ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

Άλις Κούπερ: Εταιρεία τερματίζει τη συνεργασία μαζί του, λόγω των τρανσφοβικών του δηλώσεων

Άλις Κούπερ: Εταιρεία τερματίζει τη συνεργασία μαζί του, λόγω των τρανσφοβικών του δηλώσεων Facebook Twitter
0

Πριν από λίγες ημέρες ο Άλις Κούπερ εξέφρασε μία σειρά από τρανσφοβικές απόψεις κατά τη διάρκεια συνέντευξής του: αμέσως μετά τερματίστηκε η συνεργασία του με το vegan brand μακιγιάζ Vampyre Cosmetics. 

Κάποιοι έσπευσαν να υπερασπιστούν το δικαίωμα στην άποψη του γερόλυκου Cooper και κυρίως το προχωρημένο της ηλικίας του. Δυστυχώς, όμως, το να αποκαλεί κάποιος την υγειονομική περίθαλψη των τρανς ατόμων «μόδα» -όπως ακριβώς έκανε ο Κούπερ στη συνέντευξή του στο Stereogum- είναι αγνή τρανσφοβία.

Η συνέντευξη δημοσιεύθηκε την περασμένη Τετάρτη και η Vampyre Cosmetics εξέδωσε ανακοίνωση την Παρασκευή, στην οποία ανέφερε ότι τερματίζει άμεσα τη συνεργασία της με τον ρόκερ.

«Στεκόμαστε στο πλευρό όλων των μελών της LGBTQIA+ κοινότητας και πιστεύουμε ότι όλοι πρέπει να έχουν πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη», ανέφερε στην ανακοίνωσή της που φρόντισε να κοινοποιήσει μέσω Instagram το brand προϊόντων make up.

Η προπώληση ήταν ανοιχτή από τις 14 Αυγούστου και η συλλογή περιελάμβανε παλέτες σκιών ματιών, κραγιόν και μια επικαιροποιημένη εκδοχή της μάσκαρα Whiplash του Κούπερ, η οποία περιγράφεται στην ιστοσελίδα του ως προϊόν unisex.

Στο μεταξύ, το ιδιοκτησιακό καθεστώς του brand αποτελείται από γυναίκες, άτομα με αναπηρία και μέλη της LGBTQ+ κοινότητας, σύμφωνα και με τα όσα αναφέρονται στην ιστοσελίδα της επιχείρησης, οπότε είναι απολύτως λογικό ότι τερματίστηκε άμεσα η συνεργασία με τον Κούπερ.

Ναι, φυσικά, υπάρχει η προφανής ειρωνεία του γεγονότος ότι ένας cis άνδρας που έγινε διάσημος τουλάχιστον εν μέρει λόγω της περιφρόνησης του στους ρόλους των φύλων του, δηλώνει ότι η τρανς ταυτότητα μπορεί να είναι «τέτοιο μπέρδεμα για ένα παιδί». Αλλά τελικά, είναι όλο αυτό μια δυσάρεστη έκπληξη από έναν ηλικιωμένο cis λευκό άντρα που έχει πει ότι το ροκ πρέπει να είναι «αντιπολιτικό» και που είναι φίλος με τον Ted Nugent, έναν δεξιό ροκά που ισχυρίζεται ότι ο συστημικός ρατσισμός δεν υπάρχει;

Όπως έγραψε ο Νίκος Στρατής σε ένα πρόσφατο άρθρο του στο περιοδικό Paste, ο Κούπερ και οι όμοιοί του «είναι βαριετέ και μπογιατισμένο νεκροζώντανο δράμα με ψηλά τακούνια και αυτά τα πράγματα δεν είναι καν χαστούκια στο τόξο των έμφυλων ζητημάτων, αλλά απλώς μάρκετινγκ». Ο ίδιος μάλιστα πρόσθεσε ότι ότι «πρέπει να σταματήσουμε να εκπλησσόμαστε, όταν το μάρκετινγκ δεν ταιριάζει με την ιδέα».

Το πραγματικά ενδιαφέρον μέρος της ιστορίας είναι το σημείο όπου ο Κούπερ αντιμετώπισε πραγματικά τις συνέπειες της τρανσφοβικής του ρητορικής, κάτι που δυστυχώς είναι κάπως σπάνιο στις μέρες μας. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο ιστότοπος them.us η φετινή χρονιά χαρακτηρίστηκε σε μεγάλο βαθμό από τις εμπορικές φίρμες που συνθηκολόγησαν με τις εκστρατείες μίσους της δεξιάς και απαγόρευσαν τη σημαία του Pride στα καταστήματα και τα παραρτήματά τους.

