Θέλετε να κάνετε καλή εντύπωση στη συνέντευξη για δουλειά; Αποφύγετε αυτές τις 10 συμπεριφορές

Θέλετε καλύτερη συνέντευξη για δουλειά; Αποφύγετε αυτές τις 10 «απωθητικές» συμπεριφορές Facebook Twitter
Φωτ: Unsplash
0

Η συνέντευξη για δουλειά είναι αναμφισβήτητα το πιο σημαντικό μέρος της διαδικασίας πρόσληψης, καθώς μπορεί να καθορίσει ή να καταστρέψει την ικανότητά μας να κερδίσουμε μια θέση.

Υπάρχουν, ωστόσο, μερικά στοιχεία που συνιστούν καθοριστικούς παράγοντες για να μην «χαλάσει η συμφωνία» και που οι υπεύθυνοι προσλήψεων θα ήθελαν να γνωρίζουν οι υποψήφιοι.

Σύμφωνα με έρευνα της Paychex, υπάρχουν αρκετές «απωθητικές» συμπεριφορές που μπορούν να αποκλείσουν έναν υποψήφιο από τη διεκδίκηση μιας θέσης εργασίας. Η έρευνα, η οποία περιλάμβανε στοιχεία από περισσότερους από 200 διευθυντές προσλήψεων, διαπίστωσε ότι εκείνο που τους ενοχλεί περισσότερο σε ποσοστό 62% είναι η «έλλειψη προετοιμασίας για τη συνέντευξη».

«Η έλλειψη προετοιμασίας και η καθυστερημένη άφιξη έκαναν την μεγαλύτερη ζημιά στη πιθανότητα πρόσληψης ενός υποψηφίου», λέει η HR coach της Paychex,  Ρέιτσελ Σουίνι στο CNBC Make It. «Κάντε την έρευνά σας πριν τη συνέντευξη. Μάθετε κάποια στοιχεία για την εταιρεία, στην οποία περνάτε συνέντευξη και ετοιμάστε από πριν ερωτήσεις για να θέσετε στον υπεύθυνο πρόσληψης».

Με βάση την έρευνα, αυτά είναι τα 10 κορυφαία προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι διευθυντές προσλήψεων σε συνεντεύξεις:

  1. Έλλειψη προετοιμασίας για τη συνέντευξη (62%)
  2. Αργοπορία (61%)
  3. Κακές δεξιότητες προσοχής (56%)
  4. Αρνητική τοποθέτηση για πρώην εργοδότη ή συναδέλφους (42%)
  5. Ακατάλληλη γλώσσα (38%)
  6. Κομπασμός (36%)
  7. Υπερβολική αυτοπεποίθηση (33%)
  8. Μη υποβολή ερωτήσεων (33%)
  9. Ασυναρτησίες (30%)
  10. Έλλειψη οπτικής επαφής (25%)

Αν και η υπερβολική αυτοπεποίθηση είναι χαμηλότερα στη λίστα, η Ρέιτσελ Σουίνι λέει ότι εξακολουθεί να αποτελεί τεράστιο εμπόδιο για ορισμένους διευθυντές προσλήψεων και συμβουλεύει τους υποψηφίους να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία να είναι αυθεντικοί.

«Αντί να λέτε στους υπεύθυνους πρόσληψης τι θέλετε να κάνετε, δείξτε τους τα επιτεύγματά σας, παρέχοντας παραδείγματα. Επίσης, εξοικειωθείτε με την ερώτηση περί «αδυναμίας». Είναι μια ευκαιρία να δείξετε τον πραγματικό εαυτό σας».

Προτείνει επίσης σε όσους αναζητούν εργασία, να αφιερώσουν χρόνο για να δουλέψουν στην καλή οπτική επαφή.

«Η οπτική επαφή είναι σημαντικό μέρος της επικοινωνίας, ειδικά όταν πρόκειται για συνέντευξη. Το να κοιτάζετε τον άλλο στα μάτια πριν μιλήσετε, να κρατάτε το βλέμμα σας για 4 έως 5 δευτερόλεπτα κάθε φορά και να χρησιμοποιείτε χειρονομίες είναι μερικές από τις συμβουλές που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι υποψήφιοι για συνέντευξη», σημειώνει.

«Επίσης, εξασκηθείτε εκ των προτέρων. Χρησιμοποιήστε έναν ιστότοπο ή ένα πρόγραμμα όπου μπορείτε να καταγράφετε τον εαυτό σας και να προβάρετε τις απαντήσεις σας στη συνέντευξη. Όταν το παρακολουθήσετε, δώστε προσοχή στην οπτική επαφή, τις χειρονομίες, τον τόνο και την ταχύτητά σας», προσθέτει. 

Υπάρχουν επίσης ορισμένα χαρακτηριστικά των υποψηφίων που οι υπεύθυνοι προσλήψεων θεωρούν «πολύ σημαντικά», σύμφωνα με την έρευνα. Το 90% ενδιαφέρεται για τις δεξιότητες ενός υποψηφίου, ενώ η συμβατότητα με την ομάδα (79%), η προσωπικότητα (70%) και η επαγγελματική εμφάνιση (52%) είναι επίσης επιθυμητά χαρακτηριστικά.

Η Paychex εξηγεί ότι η «επαγγελματική εμφάνιση» μπορεί να είναι πλέον πιο ευέλικτη, καθώς πολλοί χώροι εργασίας έχουν αλλάξει την κουλτούρα τους λόγω πανδημίας.

«Η τηλεργασία έχει επίσης επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την αντίληψή μας περί επαγγελματικής εμφάνισης. Με τόσους ανθρώπους να εργάζονται από τους ιδιωτικούς χώρους τους, το πιο casual στιλ έχει γίνει αποδεκτό σε χώρους εργασίας σε όλη τη χώρα», καταλήγει η έκθεση.

Lifehacker
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