Ένα βήμα για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας έγινε σήμερα, Δευτέρα, καθώς ανοίχτηκαν οι προσφορές των δύο προεπιλεγέντων, από την πρώτη φάση του διαγωνισμού, υποψηφίων αναδόχων για το τμήμα Α' «Άλσος Βεΐκου- Γουδή».

 

Οι οικονομικές προσφορές που υπέβαλαν οι υποψήφιοι ανάδοχοι είναι:

1. ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA -ALSTOM TRANSPORT S.A. 12,19%
2. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ - ANSALDO STP S.p.A - HITACHI RAIL ITALY SPA 10,57%

 

Η προβλεπόμενη δαπάνη του έργου επί της οποίας δόθηκε η προσφορά των υποψηφίων είναι 1.319.481.500 ευρώ.

 

Η συνολική προβλεπόμενη δαπάνη του έργου που περιλαμβάνει απρόβλεπτα, αναθεώρηση και απολογιστικές εργασίες είναι 1.510.000.000 ευρώ, ενώ η προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης ανέρχεται σε 8 χρόνια.

 

15 νέοι σταθμοί

 

Το Α' Τμήμα της Γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» έχει μήκος περίπου 12,8 χιλιόμετρα και έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου, του κέντρου της Αθήνας με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός).

 

Ταυτόχρονα, αναμένεται ότι θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ. καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

 

Πιο αναλυτικά περιλαμβάνει:

 

- 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή,

 

- 9 ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.

 

- Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης διατομής διπλής τροχιάς που θα διανοιχτεί με τουλάχιστον δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) μήκους περί τα 13km.

 

- Σήραγγες υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα διπλής τροχιάς, τριπλής τροχιάς & διακλαδώσεων.

 

- Σήραγγες μονής τροχιάς (STT) υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα μήκους 860 μ περίπου.

 

- 2 επίσταθμους της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).

 

- 1 νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο (ΚΕΛ) θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.

 

- 1 νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών σε διαθέσιμο χώρο εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.

 

Επίσης, το έργο περιλαμβάνει το απαιτούμενο τροχαίο υλικό- 20 αυτόματα τρένα χωρίς οδηγό- όπως και τα ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα για τη λειτουργία της γραμμής.

 

Με αφορμή το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σημείωσε ότι έπειτα από «παλινωδίες και καθυστερήσεις ετών, επιτέλους μπαίνει στην τελική φάση το μεγαλύτερο έργο υποδομής που πρόκειται να κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια».

 

Το έργο θα αλλάξει το συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, θα διευκολύνει τις μετακινήσεις εκατομμυρίων, με θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, θα φέρει ανάπτυξη και θα αναβαθμίσει τις περιοχές απ' όπου θα περάσει, σημείωσε ακόμη ο κ. Καραμανλής.

 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr