Tι πρέπει να διδαχτούμε από την περιπέτεια της Ηριάννας και του Περικλή

Tι πρέπει να διδαχτούμε από την περιπέτεια της Ηριάννας και του Περικλή Facebook Twitter
Το υπέρ τους κίνημα συμπαράστασης έφτασε να περιλαμβάνει από κινηματικό κόσμο και συνδικαλιστές μέχρι καλλιτέχνες, πολιτικούς, νομικούς κι επιστήμονες. Eπεξεργ. φωτo: ΑΤΕΛΙΕ/LIFO, Φωτο: EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ
42

Ομόφωνα αθώους έκρινε χτες το Πενταμελές Εφετείο τους Ηριάννα Β.Λ. και Περικλή Μ. που είχαν καταδικαστεί πρωτόδικα σε 13 χρόνια κάθειρξη για συμμετοχή στους Πυρήνες της Φωτιάς και είχαν ήδη εκτίσει ένα χρόνο ποινής, διάστημα στο οποίο γιγαντώθηκε το υπέρ τους κίνημα συμπαράστασης που έφτασε να περιλαμβάνει από κινηματικό κόσμο και συνδικαλιστές μέχρι καλλιτέχνες, πολιτικούς, νομικούς κι επιστήμονες.

Ο ίδιος ο πρωθυπουργός σε ένα κινηματικό «φλασμπάκ» υποδέχτηκε τη χαρμόσυνη είδηση με ένα tweet τόσο ενθουσιώδες όσο η ανταπόκριση των φίλων και των πολιτικών τους συντρόφων - χωρίς, εντούτοις, να πει οτιδήποτε περί αναθεώρησης ή κατάργησης του τρομονόμου 187Α, οι ασάφειες και οι αυθαίρετες ερμηνείες του οποίου ευθύνονται τόσο για τα τραβήγματα των δύο αυτών (και όχι μόνο) νέων ανθρώπων με τη δικαιοσύνη, όσο κι αντίστοιχα πιθανά μελλοντικά «τσουβαλιάσματα», ας όψονται όμως οι εγχώριες και διεθνείς «δεσμεύσεις»...

Το πιο ανησυχητικό είναι τι θα συμβεί αν αύριο στη θέση της Ηριάννας και του Περικλή βρεθούν τυλιγμένοι σε μια κόλλα χαρτί κάποιοι λιγότερο νέοι και ωραίοι, λιγότερο κινηματικά «δημοφιλείς», με λιγότερους φίλους, αλληλέγγυους και «πλάτες», με πιο άσημη καταγωγή, με τα πλήρη στοιχεία τους εξαρχής στη φόρα, με πιο αδύναμη φωνή και μικρότερη απήχηση στα ΜΜΕ.


Το έωλο κατηγορητήριο (πάνω από 270 βιοεπιστήμονες ζητούσαν την αποφυλάκιση της Ηριάννας κρίνοντας το ανευρεθέν δείγμα DNA ελλιπές κι αναξιόπιστο, ανάμεσά τους ο πρώην υποδιευθυντής της δ/νσης Εγκληματολογικών Ερευνών της ΕΛΑΣ δρ. Ν.Ταΐρης), το νεαρό της ηλικίας, τα ασύλληπτα μαργαριτάρια που είχαν ακουστεί στις δίκες τους από πλευράς έδρας «ποινικοποιώντας» ντε φάκτο ιδέες, κοινωνικές σχέσεις («αφού ήταν αναρχικός, γιατί δεν τον χώρισες;»,) ακόμα και δημοφιλείς ταξιδιωτικούς προορισμούς όπως η... τρομοκρατομάνα Βαρκελώνη, η θερμή στήριξη από πλήθος αλληλέγγυων αλλά κι από τις «καλές» τους οικογένειες, οι δηλώσεις συμπαράστασης (γνήσιες ή υποκριτικές, άλλο κεφάλαιο) ακόμα κι από υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη, παίξανε σίγουρα το ρόλο τους – και πολύ καλά κάνανε.

Διότι αλίμονο αν κάποιος φτάνει να καταδικάζεται για τις ιδέες, τις παρέες και τις πολιτικές του δραστηριότητες του επειδή δεν μας βγαίνει διαφορετικά.

«Λυσσάει» εννοείται η απέναντι πλευρά, μάταια όμως. Το τεκμήριο της αθωότητας αποτελεί θεμέλιο λίθο της αστικής δικαιοσύνης, αυτό που τη διαχωρίζει από τον νόμο της ζούγκλας.

Ούτε απλές «ενδείξεις», ούτε τυχόν «οδηγίες» ή μύχιες επιθυμίες ενοχοποίησης επαρκούν. Μια παράνομη πράξη οφείλει να αποδεικνύεται από ατράνταχτα στοιχεία. Τυχόν αμφιβολίες, είθισται να λειτουργούν υπέρ του κατηγορούμενου.

Ο πρόεδρος του δικαστηρίου υπήρξε σαφής: «Ομόφωνα αθώοι, χωρίς αμφιβολίες» (που σημαίνει ότι μπορούν – και ίσως πρέπει, εφόσον ανακηρύχθηκαν αθώοι - να αιτηθούν αποζημίωση για την ταλαιπωρία και τον άδικο εγκλεισμό τους), υπογραμμίζοντας (προς τιμή της) ότι «οι φιλικές σχέσεις δεν ποινικοποιούνται».


Δεν ήταν βέβαια όλοι σύμφωνοι. Η εισαγγελέας Αναστασία Μασούρα ζήτησε την ενοχή τους κι επέμεινε μέχρι τέλους σε αυτή, με τον ίδιο ζήλο που είχε προ δεκαετίας υπερασπιστεί την αθωότητα του Κώστα Πλεύρη για το αντισημιτικό συγγραφικό του παραλήρημα με τίτλο «Εβραίοι - Όλη η Αλήθεια» που κάποτε διαφήμιζε κι ο Άδωνις (για την ιστορία, στην πρώτη εκείνη εκδίκαση της μήνυσης που είχαν καταθέσει ΕΠΣΕ, ΚΙΣ και Αντιρατσιστική Κίνηση, ο Πλεύρης έφαγε 14 μηνάκια με αναστολή για να αθωωθεί, εντέλει, στον Άρειο Πάγο).


Δεν ξέρω πόσο η κ. εισαγγελέας αντιπροσωπεύει τη «μαύρη αντίδραση» που εν πολλοίς εμφωλεύει στο δικαστικό σώμα, εμφανίζοντάς το συχνά πανάκριβο στα πίτουρα και τσίπικο στ' αλεύρι («χάδια» σε μεγαλοαπατεώνες, υπόδικους φασίστες που καλούν δημόσια σε πραξικοπήματα, εξάντληση αυστηρότητας σε φτωχοδιαβόλους και κοινωνικούς αγωνιστές) και δίνοντας την ευκαιρία στη σημερινή κυβέρνηση να υπερθεματίζει σε προοδευτικότητα και κοινωνική ευαισθησία.

Ξέρω, όμως, ότι κάθε άνθρωπος που δίκαια διασώζεται από τα νύχια ενός συστήματος εξουσίας βαθιά διεφθαρμένου, αυταρχικού κι ανάλγητου είναι κέρδος για την κοινωνία.


Το πιο ανησυχητικό είναι τι θα συμβεί αν αύριο στη θέση της Ηριάννας και του Περικλή βρεθούν τυλιγμένοι σε μια κόλλα χαρτί κάποιοι λιγότερο νέοι και ωραίοι, λιγότερο κινηματικά «δημοφιλείς», με λιγότερους φίλους, αλληλέγγυους και «πλάτες», με πιο άσημη καταγωγή, με τα πλήρη στοιχεία τους εξαρχής στη φόρα, με πιο αδύναμη φωνή και μικρότερη απήχηση στα ΜΜΕ.

Άνθρωποι δηλαδή «ξυπόλητοι», από εκείνους που προτιμά να «δαγκώνει» η δικαιοσύνη όταν μεταμορφώνεται σε δηλητηριώδες φίδι. Κάτι που είναι, δυστυχώς, πολύ πιθανό να συμβεί όσο ένας τέτοιος τρομονόμος παραμένει σε ισχύ.

Casus Belli
42

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τις εξεγέρσεις δεν τις κάνουνε πάντα οι «διαβασμένοι» κύριε Μακρόν

Casus Belli / Τις εξεγέρσεις δεν τις κάνουνε πάντα οι «διαβασμένοι» κύριε Μακρόν

Το παλιομοδίτικο, δασκαλίστικο κήρυγμα του εκνευρισμένου Γάλλου προέδρου σε νεαρό σπουδαστή που τάχα τον ειρωνεύτηκε αντικατοπτρίζουν απόλυτα το ύφος, το ήθος αλλά και τους μύχιους φόβους της εξουσίας σήμερα διεθνώς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δείξε μου το…Google search σου να σου πω ποιος είσαι

TV & Media / Δείξε μου το…Google search σου να σου πω ποιος είσαι

Με αφορμή το δημοσίευμα για τα πολλά αρνητικά αποτελέσματα που εμφανίζει για τους Εβραίους στην ελληνική της έκδοση η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης, ψάξαμε ευρύτερα τι προκύπτει όταν κάνεις “search” για στοχοποιημένες μειονότητες ή/και πληθυσμιακές ομάδες. Και να τα αποτελέσματα...
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ένας Αλβανός «λάθρο» εξομολογείται

Ο ελληνικός ρατσισμός / Ένας Αλβανός «λάθρο» εξομολογείται

Η αλβανική μετανάστευση στην Ελλάδα και το αντίκτυπό της σε Έλληνες κι Αλβανούς μέσα από τη συγκινητική αυτοβιογραφία του Φατός Ρόσα «Εγώ, ο Λαθρομετανάστης» (εκδ. Ελεύθερος Τύπος), μια μαρτυρία δυνατή που καθηλώνει με την παραστατικότητα, την αμεσότητα και την ευστοχία της
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η αθώωση των αστυνομικών που συμμετείχαν στην εκκένωση του Συντάγματος το '11 έχει πολλές σημασίες

Casus Belli / Γιατί η αθώωση των αστυνομικών που συμμετείχαν στην εκκένωση του Συντάγματος το '11 έχει πολλές σημασίες

