Είμαστε η “μετοχή” του Facebook

Είμαστε η “μετοχή” του Facebook Facebook Twitter
0

Το δημιούργημα του Μαρκ Ζούκερμπεργκ αποτιμάται από 50-65 δισεκατομμύρια δολάρια. Για το Forbes η αξία του είναι πάνω από αυτή εταιριών-κολοσσών όπως η Lockheed Martin, Boeing, η Sony, η Nike και τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Αξίζει όμως πραγματικά τόσα χρήματα το Facebook? Διερωτάται το Cnn. "Δεν αξίζει 50 δις δολάρια,δεν είναι έτσι τα πράγματα" απαντά ο Douglas Rushkoff, συγγραφέας και ειδικός στα νέα μέσα. "Αυτό που οι άνθρωποι σκέφτονται είναι πως στο μέλλον μπορεί το Facebook, να αξίζει περισσότερα από 50 δις δολάρια αλλά για να γίνει αυτό, θα πρέπει να γίνει κάτι πιό συγκεκριμένο".

Πριν από 7 χρόνια, όταν το Facebook ξεκίνησε από το φοιτητικό δωμάτιο του Μαρκ Ζούκερμπεγκ ,δεν ήταν τίποτα παραπάνω από μια αίσθηση. Τώρα έχει σχεδόν 600 εκ. Χρήστες και τόση επιρροή ώστε το ΤΙΜΕ να αναδείξει τον δημιουργό του, Πρόσωπο της Χρονιάς. Στα πρόσφατα εύσημα του και η βοήθεια που προσέφερε για την ανατροπή των καθεστώτων στη Μέση Ανατολή.

Η ιδέα ότι το Facebook αξίζει πάρα πολλά λεφτά προωθήθηκε από την ταινία "Social Network", Μόνο η ταινία κέρδισε 220 εκ. δολάρια από την προβολή της σε όλο τον κόσμο. Όμως αυτή η "ετικέτα" των 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων προήλθε από μια λιγότερο φανταχτερή πηγή, την Goldman Sachs που κατέβαλλε 500 εκατομμύρια δολάρια για το 1% του Facebook. Και αυτά τα 500 εκ. δολάρια είναι ακριβώς το 1% των 50 δις δολαρίων.

"Κανείς δεν θα δώσει 50 δις για να πάρει το Facebook" δηλώνει στο CNN ο Lise Buyer της Class Five Group, εταιρίας της Silicon Valley που μετρά την αξία των εταιριών της "κοιλάδας". "Και κανένας δεν έχει πραγματικά ιδέα για την αξία του Facebook, ακόμη κι αν όλοι παραδέχονται ότι αξίζει πολλά. Και αξίζει πολλά γιατί κατάφερε να μαζέψει τις περισσότερες προσωπικές πληροφορίες για 600 εκατομμύρια άτομα, και η αγορά αγαπά τις πληροφορίες".

Αυτή είναι η πραγματική αξία του Facebook, σημειώνει το CNN. Η πρόσβαση σε όλες αυτές τις πληροφορίες για τους καταναλωτές . Τι μουσική ακούμε, τι ταινίες βλέπουμε, τι ψωνίζουμε, πόσα ξοδεύουμε, τι τρώμε όταν είμαστε διακοπές, ποιοι είναι οι φίλοι μας. "Εμείς είμαστε η αξία του Facebook και το μόνο πράγμα που έχουν να πουλήσουν. Οι περισσότεροι χρήστες νομίζουν ότι είναι πελάτες του Ζούκερμπεργκ. Για σκεφτείτε το πάλι ", προτρέπει ο κ. Rushkoff, που διδάσκει στο NYU και το New School University.

Ο Ζούκερμπεργκ επιμένει ότι ο σκοπός του Facebook είναι να φέρει πιό κοντά τους ανθρώπους και έχει επανειλημμένως δεσμευτεί για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των χρηστών του. Όμως οι αναλυτές λένε ότι αυτή ακριβώς η "ιδιωτικότητα" των χρηστών, είναι και η οικονομική ραχοκοκκαλιά του Facebook καθώς μπορεί να οδηγήσει τους διαφημιστές στο στόχο τους με εκπληκτική ακρίβεια.

Αυτό όμως είναι ταυτόχρονα και το ρίσκο. "Είναι κάτι διαφορετικό, να στέλνω εγώ τις πληροφορίες σε ένα φίλο μου και είναι κάτι άλλο, όταν κάποιος θέλει να χρησιμοποιήσει αυτές τις πληροφορίες για διαφημιστική χρήση" επισημαίνει ο Buyer. Το Facebook για να γίνει ένα σταθερό εργαλείο στο διαδίκτυο πρέπει να μετατραπεί από ένα εξωφρενικά δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο σε μιά αποδοτική μηχανή. Και οι αναλυτές δεν το βλέπουν εύκολο. "Όταν το Facebook περάσει αυτή τη λεπτή γραμμή θα πρέπει να δικαιολογήσει γιατί μας πουλάει και να αντιμετωπίσει την "ανατριχίλα" των χρηστών του, που δεν είναι δύσκολο να πάνε αλλού", λέει ο Rushkoff.

