Ο οίκος Hermès κατηγορείται από Γερμανό καλλιτέχνη για αντιγραφή του έργου του

Ο οίκος Hermès κατηγορείται από Γερμανό καλλιτέχνη για αντιγραφή του έργου του Facebook Twitter
0

Ο πολυτελής οίκος μόδας Hermès φαίνεται να δέχεται σχόλια το τελευταίο διάστημα για το στήσιμο της βιτρίνας του, σε καταστήματα αεροδρομίων στην Ιαπωνία και την Κορέα. Την αντιδικία έχει ξεκινήσει ο Γερμανός καλλιτέχνης Martin Wojciechowski, ο οποίος κατηγόρησε δημοσίως τον Γαλλικό οίκο για «κλοπή» καλλιτεχνικού περιεχομένου.


Συγκεκριμένα o Wojciechowski, που χρησιμοποιεί το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο «1010», αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τo προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram προκειμένου να γνωστοποιήσει την αθέμιτη οικειοποίηση των δικών του ιδεών, μέσα από δύο φωτογραφίες οι οποίες δείχνουν την εμφανή ομοιότητα, ανάμεσα στη σύνθεση του οίκου και την δική του εικονογράφηση.

View this post on Instagram

Inspiration or plain copy?? Friends recently sent me pictures of different @hermes airport shops in Japan and Korea. Compare the pics to my artwork from 2016 and feel free leave a comment . As an artist i really have a problem with working with brands and big companies. I basically refuse to work with them when i can t identify with their products or their ethics. There are cases where I might get tempted to do so. For example i would think about a collaboration if a company helps me to create a project which i can t produce on my own. I would also think about it if a corporation offers an extra bag of money so that i can support other projects i care for. But besides that i would just say "no thank you" Its actually really not flattering to see my works being reused for the background of boutique displays. To bad designers that are working for big corporations are willing to rip of artists like that. Luckily there are people which help to remind them @glucklawfirm

A post shared by 1010 (@1010zzz) on


Έπειτα, συνόδευσε την ανάρτηση του ρωτώντας τους ακόλουθους του αν πρόκειται για έμπνευση ή σκέτη αντιγραφή; Παράλληλα συνέχισε αναφέροντας πως έλαβε φωτογραφίες της δουλειάς του, που χρονολογείται πίσω στο 2016 από φίλους του, οι οποίοι διέκριναν την ομοιότητα ανάμεσα στο έργο και τις βιτρίνες του οίκου.


Ο Wojciechowski πρόσθεσε, πως δεν βρίσκει καθόλου κολακευτικό το γεγονός «επαναχρησιμοποίησης» του έργου του, εκφράζοντας την λύπη του για εκείνους του καλλιτέχνες που συνεργάζονται με μεγάλες εταιρείες, ενώ είναι διατεθειμένοι να υποκλέψουν δουλειά συναδέλφων τους.


Τέλος, συμπλήρωσε πως αρνείται την συνεργασία με μεγάλους οίκους και επωνυμίες εδώ και χρόνια, μιας και δεν μπορεί να ταυτιστεί προσωπικά με την ιδεολογία τους. Ολοκληρώνοντας την δημοσίευση του δήλωσε «Ευτυχώς, υπάρχουν άνθρωποι που βοηθούν στην υπενθύμιση των προαναφερθέντων» επισημαίνοντας τον λογαριασμό τoυ δικηγορικού γραφείου που τον εκπροσωπεί.


Σύμφωνα με την Page Six, ο δικηγόρος του Wojciechowski έχει στείλει ήδη νομικό έγγραφο στην εταιρεία από τον Ιούλιο, παρόλο που η Hermès δεν έχει προβεί ακόμη σε κάποια δήλωση.

Με στοιχεία από το DesignTaxi

 

Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.