Η αθωωτική απόφαση των δεκαοκτώ αστυνομικών που κατηγορούνταν για βιαιότητες κατά την επιχείρηση εκκένωσης της κατειλημμένης πλατείας Συντάγματος τον Ιούλιο του ’11 δεν εξέπληξε κανέναν και απογοήτευσε όποιον τυχόν έλπιζε σε ένα νέο ύφος και ήθος από πλευράς εξουσίας
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η προοπτική αναδοχής παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια και ο συντηρητισμός του πολιτικού συστήματος

Casus Belli / Η προοπτική αναδοχής παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια και ο συντηρητισμός του πολιτικού συστήματος

Σκέψεις σχετικά με το επίμαχο νομοσχέδιο αναδοχής για τα ζευγάρια που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, με αφορμή την 6η Γιορτή Οικογενειών Ουράνιο Τόξο στην Ακαδημία Πλάτωνος
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσο πιθανό είναι το σενάριο ενός Γ' Παγκοσμίου Πολέμου;

Casus Belli / Πόσο πιθανό είναι το σενάριο ενός Γ' Παγκοσμίου Πολέμου;

Από την κεντρική Αφρική ως την Αραβική χερσόνησο, από την Άπω ως τη Μέση Ανατολή κι από τον Καύκασο ίσαμε τη «δικιά μας» γειτονιά μυρίζει μπαρούτι. Πόσο πιθανός είναι άραγε ένας μεγάλος, τοπικός ή και παγκόσμιος πόλεμος και τι μορφή θα έχει; Κι αν έχει ήδη ξεκινήσει;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεροληπτεί η ελληνική δικαιοσύνη υπέρ της ακροδεξιάς;

Αρχείο / Μεροληπτεί η ελληνική δικαιοσύνη υπέρ της ακροδεξιάς;

Κρίνουν άραγε οι δικαστές τους κατηγορούμενους για πολιτική βία και τρομοκρατικές ενέργειες ισότιμα κι αντικειμενικά ή ανάλογα, εν πολλοίς, με την ιδεολογική τους προέλευση; Δύο ευαισθητοποιημένοι στα κοινά δικηγόροι και ο πρώην γ.γ. Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταθέτουν την άποψή τους
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ρητορική μίσους και ρατσιστικός λόγος στην Ελλάδα: ένα μικρό χρονικό

Casus Belli / Ρητορική μίσους και ρατσιστικός λόγος στην Ελλάδα: ένα μικρό χρονικό

Με αφορμή αφενός την πρωτόδικη καταδίκη των δραστών των πρόσφατων ρατσιστικών κρουσμάτων κατά προσφύγων στη Χίο με βάση τον αντιτρατσιστικό, αφετέρου τις εκθέσεις για το 2016 τόσο του Δικτύου Καταγραφής Ρατσιστικών Περιστατικών όσο και του Παρατηρητηρίου Ρατσιστικών Εγκλημάτων, ιδού ένα σύντομο «χρονικό» των κηρυγμάτων μίσους, του ρατσιστικού λόγου και των δράσεων εναντίον τους
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

