Ο λόγος που θα πούμε «αντίο» σε αγαπημένα μας προϊόντα από το σούπερ μάρκετ

Ο λόγος που θα πούμε «αντίο» σε αγαπημένα μας προϊόντα από το σούπερ μάρκετ Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash.
0

Η ποικιλία των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία τρία χρόνια με κύριο παράγοντα, μεταξύ άλλων, τις αναταράξεις που προκάλεσε η πανδημία στις εφοδιαστικές αλυσίδες. 

Πιο συγκεκριμένα, κατά την αρχή της πανδημίας, παρατηρήθηκαν ελλείψεις σε στοκ προϊόντων όπως στο χαρτί τουαλέτας, το αλεύρι και τα αντισηπτικά λόγω του κύματος αγορών πανικού. Το κύμα αυτό μπορεί να μην είχε μεγάλη διάρκεια ζωής, αλλά οι ελλείψεις σε στοκ φαίνεται πως ήρθαν για να μείνουν καθώς δύο χρόνια μετά την αρχής της πανδημία, είναι πιο κοινές από ποτέ.

Πλέον, αυτό που παρατηρείται μάλλον περισσότερο δεν είναι τόσο οι ελλείψεις αλλά η απουσία ποικιλίας. Για παράδειγμα, μπορεί να βρείτε πολλές διαφορετικές μάρκες σοκολάτας γάλακτος, αλλά μόνο μία ή και καμία σοκολάτα με γέμιση μπανάνα.

Το φαινόμενο περιγράφεται ως SKU (stock-keeping unit) rationalization και αποτελεί τη «χρυσή τομή» ανάμεσα στα προϊόντα που θα ευχαριστήσουν τους καταναλωτές και θα αυξήσουν τις πωλήσεις, ενώ ταυτόχρονα θα περιορίζουν τα λειτουργικά έξοδα και τα προβλήματα με την εφοδιαστική αλυσίδα. Ωστόσο, οι επιλογές των προϊόντων πλέον σε ένα σούπερ μάρκετ δεν είναι απεριόριστες και ο αριθμός των μοναδικών προϊόντων μειώνεται.

Όπως αναφέρουν τα δεδομένα της 210 Αnalytics, ο αριθμός των επιλογών που έχει ένας καταναλωτής μπροστά του διαφέρει ανά κατηγορία προϊόντος και η πανδημία έχει παίξει και εδώ τον ρόλο της. 

Για παράδειγμα, υπάρχουν πλέον πολλές διαφορετικές επιλογές για παγωμένα τσάγια και ποτά με καφέ, λόγω του γεγονότος ότι ο κόσμος έμενε και δούλευε περισσότερο στο σπίτι και δεν έβγαινε έξω για να πάρει καφέ. Το ίδιο συμβαίνει με τα γλυκά και το τυρί, καθώς έρευνες έχουν δείξει ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας αυξήθηκε η κατανάλωση junk food.

Εκτός αυτού, ωστόσο, υπάρχει και το πρόβλημα με τους παραγωγούς οι οποίοι βάλλονται εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια από την πανδημία και πλέον και από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Όσο οι παραγωγοί δέχονται πλήγματα τόσο λιγότερο οι πωλητές λιανικού εμπορίου μπορούν να ελέγξουν ποια προϊόντα θα διαθέτουν, και αυτό είναι κάτι που αναμένεται να εδραιωθεί.

Μια στρατηγική των παραγωγών για να αντέξουν την πολύπλοκη αυτή κατάσταση που έχει δημιουργήσει η πανδημία είναι να απλοποιήσουν τη ροή εργασίας.

Αυτό σημαίνει ότι μειώνονται οι ποικιλίες που παράγονται, για παράδειγμα είτε σε γεύσεις είτε σε επιλογές συσκευασίας. Θα έχετε την αγαπημένη σας κέτσαπ, αλλά δε θα έχετε την έξτρα καυτερή κόκκινη σάλτσα με πιπεριές τσίλι.

Στο πλαίσιο αυτό, τα άδεια ράφια και οι λιγότερες επιλογές ανάμεσα σε προϊόντα αποτελούν το χαρακτηριστικό της οικονομίας της πανδημίας και φαίνεται πως οι παράγοντες που το προκάλεσαν θα παραμείνουν, ακόμα και όταν η απειλή του κορωνοϊού σταματήσει να είναι τόσο άμεση. Με βάση αυτές τις εκτιμήσεις, η εποχή των ατέλειωτων επιλογών στο σούπερ μάρκετ μάλλον έφτασε στο τέλος της.

Με πληροφορίες από Business Insider

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Politico: Οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης προετοιμάζονται για τον πόλεμο

Διεθνή / Politico: Οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης προετοιμάζονται για τον πόλεμο

Ποιες χώρες μετατρέπουν υπόγεια σε χειρουργεία, εκπαιδεύουν προσωπικό στην αντιμετώπιση πολεμικών τραυμάτων και εξοπλίζονται με αλεξίσφαιρα γιλέκα, γεννήτριες ρεύματος και κινητές ιατρικές μονάδες για μαζικά περιστατικά
LIFO NEWSROOM
Επιστρέφουν οι τελευταίοι ακτιβιστές του Madleen μετά την ισραηλινή αναχαίτιση καθ’ οδόν προς τη Γάζα

Διεθνή / Επιστρέφουν οι τελευταίοι ακτιβιστές του Madleen μετά την ισραηλινή αναχαίτιση καθ’ οδόν προς τη Γάζα

Το Ισραήλ απέλασε όλους τους επιβαίνοντες του πλοίου που επιχείρησε να μεταφέρει συμβολική ποσότητα ανθρωπιστικής βοήθειας στον αποκλεισμένο παλαιστινιακό θύλακα
LIFO NEWSROOM
Με νεροπίστολα στους τουρίστες. χιλιάδες Ισπανοί διαδηλώνουν ενάντια στον υπερτουρισμό

Διεθνή / Με νεροπίστολα στους τουρίστες, χιλιάδες Ισπανοί διαδηλώνουν ενάντια στον υπερτουρισμό

Πολίτες στη Βαρκελώνη και τη Μαγιόρκα «ψέκασαν» με νεροπίστολα ανυποψίαστους τουρίστες, διαδηλώνοντας ενάντια στον μαζικό τουρισμό που, όπως λένε, τους εκτοπίζει από τα σπίτια και τις γειτονιές τους. Ανάλογες κινητοποιήσεις έγιναν σε Λισαβόνα και Βενετία
LIFO NEWSROOM
Η κυβέρνηση Τραμπ εξετάζει την προσθήκη 36 χωρών στη λίστα ταξιδιωτικής απαγόρευσης - Ποιες είναι

Διεθνή / Η κυβέρνηση Τραμπ εξετάζει την προσθήκη 36 χωρών στη λίστα ταξιδιωτικής απαγόρευσης - Ποιες είναι

Ρεπορτάζ του Reuters αποκαλύπτει νέο διευρυμένο κύμα περιορισμών εισόδου με αιτιολογία την εθνική ασφάλεια και τη συνεργασία σε θέματα ταυτοποίησης και απελάσεων
LIFO NEWSROOM