ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Anarchy in USA

Anarchy in USA Facebook Twitter
1

Ακόμα και τα πιο ακραία καλλιτεχνικά κινήματα μπαίνουν στο μουσείο. Όχι για να «ιδρυματοποιηθούν» ή να διεκδικήσουν ISO καλών Τεχνών. Ούτε για να αμβλυνθούν υπό το πρεσβυωπικό πρίσμα κάποιου επιμελητή με σκοπό να γίνουν αποδεκτά από  το status quo μιας αστικής καλλιτεχνικής ιντελεγκέντσιας.

Κάποια στιγμή το πλήρωμα του χρόνου τα καθιστά «too young to die, too old to rock n' roll» οπότε μπαίνουν στο «ίδρυμα» (όπως το DADA) για να μετρηθεί η αξία τους μακριά από την αλληλεπίδρασή τους με την κοινωνία και είτε να αποτελέσουν νέο λήμμα στην σύγχρονη Ιστορία της Τέχνης είτε να κοσμήσουν έναντι αδράς αμοιβής τις επαύλεις «βαρόνων» του πετρελαίου των φιλότεχνων του κόσμου.

Anarchy in USA Facebook Twitter

Κάπως έτσι η Sheena η punk rocker από το ομώνυμο τραγούδι των Ramones, γυαλίζει τις παραμάνες στο σκισμένο τζιν γιλέκο της, αφήνει τους πόντους να φύγουν ελεύθερα από το καλσόν της και γίνεται style icon. Mε αφορμή την έκθεση «PUNK: Chaos to Couture» που θα πραγματοποιηθεί από τις 9 Μαίου έως τις 14 Αυγούστου 2013, στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης (ΜΕΤ) το DIY του δρόμου συναντά το custom made των οίκων μόδας, σε μια έκθεση μόδας που θέλει να εξερευνήσει την επίδραση του punk ως κυρίαρχης κουλτούρας στις ΗΠΑ και το Λονδίνο από τις αρχές του '7 0 έως και σήμερα.

#quote#

Κι ενώ οι αειθαλείς punk rockers αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό την έκθεση –δεν είναι ούτε mosh pit ούτε Hall of Fame- καλούνται να μοιραστούν την δική τους ιστορία, να μιλήσουν «Για το Punk Ρε!» σε μια μεγάλη έρευνα που διοργανώνει ο Guardian.

Punk's Not Dead

Από την πλευρά της η ιέρεια του punk Βίβιεν Γουέστγουντ, που μαζί με τον σύντροφό της Μάλκολμ Μακ Λάρεν συνέβαλλε τα μέγιστα στην διαμόρφωση της κουλτούρας αυτής στο Λονδίνο, μοιράζεται την δική της εμπειρία σε συνέντευξη στο περιοδικό Style. «Το πανκ ως μόδα δεν πέθανε ποτέ κατά τη γνώμη μου. Έκανε τεράστια αίσθηση γιατί ποτέ δεν υπήρξε κάτι ανάλογο. Η γενιά μου πολιτικοποιήθηκε από τους hippies, όμως προσωπικά με θύμωνε πολύ  η διαφθορά και ο θάνατος στον κόσμο. Ήταν κάτι που ήθελα να καταστρέψω. Το σύμβολο της αναρχίας είναι η καταστροφή. Παρά το γεγονός ότι τα πράγματα τότε κινούνταν πιο πολύ σε επίπεδο εικόνας για εμένα είχαν μεγαλύτερο βάθος».

Anarchy in USA Facebook Twitter

Όσον αφορά στην εικόνα και ειδικά στην εικόνα των πρώτων punk rockers, η Γουέστγουντ σημειώνει: «Ξεκίνησε από εμάς ως κλιμάκωση του στιλ των hippies και της μόδας των teddy boys και pin up girls του '50. Στη συνέχεια εισάγαμε τα δερμάτινα και το στιλ των ρόκερς τύπου Hells Angels και τελικά κινηθήκαμε προς στοιχεία που παρέπεμπαν στο bondage, οπότε και μετονομάσαμε το μαγαζί σε SEX. Ουσιαστικά πήραμε όλα τα στοιχεία που διαμόρφωσαν την προσωπικότητά μας, τα αναμίξαμε με όσα μας ενδιέφεραν να εκφράσουμε και δημιουργήσαμε ρούχα για τους επαναστάτες των πόλεων. Τους αντιδραστικούς. Αυτό εξελίχθηκε σε γενικότερο τρόπο ζωής, που έχει οπαδούς και σήμερα. Τα σημερινά παιδιά θεωρούν ότι το πανκ έχει κάτι ηρωικό και ευγενές ταυτόχρονα».

Punk και Πολιτική

Αν και κατά τη γνώμη της Damme σήμερα Γουέστγουντ, η πορεία του «κινήματος» αποδυναμώθηκε κάπως γιατί σταμάτησε να γεννά ιδέες και να δημιουργεί, βοήθησε στη διαμόρφωση πολιτική συνείδησης και αμφισβήτησης στις νεότερες γενιές.

Anarchy in USA Facebook Twitter

«Κάποιες φορές νιώθω πραγματικά υπερήφανη για την επίδραση του punk στις γενιές. Βλέπω ότι τα νεαρά παιδιά που συμμετέχουν στις επιδείξεις μου για παράδειγμα, αμφισβητούν την σύγχρονη προπαγάνδα, δεν εμπιστεύονται τις κυβερνήσεις ή τους πολιτικούς ηγέτες και είναι πολύ ενημερωμένα για όσα συμβαίνουν στον κόσμο. Αυτό είναι το κληροδότημα του punk για εμένα, που είναι πολύ σημαντικό».

Τέλος, όσον αφορά στην έκθεση του ΜΕΤ, η Γουέστγουντ σχολιάζει: «To punk κέρδισε επάξια τη θέση του στο μουσείο. Η εικόνα έφτασε να μετράει περισσότερο από τις ιδέες. Η μόδα και ο τρόπος ζωής έγιναν πιο κεντρικά σημεία από την ίδια την τέχνη. Στο τέλος έγινε μόδα. Αυτό που βλέπεις, αυτό είναι».

1

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.