Temu: Η Κομισιόν ζήτησε για δεύτερη φορά εξηγήσεις για το παράνομο εμπόριο

Temu: Η Κομισιόν ζήτησε για δεύτερη φορά εξηγήσεις για το παράνομο εμπόριο Facebook Twitter
Φωτ: Pixbay
0

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε για δεύτερη φορά εξηγήσεις από την πλατφόρμα Temu που θεωρείται ότι δεν λαμβάνει επαρκή μέτρα για την πώληση παράνομων ή εν δυνάμει επικίνδυνων προϊόντων.

Είναι η δεύτερη φορά που η Κομισιόν θέτει γραπτές ερωτήσεις στην κινεζική πλατφόρμα για την οποία υπάρχουν υποψίες ότι δεν τηρεί τις υποχρεώσεις της για την προστασία των καταναλωτών στο πλαίσιο του νέου ευρωπαϊκού κανονισμού για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA).

Αν και οι αιτήσεις για την παροχή εξηγήσεων δεν αποτελεί ακόμη επίσημη προειδοποίηση, είναι το πρώτο στάδιο που μπορεί να οδηγήσει στην έναρξη επίσημης διαδικασίας επί παραβάσει και στην επιβολή σοβαρών κυρώσεων αν αποδειχθούν οι κατηγορίες.

Συγκεκριμένα, η Κομισιόν ζήτησε σήμερα από την Temu να περιγράψει τα μέτρα που έχει λάβει για να αντιμετωπίσει «την παρουσία και την επανεμφάνιση εμπόρων που πωλούν παράνομα προϊόντα» στην κινεζική πλατφόρμα.

Ζητά επίσης να πληροφορηθεί τα μέτρα που έχουν ληφθεί για τον περιορισμό «των κινδύνων που συνδέονται με την προστασία των καταναλωτών, την δημόσια υγεία και ευημερία των χρηστών».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ψηφιακός χωροφύλακας στην Ευρωπαϊκή Ενωση, ζητά επίσης «λεπτομέρειες για τα συστήματα σύστασης (Recommender Systems) του Temu και τους κινδύνους για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών». Η πλατφόρμα έχει προθεσμία μέχρι τις 21 Οκτωβρίου για να απαντήσει. Η Κομισιόν θα αποφασίσει για τις επόμενες κινήσεις της αφού αξιολογήσει τις απαντήσεις.

Στις 28 Ιουνίου η Κομισιόν απηύθυνε τις πρώτες ερωτήσεις στο Temu σχετικά με τα μέσα που έχει εφαρμόσει για να επιτρέψει την επισήμανση των παράνομων προϊόντων.

Άλλες ερωτήσεις αφορούν τα σκοτεινά μοτίβα (dark pattern) που επιτρέπουν την χειραγώγηση της συμπεριφοράς των πελατών ώστε να παρακινηθούν να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα, την προστασία των ανηλίκων, την διαφάνεια των συστημάτων σύστασης των προϊόντων ή την ιχνηλάτηση των πωλητών στις πλατφόρμες αυτές.

Η στρατηγική των εξαιρετικά χαμηλών τιμών

Η πλατφόρμα Temu, που γνωρίζει μεγάλη διείσδυση στην ευρωπαϊκή αγορά λόγω της στρατηγικής των εξαιρετικά χαμηλών τιμών, είναι η διεθνής εκδοχή του κινεζικού κολοσσού ηλεκτρονικού εμπορίου Pinduoduo, που δημιουργήθηκε το 2015. Προτείνει μία τεράστια επιλογή προϊόντων σε εξευτελιστικές τιμές: ρούχα, παιγνίδια, διακόσμηση, εργαλεία, γκάτζετ...

Η Temu συγκεντρώνει 75 εκατομμύρια χρήστες μηνιαίως στην Ευρωπαϊκή Ενωση, ξεπερνώντας το όριο των 45 εκατομμυρίων χρηστών που υποχρεώνει τις πλατφόρμες να υπαχθούν στο ενισχυμένο ρυθμιστικό πλαίσιο της ΕΕ.

Η κινεζική πλατφόρμα έχει κατηγορηθεί από ενώσεις καταναλωτών για την εφαρμογή τεχνικών χειραγώγησης των χρηστών και παραβίαση πολλών κανόνων της DSA. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, η Temu χρησιμοποιεί τεχνικές όπως τα σκοτεινά μοτίβα (dark patterns) για να παρακινήσει τους πελάτες να δαπανήσουν περισσότερα χρήματα, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Γραφείο των Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC) που κατέθεσε προσφυγή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Από τον Φεβρουάριο, η DSA επιβάλλει νέες υποχρεώσεις σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες, ανάμεσά τους και η Temu, για την καλύτερη προστασία των χρηστών έναντι παράνομου περιεχομένου.

Η ευρωπαϊκή νομοθεσία απαγορεύει τις παραπλανητικές διεπαφές (interfaces) και επιβάλλει αυξημένους κανόνες διαφάνειας για τους αλγόριθμους που χρησιμοποιούνται για την στόχευση των χρηστών. Υποχρεώνει σε έλεγχο της ταυτότητας των πωλητών στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες και σε αποβολή των υπότροπων παραβατών.

Η Temu είναι υποχρεωμένη να αναλύει τους κινδύνους που συνδέονται με τις υπηρεσίες της

Η Temu, όπως και οι 23 άλλες μεγάλες πλατφόρμες που υπόκεινται στους ενισχυμένους ευρωπαϊκούς ελέγχους, είναι πλέον υποχρεωμένη να αναλύει τους κινδύνους που συνδέονται με τις υπηρεσίες της και να θέτει σε εφαρμογή μέσα για την αντιμετώπισή τους. Η ανάλυση αυτή θα εξετάζεται κάθε χρόνο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που αναλαμβάνει πλέον τον ρόλο του ψηφιακού χωροφύλακα στην Ευρωπαϊκή Ενωση.

Στο τέλος του Σεπτεμβρίου, έξι χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ανάμεσά τους η Γαλλία και η Γερμανία, ζήτησαν από την Κομισιόν να σφίξει τα λουριά στην Temu.

«Κάθε μέρα, εκατοντάδες χιλιάδες πακέτα φθάνουν εδώ, κυρίως από την Κίνα, με εμπορεύματα που δεν τηρούν τους κανόνες της ευρωπαϊκής αγοράς», είχε καταγγείλει πρόσφατα ο γερμανός υφυπουργός Οικονομίας Σβεν Γκίγκολντ σε σύνοδο των ευρωπαίων ομολόγων του στις Βρυξέλλες.

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Οικονομία / ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Ιδιαίτερα υψηλή παραβατικότητα εντοπίστηκε και στις μισθώσεις ομπρελών και καθισμάτων σε παραλίες, με δεκάδες επιχειρήσεις να σφραγίζονται σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Κέρκυρα, Σύρο, Σίφνο, Πόρο και Αίγινα
LIFO NEWSROOM
Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM