Μπιενάλε Βενετίας: Το έργο που μίλησε με ξεχωριστό τρόπο για την οικολογική καταστροφή κέρδισε το Χρυσό Λέοντα

Μπιενάλε Βενετίας: Το έργο που μίλησε με ξεχωριστό τρόπο για την οικολογική καταστροφή κέρδισε το Χρυσό Λέοντα Facebook Twitter
Στο βραβευμένο με Χρυσό Λέοντα θεατές παρακολουθούν από ψηλά μια παραλία γεμάτη κόσμο και τότε ξεκινά μια όπερα για την κλιματική αλλαγή
0

Με το Χρυσό Λέοντα τιμήθηκε το περίπτερο της Λιθουανίας στην Μπιενάλε Βενετίας πετυχαίνοντας με το έργο «Ήλιος και Θάλασσα», να ξεχωρίσει ως έργο αφύπνισης για την οικολογική καταστροφή του πλανήτη. 

Σύμφωνα με το σκεπτικό της κριτικής επιτροπής της Μπιενάλε, υπό τον διευθυντή της Πάολο Μπαράτα και την πρόεδρό της Στέφανι Ρόζενταλ, το πρώτο βραβείο δόθηκε στο λιθουανικό περίπτερο, με το έργο – περφόρμανς «Ήλιος και Θάλασσα» (Sun & Sea (Marina), για το πνεύμα πειραματισμού που αποπνέει, με την ευρηματική χρήση μιας μπρεχτικής όπερας, με διαδραστικό τρόπο και χρησιμοποιώντας εθελοντές για να ενσαρκώσουν τις μορφές καθημερινών προσώπων.

Σε αντίθεση με τα περισσότερα έργα για την κλιματική αλλαγή τα οποία προσπαθούν να αποτυπώσουν την απεραντοσύνη του προβλήματος, αυτή η απόδοση αποφεύγει να προσεγγίσει το ζήτημα με κλισέ. Το έργο δημιούργησαν οι Rugilė Barzdžiukaitė, Vaiva Grainytė και η Lina Lapelytė η οποία έχει συνθέσει την όπερα.

Μπιενάλε Βενετίας: Το έργο που μίλησε με ξεχωριστό τρόπο για την οικολογική καταστροφή κέρδισε το Χρυσό Λέοντα Facebook Twitter

Ο τίτλος του έργου «Ήλιος και Θάλασσα» μπορεί να δημιουργεί μία προδιάθεση «ανέμελων διακοπών» δημιουργεί ωστόσο αποτελεί μια αποκάλυψη των ύπουλων ρυθμών της οικολογικής καταστροφής του πλανήτη.


Η περφόρμανς χωρίς συναισθηματική φόρτιση που παρακολουθεί το κοινό από έναν εξώστη μοιάζει σαν να βλέπει την κάτοψη μια πολυσύχναστης παραλίας σε μια καλοκαιρινή μέρα.

Το «Ήλιος και Θάλασσα» (Sun & Sea (Marina), όπως αναφέρει στην περιγραφή του έργου, «πρόκειται για μία οπερατική περφόρμανς για 13 φωνές, με εσένα μέσα στην εικόνα– ή καλύτερα ακόμα να το παρακολουθείς από ψηλά. Μια παραλία, ένας λαμπερός ήλιος, μαγιό με έντονα χρώματα και ιδρωμένες παλάμες. Κουρασμένα σώματα, απλωμένα στη ραστώνη σε ένα μωσαϊκό από πετσέτες. Φαντάσου σποραδικές φωνές παιδιών, να γελούν και τον ήχο ενός βαν με παγωτά στο βάθος. Οι μουσικός ρυθμός των κυμάτων – σε αυτή την συγκεκριμένη παραλία, όχι αλλού».

«Το τρίξιμο από τις πλαστικές σακούλες που στριφογυρίζουν στον αέρα και επιπλέουν αθόρυβα σαν τσούχτρες κάτω από την επιφάνεια του νερού. Το βουητό ενός ηφαίστειου ή ενός αεροπλάνου ή ενός ταχύπλοου. Έπειτα μία χορωδία από τραγούδια: καθημερινά τραγούδια, του καημού και της βαρεμάρας, τραγούδια του σχεδόν τίποτα και κάτω από αυτά το αργό τρίξιμο μίας εξουθενωμένης γης» καταλήγει η περιγραφή.

Μπιενάλε Βενετίας: Το έργο που μίλησε με ξεχωριστό τρόπο για την οικολογική καταστροφή κέρδισε το Χρυσό Λέοντα Facebook Twitter
Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.