Σύσσωμο το προσωπικό του ιστoρικού κινηματογραφικού περιοδικού Cahiers du Cinema παραιτείται μετά την αλλαγή ιδιοκτησίας

Σύσσωμο το προσωπικό του ιστoρικού κινηματογραφικού περιοδικού Cahiers du Cinema παραιτείται μετά την αλλαγή ιδιοκτησίας Facebook Twitter
Ο Κλοντ Σαμπρόλ και ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ στα γραφεία του περιοδικού.
0

Την παραίτησή τους υπέβαλλαν ως ένδειξη διαμαρτυρίας στην κοινοπραξία μετόχων που ανέλαβε πρόσφατα την ιδιοκτησία του ιστορικού τίτλου, και τα 15 μέλη του θρυλικού κινηματογραφικού περιοδικού Cahiers du Cinema που ιδρύθηκε το 1951.

Κρίσιμες ώρες ζει το πιο διάσημο και επιδραστικό ίσως κινηματογραφικό περιοδικό στην ιστορία, που θέτουν υπό άμεση αμφισβήτηση το μέλλον του μετά από εβδομήντα σχεδόν χρόνια κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων, υπέβαλλαν συγχρόνως την παραίτησή τους και τα 15 μέλη της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού, μετά από την πρόσφατη πώληση του ιστορικού τίτλου που τον παρέδωσε στα χέρια μιας κοινοπραξίας μετόχων, κίνηση που όπως δηλώνει το προσωπικό των «Τετραδίων του Σινεμά» σε ανακοίνωση που εξέδωσε, συνιστά «σύγκρουση συμφερόντων» και υπονομεύει την λειτουργία και την ίδια την ύπαρξη της έκδοσης.

Σύσσωμο το προσωπικό του ιστoρικού κινηματογραφικού περιοδικού Cahiers du Cinema παραιτείται μετά την αλλαγή ιδιοκτησίας Facebook Twitter
Η Divine ξεφυλλίζει το περιοδικό στην υπερ-cult ταινία "Polyester" (1981) του Τζον Γουότερς

Στην ανακοίνωση τους, οι συντάκτες του περιοδικού, εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους για την αλλαγή κατεύθυνσης του περιοδικού από τους νέους ιδιοκτήτες και την αλλοίωση της φυσιογνωμίας ενός περιοδικού που παραμένει, στην τρέχουσα μηνιαία κυκλοφορία του από τις εκδόσεις Phaidon Press, ιδιαίτερο, αδέσμευτο και ιδιοσυγκρασιακό (όπως φάνηκε και από την πρόσφατη λίστα του με τις καλύτερες ταινίες της προηγούμενης δεκαετίας, όπου στην κορυφή δεν εξελέγη ταινία αλλά η τηλεοπτική σειρά Twin Peaks:The Return του Ντέιβιντ Λιντς) και δεν φοβάται να δημοσιεύει μακροσκελή και συχνά ακαδημαϊκά άρθρα.

Σύσσωμο το προσωπικό του ιστoρικού κινηματογραφικού περιοδικού Cahiers du Cinema παραιτείται μετά την αλλαγή ιδιοκτησίας Facebook Twitter

Όπως δήλωσε ο αναπληρωτής διευθυντής του περιοδικού και συντάκτης της εφημερίδας εδώ και 17 χρόνια, Ζαν-Φιλίπ Τεσέ στην εφημερίδα Le Monde, «το περιοδικό ιδρύθηκε στις αρχές της δεκαετίας του '50 για να κηρύξει τον πόλεμο στο κατεστημένο του γαλλικού σινεμά, και οι νέοι ιδιοκτήτες φιλοδοξούν να το κάνουν μια 'chic' και 'πρόσχαρη' επιθεώρηση, μιλάμε για τέτοια ανοησία».

Το (ή τα) Cahiers du Cinema ιδρύθηκε το 1951 από τον μεγάλο θεωρητικό του σινεμά και σύντομα στελεχώθηκε από τους κατοπινούς γίγαντες του Γαλλικού Νέου Κύματος: τον Ζαν-Λικ Γκοντάρ, τον Κλοντ Σαμπρόλ, τον Φρανσουά Τριφό, ενώ την διεύθυνσή του είχε αναλάβει μετά το 1957 ο Ερίκ Ρομέρ για να τον διαδεχτεί το 1963 ένας άλλος τιτάνας του γαλλικού σινεμά, ο Ζακ Ριβέτ.

Σύσσωμο το προσωπικό του ιστoρικού κινηματογραφικού περιοδικού Cahiers du Cinema παραιτείται μετά την αλλαγή ιδιοκτησίας Facebook Twitter

Πιο πρόσφατα, η συντακτική ομάδα του περιοδικού κατά καιρούς συμπεριλάμβανε εκπρόσωπους της νεότερων γενεών κορυφαίων Γάλλων δημιουργών του σινεμά, όπως ο Λεός Καράξ, ο Αντρέ Τεσινέ και ο Ολιβιέ Ασαγιάς. Μόνιμο αντίπαλο δέος του Cahiers σε όλη σχεδόν την μακρά και περιπετειώδη πορεία του ήταν και παραμένει μέχρι νεοτέρας το επίσης ιστορικό σινεφίλ περιοδικό Positif που ιδρύθηκε έναν χρόνο μόλις αργότερα, το 1952.
.

Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.