ΕΣΗΕΑ και διαγραφές. Από τον Θοδωρή Αντωνόπουλο

ΕΣΗΕΑ και διαγραφές. Από τον Θοδωρή Αντωνόπουλο Facebook Twitter
Εικονογράφηση: Athenean Sailor/ LIFO
15

 

Η πρόσφατη απόφαση της ΕΣΗΕΑ να διαγράψει προσωρινά ορισμένους επώνυμους δημοσιογράφους και να επιπλήξει άλλους για την (ηλίου φαεινότερη) μεροληπτική τους στάση στο δημοψήφισμα του περασμένου Ιουνίου, που θα μας «στοιχειώνει», φοβάμαι, πολύ καιρό ακόμα, συζητήθηκε πολύ και δίχασε.


Οι ποινές αφορούσαν τους Σταμάτη Μαλέλη, γενικό διευθυντή Ειδήσεων και Ενημέρωσης του Σκάι (18 μήνες «εκτός»), Άρη Πορτοσάλτε (ένας χρόνος) και Νίκο Κονιτόπουλο (έξι μήνες στον προϊστάμενο του μη μέλους της ΕΣΗΕΑ, Κωνσταντίνου Μπογδάνου). Με επίπληξη που θα αναρτάτο στους χώρους εργασίας «τιμωρήθηκαν» οι Όλγα Τρέμη, Μαρία Σαράφογλου, Μανώλης Καψής (Mega), Μαρία Χούκλη (ANT1), ενώ «αθωώθηκαν» οι Γιάννης Πρετεντέρης (Mega) και Γιάννης Οικονόμου (Σκάι). Η ΕΣΗΕΑ αντιμετώπισε για πρώτη φορά, διαβάζω, μια τόσο σοβαρή υπόθεση σχετικά με προεκλογική πολιτική προπαγάνδα, ενώ στην πολύμηνη διαδικασία υπήρξαν έντονες διαφωνίες μεταξύ των μελών του Πειθαρχικού. Η υπόθεση είχε φτάσει εκεί ύστερα από πλήθος καταγγελιών μελών της Ένωσης αλλά και απλών πολιτών, κάτι πρωτοφανές στα χρονικά, που χαρακτήρισε, ωστόσο, «κατευθυνόμενο» η απέναντι πλευρά.

Ορισμένοι ισχυρίστηκαν ότι κατευθυνόμενη προπαγάνδα έκαναν επίσης δημοσιογράφοι που υποστήριζαν το «όχι», άρα θα έπρεπε να ελεγχθούν πειθαρχικά κι εκείνοι.