17 σχόλια
" Το πιο ανησυχητικό είναι τι θα συμβεί αν αύριο στη θέση της Ηριάννας και του Περικλή βρεθούν τυλιγμένοι σε μια κόλλα χαρτί κάποιοι λιγότερο νέοι και ωραίοι, λιγότερο κινηματικά «δημοφιλείς», με λιγότερους φίλους, αλληλέγγυους και «πλάτες», με πιο άσημη καταγωγή, με τα πλήρη στοιχεία τους εξαρχής στη φόρα, με πιο αδύναμη φωνή και μικρότερη απήχηση στα ΜΜΕ. Πηγή: www.lifo.gr "Θοδωρή, για να μη είναι ανησυχητικό το αύριο, καθένας από εμάς πρέπει να κάνει τη δουλειά του. Εσείς οι δημοσιογράφοι (και πιστεύω ότι είστε πολλοί εσείς που δεν εντάσσεστε στην κατηγορία "αλήτες.ρουφιάνοι δημοσιογράφοι") να επαγρυπνείτε και να αποκαλύπτετε τις παραβιάσεις και τις εκτροπές της εξουσίας, και εμείς να κινητοποιούμαστε για προλαμβάνουμε ή να μειώνουμε τις προσβολές της ελευθερίας και της προσωπικότητας που υφίστανται αθώοι. Αν μάλιστα καταστεί κάποτε δυνατόν να κάνει πραγματικά τη δουλειά της και η συντριπτική πλειονότητα των αστυνομικών και των δικαστών, σεβόμενοι πραγματικά και εφαρμόζοντας τους νόμους, τότε θα κατορθώσουμε να ζήσουμε σε μια πολύ καλύτερη κοινωνία (ανέκαθεν μου άρεσε να ονειρεύομαι).
Ειλικρινά έχεις γνωρίσει στη ζωή σου έστω και έναν αστυνομικό ή έστω και έναν δικαστή;Ή νομίζεις ότι αυτούς τους φέρνουμε μεταγραφή από αλλού; Ότι δεν είναι Έλληνες πολίτες που έχουν μεγαλώσει εδώ, ανάμεσά μας.Οι δημοσιογράφοι ας ξεκινήσουν από το να μας ενημερώσουν ποιοι συνάδελφοί τους είναι payrollάδες, ήτοι αμείβονται από κόμματα ή άλλα κέντρα για να λένε όσα λένε, κι ας λύσουν μετά και τα μυστήρια της Μπεγκούμ. Ας μας μιλήσουν μια φορά ανοιχτά για το από που και πως χρηματοδοτούνται κάτι εφημερίδες των 1000 -στην καλύτερη- φύλλων.Ας διασταυρώσουν μια φορά πληροφορίες, από το να λένε ό,τι νάναι ή ό,τι άκουσαν κάπου ή να μεταφέρουν απόψεις άλλων με την υπογραφή τη δικιά τους, κι ας αφήσουμε όλοι μαζί συνθήματα και αφορισμούς για τους "άλλους".
κανένας από όσους αναφέρεις δεν θα μπορούσε να είναι ακροαριστερός, οι εφημερίδες που πουλάνε ελάχιστα είναι (ΚΑΘΟΛΟΥ συμπτωματικώς) το "Μακελειό" κι ο "Φιλελεύθερος", κανένα κόμμα δεν μπορεί να πληρώνει αναρχικά έντυπα, όσο για διασταυρώσεις φτάνει να θυμηθούμε τον αστυνομικό δημοσιογράφο που έλεγε για μια "γιάφκα κομπλέ" για να τελειώνει κάθε συζήτηση
Όχι αδερφέ, δεν θα απαντάς ο,τι γουστάρεις και τα άλλα αβαβα.Σουχω κάνει λιστες με ερωτήματα. Θέλω να απαντήσεις.ΥΓ Χίλια φύλλα έχει σήμερα η Αυγή που μέτοχος της είναι υπεράκτια εταιρεία. Έχω γνωρίσει πχ αυτοφωρακηδες δικηγόρους του ΣΥΡΙΖΑ, ήτοι δικηγόρους που βγαζαν οξω τα "παιδιά" και μετα οι ίδιοι γίναν "σύμβουλοι". Δεν περιμένω επιβεβαίωση από κάπου. Δημοσιοποίηση αρμοδιως περιμενω. Με ονόματα. Ξέρω ότι υπάρχουν payrollαδες. Αυτοκαθαρση περιμένω.
Οι συκοφαντίες, η δολοφονία χαρακτήρων και τα διαδικτυακά λυντσαρίσματα ταιριάζουν στους Αγανακτισμένους, στους χρυσαβγίτες και τα ακροδεξιά τρολ, στα συριζοτρόλ και στους συριζοκήνσορες που ρίχνουν κάθε τόσο λάσπη και κλείνουν πονηρά το μάτι--εκφέροντας πχ τις φορτισμένες λέξεις "Ζήμενς", "Οφσόρ", "Νοβάρτις" (ενίοτε δε, υπερθεματίζουν παραβιάζοντας ανοιχτές πόρτες και παριστάνουν τους σοβαρούς). Ας μην παίζουμε λοιπόν το παιχνίδι τους και τούς κάνουμε μάγκες, ειδικά όσοι (υποτίθεται ότι) πιστεύουμε στο κράτος δικαίου και στο τεκμήριο της αθωότητος.
