Days Gone | Ο Γιώργος Λέντζας σε μια Freakιαστική περιπέτεια...

Days Gone | Ο Γιώργος Λέντζας σε μια Freakιαστική περιπέτεια... Facebook Twitter
0

Γράφει ο Γιώργος Λέντζας

O Γιώργος Λέντζας κλείστηκε σε ένα σκοτεινό δωμάτιο για την περίοδο του Πάσχα, με σκοπό να δοκιμάσει το Days Gone, το ολοκαίνουριο post-apocalyptic παιχνίδι που σε μεταφέρει σε έναν κόσμο επιβίωσης αποκλειστικά για το PS4!

Η κυκλοφορία ενός exclusive game για το PS4 σημαίνει ένα πράγμα εξ αρχής: Υψηλές προσδοκίες. To Days Gone, από τα στάδια παραγωγής του ακόμη, ξεκίνησε με αρκετή συζήτηση γύρω απ' το όνομα του, τόσο λόγω του ενδιαφέροντος του κοινού, όσο και για την απόφαση της Sony να εμπιστευτεί τελικά τα Bend Studios για την ανάπτυξη του παιχνιδιού.

Το σενάριο του Days Gone μας μεταφέρει στην περιοχή του Oregon, δύο χρόνια μετά το ξέσπασμα μιας πανδημίας, που σχεδόν αφάνισε τον παγκόσμιο πληθυσμό, κάνοντας την επιβίωση μια πραγματικά δύσκολη συνθήκη. Ακολουθούμε την πλοκή μέσα από τα μάτια του Deacon St. John, ενός σκληροπυρηνικού μηχανόβιου, ο οποίος προσπαθεί να επανενωθεί με τη γυναίκα του, Sarah, έχοντας βάσιμες υποψίες ότι και η ίδια κατάφερε να επιβιώσει. Στο πλευρό του βρίσκεται, ο Boozer, ο κλασικός random φίλος του, με το ακόμη πιο random όνομα, με τον οποίον επιβιώνουν στις ερημιές του Oregon, αναζητώντας τη Sarah.

Days Gone | Ο Γιώργος Λέντζας σε μια Freakιαστική περιπέτεια... Facebook Twitter

Ξέρω τί σκέφτεστε: Αν το Sons of Anarchy έκανε παιδί με το Walking Dead, αυτό μάλλον θα ήταν το Days Gone. Σαν γνήσιος groupie και των 2 σειρών πριν παίξω το παιχνίδι, μπορώ να το επιβεβαιώσω: Οι σεναριογράφοι σίγουρα δανείστηκαν στοιχεία και από τα δύο, εξάπτοντας την φαντασία μας, δυστυχώς όμως δανείστηκαν και κάποιες από τις σεναριακές τρύπες τους, που ευτυχώς ήταν λίγες.

Εξηγούμαι: Το σενάριο δεν είναι κακό. Δεν είναι όμως και κάτι που θα θυμάσαι μετά από χρόνια. Καταφέρνει να διατηρήσει έναν παλμό και ένα ενδιαφέρον (αυτό οφείλεται κατά τη γνώμη μου και στις ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΕΣ μουσικές συνθέσεις που ντύνουν το παιχνίδι), χωρίς ωστόσο να φτάσει την απαίτηση που συνήθως έχουμε από τα exclusive λανσαρίσματα που μας έχει συνηθίσει το PlayStation. Μου άρεσαν πολύ ορισμένες αποστολές και το πώς είχαν χτιστεί, σε έναν κόσμο που τα πάντα καταρρέουν.

Days Gone | Ο Γιώργος Λέντζας σε μια Freakιαστική περιπέτεια... Facebook Twitter

Ίσως το πιο ενδιαφέρον κομμάτι σαν προσέγγιση, είναι ότι για πρώτη φορά βλέπουμε σε έναν τέτοιον τίτλο τον ήρωα να μην προσπαθεί να σώσει τον κόσμο από την πανδημία, αλλά να επιβιώσει απλά μέσα στο χάος. Αυτό είναι αρκετά πρωτοποριακό, στις ζόμπι φανφάρες που έχουμε δει διαχρονικά, και για μένα σίγουρα είναι thumbs up. Ο αντίλογος βέβαια έχει να κάνει με το ότι ο παίκτης θέλει να νιώθει ότι ο ίδιος καθορίζει τις ενέργειες του χαρακτήρα που χειρίζεται, κάτι που σημαίνει ότι αν ξεκινάς εξ αρχής παρτάκιας και κακός, δύσκολα αυτό μπορεί να σε κάνει να συμπαθήσεις τον χαρακτήρα που υποδύεσαι. Fair enough.

