Σοκάρει η μάστιγα των τροχαίων στην Κρήτη - Η φονικότερη μέρα του φετινού καλοκαιριού

Σοκάρει η μάστιγα των τροχαίων στην Κρήτη - Η φονικότερη μέρα του φετινού καλοκαιριού Facebook Twitter
3

Tέλος στη μάστιγα των τροχαίων δυστυχημάτων στην Κρήτη, ευαισθητοποιώντας πολιτεία και πολίτες, προσπαθούν να βάλουν ομάδες πολιτών μέσα από μια σειρά δράσεων και πρωτοβουλιών με κεντρικό σύνθημα, «Ναι στη ζωή».

Τα τροχαία αποτελούν για την Κρήτη μια από τις πρώτες αιτίες θανάτου, κυρίως νέων ανθρώπων, και η νεοσυσταθείσα στα Χανιά Κίνηση Πολιτών κατά των τροχαίων προσπαθεί στα πρώτα της βήματα να βάλει ένα λιθαράκι για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ το μέλος της Κίνησης, νευροχειρουργός στο νοσοκομείο Χανίων, Αντώνης Κρασουδάκης, «στόχος μας είναι να ενώσουμε τη φωνή μας με όλους αυτούς που θέλουν να μπει τέλος στα τροχαία δυστυχήματα.

Μέχρι και τώρα υπάρχει μια αύξηση 50% στα θανατηφόρα σε σχέση με πέρυσι και αυτό σημαίνει ότι κάτι, δεν γίνεται καλά ειδικότερα στο κομμάτι της πρόληψης.Ενώ την τελευταία δεκαετία είχαμε μια μείωση πάνω από το μισό δυστυχώς υπάρχουν φαινόμενα αντιστροφής».

Σύμφωνα με τον ίδιο από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας το θέμα των τροχαίων έχει αναγνωρισθεί σαν πρόβλημα δημόσιας υγείας.

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «με περίπου 1.000 νεκρούς τον χρόνο, περισσότερους από 800 βαριά τραυματίες και 10.000 ελαφρότερα τραυματίες στην Ελλάδα είναι αδύνατον να μη μιλάμε για πρόβλημα δημόσιας υγείας, αν για παράδειγμα το συγκρίνουμε με την γρίπη η οποία "σκοτώνει" 150 πολίτες ευπαθών πληθυσμών κάθε χρόνο.

Από τα τροχαία χάνουν τη ζωή τους κυρίως νέοι και παραγωγικοί πολίτες, ηλικίας, κυρίως, από 15- 35 ετών και αφήνουν πίσω τους και πολλές αναπηρίες με μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές διαστάσεις».

Η «ακτινογραφία» των τροχαίων δυστυχημάτων στην Κρήτη το 2019 με τους 47 νεκρούς μέχρι τα μέσα Αυγούστου σοκάρει.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων τα περισσότερα θύματα, είναι νέοι άνθρωποι ηλικίας από 18-25 ετών.

Ο «φονικότερος» μήνας του 2019 ήταν ο Ιούλιος με 11 νεκρούς και η «φονικότερη» μέρα το Σάββατο με 13 νεκρούς Τα περισσότερα τροχαία (18), συνέβησαν από τις 9 το πρωί έως τη μία μετά το μεσημέρι.

Τα περισσότερα τροχαία καταγράφηκαν στο επαρχιακό οδικό δίκτυο (23) και ακολουθούν οι πόλεις με 14 και ο Βόρειος Οδικός Άξονας με 10 νεκρούς.Αιτίες των τροχαίων ήταν 20 συγκρούσεις, 19 εκτροπές και 6 παρασύρσεις.

Στα Χανιά και με αφορμή πολλά τροχαία με παρασύρεις πεζών, ο Σύλλογος Αρωγής Θυμάτων Τροχαίων απέστειλε έγγραφο προς τις αρχές με το οποίο ζητά να αποκατασταθούν άμεσα οι διαγραμμίσεις σε πολλούς δρόμους της πόλης και να γίνει αποκατάσταση σημείων όπου υπάρχουν εκτεταμένες φθορές στον ασφαλτοτάπητα.

Ελλάδα
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Γιάννης Καλλιάνος αποχαιρετά τον πατέρα του: Ο πόνος της απώλειας μού σχίζει την ψυχή

Ελλάδα / Ο Γιάννης Καλλιάνος αποχαιρετά τον πατέρα του: Ο πόνος της απώλειας μου σκίζει την ψυχή

«Ο καθηγητής έλεγε ότι πας καλά και ότι δεν χρειάζεσαι παραπάνω υποστήριξη όταν εσύ έσβηνες από τη δύσπνοια» γράφει ο βουλευτής της ΝΔ και μετεωρολόγος στο τελευταίο αντίο προς τον πατέρα του Δημήτρη
NEWSROOM
Δίκη για το τροχαίο στη Βουλή: Προκλητικές μαρτυρίες για τον θάνατο του Ιάσονα Λαλαούνη

Ελλάδα / Δίκη για τροχαίο στη Βουλή: «Η μηχανή έκανε παράνομη προσπέραση» είπε ο συνοδηγός του υπηρεσιακού που σκότωσε τον Ιάσονα Λαλαούνη

«Η ουσία είναι ότι μας έχει δει από 60 μέτρα και δεν κόβει ταχύτητα» είπε ο βασικός μάρτυρας και συνοδηγός του υπηρεσιακού οχήματος επιχειρώντας να μεταθέσει την ευθύνη στον 23χρονο Ιάσονα
NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Εκτός από το αλκοόλ (πολύ συχνά στην Κρήτη, η ανάλυση του δείγματος οινοπνεύματος που ελήφθη από τις φλέβες του οδηγού αποδεικνύει την ύπαρξη ιχνών αίματος...) υπάρχει και μια άλλη παράμετρος που αφορά τους τουρίστες : ασυνείδητοι επιχειρηματίες νοικιάζουν μοντέλα από "γουρούνες" τα οποία κανονικά απαγορεύεται να κυκλοφορούν στην άσφαλτο, και μάλιστα σε άτομα που γνωρίζουν να οδηγούν μονάχα αυτοκίνητο. Πόσο μάλλον που το οδικό δίκτυο του νησιού είναι απαράδεκτο για εξαιρετικά τουριστική περιοχή. Το περίεργο είναι ότι πολλοί από αυτούς τους οδηγούς επιβιώνουν. Κι όταν πριν μερικά χρόνια έγινε προσπάθεια να μπει κάποια τάξη στον κλάδο, οι "λεβέντες" Κρητικοί επιχειρηματίες απείλησαν να ανέβουν με τις γουρούνες τους στον Πειραιά. Κάτω τα χέρια από την επιχειρηματικότητα!
Αν δείτε πόσοι Κρητικοί βγαίνουν στο δρόμο πιωμένοι και οδηγούν θα τρομάξετε. Δεν έχουν καμία αίσθηση ευθύνης, νέοι άνθρωποι χαραμίζονται γιατί νομίζουν πως είναι μαγκιά να πίνουν και να παίρνουν το αυτοκίνητο.
Ταχυτητα και αλκοολ σκοτωνουν, ειτε χωρια ειτε μαζι. Δυστυχως ολοι το ξερουμε, οι περισσοτεροι ομως επιμενουν να το αγνοουν, μιας και αυτα "συμβαινουν στους αλλους" και οχι σε εμας.