Μπορώ να συζητήσω όλες τις απόψεις εκτός από αυτές που κλείνουν το μάτι στην παράνομη βία.Το να υπάρχει ένα μπλοκ που κόπτεται μόνιμα και μόνο για την Ηριάννα, την άδεια του Κουφοντίνα και τις συνθήκες κράτησης του Ξηρού είναι το ανάστροφο των "αγανακτισμένων πολιτών" του πάλαι ποτέ κραταιού mega.Οι "αγανακτισμένοι πολίτες" που πλακώναν στις μάπες μετανάστες ή αναρχικούς γίναν "συλλογικότητες" ή "ακτιβιστές". Το mega έγινε ΕΡΤ και Αυγή. Παραλίγο το mega να παραμείνει mega, αλλάζοντας απλά στρατόπεδο, για όποιον έχασε το στόρυ με τις άδειες. Και τότε και τώρα υπάρχει διαπλοκή/άμεση σχέση πολιτικής βίας και υποστήριξής της από ΜΜΕ.Δεν θα νιώσω ποτέ άσχημα διότι δείχνω με το δάχτυλο αυτόν που δεν έχει πρόβλημα να σηκώσει πιστόλι ή αυτόν που πάντα δικαιολογεί αυτόν που σηκώνει πιστόλι ή είναι μόνιμος αρνητής της ενοχής του πρώτου. Εκτός από τον νομικό πολιτισμό υπάρχει και ο απλός πολιτισμός που κινδυνεύει άμεσα από τα πιστόλια και τους έμμεσους και άμεσους υποστηρικτές των πιστολιών.Αντίθετα πιστεύω ότι πρέπει να λέμε τα πράγματα ως έχουν.Η Ηριάννα κρίθηκε αθώα. Τελεία.Έχει αποδειχτεί ότι οι ΠΦ σκοτώνουν. Τελεία.Υπάρχουν άνθρωποι που υποστηρίζουν τους ΠΦ ή τη 17Ν και αντί να πουν ότι είναι υπέρ της φυσικής δολοφονίας πολιτικών αντιπάλων χρησιμοποιούν ευφημισμούς όπως "λαϊκοί αγωνιστές", "αλληλέγγυοι", "πολιτικοί ακτιβιστές" κτλ.Αυτή είναι η κοινωνική νομιμοποίηση της βίας. Την απεχθάνομαι.
Ευχαριστώ Γράφων--απευθυνόμουν σε όσους σχολίασαν την απόφαση της δικαιοσύνης, και όχι σε όσους σχολίασαν την αντικειμενικότητα του αρθρογράφου και τις αντιφάσεις στο συγκεκριμένο κείμενό του.
Το φοβερο είναι ότι εδώ και δύο μέρες δημοσιεύονται σχόλια μόνο της μιας μπάντας. Τα άλλα τα τρώει το έρεβος.Πάλι καλά πού ζούμε σε αστική δημοκρατία. Στην πηγάδα θάμασταν όλοι με τούτους τους wannabe πολποτηδες.
Το φοβερο είναι ότι εδώ και δύο μέρες δημοσιεύονται σχόλια μόνο της μιας μπάντας. Τα άλλα τα τρώει το έρεβος. Πηγή: www.lifo.grΚάτι είναι και αυτό.Τουλάχιστον τώρα ξέρεις ποιος είναι τι και με ποιους.Κράτα γερά!
ζήτα, αγαπητέ, να σε πληροφορήσουν οι admin πόσα σχόλια μού έχουν κόψει και τα ξαναλέμε. Είναι φοβερό, όποτε σάς φτύνουν κατάμουτρα με τα σχόλια είστε ε΄τοιμοι να τα ρίξετε στο site που κάθε άλλο παρά αριστερό είναι, και η μόνη σας χολή είναι ()όλως συμπτωματικά σε έναν από τους ελάχιστους συντάκτε που κάνουν πραγματικό ρεπορτάζ, υπογράφουν τεκμηριωμένα άρθρα και δεν συντάσσονται με την συνολική εικόνα της lifo. Θα πάθουν κάποια στιγμή τα νεύρα σας από την πολλή οργή και θα καταντήσετε κλώνοι του Θάνου Τζήμερου και της Έλιας Ζερβού...
Βρέθηκα(παρασυρόμενος από παρέα) σε μία από τις συναυλίες/δράσεις αλληλέγγυων για την συγκεκριμένη κοπέλα.Το κεντρικό αφήγημα ήταν πως η κοπέλα είναι αθώα ,δεν είχε καμιά σχέση με την Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς και κρατείται παράνομα και άδικα.Ως εδώ καλά.Το θέατρο του παραλόγου ξεκίνησε όταν οι αλληλέγγυοι της ξεκίνησαν να φωνάζουν συνθήματα αποθέωσης των πυρήνων της φωτιάς(!). Νομίζω ότι αυτό τα λέει όλα για το τι συμβαίνει στη χώρα.
Ξέρω, όμως, ότι κάθε άνθρωπος που δίκαια διασώζεται από τα νύχια ενός συστήματος εξουσίας βαθιά διεφθαρμένου, αυταρχικού κι ανάλγητου είναι κέρδος για την κοινωνία. Πηγή: www.lifo.grΚέρδος για την κοινωνία είναι το ότι το "σύστημα", έστω και με καθυστέρηση, έστω και αν πλειστάκις και ομολογουμένως εμφανίζεται βαθιά, βαθύτατα διεφθαρμένο, αυταρχικό και ανάλγητο, εν προκειμένω και παρά τα προσκόμματα και τις προκαταλήψεις, εν τέλει λειτούργησε όπως έπρεπε και οι άνθρωποι αυτοί αθωώθηκαν, εφόσον δεν βρέθηκαν επαρκή ενοχοποιητικά στοιχεία εις βάρος τους - είτε επειδή δεν έπραξαν κάτι αξιόποινο, είτε επειδή αυτό δεν απεδείχθη. Όπως πολύ σωστά λέτε κι εσείς, αυτό που τη διαχωρίζει από τον νόμο της ζούγκλας και αποτελεί θεμέλιο λίθο της αστικής δικαιοσύνης είναι το τεκμήριο της αθωότητας. Της