Το θέμα έλαβε ευρύτερες διαστάσεις, με την αντιπολίτευση να στηρίζει αναφανδόν τους «αδικημένους», φωνάζοντας για λογοκρισία, αντισυνταγματική και διχαστική απόφαση, «φίμωση» της δημοκρατίας, «πρακτικές Σοβιετίας» και άλλα τέτοια βαρύγδουπα. Όμως οι καταδικασθέντες ούτε απολύθηκαν, ούτε τιμωρήθηκαν για τις απόψεις τους (αν ήταν έτσι, θα είχαν ήδη προσφύγει στη Δικαιοσύνη και σε διεθνείς οργανισμούς) αλλά για το ότι τις παρουσίαζαν σαν δήθεν αντικειμενικά ρεπορτάζ έρευνας, αποσιωπώντας ή συκοφαντώντας, με τη σειρά τους, οτιδήποτε δεν ταίριαζε με τα όσα πρέσβευαν οι ίδιοι και οι διαπλεκόμενοι εργοδότες τους. Κινδυνολογούσαν και παραπληροφορούσαν συστηματικά, εκβιάζοντας εξελίξεις, και τούτο όχι επειδή ήταν απαραίτητα «κακοί», «μοχθηροί» και σε «διατεταγμένη υπηρεσία» αλλά επειδή σε τέτοια πόστα είθισται να ταυτίζεσαι αταβιστικά με το αφεντικό σου, υπερθεματίζοντας κιόλας, επειδή έχεις πια εξομοιώσει, συνειδητά ή κι ασυνείδητα, τα συμφέροντα εκείνου και τα δικά σου με αυτά της χώρας και των πολιτών της. Ορισμένοι ισχυρίστηκαν ότι κατευθυνόμενη προπαγάνδα έκαναν επίσης δημοσιογράφοι που υποστήριζαν το «όχι», άρα θα έπρεπε να ελεγχθούν πειθαρχικά κι εκείνοι. Εδώ, βέβαια, ταιριάζει το γνωστό γνωμικό «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα», δεδομένου ότι από πλευράς ισχύος, επιρροής και απήχησης είναι σαν να ξεσυνερίζεται ο Γολιάθ τον Δαβίδ. Αν τα τότε καθεστωτικά μέσα και οι (πολιτικοί και οικονομικοί) πάτρωνές τους ηττήθηκαν θεαματικά, αυτό δεν οφειλόταν στη συγκριτικά πολύ μικρότερη επιρροή των αντίπαλων μέσων αλλά αφενός στη δυναμική των πολιτικοποιημένων χρηστών των κοινωνικών δικτύων που σήκωσαν το μεγαλύτερο βάρος της μιντιακής αντιπαράθεσης, στηρίζοντας λιγότερο ή περισσότερο αυτό που τότε φάνταζε καινούργιο, ανατρεπτικό κι ελπιδοφόρο, αφετέρου στο ότι ακόμα και οι εθισμένοι στη «Ηis Master's Voice» πολίτες είχαν αρχίσει να την απαξιώνουν, όπως έδειξε και το αποτέλεσμα ενός δημοψηφίσματος στο οποίο σύσσωμο σχεδόν το πολιτικό και δημοσιογραφικό κατεστημένο βρέθηκε αναπάντεχα (;) στην πλευρά των «χαμένων». Και αν το σκεπτικό της πλειονότητας των τότε αντιπολιτευόμενων ήταν «αγνό», με τον αυθορμητισμό της απελπισίας, ή έστω αφελές (μήτε, βέβαια, από εκείνους λείψανε οι φανφαρόνοι λαϊκιστές και οι τυχοδιώκτες), δεν συνέβαινε το ίδιο με τους τότε συμπολιτευόμενους. Δεν εξετάζω εδώ πόσο το δίπολο μνημόνιο-αντιμνημόνιο σχετικοποιήθηκε στην πορεία, ούτε πόσο ουσιαστικό ήταν το δημοψήφισμα εκείνο κι αν το δίκιο ήταν στο «Ναι», το «Όχι» ή την αποχή, αλλά τους ενημερωτικούς όρους με τους οποίους διεξήχθη, συχνά εντελώς απροσχημάτιστα. Τα περισσότερα μάλιστα από αυτά τα μέσα επιμένουν στην ίδια γραμμή, προσδοκώντας από τις λογής συριζαίικες «κωλοτούμπες» την επανανομιμοποίησή τους στο ευρύ κοινό.

Επικρίσεις, όμως, υπήρξαν και για την τουλάχιστον ανακόλουθη στάση της ΕΣΗΕΑ, η οποία έχει τα δικά της «άπλυτα», διατηρεί τα δικά της «στεγανά» κι αλληθωρίζει επιλεκτικά σε άλλα της άμεσης αρμοδιότητάς της ζητήματα, με χαρακτηριστικότερο το «απαρτχάιντ» που εφαρμόζει στους μπλοκάκηδες συναδέλφους. Άσε που το όποιο κύρος του «λειτουργήματος» το έχουν πλήξει ένα σωρό άλλοι δημοσιογράφοι και μέσα, ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης, ενώ σκουπιδοφυλλάδες συνεχίζουν απρόσκοπτα να σπέρνουν ψέμα και μίσος. Δίχως να αναιρεί αυτό τις εν λόγω καταδίκες, γεγονός είναι ότι η απαξίωση της δημοσιογραφίας και των ΜΜΕ είναι γενικότερη – καθώς λέει κι ένας ήρωας του Ουμπέρτο Έκο στο Φύλλο Μηδέν: «Οι εφημερίδες λένε ψέματα. Η τηλεόραση λέει ψέματα. Ζούμε μες στο ψέμα και, αν ξέρεις ότι σου λένε ψέματα, πρέπει να ζεις μες στην υποψία». Και επειδή μια δημοσιογραφία αλλά και μια δημοκρατία της υποψίας αυτοακυρώνονται, μήπως να το κοιτάξουμε;

Το άρθρο είναι από την έντυπη έκδοση της LIFO.

