Το βραβείο και η εύφημος μνεία του 11ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας

Το βραβείο και η εύφημος μνεία του 11ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας Facebook Twitter
0

«Το Σύννεφο στο Δωμάτιό της», η αριστουργηματική ταινία της κινέζας Ζενγκ Λου Σινιουάν απέσπασε το μεγάλο βραβείο του 11ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας το οποίο συνεχίζει με μεγάλη επιτυχία τις online προβολές του έως και τη Δευτέρα 26 Οκτωβρίου στην πλατφόρμα online.tainiothiki.gr.


Το βραβείο του Διεθνούς Διαγωνιστικού Προγράμματος απονεμήθηκε το βράδυ της Κυριακής (25/10), στην τελετή λήξης του 11ου ΦΠΚΑ, που μεταδόθηκε ζωντανά από τη σελίδα της Ταινιοθήκης στο Facebook.


Το όνομα της νικήτριας ανακοίνωσε η τριμελής κριτική επιτροπή που αποτελείται από τους Έλληνες σκηνοθέτες Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη και Θανάση Νεοφώτιστο και την κινέζα (εγκατεστημένη στην Μ. Βρετανία) συγγραφέα και σκηνοθέτη Σιαολού Γκουό, παρουσία της προέδρου της Ταινιοθήκης και καλλιτεχνικής διευθύντριας του Φεστιβάλ Μαρίας Κομνηνού.


Η επιτροπή απένειμε το βραβείο στην Ζενγκ Λου Σινιουάν «για το αινιγματικό και ειλικρινές ταξίδι μιας νεαρής γυναίκας που ψάχνει να βρει ένα χώρο να ανήκει σε μια ασπρόμαυρη ουτοπία, κάνοντας μας να αναρωτηθούμε και εμείς για το δικό μας οικείο».


Η νικήτρια κέρδισε 10.000 ευρώ σε post production services για την επόμενη ταινία της από την Authorwave.


Η κριτική επιτροπή απένειμε επίσης εύφημο μνεία στο γαλλικό ντοκιμαντέρ «Απεργείς ή πεθαίνεις» του Ζόναθαν Ρεσινιό «για το πλούσιο μωσαϊκό διαφορετικών ανθρώπων μιας βιομηχανικής πόλης της Γαλλίας γεμάτη από ομίχλη, που πίσω από αυτή νιώσαμε την Επανάσταση που έρχεται».


Οι ταινίες  

 

Το βραβείο και η εύφημος μνεία του 11ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας Facebook Twitter


Το σύννεφο στο Δωμάτιό της (The cloud in her room)

Είναι ένας υγρός χειμώνας στο Χανγκζού. Η Μούζι, 22 ετών, έρχεται σπίτι για την Κινέζικη Πρωτοχρονιά, όπου καλείται να παίξει τους ρόλους της κόρης, της ετεροθαλούς αδελφής και της συντρόφου. Μια μέρα, η Μούζι συνοδεύει τη μικρή της αδελφή στο σχολείο και συναντά τον ιδιοκτήτη ενός τοπικού μπαρ, πατέρα ενός άλλου μαθητή. Ο παράξενος αυτός άντρας θυμίζει στη Μούζι έναν παλιό της φίλο και τις ξυπνά αναμνήσεις της σχέσης τους που ξαφνικά χάθηκε. Ταυτόχρονα, την επισκέπτεται ο σύντροφός της. Περιδιαβαίνοντας στην πόλη που την αισθάνεται οικεία αλλά και ξένη, η Μούζι αναζητά ένα μέρος όπου να νοιώθει ότι ανήκει.

Το βραβείο και η εύφημος μνεία του 11ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας Facebook Twitter


Ζενγκ Λου Σινιουάν (Zheng Lu Xinyuan)


H Ζενγκ Λου Σινιουάν είναι σκηνοθέτις με έδρα το Χανγκζού στην Κίνα. Αποφοίτησε με μεταπτυχιακό δίπλωμα στην κινηματογραφική παραγωγή από το πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια, School of Cinematic Arts, USC, το 2017. Μικρού μήκους ταινίες της επιλέχθηκαν από φεστιβάλ όπως το Tribeca Film Festival, το FIRST International Film Festival της Ινδίας, το Bi-City Biennale of Urbanism/Architecture και το Ανεξάρτητο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Κίνας. Η Σινιουάν προσπαθεί να καλλιεργήσει μια προσωπική οπτική που εξερευνά τα όρια διαφορετικών μέσων.

Απεργείς ή Πεθαίνεις (Grève Ou Crève)

Στην πατρίδα του, μια πρώην βιομηχανική περιοχή στη Λωρραίνη, ο Zόναθαν Ρεσινιό ακολουθεί μεμονωμένους ανθρώπους και δημιουργεί χαλαρές σχέσεις μεταξύ των ιστοριών τους. Ένας άντρας δωρίζει καπνογόνα και κράνη στο μουσείο εξόρυξης, αναμνηστικά από τις μέρες των απεργιών των ανθρακωρύχων στη δεκαετία του 1980 και του '90 ενώ ένας άλλος είχε ένα ατύχημα στη δουλειά και δεν ξέρει τι να κάνει για τις ψευδείς δηλώσεις που έκανε το αφεντικό του στην ασφαλιστική έκθεση.

Αρχειακό υλικό σε βίντεο που δείχνει τις κλιμακούμενες απεργίες των ανθρακωρύχων τη δεκαετία του '90 αντιπαραβάλλεται με σύγχρονο υλικό όπου παρακολουθούμε τη προπόνηση και τους αγώνες στην πυγμαχία νεαρών Γάλλων και Γαλλίδων αραβικής καταγωγής, μετανάστες δεύτερης γενιάς, οι οποίοι, αγωνίζονται, όπως και οι ανθρακωρύχοι, για μια καλύτερη ζωή. Σιγά-σιγά, αναπτύσσονται σχέσεις μεταξύ των ατομικών ιστοριών και αναδύονται ερωτήματα σχετικά με τους εργατικούς αγώνες, την αλληλεγγύη και για τα μεταβαλλόμενα νοήματα αυτών των όρων στη σημερινή εποχή.

Το βραβείο και η εύφημος μνεία του 11ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας Facebook Twitter


Ζόναθαν Ρεσινιό (Jonathan Rescigno)


Ο Ζοναθαν Ρεσινιό γεννήθηκε στο Φορμπά της Γαλλίας, το 1980. Σπούδασε τέχνη και κινηματογράφο στο Μετς και στο Στρασβούργο. Στις μικρού μήκους ταινίες και τις βιντεο-εγκαταστάσεις του, ο Ρεσινιό ασχολείται με τα μεταβαλλόμενα σύνορα και τις κοινωνικές πραγματικότητες της περιοχής του, το Γκραντ Εστ, που βρίσκεται κοντά στα γαλλο-γερμανικά σύνορα. To "Απεργείς Ή Πεθαίνεις" είναι η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία.

Το βραβείο και η εύφημος μνεία του 11ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας Facebook Twitter
Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.