Όσον αφορά το gameplay, εδώ τα πράγματα είναι αρκετά καλύτερα. Open Map, άπειρες επιλογές κίνησης και αρκετές διαφορετικές προσεγγίσεις στο combat κομμάτι. Το πρώτο πράγμα που κάνει σε κάποιον εντύπωση, και ειλικρινά πρόκειται για hate it or love it element, είναι ο ρόλος που παίζει η μοτοσικλέτα του Deacon. Ο χειρισμός της στην αρχή θα δυσκολέψει, θα φανεί παράξενος και μη ρεαλιστικός, αλλά μόλις πάρετε λίγο το κολάι, θα μπορείτε να μετακινηθείτε στα κάποτε ένδοξα μέρη του Όρεγκον, με ασφάλεια, στυλ και ταχύτητα. Προσωπικά η μηχανή είναι ένα στοιχείο που λάτρεψα, καθώς σηκώνει αρκετό modification και έχει τον δικό της χαρακτήρα. Ό,τι στερείται σε οδηγικό ρεαλισμό πάντως, δεν το στερείται γενικά σε ρεαλισμό, καθώς χρειάζεται τακτική συντήρηση, και μένει αρκετά εύκολα από καύσιμα (σημείωση: Ίσως η πιο ενδιαφέρουσα και τρομακτική στιγμή του παιχνιδιού για μένα, ήταν όταν έμεινα από καύσιμα μέσα στο δάσος το βράδυ και αναγκάστηκα να αντιμετωπίσω μια ορδή από freakers).

Days Gone | Ο Γιώργος Λέντζας σε μια Freakιαστική περιπέτεια... Facebook Twitter


Το combat κομμάτι δεν είναι άσχημο, έχεις να επιλέξεις ανάμεσα σε stealth προσέγγιση ή αιματοκύλισμα, αρκετά τίμιο δίλλημα για post-apocalyptic game, αλλά παίζοντας μπορείς να καταλάβεις ποιες τακτικές χρειάζονται και που. Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι του παιχνιδιού, είναι οι ορδές των ζόμπι, που για πρώτη φορά καλείσαι να αντιμετωπίσεις.

Πραγματικά, μόνο δέος και τρόμο θα νιώσεις την πρώτη φορά που θα πυροβολήσεις και θα αρχίσουν να μαζεύονται πάνω σου όλα τα φρικιά της φύσης. Το studio εδώ πρωτοπόρησε και μας έκανε το χατίρι, μέσω αρκετά ανεπτυγμένου AI, να μην επιτρέπει το respawn όταν καθαρίζεις ένα μέρος ή μια φωλιά από ζόμπι. Αυτό δείχνει ότι παίρνουν την εμπειρία του παίκτη στα σοβαρά, καθώς το συναίσθημα του να έχεις καθαρίσει μια περιοχή από ζόμπι και αυτά να μην ξαναβγαίνουν στο ίδιο σημείο, προσφέροντας σου ασφάλεια και ένα αίσθημα τιμής ότι τα κατάφερες! Στις μαύρες κηλίδες του παιχνιδιού, είναι κάποια μπαγκς και στο gameplay και στα γραφικά, τα οποία ωστόσο βελτιώνονται με update patches που βγαίνουν, σχεδόν μέρα παρά μέρα.

Days Gone | Ο Γιώργος Λέντζας σε μια Freakιαστική περιπέτεια... Facebook Twitter

OVERALL:
To Days Gone σφαιρικά είναι ένα καλό παιχνίδι, αν σου αρέσουν αυτοί οι κόσμοι. Ίσως οι προσδοκίες να ήταν υψηλότερες βάζοντας πίεση στον τίτλο από το κοινό, ίσως κάποια πράγματα να μπορούσαν να γίνουν καλύτερα, αλλά όπως και να έχει είναι ένας τίτλος που μπορείς να παίξεις ευχάριστα, όπως δείχνουν και οι εξαιρετικά καλές του πωλήσεις. Προσωπικά το συστήνω για 2 λόγους: 1) Κατάφερε να με βάλει με αρκετή επιτυχία σε έναν κόσμο που με τράβηξε βίαια έξω του η κακή ολοκλήρωση της σειράς Walking Dead(όσοι το είδαν μέχρι τέλους καταλαβαίνουν) 2) Θα ήθελα να δώσω τη στήριξη μου σε ένα ενδιαφέρον και ανεξάρτητο development studio όπως η Bend, να εξαργυρώσει τη δουλειά της με ένα sequel του παιχνιδιού. Και βάζω το χέρι μου στην φωτιά από τώρα, αν βγει Days Gone II, είμαι σίγουρος ότι τα δεδομένα θα αλλάξουν, σε ό,τι αφορά τα apocalyptic games...

Days Gone | Ο Γιώργος Λέντζας σε μια Freakιαστική περιπέτεια... Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι «πυραμίδες της Πολωνίας»: Ανακαλύφθηκαν προϊστορικοί μεγαλιθικοί τάφοι 5.500 Ετών

Τech & Science / Οι «πυραμίδες της Πολωνίας»: Ανακαλύφθηκαν προϊστορικοί μεγαλιθικοί τάφοι 5.500 ετών

Αρχαιολόγοι στην Πολωνία έφεραν στο φως δύο εντυπωσιακά μεγαλιθικά ταφικά μνημεία ηλικίας άνω των 5.500 ετών - Οι «Πυραμίδες της Πολωνίας» αποκαλύπτουν μυστικά της Νεολιθικής Ευρώπης
LIFO NEWSROOM
Ανησυχία για το συγκρότημα που έφτιαξε η τεχνητή νοημοσύνη και σαρώνει στο Spotify

Τech & Science / Ανησυχία στη μουσική βιομηχανία για την μπάντα που έφτιαξε η τεχνητή νοημοσύνη και σαρώνει στο Spotify

Παρά τις αυξανόμενες πιέσεις για ρύθμιση, δεν υπάρχει ακόμη σαφές νομικό πλαίσιο που να υποχρεώνει τις πλατφόρμες να ενημερώνουν το κοινό για το αν η μουσική είναι δημιουργία AI
LIFO NEWSROOM
Μαύρες τρύπες: Οι επιστήμονες εντόπισαν τη μεγαλύτερη συγχώνευση που έγινε ποτέ

Τech & Science / Μαύρες τρύπες: Οι επιστήμονες εντόπισαν τη μεγαλύτερη συγχώνευση που έγινε ποτέ

Οι δύο μαύρες τρύπες, η καθεμία με μάζα 100 φορές μεγαλύτερη από αυτή του Ήλιου, άρχισαν να περιστρέφονται η μία γύρω από την άλλη πριν από πολύ καιρό και τελικά συγκρούστηκαν, σχηματίζοντας μια ακόμη μεγαλύτερη μαύρη τρύπα
LIFO NEWSROOM
Αρχαίες πρωτεΐνες 29 εκατομμυρίων ετών αλλάζουν όσα ξέραμε για την εξέλιξη των ειδών

Τech & Science / Αρχαίες πρωτεΐνες 29 εκατομμυρίων ετών αλλάζουν όσα ξέραμε για την εξέλιξη των ειδών

Επιστήμονες ανέκτησαν πρωτεΐνες ηλικίας έως 29 εκατομμυρίων ετών από σμάλτο δοντιών απολιθωμάτων - Νέες ανακαλύψεις φωτίζουν τη διατροφή, το περιβάλλον και την εξέλιξη εξαφανισμένων ειδών
LIFO NEWSROOM
Επαναστατική ανακάλυψη: Εντερικά μικρόβια απομακρύνουν «παντοτινά χημικά» από το σώμα

Τech & Science / Επαναστατική ανακάλυψη: Εντερικά μικρόβια απομακρύνουν «παντοτινά χημικά» από το σώμα

Νέα έρευνα του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ δείχνει ότι συγκεκριμένα εντερικά μικρόβια απορροφούν επικίνδυνες χημικές ουσίες Pfas και τις αποβάλλουν μέσω των κοπράνων - Έρχεται νέο προβιοτικό συμπλήρωμα
LIFO NEWSROOM
Επιστήμονες εντόπισαν κομήτη που ένδεχεται να είναι παλαιότερος από τον Ήλιο

Τech & Science / Επιστήμονες εντόπισαν κομήτη που ενδέχεται να είναι παλαιότερος από τον Ήλιο

«Υπάρχει περίπου 66% πιθανότητα αυτός ο κομήτης να είναι παλαιότερος από το ηλιακό μας σύστημα και να περιπλανιέται στο διαστρικό διάστημα από τότε», σημείωσε ένας από τους επιστήμονες που συμμετείχαν στην ανακάλυψη
LIFO NEWSROOM
Γιγάντια κομμάτια του Φάρου της Αλεξάνδρειας ξανά στην επιφάνεια - Προσπάθεια ψηφιακής ανακατασκευής

Τech & Science / Γιγάντια κομμάτια του Φάρου της Αλεξάνδρειας ξανά στην επιφάνεια - Προσπάθεια ψηφιακής ανακατασκευής

Γάλλοι και Αιγύπτιοι ερευνητές στην Αλεξάνδρεια ανέλκυσαν 22 τεράστια πέτρινα μπλοκ που χρησιμοποιήθηκαν πριν από χιλιάδες χρόνια για την κατασκευή του διάσημου Φάρου της πόλης, ενός από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου
LIFO NEWSROOM
Αρχαία ποτάμια στον Άρη: Το παρελθόν του «κόκκινου πλανήτη» είναι πιο υγρό από ό,τι πιστεύαμε

Τech & Science / Αρχαία ποτάμια στον Άρη: Το παρελθόν του «κόκκινου πλανήτη» είναι πιο υγρό από ό,τι πιστεύαμε

Νέα ευρήματα αποκαλύπτουν χιλιάδες χιλιόμετρα αρχαίων ποταμιών στα νότια υψίπεδα του Άρη, ενισχύοντας τη θεωρία ότι ο πλανήτης ήταν κάποτε πολύ πιο υγρός απ’ ό,τι πιστεύαμε
LIFO NEWSROOM