15

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Αλβανός «λάθρο» εξομολογείται

Ο ελληνικός ρατσισμός / Ένας Αλβανός «λάθρο» εξομολογείται

Η αλβανική μετανάστευση στην Ελλάδα και το αντίκτυπό της σε Έλληνες κι Αλβανούς μέσα από τη συγκινητική αυτοβιογραφία του Φατός Ρόσα «Εγώ, ο Λαθρομετανάστης» (εκδ. Ελεύθερος Τύπος), μια μαρτυρία δυνατή που καθηλώνει με την παραστατικότητα, την αμεσότητα και την ευστοχία της
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η αθώωση των αστυνομικών που συμμετείχαν στην εκκένωση του Συντάγματος το '11 έχει πολλές σημασίες

Casus Belli / Γιατί η αθώωση των αστυνομικών που συμμετείχαν στην εκκένωση του Συντάγματος το '11 έχει πολλές σημασίες

Η αθωωτική απόφαση των δεκαοκτώ αστυνομικών που κατηγορούνταν για βιαιότητες κατά την επιχείρηση εκκένωσης της κατειλημμένης πλατείας Συντάγματος τον Ιούλιο του ’11 δεν εξέπληξε κανέναν και απογοήτευσε όποιον τυχόν έλπιζε σε ένα νέο ύφος και ήθος από πλευράς εξουσίας
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tι πρέπει να διδαχτούμε από την περιπέτεια της Ηριάννας και του Περικλή

Casus Belli / Tι πρέπει να διδαχτούμε από την περιπέτεια της Ηριάννας και του Περικλή

Κάθε άνθρωπος που δίκαια διασώζεται από τα νύχια ενός συστήματος εξουσίας βαθιά διεφθαρμένου, αυταρχικού κι ανάλγητου είναι κέρδος για την κοινωνία, αλλά τι θα συμβεί αν στην περίπτωσή της Ηριάννας και του Περικλή βρεθούν κάποιοι λιγότερο νέοι και ωραίοι;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τις εξεγέρσεις δεν τις κάνουνε πάντα οι «διαβασμένοι» κύριε Μακρόν

Casus Belli / Τις εξεγέρσεις δεν τις κάνουνε πάντα οι «διαβασμένοι» κύριε Μακρόν

Το παλιομοδίτικο, δασκαλίστικο κήρυγμα του εκνευρισμένου Γάλλου προέδρου σε νεαρό σπουδαστή που τάχα τον ειρωνεύτηκε αντικατοπτρίζουν απόλυτα το ύφος, το ήθος αλλά και τους μύχιους φόβους της εξουσίας σήμερα διεθνώς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η προοπτική αναδοχής παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια και ο συντηρητισμός του πολιτικού συστήματος

Casus Belli / Η προοπτική αναδοχής παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια και ο συντηρητισμός του πολιτικού συστήματος

Σκέψεις σχετικά με το επίμαχο νομοσχέδιο αναδοχής για τα ζευγάρια που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, με αφορμή την 6η Γιορτή Οικογενειών Ουράνιο Τόξο στην Ακαδημία Πλάτωνος
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσο πιθανό είναι το σενάριο ενός Γ' Παγκοσμίου Πολέμου;

Casus Belli / Πόσο πιθανό είναι το σενάριο ενός Γ' Παγκοσμίου Πολέμου;

Από την κεντρική Αφρική ως την Αραβική χερσόνησο, από την Άπω ως τη Μέση Ανατολή κι από τον Καύκασο ίσαμε τη «δικιά μας» γειτονιά μυρίζει μπαρούτι. Πόσο πιθανός είναι άραγε ένας μεγάλος, τοπικός ή και παγκόσμιος πόλεμος και τι μορφή θα έχει; Κι αν έχει ήδη ξεκινήσει;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεροληπτεί η ελληνική δικαιοσύνη υπέρ της ακροδεξιάς;

Αρχείο / Μεροληπτεί η ελληνική δικαιοσύνη υπέρ της ακροδεξιάς;

Κρίνουν άραγε οι δικαστές τους κατηγορούμενους για πολιτική βία και τρομοκρατικές ενέργειες ισότιμα κι αντικειμενικά ή ανάλογα, εν πολλοίς, με την ιδεολογική τους προέλευση; Δύο ευαισθητοποιημένοι στα κοινά δικηγόροι και ο πρώην γ.γ. Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταθέτουν την άποψή τους
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μερικές ασυναγώνιστες χοντράδες που έχει πει κατά καιρούς ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Casus Belli / Μερικές ασυναγώνιστες χοντράδες που έχει πει κατά καιρούς ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ο Τσίπρας έχει επίσης βέβαια κάνει μεγάλες γκάφες, όμως ο Κυριάκος που πλασάρεται ως πιο σπουδαγμένος, πιο εκλεπτυσμένος και πιο σοβαρός τερματίζει το «γκαφόμετρο»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Εξοπλίζοντας εγκληματίες πολέμου: σκέψεις περί «ηθικής» στο εμπόριο όπλων

