Το Cahiers du Cinema, το θρυλικό γαλλικό σινεφίλ περιοδικό που ιδρύθηκε το 1951 και γέννησε ουσιαστικά το γαλλικό Νέο Κύμα αναδεικνύοντας παράλληλα και τους παραγνωρισμένους Αμερικανούς σκηνοθέτες του '40 και του '50, επέλεξε ως κορυφαία ταινία της δεκαετίας που λήγει, τον τρίτο κύκλο της σειράς "Twin Peaks" του Ντέιβιντ Λιντς, που προβλήθηκε σε 18 επεισόδια από το κανάλι Showtime.

 

Επαναλαμβάνοντας την αμφιλεγόμενη τοποθέτηση της σειράς στο κινηματογραφικό και όχι στο τηλεοπτικό πάνθεον (το περιοδικό είχε αναδείξει πριν δύο χρόνια το "Twin Peaks: The Return" ως καλύτερη ταινία του 2017), το Cahiers du Cinema επαναφέρει τη συζήτηση σχετικά με το αν η αριστουργηματικά παραισθητική τρίτη σεζόν της σειράς που εμφανίστηκε 26 χρόνια μετά την δεύτερη, θα πρέπει να αξιολογείται ως τηλεόραση ή ως σινεμά.

 

Ο Ντέιβιντ Λιντς πάντως είχε δηλώσει ότι είχε αντιληφθεί την επιστροφή της σειράς ως ενιαίο σενάριο που γυρίστηκε ως ενιαίο έργο και κατόπιν χωρίστηκε σε 18 επιμέρους κεφάλαια.

 

Πριν από μερικούς μήνες, ο Τζιμ Τζάρμους είχε επίσης ανακηρύξει το "Twin Peaks: The Return" ως εξέχον κινηματογραφικό επίτευγμα της δεκαετίας σε συνέντευξή του στο Variety: «Πρόκειται για το κορυφαίο αμερικανικό κινηματογραφικό αριστούργημα της τελευταίας δεκαετίας – ένα 18ωρο φιλμ που είναι ακατανόητο και ονειρικό με τον πιο όμορφο και συναρπαστικό τρόπο».

 

 

 

Δεύτερη στη λίστα του περιοδικού με τις καλύτερες ταινίες της δεκαετίας είναι το "Holy Motors" του αιωνίως ασυμβίβαστου Λεός Καράξ, ενώ στις δέκα καλύτερες συμπεριλαμβάνονται επίσης η «Μελαγχολία» του Λαρς Φον Τρίερ, «Ο θείος Μπούνμι θυμάται τις προηγούμενες ζωές του» του Απιτσατπόνγκ Βερεσεθάκουλ, το "Under the Skin" του Τζόναθαν Γκλέιζερ και το «Η μητέρα μου» του Νάνι Μορέτι. Ο Ντέιβιντ Λιντς είναι ο μοναδικός Αμερικανός δημιουργός που φιγουράρει με ταινία του στη λίστα.