Ίντριγκα, τρόμος και ψίθυροι στα μπαλέτα της Όπερας των Παρισίων

Ίντριγκα, τρόμος και ψίθυροι στα μπαλέτα της Όπερας των Παρισίων Facebook Twitter
Ο Μπενζαμέν Μιλπιέ κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου στην οποία ανακοινώθηκε η διάδοχος του....
1

Γιατί αποχώρησε ο Μπενζαμέν Μιλπιέ από το Garnier; Από την προηγούμενη εβδομάδα συζητιέται τόσο η σοκαριστική απόφαση του να παραιτηθεί, σχεδόν δυο χρόνια μετά την ανάληψη καθηκόντων ως διευθυντής των Μπαλέτων, όσο και το «γιατί» της όλης υπόθεσης;

Γιατί εγκαταλείπει ένας ταλαντούχος χορογράφος μια τέτοια ευκαιρία; Και γιατί επιχείρησε να το κάνει βελούδινα, στρογγυλεμένα, αθόρυβα και μάλιστα υποδεχόμενος τη διάδοχο του με ανοιχτές αγκάλες;

Ο ταλαντούχος χορογράφος, με τις ενδιαφέρουσες φιλοδοξίες και την πολυσυζητημένη προσωπική ζωή, ως σύζυγος της Οσκαρικής Νάταλι Πόρτμαν και χορογράφος της στον «Μαύρο Κύκνο» του Αρονόφσκι, λέγεται ότι υπήρξε ακόμη ένα θύμα των βυζαντινισμών που πρακτικά «διοικούν» τα μεγαλύτερα μπαλέτα του κόσμου.

Ίντριγκα, τρόμος και ψίθυροι στα μπαλέτα της Όπερας των Παρισίων Facebook Twitter
Η σύζυγος του, Νάταλι Πόρτμαν, στην ταινία "Μαύρος Κύκνος", σε δική του χορογραφία που τελικά τους έκανε ζευγάρι
Ίντριγκα, τρόμος και ψίθυροι στα μπαλέτα της Όπερας των Παρισίων Facebook Twitter

Παρά τον αέρα φρεσκάδας και την όρεξη για αλλαγή αντιλήψεων για τον χορό – εντός και εκτός Όπερας –, σε Παρίσι και Νέα Υόρκη με πίκρα διαπιστώνουν ότι τελικά ο Γενικός Διευθυντής ενός τέτοιου οργανισμού δεν πρέπει να αρκείται στο ταλέντο και την ιδιοφυή του σκέψη.

«Θέλουν κάτι από… Μακιαβέλι αυτές οι θέσεις», αναφέρεται ακροθιγώς σε έντυπα όπως ο “Guardian”, όπου επισημαίνεται το κάπως αντιδραστικό και αποφασισμένο πνεύμα με το οποίο «μπούκαρε» στα Μπαλέτα της Όπερας ο Μιλπιέ, όταν ανέλαβε Διευθυντής το 2014.

Τότε γράφονταν ύμνοι για την περίπτωση του νεαρού χορογράφου και χορευτή, τον οποίο έφταναν κάποιοι να συγκρίνουν με τον Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ, ακριβώς λόγω του φλογερού του ταμπεραμέντου και της διάθεσης του να αλλάξει δεδομένα και να «σπάσει» συμβάσεις και αγκυλώσεις.

Όπως, για παράδειγμα, την «είσοδο» μαύρων χορευτών στην κεντρική σκηνή του Garnier και την ανάληψη δύσκολων ρόλων, που, παλαιότερα ούτε γι’ αστείο δεν θα γινόταν μία τέτοια συζήτηση.

Το σίγουρο ήταν ότι η άφιξη του στο γεμάτο από συντηρητισμό περιβάλλον της Όπερας των Παρισίων είχε κάνει κόσμο του πνεύματος και των Τεχνών να αναθαρρήσει.

Όμως, ένα ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε πέρσι από το γαλλικό “Canal+”  έβαλε σε υποψίες τους πρεσβύτερους του γαλλικού μπαλέτου και μάλλον απογοήτευσε τους νεότερους: ο Μιλπιέ, γαλλικής καταγωγής, αλλά Αμερικανοτραφής, δεν δίστασε να εκφράσει δημοσίως τις αμφιβολίες του για το αν πρέπει να τοποθετούνται τα Μπαλέτα της Όπερας μεταξύ των σπουδαιότερων του κόσμου.

