Καύσιμα: Μειωμένες τιμές, αλλά χαμηλή η κατανάλωση

Καύσιμα: Μειωμένη τιμή Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi
0

Μειώσεις στις τιμές των καυσίμων καταγράφονται το τελευταίο διάστημα σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, αν και οι καταναλωτές συνηθίζουν να προμηθεύονται ποσότητες ίσα ίσα για τις βραχυπρόθεσμες ανάγκες τους. 

Την τάση αυτή στις τιμές των καυσίμων σχολίασε και ο Νίκος Παπαγεωργίου, πρόεδρος στον Σύνδεσμο Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Αττικής σημειώνοντας πως σε σχέση με πέρυσι είναι όντως καλύτερες «αν και οι καταναλωτές διαμαρτύρονται ότι δεν ακολουθούν την μεγάλη πτώση των διεθνών τιμών».

Για τις ελαφρά μειωμένες τιμές των καυσίμων που καταγράφονται στις αντλίες μίλησε στην ΕΡΤ ο Νίκος Παπαγεωργίου, πρόεδρος των Βενζινοπωλών Αττικής. «Υπάρχει μικρή διαφορά στις βενζίνες όπου σε σχέση με πέρυσι είναι μειωμένες κατά τρία με τέσσερα λεπτά στο λίτρο και μεγαλύτερες στο πετρέλαιο κίνησης. Αυτό οφείλεται κυρίως στην τιμή διεθνώς του φυσικού αερίου που συμπαρασύρει και τα ορυκτά καύσιμα, αλλά και στο ότι έχει εξισορροπήσει η αγορά».

Τιμές καυσίμων: Τι λέει το παρατηρητήριο 

Σύμφωνα πάντως με το παρατηρητήριο τιμών υγρών καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης  οι αποκλίσεις είναι αρκετά μεγάλες από πρατήριο σε πρατήριο. Για παράδειγμα η απλή αμόλυβδη πωλείται κατά βάση σε κάποια βενζινάδικα του κέντρου της Αθήνας από 1,637 έως 1,8 το λίτρο, ενώ σε βενζινάδικα προς τα βόρεια προάστια (Μαρούσι, Κηφισιά) οι τιμές κυμαίνονται από 1,6 μέχρι 1,9 ευρώ το λίτρο.   

Μιλώντας για τις τιμές της βενζίνης, όπως καταγράφονται στο δελτίο τιμών καταναλωτή αλλά και τις τιμές διυλιστηρίου που αναρτώνται καθημερινά ανέφερε ότι «αν δούμε σήμερα ότι η τιμή της βενζίνης αμόλυβδης φεύγει από τα διυλιστήρια στα 1,60 €/λίτρο τότε θα πρέπει να αναλογιστεί εάν το 1,64 €/λίτρο που τυχόν πωλείται είναι ορθή τιμή πώλησης» καθώς θα πρέπει να κερδίσει ο μεταφορέας του βυτίου, η εταιρεία χονδρικής μόλις λίγα λεπτά και ο πρατηριούχος.

Τιμές καυσίμων: Οι διαφορές 

Σύμφωνα με τον Νίκος Παπαγεωργίου, η διαφορά στην τιμή του πετρελαίου, με βάση τον ειδικό φόρο κατανάλωσης και τη βενζίνη «πρέπει να είναι μόνιμα γύρω στα 15 με 18 λεπτά ανά λίτρο. Αυτό που είχαμε συναντήσει τις προηγούμενες χρονιές ήταν παράλογο και αυτό έφερε την μεγάλη αύξηση στο μεταφορικό κόστος».

Μειωμένη η ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης

Mιλώντας για το πετρέλαιο κίνησης ο κ. Παπαγεωργίου δήλωσε ότι είναι αρκετά πεσμένο χαρακτηρίζοντας την τιμή φυσιολογική για τα δεδομένα της εποχής. «Το πετρέλαιο τύπου μπρεντ είναι γύρω στα 75 δολάρια το βαρέλι. Αυτή τη στιγμή υπάρχει και μία παγκόσμια ύφεση στην αγορά. Η κίνηση για τις γιορτές, τουλάχιστον στην Ευρώπη, δεν είναι όπως τις προηγούμενες χρονιές, είναι αρκετά πιο μειωμένη και αυτό λοιπόν έχει φέρει και μία μείωση στις τιμές των υγρών καυσίμων, διότι δεν υπάρχει η ανάλογη ζήτηση».

Αναφορικά με το πετρέλαιο θέρμανσης ο πρόεδρος των Βενζινοπωλών Αττικής δήλωσε ότι οι υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες οι παραγγελίες είναι ελάχιστες και μικρές ποσότητες ωστόσο όπως είπε τις επόμενες ημέρες αναμένουν μια έξαρση στις παραγγελίες λόγω της αλλαγής του καιρού.

Και όπως είπε «όλα τα υγρά καύσιμα από την εποχή που ξεκίνησε η ακρίβεια, δηλαδή με την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, πωλούνται από τα πρατήρια και από τους πωλητές πετρελαίου θέρμανσης με το «στανιό» δηλαδή, ο κόσμος προμηθεύεται μόνο εκείνες περιόδους το απαραίτητο καύσιμο που χρειάζεται για να κινηθεί και να ζεσταθεί. Αυτό καταλαβαίνετε ότι έχει επιφέρει τεράστιο πρόβλημα και στον κλάδο των πρατηριούχων. Διότι εμείς είμαστε φοροεισπράκτορες, δηλαδή έχουμε μεγάλους τζίρους αλλά με πολύ μικρό κέρδος».

Σχολιάζοντας το θέμα των ελέγχων για τη νοθεία και το λαθρεμπόριο απάντησε ότι «τον τελευταίο ένα χρόνο έχει αυστηροποιηθεί το νομικό πλαίσιο που αφορά τους επαγγελματίες στα υγρά καύσιμα. Έχει υπογραφεί μια κοινή Υπουργική απόφαση που περιμέναμε χρόνια. Τώρα έρχεται το νέο άρθρο στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο που πραγματικά είναι από τα πιο αυστηρά. Εμείς οι πρατηριούχοι θέλουμε ένα ασφαλές περιβάλλον εργασίας. Θέλουμε ένα ασφαλές περιβάλλον ανταγωνισμού. Θέλουμε την κυβέρνηση να είναι αρωγός. Και οι καταναλωτές να είναι ασφαλείς. Ένας πρατηριούχος δεν μπορεί να κάνει λαθρεμπόριο μόνος του, ούτε μπορεί να παρέμβει στις αντλίες μόνος του, εκτός κι αν έχε κάνει εκπαίδευση στο MIT άρα κάποιος τους υποστηρίζει».

Το ζήτημα, λοιπόν, είναι, όπως δήλωσε στην ΕΡΤ, αν το νομοσχέδιο ακουμπάει αυτούς που υποστηρίζουν τους πρατηριούχους στο να καταδολιεύουν τις αντλίες και να λαθρεμπορούν. «Δεν είμαστε ένας αγγελικά πλασμένος κόσμος. Η παραβατικότητα υπάρχει παντού» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Με πληροφορίες από ΕΡΤ 

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δολοφονία Λυγγερίδη: «Μαραθώνιος» για δεύτερη ημέρα με 32 απολογίες- Προφυλακίστηκε ακόμη ένα ηγετικό μέλος

Ελλάδα / Δολοφονία Λυγγερίδη: «Μαραθώνιος» για δεύτερη ημέρα με 32 απολογίες- Προφυλακίστηκε ακόμη ένα ηγετικό μέλος

Το ηγετικό μέλος, που μαζί με άλλους τέσσερις θεωρούνται επικεφαλής  της εγκληματικής οργάνωσης και αυτοί που οδήγησαν στη δολοφονία του αστυνομικού, φέρεται να είναι αυτός που έδωσε το σήμα για την έναρξη των επεισοδίων
NEWSROOM
Λέκκας για Θηρασιά: «Η Σαντορίνη έχει πάντα στην καλντέρα υψηλό κατολισθητικό κίνδυνο»

Ελλάδα / Λέκκας για Θηρασιά: «Η Σαντορίνη έχει πάντα στην καλντέρα υψηλό κατολισθητικό κίνδυνο»

«Έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα, το 2010 έχουν γίνει μεγάλα έργα στη Σαντορίνη προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι κατολισθήσεις και στον Αθηνιό και στο παλιό λιμάνι και στην Οία» εξήγησε ο κ. Λέκκας
NEWSROOM