ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

New York Times: Ο Ελληνοκύπριος Χριστόδουλος Παναγιώτου στους καλλιτέχνες με το πιο αξιόλογο έργο για το 2019

New York Times: Ο Ελληνοκύπριος Χριστόδουλος Παναγιώτου στους καλλιτέχνες με το πιο αξιόλογο έργο για το 2019 Facebook Twitter
Φωτογραφία ÅSA LUNDÉN / MODERNA MUSEET
0

Οι New York Times συμπεριέλαβαν τον Ελληνοκύπριο καλλιτέχνη Χριστόδουλο Παναγιώτου στους εικαστικούς που δημιούργησαν τα πιο αξιόλογα έργα τέχνης μέσα στο 2019. 

«Αν η τέχνη έχει έναν οποιονδήποτε στόχο, είναι να να διαλύσει την εμμονή μας με τον εαυτό μας ώστε να βρούμε τον αντικατοπτρισμό μας σε αυτούς που δεν είναι σαν κι εμάς», σχολιάζει ο Jason Farago που συνέταξε την λίστα με τους δέκα καλλιτέχνες που ξεχώρισαν δημιουργώντας «τέχνη για την εποχή μας».

«Αν νομίζετε ότι η κριτική απέναντι στους θεσμούς είναι ένα άχαρο εγχείρημα, δύο εκθέσεις του Κύπριου καλλιτέχνη θα κάνουν την καρδιά σας να "σταματήσει", αποκαλύπτοντας την ομορφιά της εξερεύνησης ενός μουσείου. Στο Camden Arts Center στο Λονδίνο, ο κ. Παναγιώτου έβγαλε τις πόρτες από τους μεντεσέδες και τις αντικατέστησε από ροζ παράθυρα, εξισώνοντας δύο παραδομένα νησιά: την δική του μεσογειακή πατρίδα και την διαιρεμένη εξαιτίας του Brexit Βρετανία. Στο Musée d'Orsay στο Παρίσι επικαλέστηκε τα ερείπια του Χρόνου μέσα από τις πιο αδιόρατες κινήσεις, όπως ένας Rodin τοποθετημένος ανάποδα και ένα χαλί που ξέθαψε από τα σκουπίδια του μουσείου». 

New York Times: Ο Ελληνοκύπριος Χριστόδουλος Παναγιώτου στους καλλιτέχνες με το πιο αξιόλογο έργο για το 2019 Facebook Twitter
Φωτογραφία Camden Arts Center
New York Times: Ο Ελληνοκύπριος Χριστόδουλος Παναγιώτου στους καλλιτέχνες με το πιο αξιόλογο έργο για το 2019 Facebook Twitter
Φωτογραφία Camden Arts Center
 

Στο Camden Arts Center του Λονδίνου κάνει μία συνειδητή, πρώτη προσπάθεια ανασκόπησης της δουλειάς των τελευταίων 10 ετών, όπως λέει. Αντίθετα, στο Musée d'Orsay του Παρισιού παρουσιάζει ένα σύνολο αποκλειστικά νέων έργων.

«Οι κοινωνίες που γνωρίζω μου φαίνεται πως είναι δύσκολο να διαχειριστούν την ευθύνη μπροστά στην κρισιμότητα του παρόντος. Το παρόν είναι επικίνδυνο, το μέλλον αβέβαιο και το παρελθόν νοσταλγικά εξωραϊσμένο από την επιλεκτικότητα της μνήμης», δήλωνε σε πρόσφατη συνέντευξή του στο philenews.gr.«Βρισκόμαστε αναμφισβήτητα και με τεκμήρια πια, μπροστά σε ένα πρωτοφανή ιστορικό κίνδυνο ολέθριου εκτροχιασμού».

Γεννήθηκε το 1978,στη Λεμεσό και είναι διεθνώς αναγνωρισμένος καλλιτέχνης με ευρύ πεδίο έρευνας που εστιάζει στην αποκάλυψη των κρυμμένων αφηγημάτων που ενυπάρχουν στο «οπτικό αρχείο» του χρόνου. Το έργο του Sectile εγκαταστάθηκε μόνιμα στην είσοδο των μοντέρνων συλλογών του Pompidou στο Παρίσι και, από το καλοκαίρι, το έργο του The Sea εκτίθεται στις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Στοκχόλμης. Ατομικές εκθέσεις του έχουν παρουσιαστεί σε μουσεία σε όλο τον κόσμο. Το 2005 του απονεμήθηκε το βραβείο ΔΕΣΤΕ και το 2010 έλαβε το βραβείο "The Future of Europe".

Ποιες είναι σήμερα οι προκλήσεις ενός καλλιτέχνη;

«Δεν εκπροσωπώ κανέναν άλλο εκτός από τον εαυτό μου. Για μένα είναι αυτό που ανέφερα πριν. Πώς δηλαδή μπορώ να συνεχίσω να κάνω αυτό που κάνω αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύω».

Πότε ένιωσες πως «ναι, τα έχω καταφέρει»;Το έχεις πει ποτέ;

«Να καταφέρω τι; Όχι, βέβαια. Είναι όλα τόσο σχετικά!»

Culture
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.