ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Τα Zara απέσυραν καμπάνια μετά από κάλεσμα ακτιβιστών για μποϊκοτάζ λόγω Γάζας

Τα Zara απέσυραν καμπάνια μετά από κάλεσμα ακτιβιστών για μποϊκοτάζ λόγω Γάζας Facebook Twitter
Φωτ.: Instagram
0

Η εταιρεία Zara «κατέβασε» διαφημιστική καμπάνια που απεικόνιζε κούκλες με κομμένα μέλη και τυλιγμένα σε λευκό σεντόνι μετά της εκκλήσεις ακτιβιστών υπέρ της Παλαιστίνης για μποϊκοτάζ.

Οι επίμαχες εικόνες φιλοξενούνταν στην πρώτη σελίδα του site και της εφαρμογής της εταιρείας Zara αλλά μετά τις αντιδράσεις κατέβηκαν καθώς φέρεται να παρέπεμπαν σε εικόνες όπως είναι οι νεκροί στη Γάζα, τυλιγμένοι με σάβανα.

Η Inditex (ITX.MC), στην οποία ανήκει η Zara, είπε ότι η αλλαγή στο site και την εφαρμογή ήταν μέρος της συνήθους διαδικασίας ανανέωσης περιεχομένου χωρίς να σχολιάσει τις εκκλήσεις για μποϊκοτάζ και τη σύνδεση με την Παλαιστίνη.

Είπε ωστόσο ότι η συλλογή "Atelier" σχεδιάστηκε τον Ιούλιο και οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν τον Σεπτέμβριο. Ο πόλεμος μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς ξεκίνησε μετά τις 7 Οκτωβρίου.

Στον λογαριασμό της Zara ωστόσο στο Instagram δεκάδες χιλιάδες σχόλια επέκριναν την εταιρεία, δημοσίευσαν φωτογραφίες, παλαιστινιακές σημαίες, ενώ το "#BoycottZara" έγινε trend στα social media.

Σε μια από τις φωτογραφίες ένα μοντέλο απεικονίζεται να κρατά μία κούκλα τυλιγμένη σε λευκό σεντόνι ενώ μια άλλη απεικονίζει ένα μοντέλο χωρίς χέρια. Οι επικριτές είπαν ότι μοιάζουν με φωτογραφίες πτωμάτων με λευκά σάβανα στη Γάζα.

Η εταιρεία Zara είπε στην παρουσίαση της συλλογής στις 7 Δεκεμβρίου ότι ήταν εμπνευσμένη από την ανδρική μόδα των περασμένων αιώνων. Οι φωτογραφίες φαίνεται να δείχνουν ένα στούντιο καλλιτεχνών με σκάλες, υλικά συσκευασίας, ξύλινα κιβώτια και γερανούς και βοηθούς που φορούν φόρμες.

Οι φωτογραφίες, οι οποίες εμφανίστηκαν στην αρχική σελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος της εταιρείας Zara, δεν είναι πλέον διαθέσιμες στο site ή στην εφαρμογή.

Η αντίδραση υπογραμμίζει την αυξημένη ευαισθησία των διεθνών εμπορικών σημάτων, καθώς οι μάχες στη Γάζα εντείνονται και οι εκκλήσεις για μποϊκοτάζ των εταιρειών αυξάνονται. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Web Summit παραιτήθηκε τον Οκτώβριο μετά από σχόλια που έκανε για τη σύγκρουση Ισραήλ-Χαμάς.

Η συλλογή, με έξι σακάκια, είναι ένα από τα πιο ακριβά της Zara, με τιμή από 229 δολάρια για ένα γκρι μάλλινο σακάκι με χοντρά πλεκτά μανίκια, έως 799 δολάρια για ένα δερμάτινο μπουφάν με καρφιά.

Δεν είναι η πρώτη φορά ωστόσο που η εταιρεία εμπλέκεται σε ανάλογη διαμάχη. Η εταιρεία Zara πέρυσι δέχτηκε πυρά από ορισμένους Παλαιστίνιους και Ισραηλινούς όταν ο επικεφαλής του τοπικού franchise στο Ισραήλ φιλοξένησε μια εκδήλωση εκστρατείας για έναν υπερεθνικιστή πολιτικό.

Με πληροφορίες του Reuterts 

Διεθνή
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