Casus Belli / Εξοπλίζοντας εγκληματίες πολέμου: σκέψεις περί «ηθικής» στο εμπόριο όπλων

Το να εξοπλίζεις ένα καθεστώς όπως το (θεωρητικά σύμμαχο) σαουδαραβικό, που εμπλέκεται σε εγκλήματα πολέμου στην Υεμένη, είναι κραυγαλέα ανήθικο, έστω κι αν αποδειχθεί καθ΄όλα νόμιμο
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελικά ο «ανώμαλος»;

Casus Belli / Ποιος είναι τελικά ο «ανώμαλος»;

Οι εννέα ομοφυλόφιλοι πολίτες που μήνυσαν τον Καλαβρύτων Αμβρόσιο για κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος καθώς και δημόσια υποκίνηση βίας και μίσους ευελπιστούν σε μια καταδίκη-ανάχωμα στον μισαλλόδοξο λόγο που συχνά διατυπώνουν με περισσή χολή όχι μόνο κάποιοι αφιονισμένοι ρασοφόροι αλλά και η ίδια η επίσημη Εκκλησία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μια «ακτινογραφία» της υπόθεσης του μικρού Αμίρ και μερικά άβολα συμπεράσματα

Στήλες / Μια «ακτινογραφία» της υπόθεσης του μικρού Αμίρ και μερικά άβολα συμπεράσματα

Η «κλεμμένη» σημαία, το φασιστικό χτύπημα, η προπαγάνδα του ψέματος και μια πρωθυπουργική πρωτοβουλία που θα ήταν θαυμάσια αν είχε την ανάλογη συνέχεια και συνέπεια
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΟΔΩΡΗ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟ
Περί σεξουαλικής παρενόχλησης, εφηβικού ερωτισμού και άλλων δαιμονίων

Στήλες / Περί σεξουαλικής παρενόχλησης, εφηβικού ερωτισμού και άλλων δαιμονίων

Μερικές ενδεχομένως ανόσιες σκέψεις πάνω στην ερωτική επιθυμία -από την αθωότερη ως την απεχθέστερη εκδοχή της- καθώς και τις κοινωνικές νόρμες με αφορμή το πρόσφατο «Χόλιγουντγκεϊτ»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

8 σχόλια
Το Left.gr και το tvxs που κάνανε σπέκουλα με τις αυτοκτονίες, με "ρεπορτάζ" στα οποία γινόταν λόγος για "χιλιάδες" αυτοκτονίες "λόγω της κρίσης" φαντάζομαι τα θεωρείτε "Δαβίδ". Ο "Δαβίδ" με τα ψέμματα του οποίου βγήκε αυτή η καταστροφική κυβέρνηση στην εξουσία. Για να μην αναφερθούμε σε "διαπλεκόμενους εργοδότες" (π.χ. Χωνί, ή ο εκβιαστής της Ακρόπολης και συνεργάτης της ΕΡΤ, ή ο Κουρής). Γι αυτούς θα γράψετε τίποτα;
"Η Δημοκρατια μας αυτοκαταστρεφεται διοτι κατεχρασθη το δικαιωμα της ελευθεριας και της ισοτητας, διοτι εμαθε τους πολιτες να θεωρουν την αυθαδεια ως δικαιωμα, την παρανομια ως ελευθερια, την αναιδεια του λογου ως ισοτητα και την αναρχια ως ευδαιμονια".Ισοκρατης, Αθηναιος ρητοραςΣυμφωνω με το αρθρο και ως συνηθως με τον κ.Αντωνοπουλο.
Προφανώς τρολάρετε κ. Βασίλη. Διαφορετικά θα έπρεπε να πιστέψω ότι υιοθετείτε ένα ψευδές ρητό ή, ακόμη χειρότερα, δε σας ενοχλούν οι ξεκάθαρα πολιτικές διώξεις εναντίων δημοσιογράφων της χώρας από συναδέλφους τους.http://ellinikahoaxes.gr/2014/07/09/isokratis/
Το ονομα μου δεν ειναι Βασιλης αλλα αν θες να με λες ετσι δεν με πειραζει...Το ρητο οντως παραποιημενο δεν το ηξερα. Παντως επιμενω πως η αυθαδεια δεν ειναι δικαιωμα,η παρανομια δεν ειναι ελευθερια,η αναιδεια του λογου δεν ειναι ισοτητα και η αναρχια δεν ειναι ευδαιμονια. Αλλο μπορω να το κανω και αλλο αν ειναι ηθικο να το κανω. Οσο για τις πολιτικες διωξεις και το φιμωμα του τυπου.... καθε μερα μας το θυμιζουν τα ΜΜΕ!
Συνεχιζω να αναρωτιεμει για το μενος που εισπρατει καθε φορα ο Ρωμανος αν και εχω καποια απαντηματα, αλλα αυτο δεν με κανει αυτοματα αναρχικη. Αντιθετως ειχα πει "Δεν συμφωνω με την πορεια που εχει παρει,με την θυσια της ελευθεριας του στο ονομα της ιδεολογιας,με την ιδια την ιδεολογια,με τις τετοιου ειδους ομαδοποιησεις των ανθρωπων, πιστευω στο ατομο" Πηγή: www.lifo.gr. Οπως επισης σε αλλο αρθρο "Eχει μια συγκεκριμενη ιδεολογια,προσωπικα δεν με αγγιζει και κριμα που τρωει τα νιατα του στην φυλακη" Πηγή: www.lifo.gr. Οταν υπηρετεις μια ιδεολογια,οργανωμενη θα ελεγα,τοτε χανεις την ελευθερια σου κι εγω θελω να ειμαι ελευθερη.Μαλλον με παρεξηγησες. Εχουμε παθει τελευταια κατι αξισημειωτο εδω στην Ελλαδα,σωνει και καλα πρεπει να ανηκουμε καπου,να ειμαστε οπαδοι! Και με αυτη την διαπιστωση ερχομαστε και στο θεμα μας που ειναι τα ΜΜΕ. Πρωτα απ'ολα ειναι αστειος ο ορος "πολιτικη διωξη",κατι τετοια επικαλειται η ΧΑ! Ειναι ξεκαθαρο πως οι συγκεκριμενοι δημοσιογραφοι παραβιασαν καποιους κανονες δεοντολογιας. Οπως αυτοι της πλαστης φωτογραφιας του ΜΕΓΚΑ,της παραβιασης κανονισμων του στις εκλογες στο ΣΚΑΙ κ.τ.λ. Θα ηταν ενδιαφερον να διαβαζαμε την αποφαση του ΕΣΗΕΑ την οποια δεν ειδα πουθενα. Συμφωνουμε ολοι στην προστασια της ελευθεριας του τυπου,στην ελευθερια του λογου και της εκφρασης ομως επισης θα πρεπει να συμφωνουμε και στην προστασια της Δημοπκρατιας. Η ασυδωσια και η κταχρηση αυτων των ελευθεριων εβαλαν ακομα και φασιστες στην βουλη. ΟΧΙ στην προπαγανδα,στους εκβιασμους,τις απειλες,την χειραγωγηση,την προωθηση,την καθοδηγηση. ΟΧΙ στα ψεμματα,στο κουκουλωμα σκανδαλων,στις παραβιασεις κανονων στο ονομα του συμφεροντος.ΝΑΙ στην ελευθερια του τυπου και του λογου,στην αυστηρη κριτικη προς ΟΛΟΥΣ,στην αντικειμενικοτητα, την μεροληψια και στην δημοσιογραφικη δεοντολογια.Οι συγκεκριμενοι δημοσιογραφοι δεν φαινεται να παθαν το παραμικρο. Εκει ειναι στα ποστα τους και συνεχιζουν. Για ποια φιμωση μιλαμε; Εκει ειναι ολοι την πρωτης πλεον εξουσιας να ραβουν και να ξηλωνουν. Στο ποστο του ειναι ας πουμε και ο Προτοσαλτε και συνεχιζει να κουναει το χερι του....αντε και το ποδι του!
Οι πιο ακραίες προβλέψεις των διαγραμμένων δημοσιογράφων είναι βέβαιο ότι θα επιβεβαιώνονταν. Έτσι δήλωσε άλλωστε ο ίδιος ο πρωθυπουργός, προσπαθώντας να δικαιολογήσει τη μεταστροφή του. Η ιδεολογική ηγεμονία της Αριστεράς δεν αντιμετωπίζεται σε μια μέρα. Όσο περισσότερο οι νοσταλγοί του Στάλιν δείχνουν το αληθινό τους ήθος, τόσο ο "λαός" θα δίνει τη θέση του στους πολίτες της δημοκρατίας.Αλλά αυτή είναι η ουσία της αστικής δημοκρατίας, να αφήνει ελεύθερους τους αντιφρονούντες, εφόσον δεν διαπράττουν αξιόποινες πράξεις. Με την ελπίδα ότι κάποτε θα ομοιάσουμε σε μια δυτική χώρα.
Οι πιο ακραίες προβλέψεις των διαγραμμένων δημοσιογράφων είναι βέβαιο ότι θα επιβεβαιώνονταν. Πηγή: www.lifo.grΕπειδή όμως ο Εθνάρχης της Αριστεράς τά'κανε (ευτυχώς) πάνω του, και μετέτρεψε το ΟΧΙ σε ΝΑΙ, διάφοροι αστείοι τύποι γυρίζουν και λένε "ορίστε, ψηφίσαμε ΟΧΙ και δεν έγινε τίποτε". Αλλά αυτοί οι τύποι είναι αστείοι, όσο σοβαροί κι αν το παίζουν (δεν αναφέρομαι στον συμπαθή "Mono gia shmera..." αλλά σε άλλους με μεγαλύτερη επιρροή).
Κάνατε μια φιλότιμη προσπάθεια να σταθείτε στη μέση, αλλά όπως κάθε φορά που προσπαθείτε να καλύψετε την πρώτη φορά αριστερά, αποτύχατε. Το επιχείρημα, "αυτά τα κάνουν και οι άλλοι" είναι για νήπια.
Υπήρξε όντως δημοσιογραφική παρεκτροπή των συστημικών μέσων ενημέρωσης την περίοδο εκείνη,με τους στοιχειώδεις κανόνες δεοντολογίας να μην τηρούνται και την προπαγάνδα κατά του ‘’οχι’’να λαμβάνει,συχνά,τόνο υστερικό.Και,εν παρόδω,δεν έχουν άδικο όσοι υποστηρίζουν ότι το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος θα ήταν διαφορετικό αν υπήρχε ψύχραιμη και νηφάλια ενημέρωση.Αλλά,ως εκεί όμως...Τι υπήρξε ψύχραιμο και νηφάλιο την περίοδο εκείνη,και την αμέσως προηγούμενη,που θα καθιστούσε τις εκατέρωθεν υπερβολές/παρεκτροπές κενές περιεχομένου;Ακόμα και το δημοψήφισμα-η μεγαλύτερη παρωδία στήν κοινοβουλευτική ιστορία της χώρας-διεξήχθη με όρους θυμικού.Δεν θέλω να δικαιολογήσω τις παρεκτροπές αυτές,αλλά η εξ αποστάσεως ψυχρή αποτίμηση μπορεί να θεωρεί ενδεδειγμένη την τιμωρία,δεν θα πρέπει όμως να παραβλέπει και τον αφύσικο πολιτικό πυρετό της περιόδου εκείνης.Ηταν η δική μας εποχή των ‘’δαιμονισμένων’’,μετριασμένης έστω μορφής. Το διακύβευμα ξέφευγε απο τα στενά όρια της διαπλοκής και η παραζάλη της στιγμής το οδηγούσε σε δρόμους απάτητους μέχρι τώρα,δρόμους που και η πλειοψηφία του ‘’οχι’’δεν ήταν διατεθειμένη να διαβεί.Οχι,η δημοκρατία,εστώ και αυτή η κολοβή δημοκρατία που έχουμε,πρέπει να συγχωρεί.Η πολιτική γεναιότητα είναι το ζητούμενο και οχι η καταφυγή στην μικρότητα των ενημερωτικών όρων της περιόδου εκείνης,που,όντως,καταπατήθηκαν βάναυσα απο την μια πλευρά και βάλλονταν εμπρηστικά απο την άλλη,και,που,η δεοντολογική τους τήρηση ήταν πάντοτε προβληματική και σε ομαλές πολιτικές περιόδους.
Τι ωραία, όταν λέγατε εσείς για χούντα και φίμωση της δημοκρατίας επι Σαμαροβενιζέλων είχατε δίκιο, αλλά τώρα τέτοιες δηλώσεις αντιμετωπίζονται ειρωνικά ως βαρύγδουπες, παρ'όλο που αποδεικνύεται ότι τώρα ισχύουν κιόλας. Μπράβο, όχι μπράβο!Αφετέρου, αυτή η μπούρδα: "Κινδυνολογούσαν και παραπληροφορούσαν συστηματικά, εκβιάζοντας εξελίξεις, και τούτο όχι επειδή ήταν απαραίτητα «κακοί», «μοχθηροί» και σε «διατεταγμένη υπηρεσία» αλλά επειδή σε τέτοια πόστα είθισται να ταυτίζεσαι αταβιστικά με το αφεντικό σου, κτλ" για πόσο ακόμα θα γράφεται;Αποδείχτηκε κινδυνολογία ή έστω παραπληροφόρηση ότι ένα ΟΧΙ θα έφερνε χειρότερα μέτρα ή δραχμή; Μήπως είπαν κάποιο ψέμα; Ο ίδιος ο πρωθυπουργός, ο ίδιος ο κύριος εκφραστής του ΟΧΙ, απέδειξε ότι όλα όσα έλεγαν οι "κινδυνολόγοι" ήταν αλήθεια.Αυτό πάλι: "Ορισμένοι ισχυρίστηκαν ότι κατευθυνόμενη προπαγάνδα έκαναν επίσης δημοσιογράφοι που υποστήριζαν το «όχι», άρα θα έπρεπε να ελεγχθούν πειθαρχικά κι εκείνοι. Εδώ, βέβαια, ταιριάζει το γνωστό γνωμικό «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα», δεδομένου ότι από πλευράς ισχύος, επιρροής και απήχησης είναι σαν να ξεσυνερίζεται ο Γολιάθ τον Δαβίδ."μου θυμίζει αυτούς που λένε "ας κάνουμε εμείς την παρανομία, τόσα και τόσα κάνουν οι άλλοι, έτσι κι αλλιώς όλοι οι πολιτικοί είναι λαμόγια". Επιλεκτικά θα πρέπει να τιμωρεί η ΕΣΗΕΑ κ. Αντωνόπουλε; Και μάλιστα για το ίδιο "αδίκημα";
Βεβαίως και είχαμε δίκιο.Και ακόμα έχουμε, απλώς τώρα που δεν είναι οι δικοί σας αγαπημένοι απάνω συμφωνείτε και εσείς μαζί μας.Αποδείχτηκε κινδυνολογία ή έστω παραπληροφόρηση ότι ένα ΟΧΙ θα έφερνε χειρότερα μέτρα ή δραχμή; Πηγή: www.lifo.grΜπορείς να αποδείξεις πως με "ΝΑΙ" δεν θα είχε "χειρότερα" μέτρα; Πως το μετράς;Ξεχνάς, ξεχνάς πολύ εύκολα μου φαίνεται.Οι κονκάρδες του ναι που φορούσατε εκείνες τις ημέρες, όλη η καμπάνια γενικότερα, δεν στηρίχθηκαν στο "ναι στην ευρώπη";Στο ότι το ερώτημα είναι ευρώ ή δραχμή;Δεν σας εκβίασαν ψυχολογικά να πείτε ΝΑΙ στα μέτρα για να μην μείνετε εκτός Ευρώπης;Ξεχνάς πως το ΣΚΑΙ είχε αρχίσει ρεπορτάζ για "την επόμενη μέρα" που, αν έβγαινε το ΟΧΙ θα ήταν στην δραχμή, χωρίς τρόφιμα και φάρμακα;Πως μίλαγε για εμφύλιο και για τους Τούρκους που βρίσκουν ευκαιρία και σουλατσάρουν στα νησιά;Εμείς που λέγαμε τότε πως δεν παίζει και πολύ μεγάλο ρόλο και πως -προφανώς- δεν τίθεται θέμα εξόδου με ένα ΟΧΙ, πέσατε να μας φάτε, και ξέρεις γιατί;Γιατί η προπαγάνδα που υπερασπίζεστε με νύχια και με δόντια, πρώτα απ' όλα ΕΣΑΣ είχε τρομάξει.Τέλος, το «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα» προφανώς και δεν είναι επιχείρημα, σε αυτό συμφωνούμε.Από την άλλη, εγώ πχ όταν λέω πως οι δημοσιογράφοι του ΝΑΙ έκαναν αισχρή προπαγάνδα, έχω και καμιά δεκαριά (παραπάνω από όσα "τιμωρήθηκαν") ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ παραδείγματα να στηρίξω την άποψη μου.Και δεν μιλάμε τώρα για περιπτώσεις που δημοσιογράφος στηρίζει απλώς μια άποψη, μιλάμε για παραποίηση ειδήσεων κτλ.Εσείς άραγε έχετε αντίστοιχα παραδείγματα στο μυαλό σας ή το λέτε έτσι γιατί "δεν μπορεί, θα έγινε και αυτό";Η καταγγελία κατά του ΣΚΑΙ πχ αναφέρει πως συνέχισε τις πολιτικές εκπομπές εκείνο το σ/κ -απαγορεύεται-, και για να "καλυφθεί", υπέπεσε σε νέο παράπτωμα, αφού αφαίρεσε το λογότυπο του να μην φαίνεται.Ποιο κανάλι το έκανε αυτό για να στηρίξει το ΟΧΙ;Στην ουσία βέβαια, δεν αλλάζει κάτι όλο αυτό.Το θέμα είναι πως η δημοσιογραφία στην -μνημονιακή- Ευρώπη έχει πιάσει πάτο, κάτι που φαίνεται καθαρά και από τις σχετικές μετρήσεις.Αυτό είναι το πρόβλημα βασικά, και όχι το ότι οι του "ΝΑΙ" ήταν κάφροι εκείνη την περίοδο.
Ξεχνάς πως το ΣΚΑΙ είχε αρχίσει ρεπορτάζ για "την επόμενη μέρα" που, αν έβγαινε το ΟΧΙ θα ήταν στην δραχμή, χωρίς τρόφιμα και φάρμακα; Πως μίλαγε για εμφύλιο και για τους Τούρκους που βρίσκουν ευκαιρία και σουλατσάρουν στα νησιά; Πηγή: www.lifo.grΞέρεις, τις επιπτώσεις της αντιμνημονιακής απάτης, μέρος της οποίας ήταν και το ΟΧΙ, τις ζούμε--και έπεται μέλλον (ενδεχομένως και Grexit και δραχμή, έτσι που πάνε τα πράγματα). Όσο για τους Τούρκους, αυτοί έχουν όντως αρχίσει να σουλατσάρουν στο Αιγαίο. Σας είχαμε πει πριν βγει ο Τσίπρας πως οι Τούρκοι τρίβανε τα χέρια τους, και βλέπεις πως όντως τα τρίβανε.Βέβαια αν θέλεις να δεις το ΟΧΙ ως μεμονωμένο γεγονός, φυσικά και όλες αυτές οι καταστροφές δεν έγιναν την αμέσως επόμενη ημέρα. Όπως και στις 26 Ιανουαρίου πέρυσι, ο ήλιος βγήκε λαμπρός, και είχαμε μια ωραία χειμωνιάτική λιακάδα, και καμία καταστροφή δεν συνέβη, όπως βιαστήκατε να πείτε όσοι ψηφίσατε Σύριζα. Η καταστροφή πήρε 6 μήνες να συμβεί, και έπεται συνέχεια.
Συγγνώμη, αλλά το «είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα» δεν στέκει ως νομικό επιχείρημα.Όπως όταν πιάνουν κάποιον μικροαπατεώνα και ο κόσμος λέει "αυτός τους πείραξε, ενώ υπάρχουν οι μεγαλοκαραχαρίες" κλπ.Αν εγώ έχω καντίνα και δεν κόβω αποδείξεις, και με συλλάβουν, δεν είναι νομικό επιχείρημα το "καλά εδώ υπάρχουν απατεώνες μεγαλοεργολάβοι, εφοπλιστές, ο Μπέος" και δεν ξέρω ποιος. Έτσι δεν καταλήγουμε κάπου. (Σωστό είναι να πιέζουμε προς το κυνήγι των μεγαλοαπατεώνων, αλλά αυτό δεν αποτελεί ελευθέρας για του μικρότερους. Στον μεγαλοαπατεώνα να βάλω και μεγαλύτερη ποινή φυσικά, αλλά αυτό δε σημαίνει μηδενική ποινή για τους μικρότερους.)Αν κατηγορηθώ για πειθαρχικό παράπτωμα, έχει σημασία να το διέπραξα, όχι αν το διέπραξα στον ANT1 ή το Μακεδονία TV. (Για το μέγεθος της ποινής πιθανώς ναι, αλλά όχι για την ετυμηγορία καθαυτή.)Δηλαδή κανένας από τους λαύρους υποστηρικτές του "όχι" δεν υπέπεσε σε κανένα από τα σφάλματα των κολλημένων οπαδών του "ναι";