Απεργία την Πρωτομαγιά

Το «Εργοστάσιο Τέχνης» στην Πάτρα θα λειτουργήσει ξανά

Το «Εργοστάσιο Τέχνης» στην Πάτρα θα λειτουργήσει ξανά Facebook Twitter
ΑΠΕ-ΜΠΕ
0

Ένας χώρος πολιτισμού της Πάτρας, ο οποίος παρέμενε εγκαταλελειμμένος για περισσότερα από 10 χρόνια, πρόκειται να αποκτήσει και πάλι «ζωή», αφού ήδη ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την αποκατάστασή του.

Πρόκειται για το «Εργοστάσιο Τέχνης» που είναι ένα προκατασκευασμένο θέατρο, χωρητικότητας περίπου 800 ατόμων και βρίσκεται απέναντι από το νέο λιμάνι.

Λίγο πριν την εκπνοή του 2018 το δημοτικό συμβούλιο της πόλης ενέκρινε τη μελέτη του έργου για την επισκευή και την ενίσχυση του θεάτρου τέχνης, με προϋπολογισμό 1.800.000 ευρώ και την υποβολή της στο πλαίσιο επιχειρησιακού προγράμματος, με σκοπό τη χρηματοδότηση.

Ο αντιδήμαρχος της πόλης, Χρήστος Κορδάς , μιλώντας για τις εργασίες αποκατάστασης σημειώνει ότι η μελέτη προβλέπει την ολική ανακατασκευή, ιδιαίτερα στις ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις που έχουν βανδαλιστεί και στα συστήματα πυρασφάλειας. Παράλληλα, όπως προσθέτει, θα γίνουν εργασίες και στο οικοδομικό μέρος κυρίως για την στατική ενίσχυση του κτιρίου.

Όσον αφορά το χρόνο έναρξης των εργασιών, ο Χρήστος Κορδάς λέει ότι «εμείς ως δήμος είμαστε απολύτως έτοιμοι, άλλα δυστυχώς έχουμε να αντιμετωπίσουμε την γραφειοκρατία», χαρακτηρίζοντας τους ρυθμούς της, ως «απελπιστικούς».

Ο αντιδήμαρχος τονίζει ότι η επαναλειτουργία του θεάτρου τέχνης θα ανοίξει τον δρόμο για την αποκατάσταση του εμβληματικού κτιρίου της Πάτρας, δηλαδή του δημοτικού θεάτρου Απόλλων, που κατασκευάστηκε το 1872 και αποτελεί έργο του μεγάλου Γερμανού αρχιτέκτονα Ερνέστου Τσίλλερ.

Όσον αφορά την ιστορία του «Εργοστασίου Τέχνης», λειτούργησε για πρώτη φορά το 2006, για τις ανάγκες του θεσμού της πολιτιστικής πρωτεύουσας της Ευρώπης.

Όπως προαναφέρθηκε, είναι χωρητικότητας περίπου 800 ατόμων και έχει συνολικό εμβαδόν περίπου 2.000 τμ. Διαθέτει μεγάλη σκηνή και ευρύχωρα καμαρίνια, ενώ το κόστος κατασκευής του έφθασε περίπου το 1,5 εκατ. ευρώ.

Δύο χρόνια μετά την κατασκευή του, δηλαδή το 2008, «κτυπήθηκε» από τον μεγάλο σεισμό της 8ης Ιουνίου, με αποτέλεσμα να υποστεί σοβαρές ζημιές. Έκτοτε αφέθηκε στην τύχη του, γεγονός που είχε ως συνέπεια να υποστεί βανδαλισμούς.

Το «Εργοστάσιο Τέχνης» στην Πάτρα θα λειτουργήσει ξανά Facebook Twitter
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Να σημειωθεί ότι αποκατάσταση του θεάτρου τέχνης σε συνδυασμό με τις προσπάθειες του δήμου και της περιφέρειας για την αξιοποίηση των γειτονικών εγκαταστάσεων της πρώην χαρτοποιίας «Λαδόπουλου» για τη δημιουργία ενός πολυδύναμου πολιτιστικού, κοινωνικού και διοικητικού κέντρου, εκτιμάται ότι θα σηματοδοτήσει μια μεγάλη ανάπλαση για τη νότια πλευρά της πόλης.

Τέλος, στο πλαίσιο της ανάπλασης των νότιων συνοικιών της πόλης εντάσσονται και τα έργα για την διαμόρφωση των παλαιών σφαγείων σε χώρο δημιουργικής βιομηχανίας, με ειδίκευση στο πατρινό καρναβάλι και την μετατροπή των εγκαταστάσεων των αποθηκών του Αυτόνομου Σταφιδικού Οργανισμού σε εκθεσιακό χώρο.

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ

Culture
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.