Η νέα εκπαιδευτική καμπάνια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ξεκινά με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Καταναλωτή

Η νέα εκπαιδευτική καμπάνια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ξεκινά με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Καταναλωτή Facebook Twitter
0

ADVERTORIAL

Την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Καταναλωτή, που γιορτάζεται στις 15 Μαρτίου κάθε χρόνο εδώ και σχεδόν 40 χρόνια, επέλεξε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EC) για να ξεκινήσει μια νέα εκπαιδευτική εκστρατεία που αποτελείται από τέσσερα βίντεο, με στόχο να ενισχύσει τη δυνατότητα των καταναλωτών σε ολόκληρη την Ε.Ε., τη Νορβηγία και την Ισλανδία, να λαμβάνουν καλύτερες και πιο ενημερωμένες αποφάσεις για σημαντικά θέματα που αφορούν την κατανάλωση.

Η έναρξη της καμπάνιας με τίτλο «Το μέλλον σου. Η επιλογή σου.» (Your future. Your choice.) ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας για τα Δικαιώματα του Καταναλωτή παρέχει μια σημαντική ευκαιρία για ευαισθητοποίηση σχετικά με τα δικαιώματα και τις ανάγκες των καταναλωτών και για διαμαρτυρία ενάντια στις πιθανές καταχρήσεις της αγοράς και σε κοινωνικές αδικίες που υπονομεύουν αυτά τα δικαιώματα.

Η θεματολογία των τεσσάρων βίντεο καλύπτει: την ασφάλεια στο Διαδίκτυο, την προστασία δεδομένων, τη γνώση για χρηματοοικονομικά θέματα και τη βιώσιμη κατανάλωση. Η κρίση της πανδημίας COVID-19 κατέδειξε ότι η ψηφιοποίηση μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές, αλλά κρύβει και κινδύνους όπως παραπλάνηση και απάτες. Την ίδια στιγμή, η πανδημία έχει επιταχύνει και την ανάγκη προώθησης της γνώσης γύρω από χρηματοοικονομικά θέματα ως ουσιαστικό εργαλείο για να μπορούν τα άτομα να διαχειρίζονται πιο αποτελεσματικά τις οικονομικές τους υποθέσεις.

Μια άλλη ενδιαφέρουσα πτυχή είναι η μείωση της ρύπανσης που παρατηρήθηκε κατά τις περιόδους των lockdown, η οποία ώθησε τους καταναλωτές να σκεφτούν πώς να διατηρήσουν και να ενισχύσουν τις θετικές επιπτώσεις της βιωσιμότητας μακροπρόθεσμα, στην μετά την πανδημία εποχή.

Η εκπαιδευτική εκστρατεία της E.Ε, που θα αξιοποιήσει πολλά και διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας, θα διαρκέσει από τις 15 Μαρτίου έως τις 21 Μαΐου και θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με πλήθος ευρωπαϊκών φορέων, όπως πανευρωπαϊκές οργανώσεις καταναλωτών και νέων και αντίστοιχες εθνικές οργανώσεις. Την καμπάνια συντονίζει η Υπηρεσία Καταναλωτών, Υγείας, Γεωργίας και Τροφίμων (Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency – CHAFEA) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τη διαχειρίζεται η Γενική Διεύθυνση Δικαιοσύνης και Καταναλωτών (DG JUST). Η θεματολογία των βίντεο βασίζεται σε ιδέες που υποβλήθηκαν από οργανώσεις καταναλωτών και νέων μέσω ενός ευρωπαϊκού διαγωνισμού που πραγματοποιήθηκε το 2020.