αστικής δικαιοσύνης. Που διέπεται από νόμους, έστω κι αν κάποιοι από αυτούς χρήζουν βελτίωσης, επανεξέτασης, αναθεώρησης, ακόμα και κατάργησης, αν χρειαστεί, προκειμένου ακριβώς να υπηρετούν αυτήν την (αστική) δικαιοσύνη. Η ύπαρξη της οποίας προϋποθέτει την ύπαρξη και λειτουργία αστικής Δημοκρατίας, όσο κι αν ο προσδιορισμός είναι απεχθής σε πολλούς που, όταν βρεθούν σε δύσκολη θέση, ξαφνικά θυμούνται, εκτιμούν και χρησιμοποιούν προς όφελός τους τα προτερήματα αυτού ακριβώς του προσδιορισμού, κάποιοι μάλιστα διατρανώνοντας την πρόθεσή τους να καταργήσουν ολοσχερώς είτε μόνο τον προσδιορισμό, είτε και το ουσιαστικό που ακολουθεί. Τα υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη, ως καλοί πολιτικάντηδες και μαστόρια στην υποκρισία σίγουρα παίξανε έναν ρόλο - ως συνήθως - μόνο που, ακριβώς επειδή είναι υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη, δεν κάνανε καθόλου καλά να ανακατευτούν (για άλλη μια φορά) σε χωράφια που δεν είναι δικά τους και αυτό ήταν ξεκάθαρη και μεγάλη ζημιά για την Δημοκρατία και την κοινωνία, εν αντιθέσει με την δική σας πεποίθηση. Κέρδος για την κοινωνία δεν είναι η μικροπολιτική που κάνουν κάποιοι βοσκοί προσδοκώντας να ξαναβάλουν στο μαντρί τα χαμένα πρόβατα προπαγανδίζοντας με οποιονδήποτε τρόπο την "αντισυστημικότητα" τους. Κέρδος για την κοινωνία είναι η απόφαση του δικαστηρίου. Τίποτε άλλο...
Το "τεκμήριο της αθωότητας" για το οποίο μιλάει με τα καλύτερα λόγια ο αρθρογράφος (και πολύ καλά κάνει κατά τη γνώμη μου), φαίνεται να πηγαίνει περίπατο στην περίπτωση της εισαγγελέος που σχεδόν καταδικάζεται(ελέω θεου
περίπατο πάει το τεκμήριο αθωότητας οιουδήποτε τολμά να είναι "απέναντι" όπως χαρακτηριστικά λέει ο συνειδητά και συστηματικά πολωτικός αρθρογράφος, ο οποίος αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα αποκλειστικά με όρους χαρακωμάτων.
Το τεκμήριο της αθωότητας αφορά πάντα ύποπτο ή κατηγορούμενο. Στην περίπτωση της εισαγγελέως, ασκείται απλά κριτική στα πεπραγμένα της, πράγμα που αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε πολίτη. Και έχει γιγάντια διαφορά το "καταδικάζω: αποδοκιμάζω με σφοδρότητα" που χρησιμοποιείται μεταφορικά από το κυριολεκτικό "καταδικάζω" που συνεπάγεται στέρηση της ελευθερίας. Πόσο μάλλον που απορώ που βρήκες το "ελέω θεού" (ωραίο ρητορικό σχήμα, δεν λέω, αλλά καλό είναι και να κολλάει λιγάκι και στην υπόθεση για την οποία μιλάμε)
Περιέργως αυτό που διδαχτήκαμε οι περισσότεροι είναι ότι η δικαιοσύνη είναι καλή όταν ευνοεί άτομα που συμπαθούμε ή ανοίκουμε στο ίδιο ιδεολογικό δόγμα σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση είναι τουλάχιστον απαράδεκτοί. Επίσης αν ο κατηγορούμενος είναι υποψήφιος διδάκτωρ ή έχει κάποιο άλλο τίτλο με αίγλη στον αριστερό χώρο δεν παύουμε να το επαναλαμβάνουμε. Τέλος όλοι μας είμαστε εν δυνάμει αναλυτές CSI και γνώστες σε ότι αφορά το dna και τα στοιχεία εγκλήματος.
στον εαυτό σας αναφέρεστε; οι αναρχικοί υποστηρίζουν ότι οι κοινωνικοί αγώνες είναι δίκαιοι ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ τού τι λέει η αστική δικαιοσύνη. Αν εσείς υποστηρίζετε ακριβώς το αντίθετο, δεν έχετε παρά να το πείτε ευθαρσώς
Οι αναρχικοί δεν έχουν ορίσει ποτέ τι είναι κοινωνικός αγώνας. Η ληστεία τράπεζας είναι; Η αποστολή βόμβας και ο παρα λίγο θανάσιμος τραυματισμός πρώην πρωθυπουργου; Η κατά λάθος δολοφονία νεαρού μετανάστη;Πόσες και τι ειδους παράπλευρες απώλειες είναι αποδεκτές; Από πού νομιμοποιούνται για κοινωνικούς αγώνες; Στο όνομα ποιου τους κάνουν αφού σε εκλογές δεν παίρνουν πάνω από 1%;Φτάνει το δούλεμα.
