Απεργία της ΓΣΕΕ

Ο λόγος που θα πούμε «αντίο» σε αγαπημένα μας προϊόντα από το σούπερ μάρκετ

Ο λόγος που θα πούμε «αντίο» σε αγαπημένα μας προϊόντα από το σούπερ μάρκετ Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash.
0

Η ποικιλία των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία τρία χρόνια με κύριο παράγοντα, μεταξύ άλλων, τις αναταράξεις που προκάλεσε η πανδημία στις εφοδιαστικές αλυσίδες. 

Πιο συγκεκριμένα, κατά την αρχή της πανδημίας, παρατηρήθηκαν ελλείψεις σε στοκ προϊόντων όπως στο χαρτί τουαλέτας, το αλεύρι και τα αντισηπτικά λόγω του κύματος αγορών πανικού. Το κύμα αυτό μπορεί να μην είχε μεγάλη διάρκεια ζωής, αλλά οι ελλείψεις σε στοκ φαίνεται πως ήρθαν για να μείνουν καθώς δύο χρόνια μετά την αρχής της πανδημία, είναι πιο κοινές από ποτέ.

Πλέον, αυτό που παρατηρείται μάλλον περισσότερο δεν είναι τόσο οι ελλείψεις αλλά η απουσία ποικιλίας. Για παράδειγμα, μπορεί να βρείτε πολλές διαφορετικές μάρκες σοκολάτας γάλακτος, αλλά μόνο μία ή και καμία σοκολάτα με γέμιση μπανάνα.

Το φαινόμενο περιγράφεται ως SKU (stock-keeping unit) rationalization και αποτελεί τη «χρυσή τομή» ανάμεσα στα προϊόντα που θα ευχαριστήσουν τους καταναλωτές και θα αυξήσουν τις πωλήσεις, ενώ ταυτόχρονα θα περιορίζουν τα λειτουργικά έξοδα και τα προβλήματα με την εφοδιαστική αλυσίδα. Ωστόσο, οι επιλογές των προϊόντων πλέον σε ένα σούπερ μάρκετ δεν είναι απεριόριστες και ο αριθμός των μοναδικών προϊόντων μειώνεται.

Όπως αναφέρουν τα δεδομένα της 210 Αnalytics, ο αριθμός των επιλογών που έχει ένας καταναλωτής μπροστά του διαφέρει ανά κατηγορία προϊόντος και η πανδημία έχει παίξει και εδώ τον ρόλο της. 

Για παράδειγμα, υπάρχουν πλέον πολλές διαφορετικές επιλογές για παγωμένα τσάγια και ποτά με καφέ, λόγω του γεγονότος ότι ο κόσμος έμενε και δούλευε περισσότερο στο σπίτι και δεν έβγαινε έξω για να πάρει καφέ. Το ίδιο συμβαίνει με τα γλυκά και το τυρί, καθώς έρευνες έχουν δείξει ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας αυξήθηκε η κατανάλωση junk food.

Εκτός αυτού, ωστόσο, υπάρχει και το πρόβλημα με τους παραγωγούς οι οποίοι βάλλονται εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια από την πανδημία και πλέον και από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Όσο οι παραγωγοί δέχονται πλήγματα τόσο λιγότερο οι πωλητές λιανικού εμπορίου μπορούν να ελέγξουν ποια προϊόντα θα διαθέτουν, και αυτό είναι κάτι που αναμένεται να εδραιωθεί.

Μια στρατηγική των παραγωγών για να αντέξουν την πολύπλοκη αυτή κατάσταση που έχει δημιουργήσει η πανδημία είναι να απλοποιήσουν τη ροή εργασίας.

Αυτό σημαίνει ότι μειώνονται οι ποικιλίες που παράγονται, για παράδειγμα είτε σε γεύσεις είτε σε επιλογές συσκευασίας. Θα έχετε την αγαπημένη σας κέτσαπ, αλλά δε θα έχετε την έξτρα καυτερή κόκκινη σάλτσα με πιπεριές τσίλι.

Στο πλαίσιο αυτό, τα άδεια ράφια και οι λιγότερες επιλογές ανάμεσα σε προϊόντα αποτελούν το χαρακτηριστικό της οικονομίας της πανδημίας και φαίνεται πως οι παράγοντες που το προκάλεσαν θα παραμείνουν, ακόμα και όταν η απειλή του κορωνοϊού σταματήσει να είναι τόσο άμεση. Με βάση αυτές τις εκτιμήσεις, η εποχή των ατέλειωτων επιλογών στο σούπερ μάρκετ μάλλον έφτασε στο τέλος της.

Με πληροφορίες από Business Insider

Διεθνή
0

Απεργία της ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται»- Ζήτημα χρόνου τα ισραηλινά αντίποινα κατά του Ιράν

Διεθνή / «Θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται»- Ζήτημα χρόνου τα ισραηλινά αντίποινα κατά του Ιράν

H Wall Street Journal σε δημοσίευμά της ανέφερε ότι Αμερικανοί και δυτικοί αξιωματούχοι αναμένουν ότι το Ισραήλ θα απαντήσει γρήγορα στην επίθεση του Ιράν, πιθανότατα ακόμη και σήμερα
NEWSROOM
Σίδνεϊ: Δυσκολευόταν να συνάψει σχέσεις με γυναίκες, λένε οι γονείς του 40χρονου δράστη

Διεθνή / Σίδνεϊ: Δυσκολευόταν να συνάψει σχέσεις με γυναίκες, λένε οι γονείς του 40χρονου δράστη

Οι γονείς του 40χρονου Τζόελ Κάουτσι, που αφαίρεσε τη ζωή έξι ανθρώπων σε εμπορικό κέντρο του Σίδνεϊ, παραδέχονται πως ο γιος τους «ήταν ένα τέρας», που μισούσε τις γυναίκες
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