Το Λούβρο ζήτησε να δανειστεί τον πίνακα Salvator Mundi για μια μεγάλη έκθεση, αλλά πλέον πολλοί αμφιβάλλουν πως το διάσημο έργο του Ντα Βίντσι θα εκτεθεί στο Παρίσι.

 

Ο πιο ακριβός πίνακας του κόσμου, μια απεικόνιση του Ιησού, πουλήθηκε σε δημοπρασία το 2017 για 450 εκατομμύρια δολάρια και έκτοτε τα ίχνη του έχουν χαθεί.

 

Σε ολόκληρο τον κόσμο της τέχνης, ο Salvator Mundi, είναι ένας πίνακας που συνοδεύεται από μυστήριο και θεωρίες. Καθώς το Λούβρο προετοιμάζεται για την τεράστια έκθεση που θα είναι αφιερωμένη στον Λεονάρντο Ντα Βίντσι και ανοίγει τις πύλες της σε λιγότερο από δύο εβδομάδες, το μουσείο δεν είναι σε θέση να πει αν το έργο θα βρεθεί ποτέ στις αίθουσές του. 

 

Δημοσίευμα στην Art Newspaper ισχυρίζεται ότι o πίνακας σίγουρα δεν θα εκτεθεί στο Λούβρο. Ένας εκπρόσωπος του μουσείου είπε στον Οbserver: «Επιβεβαιώνω ότι το Λούβρο ζήτησε να δανειστεί τον Salvator Mundi. Δεν έχουμε ακόμα την απάντηση και έτσι δεν έχουμε άλλα σχόλια για το θέμα». Ο Salvator Mundi θα μπορούσε να είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στην αναδρομική έκθεση που θα ανοίξει στις 24 Οκτωβρίου στο Λούβρο, ωστόσο, γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρο πως αυτό δεν θα γίνει. Το μουσείο έχει δηλώσει έτοιμο να φιλοξενήσει το έργο ακόμη και την τελευταία στιγμή, αλλά καθώς πλησίασε τόσο πολύ η ώρα των εγκαινίων, δεν υπάρχει σχεδόν καμία πιθανότητα να συμβεί αυτό, γράφει το Art Newspaper.

 

 

 

Ο πίνακας εξακολουθεί σήμερα, εκτός από «εξαφανισμένος», να αμφισβητείται και ως προς την αυθεντικότητά του. Από τις πρώτες μέρες της πώλησής του, υπήρξαν φωνές από ειδικούς Τέχνης πως δεν είναι έργο του Ντα Βίντσι - τουλάχιστον εξ ολοκλήρου.

 

Σήμερα, κάποιοι εξακολουθούν να αμφισβητούν το έργο, αλλά όχι το Λούβρο, λέει στον Observer o ο ιστορικός και έμπορος τέχνης Robert B Simon. «Γνωρίζω ότι το έργο ζητήθηκε για την έκθεση στο Λούβρο, ως έργο του Λεονάρντο. Αλλά, προφανώς η απόφαση για το αν θα εκτεθεί εκεί θα παρθεί από τον ιδιοκτήτη του».

 

Το ποιος κατέχει πραγματικά το έργο είναι μια άλλη πηγή διαμάχης. Φημολογήθηκε ότι ήταν στα χέρια της βασιλικής οικογένειας του Αμπού Ντάμπι. Πιο πρόσφατα υπήρξαν εικασίες ότι βρίσκεται στο σούπερ-γιοτ του Mohammed bin Salman, του πρίγκιπα της Σαουδικής Αραβίας. Άλλες πληροφορίες που κατά καιρούς έχουν δει το φως της δημοσιότητας αναφέρουν πως το έργο είναι σε καλά φυλασσόμενο θησαυροφυλάκιο της Ελβετίας.

 

Οι αδιαφανείς συνθήκες που περιβάλλουν την πώληση και την κυριότητά του πίνακα, προκάλεσαν έκκληση για αυστηρότερη ρύθμιση της αγοράς τέχνης. Πολλοί εκτιμούν πως ένα έργο τόσο μεγάλης οικονομικής και καλλιτεχνικής αξίας, δεν μπορεί να μένει στο σκοτάδι ή κανείς να μην γνωρίζει ποιος είναι ο κάτοχος. Αυτό που όλοι σημειώνουν ως προς τη πιθανή φιλοξενία του στο Λούβρο είναι πως καθώς το σενάριο απομακρύνεται, χάνεται και η ευκαιρία για ένα γεγονός που θα ήταν το σημαντικότερο της χρονιάς για το χώρο της τέχνης.