Προς ΓΡΑΦΟΝΤΑ:Εντελώς πληροφοριακά, στο αναρχικό χώρο υπήρχαν και εξακολουθούν να υπάρχουν πλήθος τάσεων και ρευμάτων, συχνά με τεράστιες διαφορές αναμεταξύ τους: από μηδενιστές ως αναρχοσυνδικαλιστές, από ιλεγκαλιστές μέχρι αναρχο-οικολόγους της αποανάπτυξης, έως χριστιανοαναρχικούς ή ελευθεριακούς διανοούμενους... Για να μην αναφερθούμε και σε ένα πλήθος πιτσιρικάδων χωρίς την παραμικρή ιδεολογική και θεωρητική εμβάθυνση που ψάχνει απλά μια ωραία ταμπέλα για να στεγάσει την λύσσα και την απελπισία του "No future destroy", όπως κραύγαζαν και οι Βρετανοί πανκ όταν η Θάτσερ κατέστρεφε τον κοινωνικό ιστό.Απ' ό,τι μαθαίνω, ακόμα και ο αναρχικός χώρος της Αθήνας είναι εξαιρετικά διασπασμένος. Γι' αυτό είναι μάλλον άστοχο να λέμε οι "αναρχικοί", όπως εξίσου άστοχο είναι να τσουβαλιάζονται αδιακρίτως όλα τα ρεύματα της Αριστεράς.
Σοβαρά ρε μαυρογατε υπάρχει πολυδιάσπαση;Γιατί δεν έχει βγει μια συλλογικότητα και να πει τον Χαμπίμπι τον έφαγε ο Τάδε ο Ταδοπουλος. Ή να περιφρουρήσει, κνίτικα όχι ελευθεριακα, μια πορεία ή να ζητήσει αστυνόμευση στα Εξάρχεια διότι η κατάσταση έχει ξεφύγει. Μια χαρά μονομπλοκ τους βλέπω στην συγκάλυψη. Πάντα αλληλέγγυοι με την ανομία.Είναι συστατικό κομμάτι της αναρχίας η βία αγαπητέ. Διότι επανάσταση δίχως βία δεν υπάρχει. Αλλιώς είσαι εθνικιστής μαζί με τον Γκάντι.Αν δεν γουστάρεις τη βία κανεις εκλογές, όχι εξέγερση.Και μην πούμε το παραμύθι με τον Κροπότκιν. Γενικά, όποιος έχει απορία ας ζήσει στην Αθήνα. Όχι στο Χαλάνδρι ή στην Αγία Παρασκευή. Πες εγώ είμαι &+);¢|√© ισχύει το ίδιο και για τις στατιστικές που λένε ότι η αριστερή βία έχει ξεφύγει στην Ελλάδα; Μην μου πεις για τον Κροποτκιν. Να μου πεις για το Βοξ. Όχι θεωρητικισμους. Να μου πεις αν το nosotros έχει ρίξει πόρτα σε μπαχαλιστες.Έχει βγει ποτέ συλλογικότητα και να πει "είμαστε κατά των ενόπλων ληστειων σε τράπεζες"; Εδώ ο Τσίπρας, εν ενεργεία πρωθυπουργός, δεν πήγε να δει τον Παπαδήμο, πρώην πρωθυπουργό, που έφαγε βόμβα.Άσε τώρα. Μην δουλευόμαστε μεταξύ μας λες κι ήρθαμε από τη Χριστιανία. Στα Εξάρχεια περνοδιαβαινω εδώ και είκοσι τόσα χρόνια. Τόση μαλακια και αρρώστια ποτέ άλλοτε. Αρρώστια.
Εξάλλου αγαπητέ μαυρογατε δια των ερωτήσεων δίνω την δυνατότητα σε όλους τους έτσι αυτοπροσδιοριζομενους ή συμπαθούντες να πάρουν θέση απατωντας στα ερωτήματα.Αντ' αυτού οι διαφωνούντες (μάλλον ο ίδιος είναι) δεν μπαίνουν καν στον κόπο να απαντήσουν. Απλά παίζουν με τα χεράκια κάτω.Όποτε ρωτάς έναν αριστερό κάτι τέτοιο ποτέ δεν παίρνει θέση. Μπάλα στην εξέδρα. Κάτι αόριστα και γενικά.Εγώ το λεω: μου την σπάει η βία. Αριστερη-δεξια-κεντρωα. Όλες.
Αυγά Φαμπερζέ, οι αναρχικοί--και δη οι Ελληνάρες αναρχικοί που συχνάζουν στα Εξάρχεια, το Καρτιέ Λατέν (μουχαχα) των Αθηνών. Έκαστος και εκάστη μοναδικοί εις το είδος των.♫ Είμαστε Aνάρχες ξακουστοί παντούΚαι σ'αυτήν ακόμα την ΑγγλίανΚαι όσοι λόρδοι πέρασαν απ´το (γαλατικό) χωριόΜας εβγάλαν και φωτογραφίαν ♫♫ Είμαστε Ανάρχες ξακουσμένοικαι από την Γκάρντιαν δοξασμένοικαι οι κοινωνιολόγοι μας θαυμάζουνκι έρχονται εδώ και μας ξετάζουν ♫♫ Όλοι μας φορούμε μαύρη φορεσιάκαι μ’αυτή περνούμε τη ζωή μας,σπέρνουμε μολότοφ όλοι περισιάκαι την βρίσκουμε και μεταξύ μας ♫ [ρωτήστε την ανέραστη Σώτη]♫ Κι όποιος φιλελές ξενιτεμένοςέλθει με τα φλώρικα ντυμένοςάμα δεν φορεί τη φορεσιά μαςΕμείς θα τον σπάσουμε στο ξύλο ♫And so on.Βασισμένο στο (πολύ αστείο) Χιώτικο τραγουδάκι "Οι Πυργούσοι":https://tinyurl.com/y8dw9fqcΚαι οι στίχοι:https://tinyurl.com/y96cuw6k
