλο. Ήταν λίγο απρόσμενο όλο αυτό για την κυπριακή κοινωνία, δεν ήταν «το πρέπον». Μέχρι και η «Daily Mail» και η «Daily Mirror» έγραψαν άρθρα για μένα, όπου αναρωτιούνταν «τι κάνει η κόρη του πρέσβη;». Αν με ενόχλησε; Όχι, μάλλον μου άρεσε, ήταν τα 15 λεπτά διασημότητάς μου. Πέρασα υπέροχα! Noμίζω ότι τότε ήταν και η κόρη του Κρις Πάτεν του κυβερνήτη του Χονγκ Κονγκ που την προωθούσαν τα media ως επαναστάτρια -ένας Θεός ξέρει τι είχε κάνει το έρημο το κορίτσι- και μετά ήμουνα εγώ με τα τατουάζ , που δούλευα στα μπαρ και όλοι έλεγαν «Ω Θέε μου!».

Τώρα που το βλέπω από απόσταση νομίζω ότι ήταν απίστευτα εγωιστικό όλο αυτό εκ μέρους μου, γιατί έκανα ό,τι ακριβώς ήθελα, περνούσα καλά χωρίς να σκέφτομαι πώς επηρέαζε αυτό τον πατέρα μου ή τη θέση του.

Κάποια στιγμή ένα κυπριακό περιοδικό μου ζήτησε να γράψω μια στήλη κι άρχισα να γράφω. Νομίζω ότι είχαν μεγάλες ελπίδες πως θα ήταν μια άκρως κοινωνική στήλη και θα έκανα ένα σωρό τρελά πράγματα. Δεν λειτούργησε έτσι. Αφού ήρθα στην Ελλάδα -ακολούθησα τον πατέρα μου όταν έγινε πρέσβης στην Αθήνα- άλλαξε η ζωή μου πολύ, άλλαξα κι εγώ και τα ημερολόγιά μου άρχισαν να γίνονται παθιασμένες διατριβές για το περιβάλλον και την προστασία των ζώων.

Πάντα μου άρεσε να γράφω ιστορίες. Όταν μετακόμισα στην Αθήνα γνώρισα τον τότε διευθυντή των «Athens News», τον Τζον Ψαρόπουλο, κι άρχισα να γράφω μικρά κομματάκια για την αθηναϊκή αγορά. Μέσα σε ένα χρόνο είχα πιάσει μόνιμη δουλειά εκεί, κάλυπτα όλα τα θέματα αγοράς, μόδας, πρόνοιας για τα ζώα. Κατά κάποιο τρόπο ήταν η αρχή του «ίσιου δρόμου» για μένα.

Έφυγα από το «Athens News» το 2007 μετά από επτά χρόνια. Αποφάσισα πως θα πουλούσα άρθρα με το κομμάτι και θα έγραφα ένα βιβλίο. Δεν έγραψα λέξη βέβαια, εκτός από κάτι άρθρα για ένα ισπανικό περιοδικό.

Μετά ανέλαβα το «Athens Insider». Νομίζω ότι έχουμε μεγάλες προοπτικές. Το βλέπω ως έναν οδηγό πόλης με κάποιες πινελιές πολυτέλειας. Είναι και για ξένους που μένουν μόνιμα εδώ και για τουρίστες. Νομίζω πως το κοινό μας είναι ξένοι που έρχονται στην Αθήνα από ένα Σαββατοκύριακο μέχρι 3-4 χρόνια

Έχουμε μια ΜΚΟ που λέγεται «Εφτάψυχες» και φροντίζουμε διάφορες παρέες από γάτες στην Αθήνα - κυρίως τις στειρώνουμε.

Υπάρχει μια ηττοπαθής συμπεριφορά στην Αθήνα. Ό,τι και να πεις όλοι θα σου πουν «τι να κάνουμε...». Ε, ας κάνουμε κάτι. Είμαι ιδεαλίστρια ίσως, αλλά πραγματικά πιστεύω πως μπορούμε να αλλάξουμε τα πράγματα με μικρά βήματα.

Αυτό που με τρελαίνει είναι όλα αυτά τα άπειρα έρημα κτίρια στο κέντρο, στον Κεραμεικό, στο Γκάζι, στην Πλάκα, που είναι τελείως πνιγμένα στη γραφειοκρατία, επειδή δεκαπέντε εγγόνια έχουν από το 1/15 του σπιτιού. Υπάρχουν όλα αυτά τα έρημα κτίρια κι όλοι χτίζουν προς τα έξω, στα δάση.

Πολλοί με ρωτάνε ποια ήταν η αγαπημένη μου πόλη. Δεν έχω αγαπημένη πόλη, ήμουν σε άλλη ηλικία, σε άλλη φάση της ζωής μου σε κάθε πόλη. Είναι αδύνατον να συγκρίνει κανείς.

Έχω περάσει περισσότερα χρόνια στην Αθήνα απ' ό,τι οπουδήποτε αλλού, αλλά η ιδέα ότι θα 'μαι κάπου, όπου κι αν είναι αυτό, για την υπόλοιπη ζωή μου με τρομοκρατεί.

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Οι Αθηναίοι / O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Ο 81χρονος δημοσιογράφος και συγγραφέας που για δεκαετίες διηύθηνε τις πολιτιστικές σελίδες της Ελευθεροτυπίας, αφηγείται τη συναρπαστική καριέρα του στη LiFO
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Οι Αθηναίοι / Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Από τις ανασκαφές στην Επίδαυρο και τη Νάξο, ο ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας αφηγείται μια ζωή αφιερωμένη στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και όπως λέει, το πιο πολύτιμο εύρημα δεν ήταν αρχαιολογικό – ήταν η γυναίκα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Ελένη Σαράντη

Γεύση / Ελένη Σαράντη: «Κυνήγησα πράγματα που τελικά δεν είχαν σημασία»

Μετά από μια δύσκολη στιγμή, κατάλαβε πως η μόνη επιβράβευση που μετρά δεν είναι τα αστέρια, αλλά το “φάγαμε καταπληκτικά”. Όταν την αποκαλούν σεφ, απαντά απλά: «Εγώ μαγειρεύω». Η υπερήφανη μαγείρισσα που προκαλεί ουρές στην οδό Σαλαμίνος, στον Κεραμεικό, είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Κώστας Σπαθαράκης, εκδότης.

Κώστας Σπαθαράκης / Κώστας Σπαθαράκης: «Δεν έχουμε αφηγήσεις για τις ερωτικές μας σχέσεις, για τα νιάτα μας»

Για τον άνθρωπο πίσω από τις εκδόσεις αντίποδες, το μεγαλύτερο όφελος ήταν ότι, ενώ του άρεσε να είναι χωμένος μέσα στα βιβλία – μια μοναχική και ίσως ναρκισσιστική συνήθεια –, στην πορεία έμαθε να τη μετατρέπει σε εργαλείο κοινωνικότητας και επαφής με τους γύρω του.
M. HULOT
Μαρία Κωνσταντάρου: «Ερωτεύτηκα αληθινά στα 58»

Οι Αθηναίοι / Μαρία Κωνσταντάρου: «Δεν παίζω πια γιατί δεν υπάρχουν ρόλοι για την ηλικία μου»

Μεγάλωσε χωρίς τη μάνα της, φώναζε «μαμά» μια θεία της, θυμάται ακόμα τις παιδικές της βόλτες στον βασιλικό κήπο. Όταν είπε πως θέλει να γίνει ηθοποιός, ο πατέρας της είπε «θα σε σφάξω». Η αγαπημένη ηθοποιός που έπαιξε σε μερικές από τις σημαντικότερες θεατρικές παραστάσεις αλλά και ταινίες της εποχής της είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Οι Αθηναίοι / Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: «Ακούμε συνεχώς για ανάπτυξη, χωρίς να διερευνάται τι είναι το "καλό"»

Η εκτέλεση του Μπελογιάννη τον έκανε αριστερό. Η αυτοκτονία του Νίκου Πουλαντζά, μπροστά στα μάτια του, τον καθόρισε. Ο Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, ένας από τους σημαντικότερους διανοούμενους της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, αφηγείται το προσωπικό του ταξίδι και την πνευματική περιπέτεια μιας ολόκληρης εποχής, από τη διανόηση του Παρισιού μέχρι τους δρόμους της πολιτικής και τις αίθουσες των πανεπιστημίων.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γκίκας Ξενάκης

Γκίκας Ξενάκης / «Έχω κάνει λάθη – δούλεψα πολύ με τον εαυτό μου για να τους σέβομαι όλους στην κουζίνα»

Μεγαλώνοντας στη Θήβα, αγάπησε το φρέσκο ψάρι, τα άγρια χόρτα και τις ταπεινές συνταγές. Αν και είχε αρχικά πολύ κακή εικόνα για τους μάγειρες, εξελίχθηκε σε σεφ για τον οποίο –όπως είπε ο Επίκουρος– μπορούσε να καταλάβει κανείς ένα πιάτο του με κλειστά τα μάτια. Ο «τιμονιέρης» της κουζίνας του Aleria, Γκίκας Ξενάκης, είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιώργος Βότσης: «Κάποτε δεν χρειαζόταν να δώσεις ορισμό για το τι εστί αναρχικός»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Βότσης: «Κάποτε δεν χρειαζόταν να δώσεις ορισμό για το τι εστί αναρχικός»

Για τις Αρχές ήταν «τρομοκράτης» και «αρχηγός» της 17Ν, ενώ για την Αριστερά «προβοκάτορας». Σήμερα δηλώνει αντιστασιακός εκ φύσεως και πιστεύει ότι η «Ελευθεροτυπία» της δικής του εποχής δεν μπορεί να ξαναβγεί. Ο θρυλικός δημοσιογράφος αφηγείται την πολυτάραχη ζωή του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