Όλοι χορεύουν βαλς! Νέα παράσταση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Όλοι χορεύουν βαλς! Νέα παράσταση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. Facebook Twitter
0

«Όλοι χορεύουν βαλς!», η πρώτη παράσταση του μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για την σεζόν 2011-12 ανεβαίνει στο Θέατρο Ολύμπια. Η μαγεία του χορού και η τελειότητα των κινήσεων μπλέκονται με τις κλασικές και σύγχρονες μουσικές, στο πρώτο έργο που ανεβαίνει υπό τον καινούργιο καλλιτεχνικό διευθυντή τoυ μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Ρενάτο Τζανέλλα.  Για αυτή λοιπόν την πρώτη γνωριμία του με το ελληνικό κοινό, ο Τζανέλλα διάλεξε να παρουσιάσει τρεις διάσημες χορογραφίες του. 

Η πρώτη «Όλοι χορεύουν βαλς» είναι εμπνευσμένη από τη μουσική του Γκούσταφ Μάλερ και του Γιόχαν Στράους, ανιψιού του Γιόζεφ Στράους. Το δεύτερο μπαλέτο με τίτλο «Στο κενό» απεικονίζει ένα άνδρα σε έρημο τοπίο να βιώνει έντονα συναισθήματα ανασφάλειας, φόβου, επιθετικότητας, αλλά και γαλήνης και αγάπης. Το τρίτο έργο «Μπολερό», βασίζεται στο πασίγνωστο Μπολερό της Μωρίς Ραβέλ και πρωτοπαρουστιάστηκε το 1998 στην Βιέννη.

Όπως σημειώνει ο ίδιος ο Τζανέλλα «Στο όλοι χορεύουν βαλς, υπάρχει η ελαφρότητα, το παιχνίδι, το χιούμορ, φαίνονται οι ρίζες στον κλασικό χορό. Στο Κενό αποκρυσταλλώνεται η πιο προσωπική μου αντίληψη για το χορό και ο βαθύτερος προβληματισμός μου ως άνθρωπος. Στο Μπολερό δεν υπάρχει πλέον χορός, υπάρχει κίνηση, μουσική και ρυθμός, αλλά και τα άγρια ένστικτα του αρσενικού και του θηλυκού.Η συνειδητότητα και η ομορφιά συγκρούονται με την αγριότητα του ασυνείδητου. Στη διαμάχη του ρυθμού με τη μελωδία, τελικά είναι ο ρυθμός που νικά.»

Δείτε εδώ τη συνέντευξη του Ρενάτο Τζανέλλα στη Lifo.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.