«Ξεχάστε τις αλκυονίδες μέρες του 2016, όταν μεγάλες εταιρείες μποϊκοτάρισαν τη Βόρεια Καρολίνα για το τρανσφοβικό νομοσχέδιο για τις τουαλέτες και όταν η Target ξόδεψε 20 εκατομμύρια δολάρια για τουαλέτες μονής θέσης σε ευθυγράμμιση με την πολιτική της για τις τουαλέτες που περιλαμβάνει τρανς.Τώρα, ακόμη και όταν οι μάρκες χρησιμοποιούν ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα σε μια προσπάθεια να φανούν "συμπεριληπτικοί", αυτοί οι πρεσβευτές ή συνεργάτες της μάρκας μπορεί να μείνουν αβοήθητοι απέναντι στα ακροδεξιά όρνια, όταν η ακροδεξιά πτέρυγα το επιτάσσει», γράφει το Them.Us.

Μάλιστα, ως πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της κατάστασης το site αναφέρει την περίπτωση της τρανς influencer Dylan Mulvaney, η οποία δέχτηκε τα πυρά των συντηρητικών μετά τη συνεργασία της με την Bud Light για ένα βίντεο στο Instagram νωρίτερα φέτος. Ισχυρίστηκε ότι παρόλο που η παρενόχληση έφτασε στο σημείο να την ακολουθούν και να την γελοιοποιούν δημόσια, η Bud Light δεν την προσέγγισε ποτέ, ένα αποτέλεσμα που όπως είπε ήταν «χειρότερο... από το να μην προσλάβεις καθόλου τρανς άτομο για τη συνεργασία σου».

Δεν είναι ότι εταιρείες όπως η Target και η Anheuser-Busch έχουν πολλά να χάσουν από την παροχή της ελάχιστης δυνατής υποστήριξης σε ΛΟΑΤΚΙ+ άτομα. Μια ανεξάρτητη μάρκα όπως η Vampyre Cosmetics, ωστόσο, αντιμετωπίζει πολύ περισσότερες πιθανές επιπτώσεις, ειδικά από τη στιγμή που η διακοπή της συνεργασίας με τον Κούπερ σημαίνει πιθανότατα την απώλεια μιας σημαντικής πηγής εσόδων.

Αλλά και πάλι, είναι λογικό - η μάρκα μακιγιάζ ανήκει περήφανα στους LGBTQ+, ενώ η κοινότητα έγινε δημογραφικό στοιχείο που αξίζει να προωθηθεί για τις περισσότερες πολυεθνικές εταιρείες σχετικά πρόσφατα. (Και ακόμα και τότε, μόνο ένα μικρό, "αξιοσέβαστο" κομμάτι των queer και trans ατόμων θεωρούνταν ούτως ή άλλως άξιο μάρκετινγκ...).

«Όλα αυτά σημαίνουν ότι ενώ οι μεγάλες εταιρείες και τα brand δεν θα είναι ποτέ και δεν ήταν ποτέ "φίλοι" μας, η Vampyre Cosmetics που υπερασπίζεται το σωστό είναι απολύτως άξια συγχαρητηρίων. Σε μια εποχή που η υποστήριξη των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων (ειδικά των τρανς) χάνει το πολιτιστικό κύρος που είχε κάποτε, αξίζει να τονίζουμε σε κάθε δυνατή ευκαιρία ότι το να χάνουν οι τρανσφοβικοί τις συμφωνίες και τις συνεργασίες τους με μεγάλα brands είναι τελικά το σωστό!», καταλήγει το άρθρο του Them.us.

Διεθνή
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιταλία: Συγκεντρώσεις νεοφασιστών για τα 79 χρόνια από την εκτέλεση του Μουσολίνι

Διεθνή / Ιταλία: Συγκεντρώσεις νεοφασιστών για τα 79 χρόνια από την εκτέλεση του Μουσολίνι

Περίπου 200 νεοφασίστες, ντυμένοι στα μαύρα, ταξίδεψαν στη Λίμνη Κόμο για να γιορτάσουν την επέτειο των 79 χρόνων από την εκτέλεση του Μουσολίνι - Διαδηλωτές απάντησαν με το αντιφασιστικό «Bella Ciao» στους φασιστικούς ύμνους
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ
Επέτειος γάμου για πρίγκιπα Ουίλιαμ και Κέιτ Μίντλετον: Η γνωριμία, ο αρραβώνας, ο γάμος και η μάχη με τον καρκίνο

Διεθνή / Επέτειος γάμου για πρίγκιπα Ουίλιαμ και Κέιτ Μίντλετον: Η γνωριμία, ο αρραβώνας, ο γάμος και η μάχη με τον καρκίνο

Ιδιωτικά αναμένεται να γιορτάσουν τα 13 χρόνια του γάμου τους ο πρίγκιπας και η πριγκίπισσα της Ουαλίας - Το ζευγάρι ένωσε τις ζωές του στις 29 Απριλίου του 2011 στο Αββαείο του Ουεστμίνστερ
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