Το Facebook κυκλοφόρησε τα πρώτα «έξυπνα» γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας

Το Facebook κυκλοφόρησε τα πρώτα «έξυπνα» γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας Facebook Twitter
0

Το Facebook κυκλοφόρησε τα πρώτα του «έξυπνα» γυαλιά, σε συνεργασία με την εταιρεία EssilorLuxotica, κάνοντας έτσι ένα βήμα για την υλοποίηση του στόχου του μεγαλύτερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης να προσφέρει πραγματικές δυνατότητες επαυξημένης πραγματικότητας στους χρήστες του.

Τα γυαλιά, με την ονομασία «Ray-Ban Stories», σε 20 διαφορετικά στιλ θα έχουν αρχική τιμή 299 δολάρια, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, επιτρέπουν στους χρήστες να ακούνε μουσική και podcast, να απαντάνε σε τηλεφωνήματα, να τραβάνε φωτογραφίες και βίντεο και να τα μοιράζονται με άλλους χρήστες του Facebook με τη βοήθεια μιας συνοδευτικής εφαρμογής.

Τα γυαλιά διαθέτουν δύο κάμερες, δύο μικροσκοπικά ηχεία, τρία μικρόφωνα και μικροεπεξεργαστή Snapdragon. Φορτίζονται μέσω καλωδίου USB-C σε περίπου έξι ώρες και, για τη χρήση τους, πρέπει να συνδεθούν σε λογαριασμό Facebook. Μπορούν να τραβήξουν έως 35 βίντεο των 30 δευτερολέπτων ή 500 φωτογραφίες, τα οποία στη συνέχεια μεταφορτώνονται ασύρματα στη συνοδευτική εφαρμογή, η οποία τα κρυπτογραφεί. Στη συνέχεια, μέσω του Facebook View, ο κάτοχος των γυαλιών μπορεί να μοιραστεί αυτό το περιεχόμενο με άλλους. Οι φωτογραφίες μπορούν επίσης να αποθηκευθούν στο τηλέφωνο του χρήστη εκτός της ειδικής εφαρμογής του Facebook.

Το Facebook έχει κάνει μεγάλες επενδύσεις στο πεδίο της εικονικής και της επαυξημένης πραγματικότητας - virtual (VR) και augmented reality (AR) αντίστοιχα. Ο επικεφαλής επιστήμονας του είχε δηλώσει πέρυσι ότι η εταιρεία απέχει πέντε έως δέκα χρόνια από το να φέρει στην αγορά «αληθινά» γυαλιά AR, τα οποία θα προβάλλουν εικονικά αντικείμενα πάνω στον πραγματικό κόσμο.

Ο επικεφαλής του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ ανακοίνωσε πρόσφατα ότι η εταιρεία δουλεύει για τη δημιουργία ενός κοινού εικονικού περιβάλλοντος (metaverse), το οποίο θα διαδεχτεί το σημερινό διαδίκτυο. Όπως είπε, τα «έξυπνα» γυαλιά θα αποτελέσουν απαραίτητο εργαλείο για μια τέτοια εξέλιξη. Τα γυαλιά περιλαμβάνουν επίσης έναν προαιρετικό ψηφιακό βοηθό (Facebook Assistant) που επιτρέπει στον χρήστη να τραβάει με αυτά φωτογραφίες και βίντεο μόνο με φωνητικές εντολές.

Ακόμη, το Facebook έκανε γνωστό ότι δεν θα προβάλλονται διαδικτυακές διαφημίσεις μέσω των γυαλιών. Τέλος, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης διαβεβαίωσε ότι δεν θα χρησιμοποιεί χωρίς τη συγκατάθεση των χρηστών το περιεχόμενο των φωτογραφιών και βίντεο, που θα τραβάνε τα «έξυπνα» γυαλιά. Ένα μικρό φωτάκι LED που θα αναβοσβήνει πάνω στα γυαλιά, δείχνει στους άλλους πότε είναι ενεργή η κάμερα, ώστε να γνωρίζουν ότι ο χρήστης τούς τραβάει φωτογραφία ή βίντεο (και έτσι, αν χρειάζεται, να παίρνουν τα μέτρα τους…).

Το Facebook έχει ήδη δημοσιοποιήσει έναν οδηγό υπεύθυνης χρήσης των «έξυπνων» γυαλιών, π.χ. να τα απενεργοποιεί κάποιος σε χώρους όπως οι δημόσιες τουαλέτες, να μην τα χρησιμοποιεί για παράνομες πράξεις, όπως η υποκλοπή κωδικών ΡΙΝ κ.α. Οι άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας (Amazon, Google, Microsoft, Apple κ.α.) αναπτύσσουν παρόμοια «έξυπνα» γυαλιά. Πάντως τα πρώτα τέτοια γυαλιά Google Glass δεν είχαν επιτυχία στους καταναλωτές λόγω υψηλής τιμής και προβλημάτων σχεδιασμού.

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και 20 αιώνες συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Άκου την επιστήμη / Θοδωρής Παπαγγελής: «Εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια συναντάμε τη ρευστότητα του φύλου»

Πώς μπορεί ένα έργο δύο χιλιάδων ετών να μιλά τη γλώσσα του σήμερα; Ο Θεόδωρος Παπαγγελής, διακεκριμένος φιλόλογος και ακαδημαϊκός, που δημοσίευσε πρόσφατα μια νέα μετάφραση των «Μεταμορφώσεων» του Οβιδίου, μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Τech & Science / Πιο πειστική κι από τον άνθρωπο: Η τεχνητή νοημοσύνη κερδίζει στα debates – αλλάζει τους όρους στην πολιτική πειθώ

Μελέτη δείχνει ότι τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα όπως το ChatGPT-4 μπορούν να επηρεάζουν πιο αποτελεσματικά από τους ανθρώπους – Κίνδυνοι για εκλογές, παραπληροφόρηση και στοχευμένη χειραγώγηση
LIFO NEWSROOM
Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

Τech & Science / Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης δίνουν μάχη με την ανθρώπινη μνήμη

OpenAI, Google, Meta και Microsoft επενδύουν σε chatbots που θυμούνται όλο και περισσότερα για τους χρήστες τους, ενισχύοντας την εμπειρία αλλά και τα ερωτήματα για την ιδιωτικότητα και την εκμετάλλευση των δεδομένων
LIFO NEWSROOM
Το κουνούπι τίγρης μπορεί να μετατρέψει τον δάγκειο πυρετό και τη νόσο Τσικουνγκούνια σε ενδημικές ασθένειες στην Ευρώπη

Τech & Science / Ευρώπη: Το κουνούπι τίγρης ενδέχεται να μετατρέψει τον δάγκειο πυρετό και τη νόσο τσικουνγκούνια σε ενδημικές ασθένειες

Το κουνούπι τίγρης μετακινείται όλο και πιο βόρεια στην Ευρώπη καθώς η παγκόσμια θερμοκρασία αυξάνεται λόγω της ανθρωπογενούς κλιματικής αλλαγής
LIFO NEWSROOM