Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδελφή της

Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδερφή της Facebook Twitter
Το πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέττας που εκτιμάται ότι απεικονίζει την αδελφή της/Φωτογραφία: Musée d'Art et d'Histoire
0

Ένα διάσημο πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας ως παιδί φαίνεται τελικά να απεικονίζει την αδελφή της, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Ο χαρακτηριστικός πίνακας του Ελβετού ζωγράφου Jean Étienne Liotard, που για χρόνια θεωρούνταν απεικόνιση της τελευταίας βασίλισσας της Γαλλίας από το 1762, έχει επηρεάσει βαθιά τον τρόπο με τον οποίο οι ιστορικοί έβλεπαν τα παιδικά της χρόνια.

Όμως η καθηγήτρια Catriona Seth από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης πιστεύει τώρα ότι το έργο στην πραγματικότητα απεικονίζει την μεγαλύτερη αδελφή της Μαρίας Αντουανέτας, τη Μαρία Καρολίνα, η οποία αργότερα έγινε βασίλισσα της Νάπολης.

Υποψιάζεται επίσης ότι ένα άλλο σχέδιο της ίδιας συλλογής του Liotard - που μέχρι σήμερα θεωρούνταν πως απεικόνιζε τη Μαρία Καρολίνα - στην πραγματικότητα δείχνει τη νεαρή Μαρία Αντουανέτα.

Στο σχέδιο που για χρόνια πιστευόταν ότι δείχνει τη Μαρία Αντουανέτα, το κορίτσι είναι επτά ετών, κρατάει ένα μικρό εργαλείο ύφανσης και κοιτάζει κατευθείαν τον θεατή με αποφασιστικό βλέμμα.

Ειδικοί είχαν ερμηνεύσει το βλέμμα ως ένδειξη ότι η μελλοντική βασίλισσα ήταν προορισμένη για μια σημαντική ζωή.

Όμως, παρόλο που η καθηγήτρια Seth δήλωσε ότι «τη γοήτευε αυτό το πορτρέτο», κάτι την «ενοχλούσε» πάντα σε αυτό.

Κατά τη διάρκεια της έρευνάς της για το νέο της βιβλίο - που επικεντρώνεται στα πορτρέτα της Μαρίας Αντουανέτας - επισκέφθηκε ξανά τη συλλογή Liotard στο Μουσείο Τέχνης και Ιστορίας (Musée d’Art et d’Histoire - MAH) στη Γενεύη.

«Το πρώτο στοιχείο προήλθε από αυτό που θεωρούνταν καρφίτσα που φορούσε η 'Μαρία Αντουανέτα' στο πορτρέτο», εξήγησε.

Το κορίτσι στη ζωγραφιά φοράει ένα μετάλλιο ενός συγκεκριμένου ιπποτικού τάγματος, το οποίο είχαν λάβει τα αδέλφια της. Ωστόσο, η Μαρία - ως η νεότερη της οικογένειας - δεν έλαβε το δικό της παράσημο παρά σχεδόν τέσσερα χρόνια μετά τη δημιουργία του πορτρέτου.

«Κατάλαβα τότε ότι έπρεπε να έχει γίνει ένα μπέρδεμα: το νεότερο παιδί που φαίνεται σε ένα άλλο πορτρέτο έπρεπε να είναι η Μαρία Αντουανέτα και όχι η Μαρία Καρολίνα», είπε η καθηγήτρια Seth.

Το σχέδιο που τώρα θεωρείται ότι απεικονίζει τη μελλοντική σύζυγο του Λουδοβίκου ΙΣΤ΄ δείχνει ένα κορίτσι που φοράει χαρακτηριστικά σκουλαρίκια και κρατάει ένα τριαντάφυλλο.

Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδερφή της Facebook Twitter
Το πορτέτο που πιστεύεται ότι απεικονίζει πράγματι την Μαρία Αντουανέτα/Φωτογραφία: Musée d'Art et d'Histoire

Η καθηγήτρια Σεθ είπε ότι αργότερα βρήκε μια μεταγενέστερη εικόνα της Μαρίας Αντουανέτας, όπου φοράει τα ίδια σκουλαρίκια, ενώ τα τριαντάφυλλα ήταν ένα «επανεμφανιζόμενο μοτίβο» στα πορτρέτα της καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής της.

Ο Marc-Olivier Wahler, διευθυντής του Μουσείου MAH, δήλωσε:

«Αν και αυτά τα εντυπωσιακά πορτρέτα έχουν εκτεθεί πολλές φορές τα τελευταία 250 χρόνια, θα είναι πραγματικά ξεχωριστό να βλέπουμε επιτέλους τη Μαρία Αντουανέτα όπως ήταν πραγματικά, και όχι να τη συγχέουμε με την αδελφή της».

Η Μαρία Αντουανέτα γεννήθηκε στην Αυστρία το 1755 και στάλθηκε στη Γαλλία για να γίνει σύζυγος του μελλοντικού βασιλιά Λουδοβίκου ΙΣΤ΄.