Την Παγκόσμια Ημέρα του Καταναλωτή ξεκινά η νέα εκπαιδευτική καμπάνια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Facebook Twitter

Τον Νοέμβριο του 2020 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε τη Νέα Ατζέντα για τους Καταναλωτές, επιδιώκοντας την αντιμετώπιση προβλημάτων και τον καθορισμό νέων τρόπων ενίσχυσης της προστασίας των καταναλωτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας αλλά και μετά από αυτήν. Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι να ανταποκριθεί στις ανάγκες των καταναλωτών και να επιτρέψει στο κοινό να διαδραματίσει ενεργό ρόλο στην ενημέρωση σχετικά με τις επιλογές που μπορεί να κάνει, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στον «πράσινο» (περιβαλλοντικό) και τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

Για να παρακολουθήσετε τα βίντεο, διάρκειας ενός λεπτού, επισκεφθείτε τα παρακάτω links:

Βιώσιμη κατανάλωση

Γνώση για χρηματοοικονομικά θέματα

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Προστασία Δεδομένων

Την Παγκόσμια Ημέρα του Καταναλωτή ξεκινά η νέα εκπαιδευτική καμπάνια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Facebook Twitter

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα για την καμπάνια και να λάβετε χρήσιμες πληροφορίες μέσω της ιστοσελίδας: https://ec.europa.eu/info/consumer-resources.

Σχετικά με την Νέα Ατζέντα για τους Καταναλωτές

Η Νέα Ατζέντα θέτει ένα μακροπρόθεσμο όραμα και εισάγει συγκεκριμένες δράσεις για την προστασία των καταναλωτών και την ενδυνάμωση τους προκειμένου να διαδραματίσουν ενεργό ρόλο. Υπάρχουν πέντε βασικοί τομείς στη Νέα Ατζέντα Καταναλωτών, οι οποίοι εστιάζουν σε δράσεις που θα αναλάβει η Ε.Ε. έως το 2025 για την προστασία των Ευρωπαίων καταναλωτών. Αυτοί είναι:

1. Πράσινη μετάβαση: Ενίσχυση του ενεργού ρόλου των καταναλωτών

2. Ψηφιακός μετασχηματισμός: Διασφάλιση ότι οι καταναλωτές είναι τόσο προστατευμένοι στο Διαδίκτυο όσο είναι όταν βρίσκονται εκτός σύνδεσης

3. Αποτελεσματική επιβολή και αποκατάσταση: Εξασφάλιση ότι όλοι οι καταναλωτές επωφελούνται πλήρως από τα δικαιώματά τους

4. Ευαλωτότητα των καταναλωτών: Ενίσχυση της ευαισθητοποίησης των καταναλωτών και κάλυψη των αναγκών διαφορετικών ομάδων καταναλωτών

5. Προστασία των καταναλωτών σε παγκόσμιο πλαίσιο: Προώθηση υψηλού επιπέδου προστασίας των καταναλωτών στο εξωτερικό

Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά μπορείτε να βρείτε στο: https://ec.europa.eu/info/policies/consumers/consumer-protection/consumer-strategy_en.

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αμερικανικό «στοπ» στις ευκαιρίες της Ουκρανίας — Η δοκιμασία μετά τη συνάντηση Τραμπ – Ζελένσκι

Διεθνή / Αμερικανικό «στοπ» στις ευκαιρίες της Ουκρανίας - Η δοκιμασία μετά τη συνάντηση Τραμπ και Ζελένσκι

Η συνάντηση, αν και δεν έφερε τις μεγάλες εξαγγελίες που ήλπιζε το Κίεβο, έδειξε ότι οι δύο ηγέτες επιχειρούν να διατηρήσουν ανοιχτό τον δίαυλο επικοινωνίας
LIFO NEWSROOM
Η νέα ενεργειακή ισορροπία στην Ευρώπη: Ποιοι εξάγουν και ποιοι εισάγουν ρεύμα

Διεθνή / Η νέα ενεργειακή ισορροπία στην Ευρώπη: Ποιοι εξάγουν και ποιοι εισάγουν ρεύμα

Η Ευρώπη επαναχαράσσει τον ενεργειακό της χάρτη: ποια κράτη εξάγουν και ποια εισάγουν ηλεκτρική ενέργεια, πώς επηρεάζει η πράσινη μετάβαση και γιατί η Γαλλία έγινε ο μεγαλύτερος εξαγωγέας στον κόσμο
LIFO NEWSROOM
Μαδαγασκάρη: Πώς η έλλειψη νερού μετέτρεψε μια εξέγερση της Gen Z σε στρατιωτικό πραξικόπημα

Διεθνή / Μαδαγασκάρη: Πώς η έλλειψη νερού μετέτρεψε μια εξέγερση της Gen Z σε στρατιωτικό πραξικόπημα

Μια φοιτητική διαμαρτυρία για την έλλειψη νερού στο Πανεπιστήμιο της Ανταναναρίβο εξελίχθηκε σε μαζική εξέγερση που ανέτρεψε τον πρόεδρο της Μαδαγασκάρης, Αντρί Ραζοελίνα
LIFO NEWSROOM
Ο Ζελένσκι έδειξε στον Τραμπ χάρτες με πιθανούς στόχους εντός της Ρωσίας

Διεθνή / Ο Ζελένσκι έδειξε στον Τραμπ χάρτες με πιθανούς στόχους εντός της Ρωσίας

Οι χάρτες περιλαμβάνουν «σημεία πίεσης για τη ρωσική άμυνα και τη στρατιωτική οικονομία που θα μπορούσαν να στοχοποιηθούν ώστε να αναγκαστεί ο Πούτιν να βάλει τέλος στον πόλεμο»
LIFO NEWSROOM
Τεχνητή Νοημοσύνη στην Υγεία: Μπορεί να σώσει τους γιατρούς από burnout;

Διεθνή / Τεχνητή Νοημοσύνη στην Υγεία: Μπορεί να σώσει τους γιατρούς από burnout;

Στη Σύνοδο Υγείας του Βερολίνου αναδείχθηκε η υπερφόρτιση των γιατρών και η ανάγκη χρήσης AI για μείωση της γραφειοκρατίας - Οι ειδικοί τονίζουν ότι η σωστή εφαρμογή και τα ποιοτικά δεδομένα είναι κλειδί για επιτυχία
LIFO NEWSROOM
«Woke σκουπίδια»: Το Πεντάγωνο επιτίθεται στο Netflix για σείρα με θέμα έναν γκέι πεζοναύτη

Διεθνή / «Woke σκουπίδια»: Το Πεντάγωνο επιτίθεται στο Netflix για σειρά με θέμα έναν γκέι πεζοναύτη

«Yπό τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ και τον υπουργό Άμυνας Πιτ Χέγκσεθ, ο αμερικανικός στρατός επανέρχεται στην πολεμική του ηθική», δήλωσε η εκπρόσωπος Τύπου του Πενταγώνου
LIFO NEWSROOM
Δεκάχρονος Παλαιστίνιος σκοτώθηκε από πυρά Ισραηλινών στρατιωτών στη Δυτική Όχθη

Διεθνή / Δεκάχρονος Παλαιστίνιος σκοτώθηκε από πυρά Ισραηλινών στρατιωτών στη Δυτική Όχθη

Το παιδί φέρεται να έπαιζε ποδόσφαιρο με φίλους του στην αυλή του σχολείου, όταν είδε ισραηλινά στρατιωτικά οχήματα να πλησιάζουν και άρχισε να τρέχει προς το χωριό Αλ-Ρίχια
LIFO NEWSROOM
Χιλιάδες Βρετανοί μηνύουν την Johnson & Johnson: Το ταλκ με αμίαντο και οι υποθέσεις καρκίνου

Διεθνή / Χιλιάδες Βρετανοί μηνύουν την Johnson & Johnson: Το ταλκ με αμίαντο και οι υποθέσεις καρκίνου

Περισσότεροι από 3.000 άνθρωποι στο Ηνωμένο Βασίλειο διεκδικούν τη Johnson & Johnson, υποστηρίζοντας ότι τα μωρομάντηλα με ταλκ περιείχαν αμίαντο, προκαλώντας καρκίνο και μεσοθηλίωμα
LIFO NEWSROOM