Τα οικονομικά του Facebook είναι σήμερα ένα μυστήριο. Κανείς δεν ξέρει πόσο αξίζει, ή πόσα έσοδα μπαίνουν στο ταμείο. Όταν το CNN ήρθε σε επαφή με την Goldman Sachs για να ρωτήσει τι ήταν αυτό που έκανε την εταιρία να επενδύσει πάνω του 500 εκατομμύρια δολάρια η απάντηση ήταν "Ουδέν σχόλιο" . Όμως τα επτά χρόνια της θριαμβευτικής παρουσίας του Facebook είναι ήδη μία αιωνιότητα σε διαδικτυακά χρόνια και όπως λέει ο Rushkoff. "Όσοι αναφέρουμε τη λέξη Facebook σε 10 χρόνια, θα την αναφέρουμε σητν ίδια πρόταση με την AOL, το Friendster, και το MySpace. Ως κάτι που θεωρούσαμε ανίκητο, μέχρι που κάτι άλλο το προσπέρασε".

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η φωτορύπανση αλλάζει τις συνήθειες των πουλιών: Ξαγρυπνούν έως και μία ώρα παραπάνω στις πόλεις

Τech & Science / Η φωτορύπανση αλλάζει τις συνήθειες των πουλιών: Ξαγρυπνούν έως και μία ώρα παραπάνω στις πόλεις

Έρευνα δείχνει ότι τα πουλιά σε περιοχές με φωτορύπανση μένουν ξύπνια έως και μία ώρα περισσότερο την ημέρα - Πώς επηρεάζονται τα είδη και γιατί η αλλαγή αυτή ανησυχεί τους επιστήμονες
LIFO NEWSROOM
Η Meta παγώνει τις προσλήψεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη, μετά τις δαπανηρές κινήσεις Ζούκερμπεργκ

Τech & Science / Η Meta παγώνει τις προσλήψεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη, μετά τις δαπανηρές κινήσεις Ζούκερμπεργκ

Ο Ζούκερμπεργκ είχε αναλάβει προσωπικά την προσέλκυση ταλέντων από OpenAI, Google DeepMind και άλλες εταιρείες, προσφέροντας πακέτα αποδοχών ακόμη και 100 εκατ. δολαρίων
LIFO NEWSROOM
Η πρόωρη εφηβεία ενδέχεται να συνδέεται με κοινό χημικό σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας

Τech & Science / Η πρόωρη εφηβεία ενδέχεται να συνδέεται με κοινό χημικό σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας

Μία χημική ένωση που βρίσκεται σε πληθώρα προϊόντων - από καλλυντικά και αρωματικά χώρου έως απορρυπαντικά και σαπούνια - μπορεί να στέλνει σήμα σε περιοχή του εγκεφάλου που ενεργοποιεί την έναρξη της εφηβείας
LIFO NEWSROOM
Οι ΗΠΑ σε διαπραγματεύσεις για το 10% της Intel: «Ο πρόεδρος θέτει τις ανάγκες της Αμερικής σε προτεραιότητα»

Τech & Science / Οι ΗΠΑ σε διαπραγματεύσεις για το 10% της Intel: «Ο πρόεδρος θέτει τις ανάγκες της Αμερικής σε προτεραιότητα»

Επιβεβαίωσε ο Λευκός Οίκος πως υπάρχει ενδιαφέρον για τη γιγαντιαία εταιρεία μικροτσίπ - Οι ΗΠΑ ζητούν μερίδιο σε αντάλλαγμα για παλαιότερες επιχορηγήσεις
LIFO NEWSROOM
Η Intel εξασφαλίζει «σωσίβιο» 2 δισ. δολαρίων από τη SoftBank – Σκέψεις για συμμετοχή και από την κυβέρνηση Τραμπ

Τech & Science / Η Intel εξασφαλίζει «σωσίβιο» 2 δισ. δολαρίων από τη SoftBank – Σκέψεις για συμμετοχή και από την κυβέρνηση Τραμπ

Οι μετοχές της Intel κατέγραψαν άνοδο άνω του 5% - Ο Τραμπ έχει ήδη συμφωνήσει με Nvidia και AMD να καταβάλουν το 15% των εσόδων τους από πωλήσεις κινεζικών AI chips στο αμερικανικό κράτος
LIFO NEWSROOM
Curio: Τα λούτρινα παιχνίδια με τεχνητή νοημοσύνη που μιλούν στα παιδιά

Τech & Science / Curio: Τα λούτρινα παιχνίδια με τεχνητή νοημοσύνη που μιλούν στα παιδιά

Η εταιρεία Curio δημιουργεί αρκουδάκια-chatbots με τεχνητή νοημοσύνη που συνομιλούν με παιδιά από 3 ετών - Πώς αλλάζουν τα παιχνίδια την έννοια του παιδικού παιχνιδιού και τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς;
LIFO NEWSROOM
Έλον Μασκ και Τζεφ Μπέζος σχεδιάζουν ανεφοδιασμό καυσίμων στο διάστημα για αποστολές σε Σελήνη και Άρη

Τech & Science / Έλον Μασκ και Τζεφ Μπέζος σχεδιάζουν ανεφοδιασμό καυσίμων στο διάστημα για αποστολές σε Σελήνη και Άρη

Ο Έλον Μασκ και ο Τζεφ Μπέζος εξερευνούν τον ανεφοδιασμό καυσίμων σε τροχιά, ώστε τα διαστημόπλοια να ταξιδεύουν πιο μακριά με λιγότερο βάρος στην εκτόξευση, ανοίγοντας τον δρόμο για φθηνότερες και μακρινότερες αποστολές στη Σελήνη και τον Άρη
LIFO NEWSROOM