Three are singing and two are dancing.Η Μασούρα έχει προτείνει αθώωση μελών του ΣΠΦ και έχει υπάρχει καταπέλτης στο ναυάγιο του ΔΥΣΤΟΣ. Αλλά αυτά για ανθρώπους που κάνουν πολιτική προπαγάνδα και δεν ενδιαφέρονται ποτέ για την αλήθεια είναι ψιλά γράμματα. Η ελευθερία της έκφρασης υπάρχει για να προστατεύει την ελευθερία της σκέψης. Προϋπόθεση, λοιπόν, είναι η σκέψη και όχι η αναπαραγωγή μισών αληθειών και ολόκληρων ψεμάτων. Στόχος όμως είναι οι παθιασμένες κουβέντες, τα πολλά εισαγωγικά ("") και η ανακίνηση παθών. Σε μια χώρα που είναι πρώτη στην Ευρώπη στην αναρχική τρομοκρατία είμαστε περήφανοι που βγαίνουν έξω "κοινωνικοί αγωνιστές" των οποίων dna βρέθηκε σε γεμιστήρα καλάσνικοφ, έστω και αν το δείγμα ήταν λίγο.Θα έχουμε για πάντα την άποψη ότι η δικαιοσύνη σιγοντάρει την ακροδεξιά κι ας έχουν συλληφθεί και (κατα)δικαστεί ο δολοφόνοι του Γρηγορόπουλου, του Φύσσα ή του Λουκμάν (σ.σ. η δίκη του συνεχίζεται).Κι ας είμαστε ανίδεοι για τις μισές και πλέον δολοφονίες της 17Ν, για τους νεκρούς της Marfin (προβοκάτσια, όλοι το ξέρουν αυτό), για τους δύο νεαρούς ΧΑίτες που φάγαν συνοπτικά αναρχικοί (ή επειδή είναι ΧΑίτες μπορούμε να τους σκοτώνουμε;), για το μικρό αφγανόπουλο στα Κάτω Πατήσια (παράπλευρη απώλεια), για τον Χαμπίμπι, για τους αστυνομικούς που έχουν δολοφονηθεί κατά καιρούς από ακροαριστερούς, για τους άπειρους εμπρησμούς του βιβλιοπωλείου του Άδωνι (ή επειδή διαφωνούμε με τον Άδωνι είναι ΟΚ να του καίμε το μαγαζί;), για τα μπάχαλα κάθε 17 Νοέμβρη, κάθε 6 Δεκέμβρη, κάθε Παρασκευή και Σάββατο, για τα καμένα αυτοκίνητα που υπάρχουν κάθε Δευτέρα στα Εξάρχεια.Όλοι κάνουν λες και αθωώθηκε από κάποιο λαϊκό δικαστήριο. Χρυσόψαρα αναφορικά με το γεγονός ότι η Ηριάννα αθωώθηκε από αυτούς που μέχρι χτες οι ίδιοι βρίζαν ως μεροληπτούντες, προβάλλοντας τις δικές τους ιδεοληψίες σε άλλους. Η Ηριάννα αθωώθηκε από τους ίδιους που αθωώσαν τον Θεοφίλου, τον Σερίφη και τόσους άλλους. Η Ηριάννα αθωώθηκε από την δικαιοσύνη της αστικής δημοκρατίας που, όσο ελλειμματική κι αν είναι, είναι το μοναδικό εχέγγυο φυσιολογικότητας και λογικής.Φτάνει το δούλεμα.
Και τελος παντως θεωρω αφορητη υποκρισια του αναρχικου χωρου οταν θελει να αποδωσει δικαιοσυνη αυτος να χρησιμοποιει - κυριολεκτικά - δημιους αλλα ταυτοχρονα να κατηγορει την αστικη δικαιοσυνη - με τα προβληματα και τις προσπαθειες βελτιωσης που πρεπει να γινουν - με αυτα τα εντυπωσιακα λογια τα οποια δεν εχουν σκοπο την βελτιωση της (αυτο θα το δεχομουν) αλλά την καταργηση της και την αντικατασταση τους απο την δικαιοσυνη που δειχνουν να αντιλαμβανονται: την γκιλοτινα του δημιου. Το προβλημα στον κοσμο ειναι οτι η υποτιθεμενη αντιεξουσια βρωμαει εξουσιασμο αρχομανια και ολοκληρωτισμο πολυ πιο βαρυ απο αυτον στον οποιο εναντιον μαχεται.
Φίλε atman, επιχειρηματολογείς για να σ'ακούσει ποιος; Οι υπερασπιστές της 17N; Αυτοί που έκαναν καριέρα να το παίζουν θύματα -παρεμπιπτόντως διορισμένοι όλοι στο δημόσιο, τόσο θύματα- και φτάσανε να πάρουν την κυβέρνηση αλλά όχι την εξουσία (sic);Η χώρα λατινοποιείται, ποιος δεν το βλέπει; Χρειάζεται να επιχειρηματολογούμε επ'αυτού;
Προς atman. Πραγματικά με πόνο ψυχής δεν έχω παρά να συμφωνήσω μαζί σας. Είμαι σίγουρος δε ότι πολλοί του "αντιεξουσιαστικού χώρου" στενοχωρήθηκαν με την απόφαση γιατί τους χαλάει το αφήγημα.Ο λοιδορημένος "Μεγαλέξαντρος" του Θόδωρου Αγγελόπουλου τα είχα πει όλα πριν από 38 χρόνια!
Εγω εχω στο μυαλο μου ενα τετοιο άνθρωπο: αυτον που εκτελεστηκε για πραγματικα ή φανταστικά εγκληματα με μια σφαιρα στο κεφαλι, προς δοξα του "κανενας ανθρωπος στις φυλακες" - φυσικα και οι φυλακες θα κλεισουν αν το τροπος απονομης της "αναρχικης" δικαιοσυνης ειναι οι εκτελεσεις.

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