Με λίγα λόγια, ο Μιλπιέ τόλμησε να πει ανοιχτά, αυτό που άλλοι εμπλεκόμενοι ψιθύριζαν: ότι χρειάζεται ακόμη πολλή δουλειά και αλλαγή φιλοσοφίας στο πνεύμα που «διοικεί» τα Μπαλέτα της Όπερας των Παρισίων.

Τους μήνες που ακολούθησαν – και μετά την προβολή του συγκεκριμένου ντοκιμαντέρ – ο ενθουσιασμός του 38χρονου καλλιτεχνικού διευθυντή ξεθύμανε, αλλά τουλάχιστον, όπως σημειώνεται σε ρεπορτάζ των ξένων εντύπων, δεν σταμάτησε να προωθεί – όχι τη δική του ατζέντα –, αλλά νέους συνεργάτες, χορευτές, τη δουλειά άλλων κοινώς μέσα από τους λογαριασμούς του στα social media.

Ίντριγκα, τρόμος και ψίθυροι στα μπαλέτα της Όπερας των Παρισίων Facebook Twitter
Δικές του φωτογραφίες από πρόβες των Μπαλέτων της Όπερας των Παρισίων. Ο Μιλπιέ συνήθισε να ανεβάζει σε Instagram και Faceboo στιγμιότυπα από την πορεία κάθε δουλειάς του.
Ίντριγκα, τρόμος και ψίθυροι στα μπαλέτα της Όπερας των Παρισίων Facebook Twitter

Και γιατί, λοιπόν, εγκατέλειψε μία τέτοια θέση, τρέχοντας σχεδόν, για να επιστρέψει στη Νέα Υόρκη που τον ανέδειξε ως επαγγελματία;

Μία εικασία είναι ότι δέχθηκε πιέσεις από την σούπερ σταρ σύζυγο του, Νάταλι Πόρτμαν, που μετά από ένα διάλειμμα δύο χρόνων στην καριέρα της, επιθυμεί να επιστρέψει στην ενεργό δράση. Η άλλη εκδοχή της ίδιας εικασίας, λέει ότι η Πόρτμαν, μετά το τρομοκρατικό χτύπημα στο Παρίσι, ανησυχεί για την ασφάλεια της οικογένειας της…

Όσο για το ποια τον διαδέχεται, το όνομα της οποίας ανακοινώθηκε πριν από λίγες μέρες σε συνέντευξη Τύπου στο Παρίσι; Η πρώην πρίμα μπαλαρίνα των Μπαλέτων της Όπερας των Παρισίων, Ορελί Ντυπόν. 

Οι εχθροί την χαρακτηρίζουν συστημικό «παιδί» του Garnier, που γνωρίζει καλά τον τρόπο λειτουργίας του, αλλά και των «κάλων» που δεν πρέπει να πατήσει. Οι φίλοι λένε ότι η Ντυπόν διαθέτει όλη την εμπειρία για να αναλάβει τη θέση και να «αφαιρέσει» τα στοιχεία ποπ κουλτούρας που επιχείρησε να εντάξει στα γαλλικά μπαλέτα ο Μιλπιέ.

Ίντριγκα, τρόμος και ψίθυροι στα μπαλέτα της Όπερας των Παρισίων Facebook Twitter
Ίντριγκα, τρόμος και ψίθυροι στα μπαλέτα της Όπερας των Παρισίων Facebook Twitter
H διάδοχος του Μιλπι, Ορελί Ντυπόν - EPA/ETIENNE LAURENT

To μόνο που φαίνεται σίγουρο και προκύπτει από τις κεντρικές σκηνές χορού παγκοσμίως είναι ότι όχι απλώς δεν χωρούν νέες ιδέες και καινοτομίες, αλλά ότι η επετηρίδα, η κακώς εννοούμενη ιεραρχία – γιατί ο Μιλπιέ ήρθε ουρανοκατέβατος στα Μπαλέτα της Όπερας – και η ίντριγκα έχουν καλύτερο business plan απ’ ό,τι φαίνεται… 

Με στοιχεία από "Guardian", "Telegraph", "BBC"

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

1 σχόλια