Αποκεφαλίστηκε το 1793, σε ηλικία 37 ετών, μαζί με τον σύζυγό της, στην κορύφωση της Γαλλικής Επανάστασης.

Με πληροφορίες από BBC

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μουσείο Βίλα Γκέτι: Παρουσίαση για την παραγωγή αρώματος στην Πύλο στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού

Πολιτισμός / Μια αρχαιολόγος έχει βρει πώς μύριζαν τα αρώματα στην Ύστερη Εποχή του Χαλκού. Θα μιλήσει για αυτό σε μια διάλεξη

Η εκδήλωση αυτή θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο - Βίλα Γκέτυ και αποτελεί μέρος της περιοδικής έκθεσης «The Kingdom of Pylos», την πρώτη μεγάλη έκθεση στη Βόρεια Αμερική αφιερωμένη στον Μυκηναϊκό πολιτισμό.
LIFO NEWSROOM
Ο Γούντι Άλεν θυμάται τη Νταϊάν Κίτον

Πολιτισμός / Ο Γούντι Άλεν αποχαιρετά τη Νταϊάν Κίτον

«Με την πάροδο του χρόνου έκανα ταινίες για ένα μόνο κοινό, τη Νταϊάν Κίτον. Δεν διάβασα ποτέ καμία κριτική για τη δουλειά μου και με ενδιέφερε μόνο η γνώμη της Κίτον», γράφει ο Άλεν σε κείμενό του, αφιερωμένο στην Αμερικανίδα ηθοποιό
LIFO NEWSROOM
Άννα Κυριακού: Από τη Finos Films και το Εθνικό Θέατρο έως τη «θεία Μπεμπέκα» στις «Τρεις Χάριτες»

Πολιτισμός / Άννα Κυριακού: Από τη Finos Films και το Εθνικό Θέατρο έως τη «θεία Μπεμπέκα» στις «Τρεις Χάριτες»

Στο Εθνικό Θέατρο, όπου υπήρξε μέλος για πάνω από 20 χρόνια, πρωταγωνίστησε σε 34 έργα, από την Ηλέκτρα και τον Πειρασμό του Ξενόπουλου, έως τον Οθέλλο και τη Λυσιστράτη
LIFO NEWSROOM
Μία Φάροου: Απέτισε φόρο τιμής στη Νταϊάν Κίτον παρά τη στήριξή της στον Γούντι Άλεν

Πολιτισμός / Μία Φάροου: «Ήταν ένα σπάνιο άτομο» - Απέτισε φόρο τιμής στη Νταϊάν Κίτον παρά τη στήριξή της στον Γούντι Άλεν

Το μήνυμα της έρχεται μετά την απόφαση της Νταϊάν Κίτον να υπερασπιστεί δημόσια τον Γούντι Άλεν, εν μέσω κατηγοριών για σεξουαλική κακοποίηση της κόρης τους
LIFO NEWSROOM
Κολοσσαίο: Τούνελ 2.000 ετών που χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά οι αυτοκράτορες, ανοίγει για το κοινό

Πολιτισμός / Κολοσσαίο: Τούνελ 2.000 ετών που χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά οι αυτοκράτορες, ανοίγει για το κοινό

Γνωστό ως «Διάδρομος του Κόμμοδου», το τούνελ μήκους 55 μέτρων κατασκευάστηκε κάτω από το αμφιθέατρο, ώστε οι αυτοκράτορες και οι εκλεκτοί τους καλεσμένοι να φτάνουν στις αυτοκρατορικές θέσεις χωρίς να αναμειγνύονται με το πλήθος
LIFO NEWSROOM
Από τη Γερμανία στην Αρχαία Ολυμπία: Επαναπατρίστηκε μέρος κιονόκρανου που είχε απομακρυνθεί παράνομα

Πολιτισμός / Από τη Γερμανία στην Αρχαία Ολυμπία: Επαναπατρίστηκε κιονόκρανο που είχε απομακρυνθεί παράνομα

Όπως αναφέρει το Υπουργείο Πολιτισμού, ο επαναπατρισμός του κιονόκρανου κατέστη δυνατός χάρη στην ευαισθησία και το θάρρος μιας Γερμανίδας, η οποία το κατείχε από τη δεκαετία του 1960, μετά από περισυλλογή του από την περιοχή του Λεωνιδαίου
LIFO NEWSROOM
Οι No Doubt επανενώνονται για μια σειρά εμφανίσεων στο Sphere του Λας Βέγκας

Πολιτισμός / Οι No Doubt επανενώνονται για μια σειρά εμφανίσεων στο Sphere του Λας Βέγκας

«Το να το κάνω αυτό με τους No Doubt μοιάζει σαν να επιστρέφω στο παρελθόν για να ξαναζήσω την ιστορία μας, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούμε κάτι εντελώς καινούργιο με τρόπους που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε.», δήλωσε η Gwen Stefani
LIFO NEWSROOM